Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Tuurlijk
89753.gif
 
Mn sp1 houd in onder 2500tpm en loopt stationair ook niet lekker, makkelijk om een weg op te draaien pfft
Morgen gaat ie naar de monteur verdenken de bouchies, die zijn met de grote beurt niet vervangen omdat het irridium was die lang meegaan normaal.
Heb de powercommander nog ertussenuit gehaald maar maakte geen verschil.
 
zelf voor gekozen de irridiums niet te wisselen?....
ja ze zijn duur, maar is de ellende niet waard als je toch al grote beurt geeft......
is het gekomen na de grote beurt?....dan zou ik misschien toch wat anders denken...(iets niet goed gemonteerd of vastgezet)
heb je een FI melding?...als bv een sensor niet (goed) is aangesloten ben je er dan gauw uit.
 
Ja geef de sp om de 24000km een grote beurt met klepspeling controleren enzo al zijn die nog nooit bijgesteld was nooit nodig.
Staat nu 76000 op geloof ik irridium zou makkelijk 50000km moeten meegaan als ik ze elke keer toch vervang kan ik net zo goed gewone bougies laten monteren.
Fi melding heb ik niet het lampje brand even en gaat dan uit.
Ik hoop dat het de bougies zijn even afwachten nog.
 
Kwam dit toevallig tegen Misschien wat voor iemand hier


Hij heeft er niet bijstaan of er ook hrc kleppen en klepveren inzitten. Ik dacht altijd dat de orginele kleppen en klepveren stukgaan met een racenokkenas?

En wat mij opvalt is dat het vermogen in het middengebied vies tegenvalt... Vanaf de 7000 loopt ie pas weg bij een standaard goed afgestelde sp. Daaronder zit ie 10pk ongeveer onder het standaard vermogen..
 
kleppen en veren van een standaard blok kunnen niet meer hebben dan 11000 toeren daarboven gaan ze zweven. ligt dus niet aan de nokkenassen.
heb je al naar het koppel gekeken dat hoort bij zulke vermogens een stuk hoger te liggen minimaal 110 nm! ik vertrouw deze dyno niet en dus ook niet het opgegeven vermogen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan