Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Hallo medeforummers,

Vandaag besloten om eigenaar te worden van een Sp1.
Maar helemaal standaard......ook de dempers dus...dat moet anders!

Heeft er iemand nog een leuke set liggen voor een sp1?
Dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Groet Gerrie
Hallo Gerrie, welkom op het SP forum en veel plezier met je nieuwe aanwinst. Ga je geen spijt van krijgen
 
Wauw! Is dit een originele kleurstelling vanuit Amerika oid? Gaaf zeg!
Nee, zelf bedacht. Kleuren van de black edition (zwart met antraciete wing), maar dan omgedraaid. Wilde wel een soort van affabriek kleur ervan maken... :)

Wel na een ongepland bermbezoek in 2014, toen zag ie er nog zo uit....
1407878
 
Laatst bewerkt:
Daarnet de remset even gecleand met staalwol en de heelplate vervangen door de carbon versie. Morgen de andere zijde, kan er ff niet bij en heb geen zin om de sp daarvoor de schuur uit te rijden....

Voor....
1407977


Na...
1407979


Het verschil van voor en na de cleaning van de remset is door mijn fantastische fotografiekwaliteiten niet echt goed te zien, maar irl glimt het iig wel een stuk beter. *D :P
 
Heb zojuist de carbon heelplates binnengekregen, echt superstrakke kwaliteit zeg :} Dezelfde dikte als de oem heelplates en mooi afgewerkt.
Bekijk bijlage 1407086

Had eerst een setje wat op MP te koop stond op het oog, maar daarvan kon je zien dat de kwaliteit een heel stuk minder was. Dan maar via de Duitse Ebay een stukkie meer neerleggen, me is heppie *O*

Nu nog wachten op de carbon delen van DHC....
Waar komen deze vandaan Chris? Ik wil ook carbon, maar ik belast ze nogal zwaar dus wil stevige hebben. Heb net m'n setje Harris voetsteunen binnen maar daar zitten geen heel plates bij, en om nou die ouwe oem erop te schroeven is ook zonde van dat mooie setje
 
Waar komen deze vandaan Chris? Ik wil ook carbon, maar ik belast ze nogal zwaar dus wil stevige hebben. Heb net m'n setje Harris voetsteunen binnen maar daar zitten geen heel plates bij, en om nou die ouwe oem erop te schroeven is ook zonde van dat mooie setje
Zijn deze...

 
Waar komen deze vandaan Chris? Ik wil ook carbon, maar ik belast ze nogal zwaar dus wil stevige hebben. Heb net m'n setje Harris voetsteunen binnen maar daar zitten geen heel plates bij, en om nou die ouwe oem erop te schroeven is ook zonde van dat mooie setje
Ben wel benieuwd hoe dat komt te zitten met icm de bochtenset (met name de remcilinder, of die er tussen past). Maar ik begrijp dat de oem heelplates daar gewoon op passen?
 
Nee, zelf bedacht. Kleuren van de black edition (zwart met antraciete wing), maar dan omgedraaid. Wilde wel een soort van affabriek kleur ervan maken... :)

Wel na een ongepland bermbezoek in 2014, toen zag ie er nog zo uit....
Bekijk bijlage 1407878
Hoe je iets negatiefs in iets positiefs kunt veranderen....;)
Knap gedaan; hoop dat de mijn "gewoon" rood blijft dan......*D
 
Ben wel benieuwd hoe dat komt te zitten met icm de bochtenset (met name de remcilinder, of die er tussen past). Maar ik begrijp dat de oem heelplates daar gewoon op passen?

Ja de Harris set gaat uit van de standaard heelplates. En hoe het uit gaat komen met de RP-bochten dat ga ik denk ik pas in het laagseizoen ontdekken. Ik rij nu nog met de oem-pijpen, maar heb net een merkloos setje overgenomen om even te overbruggen. Denk dat het GPR's zijn, high level. Weegt iig heel weinig en ik heb ze net opnieuw gevuld, ga ze deze week monteren.

