zitten alle slangetjes op en rondom het luchtfilterhuis er goed op en geen scheurtjes?Bij m'n SP2 heb ik sinds een aantal dagen dat ik een beetje gas bij moet geven om hem te kunnen starten (zoals bij een carb-fiets).
Hij loopt daarna gelijk netjes stationair en rijdt als vanouds, alleen aanslaan zonder gas bij doet ie niet.
km-stand is +- 50.000
Afgelopen winter weer netjes onderhoud gehad, waaronder bougies en kleppen stellen.
Vervolgens 3.000-4.000 km probleemloos gestart en gereden.
Heeft een van jullie een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe dit opgelost kan worden?
Heb echt geen idee waar te beginnen.
zitten alle slangetjes op en rondom het luchtfilterhuis er goed op en geen scheurtjes?
dat zou ik als eerste controleren, het is er immers afgeweest.
zitten alle slangetjes op en rondom het luchtfilterhuis er goed op en geen scheurtjes?
dat zou ik als eerste controleren, het is er immers afgeweest.
vandaag zonder problemen dik 400km gereden naar de TT en terug, heerlijk geredenmaar 1 andere SP1 tegengekomen onderweg.
binnenkort maar weer alle vliegjes eraf poetsen
mooie races gezien vandaag, wel jammer dat Rossi eraf ging
Mooi man... leuk om te lezen.mooi stukje over mijn sp1 (y)
stonden er weel redelijk wat geparkeerdIk heb er iets van 6/7 gezien ofzo..Mijn eigen stond in de garage, was lekker lui op de CB500 gegaan.
Ja ik heb er goede verhalen over gelezen en gehoord, dus moet goedkomenPajic
Mooie setJa ik heb er goede verhalen over gelezen en gehoord, dus moet goedkomen
Deze set wordt het, met E-keur en DB-killers. Of die killers erin blijven zien we nog wel even
Nee die killers zijn er alleen voor als ik Duitsland in wil. Je weet maar nooitMooie set
Killers icm carbon dempers ben ik zelf geen fan van. Klinkt zonder overigens erg sexy...Met killers klonk het vrijwel als oem, maarja, daar koop je natuurlijk geen andere set voor...
Geloof me, ga je blij van worden....Nee die killers zijn er alleen voor als ik Duitsland in wil. Je weet maar nooitIn NL zullen ze er idd niet in zitten.
Ben benieuwd!
Bij m'n SP2 heb ik sinds een aantal dagen dat ik een beetje gas bij moet geven om hem te kunnen starten (zoals bij een carb-fiets).
Hij loopt daarna gelijk netjes stationair en rijdt als vanouds, alleen aanslaan zonder gas bij doet ie niet.
km-stand is +- 50.000
Afgelopen winter weer netjes onderhoud gehad, waaronder bougies en kleppen stellen.
Vervolgens 3.000-4.000 km probleemloos gestart en gereden.
Heeft een van jullie een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe dit opgelost kan worden?
Heb echt geen idee waar te beginnen.
Mooi geregeld, stekkers zijn inmiddels toch al wat jaren oud.Probleem is opgelost!
Heb alle stekkerverbindingen/zekeringen los gehaald en schoongemaakt tussen accu en bobines.
Starten -> lopen
Er zat maar een heel klein beetje corrosie op 1 a 2 stekkers, maar waarschijnlijk net genoeg om lastig te starten.
Daarvoor zul je aan een accu moeten met een hogere startstroom.Mooi geregeld, stekkers zijn inmiddels toch al wat jaren oud.
Ik ben benieuwd hoe dat starten gaat met de bobine upgrade. Vind dat ie die 2 bloemkolen maar met moeite heen en weer gejast krijgt.
Accu is gewoon goed en niet zo oud, is ook een ytz14bs ipv de 12.Daarvoor zul je aan een accu moeten met een hogere startstroom.
Mijn SP had een Varta met 230cca.
Dat kan, maar het aantal cca's speelt een grote rol voor het rondgaan van de motor tijdens het starten.Accu is gewoon goed en niet zo oud, is ook een ytz14bs ipv de 12.