Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Ik ben opzoek naar een topkuip en 2 zij panelen. Origineel is niet te vinden dus zoek ik de goede kwaliteit imitatie. Niet met de gelijmde bevestigingspunten.
heeft iemand misschien nog wat liggen? Of weet iemand nog een adresje? Kleur maakt niet uit.
Motorkuipdelen rekent 450+ voor deze 3 delen..
 
Heb jij slechte ervaringen met gelijmde bevestigingspunten? Ik niet.

8b83351d595e637710cf45a7b296c10d.jpg
 
Ja; ik heb ze wel direct verstevigd met secondenlijm&baking soda.


Dus dit opgevuld met wat ABS en ingegoten met kit
1605444759904.png




idem met die "pootjes

1605444855896.png





Ik kon een complete, ongebruikte, set overnemen voor Eur 150 dus ik heb geen klagen.
De gaten hier en daar pastte ook niet perfect.
 
Misschien zoeken naar een circuitkuipen setje? Die zouden niet al te duur moeten zijn..
Zat ik inderdaad ook even naar te kijken, toevallig ervaring met onderstaande ?
 
Ja; ik heb ze wel direct verstevigd met secondenlijm&baking soda.


Dus dit opgevuld met wat ABS en ingegoten met kit
Bekijk bijlage 1565042



idem met die "pootjes

Bekijk bijlage 1565043




Ik kon een complete, ongebruikte, set overnemen voor Eur 150 dus ik heb geen klagen.
De gaten hier en daar pastte ook niet perfect.
Slim! Helaas had de vorige eigenaar dit niet gedaan en lag de linker koplamp zo goed als los in de topkuip..
 
Hoe staat het eigenlijk met je sp2, zijn er nog vorderingen?

Jazeker vorderingen. Vooral aan het verzamelen en voorbereiden geweest, maar nu klaar om te gaan bouwen. Heb een setje koppen uit de VS over laten komen omdat de voorste bij de crash toch iets teveel beschadigd was. De nokkenassen laten slijpen in Engeland (HON21 profiel), ga nu de koppen er weer opzetten. Als het blok in elkaar zit, gaat het frame er weer op en kan ik verder. Heb Samco slangenset klaarliggen, Spal-fans en brackets en nieuwe GPI-radiators. SP2 T-stuk/kroonplaat en ZX10R vorkpoten heb ik ook uit de VS en m'n PVM wiel past er inmiddels in, ik zit alleen nog te wachten op spacers voor m'n schijven, dan is de voorpartij helemaal passend. De Ninja vork krijgt dan nog upgrade voor de demping en veel zwaardere veren want ik ben zelf de lichtste niet en de Kawa is standaard ook nog eens 30kg lichter dan de SP. De achterbrug was al vrij lelijk en beetje beschadigd bij de crash, maar is weer netjes opgelapt. Ik heb 'm nu kaal en ik zit nog te dubben of ik 'm zo origineel mogelijk ga laten lijken met een blanke poedercoat erover of dat ik 'm gewoon glad maak en poets. Denk t laatste, dan hou ik 't zelf in de hand.
Nou ja, dat dus, en nog een paar honderd dingen. Ik ga me niet vervelen deze winter.
 
Laatst bewerkt:
Jazeker vorderingen. Vooral aan het verzamelen en voorbereiden geweest, maar nu klaar om te gaan bouwen. Heb een setje koppen uit de VS over laten komen omdat de voorste bij de crash toch iets teveel beschadigd was. De nokkenassen laten slijpen in Engeland (HON21 profiel), ga nu de koppen er weer opzetten. Als het blok in elkaar zit, gaat het frame er weer op en kan ik verder. Heb Samco slangenset klaarliggen, Spal-fans en brackets en nieuwe GPI-radiators. SP2 T-stuk/kroonplaat en ZX10R vorkpoten heb ik ook uit de VS en m'n PVM wiel past er inmiddels in, ik zit alleen nog te wachten op spacers voor m'n schijven, dan is de voorpartij helemaal passend. De Ninja vork krijgt dan nog upgrade voor de demping en veel zwaarde veren want ik ben zelf de lichtste niet en de Kawa is standaard ook nog eens 30kg lichter dan de SP. De achterbrug was al vrij lelijk en beetje beschadigd bij de crash, maar is weer netjes opgelapt. Ik heb 'm nu kaal en ik zit nog te dubben of ik 'm zo origineel mogelijk ga laten lijken met een blanke poedercoat erover of dat ik 'm gewoon glad maak en poets. Denk t laatste, dan hou ik 't zelf in de hand.
Nou ja, dat dus, en nog een paar honderd dingen. Ik ga me niet vervelen deze winter.
Klinkt goed man, idd een mooi lijstje om mee bezig te zijn komende winterseizoen. :t Volgend seizoen weer lekker de weg ermee op :]
 
Klinkt goed man, idd een mooi lijstje om mee bezig te zijn komende winterseizoen. :t Volgend seizoen weer lekker de weg ermee op :]
Ja, zin om ermee aan de slag te gaan. Zal nog wel heel wat dingetjes tegen gaan komen. Doel is inderdaad voorjaar klaar, op tijd voor circuitseizoen in ieder geval. M'n SP1 is alweer bijna helemaal gedowngraded naar standaard.
 