Inmiddels de PVM wielen en Li-ion accu erin, MRA-kuipruitje en Harris kuipsteun erop gemonteerd. De makkelijke dingen zeg maar :)

Ook al dagje Zandvoort meegepakt. Ging boven verwachting lekker voor een vrijwel geheel oem (alleen wielen niet) SP1 :]
 
1409436

1409437


Zo, weer stapje verder. Uitlaatjes opnieuw gevuld en gemonteerd, rem/schakelsetje van Harris erop. MRA kuipruitje, Harris kuipsteun en wielen had ik al eerder gedaan.
Volgende stap is SP2 achterbrug en Wilbers demper erin of misschien eerst de racekuip erop. Als de boel open ligt meteen de PAIR en flapper mods even doen, scheelt ook weer een berg junk.
 
Mooie rem-schakelset man :9~ Die topkuipsteun vind ik ook wel mooi, werkt ook gelijk dat lelijke gat weg van de balhoofdpijp. Wielen en demperset staan 'm ook goed... :t
 
Refresh!!!



IMG_20190715_121332.thumb.jpg.f4900e7ae9c9afe3b38f9784832fb709.jpg



Met de juiste tools easy peasy japaneasy.....

IMG_20190715_121029.thumb.jpg.bbdfc47f54732b996efbeda8db855738.jpg




IMG-20190715-WA0005.thumb.jpeg.23b0a959f78ad96c4d13c8a1dc3d593d.jpeg




IMG-20190715-WA0014.thumb.jpeg.cedb11eb04f19102e30b0067e0320300.jpeg
Netjes zo :t

Zijn dat de oem bouten onder de kroonplaat? Moest je die nog verhitten oid?

Zit er nl aan te denken de kroonplaat en het t-stuk ook zwart te laten anodiseren als de vorkpoten ook gedaan worden...
 
Vergeet dan niet ook je super bike kit te laten doen. Of is dat al zwart?
Die gaat dan idd ook gelijk mee :Y

Komen nl toch ook nieuwe balhoofdlagers, vandaar dat ik het t-stuk en kroonplaat ook maar gelijk meepak, heb ook de 2 oem snelsluiters van de zijkuipen op het lijstje staan. Alles in 1 keer... :)
 
Bekijk bijlage 1409436
Bekijk bijlage 1409437

Zo, weer stapje verder. Uitlaatjes opnieuw gevuld en gemonteerd, rem/schakelsetje van Harris erop. MRA kuipruitje, Harris kuipsteun en wielen had ik al eerder gedaan.
Volgende stap is SP2 achterbrug en Wilbers demper erin of misschien eerst de racekuip erop. Als de boel open ligt meteen de PAIR en flapper mods even doen, scheelt ook weer een berg junk.


mooie spullen gemonteerd.
zo vind ik die zilvere toch stiekem wel gaaf.
zijn die aanpassingen aan de flapper en de pair echt nuttig/merkbaar bij gewoon gebruik?
 
Daarnet aan de bak gegaan met het voorspatbord, was flink passen en meten voordat ik het idee had dat het gewenste resultaat in de buurt kwam. Dremel er voorzichtig langs en glad schuren. Op de foto lijkt de hoek voorop/bovenop niet optimaal, maar het is ruk om 'm in de juiste hoek vast te leggen. Maar ik denk dat het best gelukt is *O*

1409853

1409850

1409852

1409855

1409856



Nu nog in de juiste kleur... *D
 
Netjes zo :t

Zijn dat de oem bouten onder de kroonplaat? Moest je die nog verhitten oid?

Zit er nl aan te denken de kroonplaat en het t-stuk ook zwart te laten anodiseren als de vorkpoten ook gedaan worden...

Dat zijn de OEM bouten, ontworpen om er wel in te gaan, maar niet 1,2,3 er uit.
Verhitten was/is niet nodig (zit wel een locking agent op).
Veeltand (geen TORX) er intikken en 2 tikken met de slagschoevendraaier werkt prima.
Daarna weer met het handje indraaien met wat Loctite op het draad, slagschoevendraaier op "rechtsom" zetten, 1 tik en klaar is Klara..
 
Terug
Bovenaan Onderaan