Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Mijn nieuwe remschijven zijn binnen, heb ff een vraagje... Ik heb spacers tussen mijn wiel en de schijven in van 3,1 mm dik. Nu heb ik al een heule tijd terug een mooie set spacers van René gekocht en die zou ik graag willen gebruiken. Maaaarrrr die zijn 2,5 mm dik, totaal dus over de hele breedte 1,2 mm verschil, in hoeverre ga je dit merken?
Kunnen die überhaupt gemonteerd worden, of gaat het dan helemaal niet meer passen? Kan het helaas nog niet testen ivm het ontbreken van een voorvork... :/

Ff ter verduidelijking, de zwarte zitten nu gemonteerd, maar zou de alu graag gemonteerd willen...
DSC_0078.JPG


Edit: net mijn monteur gecontact, zou geen probleem moeten zijn. Verschil zou op te vangen zijn door de remblokken. Gaan het uiteraard nog even testen als alles gemonteerd gaat worden. Van de binnenzijde van de spacers moeten nog een laagje afgevijld worden om beter te passen, is net ff ietsje te strak...
 
Laatst bewerkt:
Hoe warm worden jullie vtr's? Tijdens rijden blijft ie met dit weer rond de 75/80. Maar zodra ik stilsta blijft ie stijgen en daalt de temperatuur niet meer todat ik ga rijden... Heb een nissan switch en een spal pusher fan geïnstalleerd. De spal krijgt hem tijdens het rijden zeer snel afgekoelt maar stilstaand dus niet.. meer mensen met deze ervaring?
 
Hoe warm worden jullie vtr's? Tijdens rijden blijft ie met dit weer rond de 75/80. Maar zodra ik stilsta blijft ie stijgen en daalt de temperatuur niet meer todat ik ga rijden... Heb een nissan switch en een spal pusher fan geïnstalleerd. De spal krijgt hem tijdens het rijden zeer snel afgekoelt maar stilstaand dus niet.. meer mensen met deze ervaring?

Wat is warm? Mijne loopt in de zomer op tot 104 en koelt dan met de OEM fan tot 96 en begint pas te koelen naar 90ish rond de 60km/h
 
Tijdens rijden komt ie nu niet boven de 85 uit, ook stadsverkeer. En blijft ie bij normaal rond de 75 hangen. Zomers meestal rond de 90 tot 95 afhangkelijk van hoe hard ik rijd. Moet toevoegen dat ik zomers in italie werk en dus ook rijd dus dan is het buiten rond de 30. Maar stationair blijft ie oplopen tot een graad of 115/120 en daalt dan alleen weer als ik ga rijden.

K weet hij is niet bedoelt voor stilstaan maar zou toch graag zien dat dat ie stationair ook een beetje op temperatuur blijft.. zit nu vaak bij stoplichten te billenknijpen zomers
 
Mijne loopt stationair makkelijk op tot 103/104 dan slaat de fan aan en daalt hij rap tot ergens in de 90 bij straatgebruik.
Tijdens het rijden is de temp standaard ergens in de 80, afhankelijk van het weer wat hoger of lager.
Afgelopen jaar reden we een circuitdag op Zandvoort met bijna 40 graden, heb toen temps gezien van 112/113 :+ Andere SP's nog wel iets hoger geloof ik.

 
Heb begrepen dat rond de 120 graden de smerende werking van de olie ophoudt, dat is wel een puntje om rekening mee te houden.

Heb weliswaar front rads, maar al rijdende blijft ie rond de 76-80 graden hangen. Maar bij een stoplichten rit loopt het snel op, dan gooi ik de fan zelf aan bij 100 graden (standaard slaat ie zelf bij 104 aan) en dan zakt ie weer vlot.
 
Heb begrepen dat rond de 120 graden de smerende werking van de olie ophoudt, dat is wel een puntje om rekening mee te houden.

Heb weliswaar front rads, maar al rijdende blijft ie rond de 76-80 graden hangen. Maar bij een stoplichten rit loopt het snel op, dan gooi ik de fan zelf aan bij 100 graden (standaard slaat ie zelf bij 104 aan) en dan zakt ie weer vlot.
Dat is onzin motorolie kan wel oplopen tot 140graden,
De motor gaat rond de 120graden in een noodloop, als het daarna nog blijft stijgen schakelt de ecu alles af.
 
Mischien toch maar eens kijken naar front rads. Staat ook wel racy, weten jullie of allen de sets op maat passen of past iets van een Ducati ofzo ook?
 
Voor nu de luchthappers maar even aanpassen. Er zitten slechte durbahn kopieën op en tijdens rijden zijn die top maar ik denk dat die de luchtflow van de ventilator blokeren als ik stilsta omdat de achterkant afgedekt is...
 
Dat is onzin motorolie kan wel oplopen tot 140graden,
De motor gaat rond de 120graden in een noodloop, als het daarna nog blijft stijgen schakelt de ecu alles af.
Zou best kunnen hoor, ben geen oliedeskundige. Heb het verder niet over dat de temperatuur niet hoger kan, dat zal vast, maar heb me eens laten vertellen dat bij die hoge temperaturen de smerende werking niet optimaal meer is en dat je dan beter de olie kan vervangen. Ik heb zelf geen ervaring met die hoge temperaturen.
 
Mischien toch maar eens kijken naar front rads. Staat ook wel racy, weten jullie of allen de sets op maat passen of past iets van een Ducati ofzo ook?
Er zijn diverse merken op de markt die ze voor de SP leveren, ik heb ze van Thermae. Of ze passen, of makkelijk passend te maken zijn van andere motormerken, geen idee...
 
Voor nu de luchthappers maar even aanpassen. Er zitten slechte durbahn kopieën op en tijdens rijden zijn die top maar ik denk dat die de luchtflow van de ventilator blokeren als ik stilsta omdat de achterkant afgedekt is...

Bij de airscopes is het toch zo dat je de fans andersom moet laten draaien (draadjes stekkertje wisselen), omdat die standaard lucht zuigt ipv blaast? Kan het zo snel niet vinden maar weet bijna zeker dat dit op de site van Durbahn stond.
 
Zou best kunnen hoor, ben geen oliedeskundige. Heb het verder niet over dat de temperatuur niet hoger kan, dat zal vast, maar heb me eens laten vertellen dat bij die hoge temperaturen de smerende werking niet optimaal meer is en dat je dan beter de olie kan vervangen. Ik heb zelf geen ervaring met die hoge temperaturen.

De olie kan het wel handlen, maar veroudert sneller. Je zal dus eerder moeten vervangen
 
Bij de airscopes is het toch zo dat je de fans andersom moet laten draaien (draadjes stekkertje wisselen), omdat die standaard lucht zuigt ipv blaast? Kan het zo snel niet vinden maar weet bijna zeker dat dit op de site van Durbahn stond.
Klopt daarom zit er nu een spal pusher ventilator op. En tijdens het rijden daalt de temperatuur razendsnel als ie aanslaat(heb een andere thermo switch dus bij 85 graden gaat ie al aan) maar stilstaand blijft de temperatuur maar stijgen....
 
Klopt daarom zit er nu een spal pusher ventilator op. En tijdens het rijden daalt de temperatuur razendsnel als ie aanslaat(heb een andere thermo switch dus bij 85 graden gaat ie al aan) maar stilstaand blijft de temperatuur maar stijgen....

Het kan ook iets stoms zijn, is de motor correct ontlucht? Ik heb het afgelopen jaar weer gedaan, maar hij stond echt een flinke tijd te pruttelen voor alle luchtbubbels er uit waren
 
Terug
Bovenaan Onderaan