Jazeker vorderingen. Vooral aan het verzamelen en voorbereiden geweest, maar nu klaar om te gaan bouwen. Heb een setje koppen uit de VS over laten komen omdat de voorste bij de crash toch iets teveel beschadigd was. De nokkenassen laten slijpen in Engeland (HON21 profiel), ga nu de koppen er weer opzetten. Als het blok in elkaar zit, gaat het frame er weer op en kan ik verder. Heb Samco slangenset klaarliggen, Spal-fans en brackets en nieuwe GPI-radiators. SP2 T-stuk/kroonplaat en ZX10R vorkpoten heb ik ook uit de VS en m'n PVM wiel past er inmiddels in, ik zit alleen nog te wachten op spacers voor m'n schijven, dan is de voorpartij helemaal passend. De Ninja vork krijgt dan nog upgrade voor de demping en veel zwaardere veren want ik ben zelf de lichtste niet en de Kawa is standaard ook nog eens 30kg lichter dan de SP. De achterbrug was al vrij lelijk en beetje beschadigd bij de crash, maar is weer netjes opgelapt. Ik heb 'm nu kaal en ik zit nog te dubben of ik 'm zo origineel mogelijk ga laten lijken met een blanke poedercoat erover of dat ik 'm gewoon glad maak en poets. Denk t laatste, dan hou ik 't zelf in de hand.
Nou ja, dat dus, en nog een paar honderd dingen. Ik ga me niet vervelen deze winter.
ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat... 10 April ff showen...:)
 
Maandag worden mijn koplampen opgestuurd naar motorforzafairings in Tsjechië en dan gaan ze die monteren in de racetopkuip (street).
Dan wordt die teruggestuurd met de bijbehorende onderkuip.
1605878463957.png
1605878876468.png

Heel benieuwd naar het resultaat. Tot nu toe erg tevreden qua communicatie etc. over dit bedrijf.

Dan even een flapper vraagje.
Nu toch alles open ligt heb ik de flapper valve verwijderd. De rest laat ik zitten aangezien ik het niet doe voor de gewichtsbesparing.
Echter rest mij nu de vraag of ik alsnog het vacuüm slangetje moet "afdoppen" die naar het diaphragm gaat.
Lijkt mij dat hij gewoon nog netjes vacuüm trekt alleen wordt de klep nu niet meer bediend omdat deze er simpelweg niet meer is.
Of heb ik het verkeerd?
 
Maandag worden mijn koplampen opgestuurd naar motorforzafairings in Tsjechië en dan gaan ze die monteren in de racetopkuip (street).
Dan wordt die teruggestuurd met de bijbehorende onderkuip.
Bekijk bijlage 1566604Bekijk bijlage 1566606
Heel benieuwd naar het resultaat. Tot nu toe erg tevreden qua communicatie etc. over dit bedrijf.

Dan even een flapper vraagje.
Nu toch alles open ligt heb ik de flapper valve verwijderd. De rest laat ik zitten aangezien ik het niet doe voor de gewichtsbesparing.
Echter rest mij nu de vraag of ik alsnog het vacuüm slangetje moet "afdoppen" die naar het diaphragm gaat.
Lijkt mij dat hij gewoon nog netjes vacuüm trekt alleen wordt de klep nu niet meer bediend omdat deze er simpelweg niet meer is.
Of heb ik het verkeerd?
Mooie kuipie, vanwaar moeten de koplampen opgestuurd worden, zitten de montage punten van de koplampen dan niet in de kuip verwerkt?

Ben wel benieuwd naar de pasvorm, als je ze gemonteerd hebt, zou je dat hier met ons willen delen?

Vwb de mod, dat weet ik even niet, bij mij is dat gelijk met een beurt meegepakt, dus wat ze precies gedaan hebben, durf ik niet te zeggen.
 
Maandag worden mijn koplampen opgestuurd naar motorforzafairings in Tsjechië en dan gaan ze die monteren in de racetopkuip (street).
Dan wordt die teruggestuurd met de bijbehorende onderkuip.
Bekijk bijlage 1566604Bekijk bijlage 1566606
Heel benieuwd naar het resultaat. Tot nu toe erg tevreden qua communicatie etc. over dit bedrijf.

Dan even een flapper vraagje.
Nu toch alles open ligt heb ik de flapper valve verwijderd. De rest laat ik zitten aangezien ik het niet doe voor de gewichtsbesparing.
Echter rest mij nu de vraag of ik alsnog het vacuüm slangetje moet "afdoppen" die naar het diaphragm gaat.
Lijkt mij dat hij gewoon nog netjes vacuüm trekt alleen wordt de klep nu niet meer bediend omdat deze er simpelweg niet meer is.
Of heb ik het verkeerd?
mooie kuip.
deze verdeling onder en bovenkuip lijkt mij voor onderhoud ook praktischer dan de originele setup met die lange onderkuip.
 
klopt, membraam wordt nog steeds bediend als je deze niet verwijderd.
het afdoppen gebeurdt alleen als je de klep laat zitten zodat deze niet bediend wordt.
heb je de klep verwijderd...dan kan hij ook niet bediend worden :0
wat je wel vaak ziet, slangetje loshalen, schroef of dopje er in en klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan