Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Hallo ik ben joost berends en rij al sinds 2010 op een sp1 .
Ik lees al jaren mee maar ben absoluut niet actief op forums nu heb ik een vraag.

Mijn accu is overleden en ben opzoek naar een alternatief wat kunnen jullie mij adviseren er zit nu een yuasa ytx 9 bs in .

Alvast bedankt voor eventuele hulp.
 
Hallo ik ben joost berends en rij al sinds 2010 op een sp1 .
Ik lees al jaren mee maar ben absoluut niet actief op forums nu heb ik een vraag.

Mijn accu is overleden en ben opzoek naar een alternatief wat kunnen jullie mij adviseren er zit nu een yuasa ytx 9 bs in .

Alvast bedankt voor eventuele hulp.
Je zou voor dezelfde kunnen kijken, of voor een YTZ14BS, geeft net wat meer boost. Merk vind ik persoonlijk niet boeiend, ik doe net zo lang met een B-merk, als met een Yuasa.
 
Ik ook. Heb een lp erin en werkt al twee jaar prima, start ook in een keer na een winter niets doen. Alle loodaccus die ik hiervoor jad moesten vaak toch even aan de lader als ze heel lang stil hadden gestaan.

Heb ook een mini lithium accu van alliant, deze weegt 400 gram ofzo maar die krijgt hem alleen met mooi weer aan de gang😅

Kosten tegenwoordig ook niet veel meer dan een normale lood accu..
 
vanmiddag de SP maar even uit de garage gepakt, heerlijk gereden. kreeg na 1,5 uur last van polsen, maar dat werd al beter toen ik wat harder ging rijden :)
 

Bijlagen

  • 175606929_3817129935074368_4657747159700772557_n.jpg
    175606929_3817129935074368_4657747159700772557_n.jpg
    203 KB · Weergaven: 15
vanmiddag de SP maar even uit de garage gepakt, heerlijk gereden. kreeg na 1,5 uur last van polsen, maar dat werd al beter toen ik wat harder ging rijden :)
Dat had ik de eerste paar ritten ook, toch meer knijpen in het stuur. Verwacht dat ik dat in het begin van het seizoen nog wel een paar keer heb voordat het weg ebt... :]
 
Las het, temp liep echt wel flink op zeg :o
129 graden...nog nooit gezien......
wel de ETC vanmiddag uitgebouwd en nagemeten...ohmse waarden kloppen niet dus nwe besteld....wie weet werkt het...
was bij 80 graden 25% minder dan het zou moeten zijn...
helaas kon ik niet meten bij 120 graden....zo warm kreeg ik mijn koelvloeistof niet in een pannetje :)
maar ook bij 107 graden...25 % te kort.
 
129 graden...nog nooit gezien......
wel de ETC vanmiddag uitgebouwd en nagemeten...ohmse waarden kloppen niet dus nwe besteld....wie weet werkt het...
was bij 80 graden 25% minder dan het zou moeten zijn...
helaas kon ik niet meten bij 120 graden....zo warm kreeg ik mijn koelvloeistof niet in een pannetje :)
maar ook bij 107 graden...25 % te kort.
Bizar man. Weet niet of je daadwerkelijk die temperatuur behaald hebt, of dat ie het alleen maar aangaf. Maar heb begrepen dat je er wel verstandig aan doet om je olie te vervangen vanwege die temperatuur, ivm de smering ofzo...
 
Gister reed ik naar huis via de Vondelweg in Haarlem en bij de kruising met de Vergierdeweg zag ik een mooie witte SP2 voorbij komen die richting het ziekenhuis reed zo rond de klok van 16:00... ik zelf reed op m'n nardo grey gespoten Blackbird... iemand van dit forum..?
 
Iemand tips om dit strakker aan te laten sluiten? Het is OEM.
 

Bijlagen

  • 11FF1799-D086-45E0-B5A7-69D692E99393.jpeg
    11FF1799-D086-45E0-B5A7-69D692E99393.jpeg
    266 KB · Weergaven: 46
  • 5C697161-3FB9-4FA9-90CD-EAFB5CE8D327.jpeg
    5C697161-3FB9-4FA9-90CD-EAFB5CE8D327.jpeg
    279,3 KB · Weergaven: 52
Weet niet waar die het eerste de binnenzijde raakt, of de plastic kap waar de duocover op vast zit, of de metalen beugel die in het slotje gaat?

Zou iig wel dat kapje borgen, ze willen onderweg nog wel eens er vanaf vliegen. Ik had een gaatje geboord in het kapje en daar een tywrap doorheen gedaan en die vast gedaan om het subframe (kan je zelf ook bepalen hoe strak je ‘m geborgd wil hebben).
 
de twee beugels bij je tang waar deze kont aan vast zit, ietsje naar beneden buigen, dan gaat hij achter omhoog en sluit het beter aan.
(zo heb ik het destijds opgelost)
 
Weet niet waar die het eerste de binnenzijde raakt, of de plastic kap waar de duocover op vast zit, of de metalen beugel die in het slotje gaat?

Zou iig wel dat kapje borgen, ze willen onderweg nog wel eens er vanaf vliegen. Ik had een gaatje geboord in het kapje en daar een tywrap doorheen gedaan en die vast gedaan om het subframe (kan je zelf ook bepalen hoe strak je ‘m geborgd wil hebben).
Hij raakt als eerst de metalen beugel inderdaad. Tywrap doe ik er gelijk even aan vast maken. Thanks!
 
Hij raakt als eerst de metalen beugel inderdaad. Tywrap doe ik er gelijk even aan vast maken. Thanks!
Weet niet hoeveel beweegruimte je nog hebt bij het slotje? Wellicht met tape dat metalen beugeltje wat dikker maken zodat ie wat minder speling krijgt?
Ik heb een racetail, dus ik heb daar geen last van, is dus wat lastig brainstormen...
 
Weet niet hoeveel beweegruimte je nog hebt bij het slotje? Wellicht met tape dat metalen beugeltje wat dikker maken zodat ie wat minder speling krijgt?
Ik heb een racetail, dus ik heb daar geen last van, is dus wat lastig brainstormen...
Het kapje heeft inderdaad bizar veel speling, ik heb nooit kunnen vergelijken dus weet vaak niet wat dan exact de juiste manier is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan