Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Heren, vraagje ik zag wat berichten over een bobine upgrade....nou ben ik dol op extra's en dus nu erg nieuwsgierig wat dat is?
Die bobine upgrade ga ik uitvoeren. Dan wordt de oude meuk wat er nu op zit vervangen door de stick coils van de CBR600RR en dan met een nieuwe set bedrading wordt het aangesloten.
Deze... (worden door iemand van een FB-groep gemaakt, plug&play)
FB_IMG_1577647320927.jpg


Dan heb je andere bougies nodig (Denso IK27 geloof ik, heb ze ff niet bij de hand).
De originele bougies kunnen ook, heb je alleen dit nodig uit de oem bobines (moet geloof ik wel iets aangepast worden, dacht iets afdraaien van de draad).
received_2430253146999227.jpeg

De boel zou dan een stuk beter moeten starten, ik ga dat iig zsm ontdekken :)
 
Laatst bewerkt:
@ wokkelz: Zag een setje CBR1000RR wielen op MP staan, verkoper uit R’dam met dezelfde achternaam, zijn die van jou?
 
Die bobine upgrade ga ik uitvoeren. Dan wordt de oude meuk wat er nu op zit vervangen door de stick coils van de CBR600RR en dan met een nieuwe set bedrading wordt het aangesloten.
Deze... (worden door iemand van een FB-groep gemaakt, plug&play)


Dan heb je andere bougies nodig (Denso IK27 geloof ik, heb ze ff niet bij de hand).
De originele bougies kunnen ook, heb je alleen dit nodig uit de oem bobines (moet geloof ik wel iets aangepast worden, dacht iets afdraaien van de draad).

De boel zou dan een stuk beter moeten starten, ik ga dat iig zsm ontdekken :)

Moest je niet ook nog iets anders modificeren? In verband met extra ruimte die je nodig hebt boven je cilinderkop? Staat me bij dat de oliekoeler op de SP1 in de weg zit, ofzoiets?
 
Moest je niet ook nog iets anders modificeren? In verband met extra ruimte die je nodig hebt boven je cilinderkop? Staat me bij dat de oliekoeler op de SP1 in de weg zit, ofzoiets?
Geen idee, dacht dat het plug&play was. Maar bij mij zit daar nu ook de radiateur.

Zit ernstig te wachten tot de voorvork eens klaar is bij HK, als die terug is gaan we alles monteren, dan gaan we het ontdekken....
 
Geen last van, tenminste een maand geleden nog niet..

Ik wil een de spanningsregelaar preventief vervangen, heeft iemand die van Carmo gebruikt?
En zo ja, de site geeft 2 soorten op; de CARR691 via de zoekfunctie en de CARR431 via motor selecteren. (Geen idee waarom ik het op 2 manieren gedaan heb, maar er is nu wel een verschil :P)
Welke is de juiste?
 
Dat kan Chris je evt wel vertellen, er gaan iig cbr600 coils op. Geen idee of het echt effect heeft..

 
niet echt een upgrade. Wel leuk en het ruimt wat op onder de tank. Aangezien je de bobines en kabels verwijderd. MotoR krijgt er helaas geen 10pk bij.
Das mooi kud dan, dacht iedereen ff voor te blijven met een zooi extra pk's :/



:+

Wat ik op diverse FB groepen wel lees, is dat de ontsteking wel directer is omdat de bobines direct op de bougies zitten.
 
Das mooi kud dan, dacht iedereen ff voor te blijven met een zooi extra pk's :/



:+

Wat ik op diverse FB groepen wel lees, is dat de ontsteking wel directer is omdat de bobines direct op de bougies zitten.

Meestal zet je ook meteen nieuwe bougies, en zaten de oude er bv 30k km in. Dan is er “verschil” Voor en na op de testbank weet je het zeker.
maakt ook niets uit. Toch hartstikke leuk om te doen dat ombouwen en “perfectioneren” van je Sp !
 
Meestal zet je ook meteen nieuwe bougies, en zaten de oude er bv 30k km in. Dan is er “verschil” Voor en na op de testbank weet je het zeker.
maakt ook niets uit. Toch hartstikke leuk om te doen dat ombouwen en “perfectioneren” van je Sp !
Zo is het zeker, scheelt ook wel weer wat gewicht, dus ga ik toch weer ietsje sneller :P
Maar er gaan idd ook nieuwe bougies in, originele gaan bij mij ook niet meer passen. Ben wel erg benieuwd hoe het gaat worden, want ik merk dat ie nu best moeite heeft met het heen en weer hengsten van die 2 bloemkolen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan