Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Net testritje gedaan met de SP2. Alles werkt zoals het hoort, en geen lekkages. Morgen kuip erop en even wassen. Er zijn nog best paar dingetjes die ik een keer wil verbeteren, maar nu heb ik voor het eerst in 10(?) jaar een rijdende wegmotor. Voorlopig is het poppetje de beperkende factor 🤣
Dat laatste is bij mij altijd al zo geweest... Maarja, hoe sneller je voorbij knalt, hoe minder ze je zien. Dan maar een beetje flaneren... _O-
 
Allemaal geserviced in februari en nog steeds gangbaar, het lijkt op metaal moeheid.
De demper is al op de post, afhandeling hoor ik wel.
Achteraf heb ik gewoon mazzel door zo'n kloot voor me, anders had het op het later tijdstip gebroken, in een snelle bocht ofzo.
Wel bizar hoor, dat heb ik nog niet eerder gehoord of gezien (tenzij de vorkpoten ook nog een halve meter doorgestoken zijn om de gehele hoogte gelijk te trekken). Lijkt me wel aardig gek om mee te maken, maar liever helemaal niet. Beter dat je er zonder verdere kleerscheuren vanaf bent gekomen.
 
Mensen,
SP1 vraag,
ik wordt nou al voor de 2e keer verrast in verschil tussen 2000 en 2001 model (voorvork en achterbrug)
zijn er nog meer verschillen zo ver jullie weten?

Er staat inmiddels een 2001 in de schuur (sinds gisteravond).
 
Mensen,
SP1 vraag,
ik wordt nou al voor de 2e keer verrast in verschil tussen 2000 en 2001 model (voorvork en achterbrug)
zijn er nog meer verschillen zo ver jullie weten?

Er staat inmiddels een 2001 in de schuur (sinds gisteravond).
Gefeliciteerde je nieuwe aanwinst *O*

Volgens mij is er verder geen verschil dan hetgeen wat je opnoemt.
 
Gefeliciteerde je nieuwe aanwinst *O*

Volgens mij is er verder geen verschil dan hetgeen wat je opnoemt.
Thanks!
Kan me voorstellen dat een voorvork aangepast/verbeterd wordt, maar waarom de bobbins nou ineens van de achterbrug verdwijnen?
Lijkt m'n oude fireblade wel...zonder bobbins.
 
Thanks!
Kan me voorstellen dat een voorvork aangepast/verbeterd wordt, maar waarom de bobbins nou ineens van de achterbrug verdwijnen?
Lijkt m'n oude fireblade wel...zonder bobbins.

Origineel heb ik op mijn SP1 van 2000 ook geen bobins hoor. Volgens mij is er geen verschil in achterbrug. Pas bij uitkomen van SP2 is de achterbrug anders dacht ik
 
Origineel heb ik op mijn SP1 van 2000 ook geen bobins hoor. Volgens mij is er geen verschil in achterbrug. Pas bij uitkomen van SP2 is de achterbrug anders dacht ik
Model 2000 heeft bobbins, model 2001 niet. Wellicht heb je een "vervroegd" 2001 model?

Bij de SP2 is idd de hele achterbrug onder handen genomen.
 
Ik heb bobins, zwart, goud en blauw. Zal allemaal niet per 1-01-2001 aangepast zijn, maar eerst de voorraad op gemaakt (ken beide vorige eigenaren, geen schade gehad).
 
Je moet je ook niet vergissen in bouwjaar en het jaar dat hij op kenteken is gezet... Zo zie ik bijvoorbeeld ook vaak SP1's van 2002 voorbij komen.
 
Dit is afkomstig uit de onderdelen catalogus, en is helaas beroerde kwaliteit. Als je goed leest is het eerste teken na checkdigit (op typeplaatje is dat het eerste ingeslagen karakter, bij mijn SP2 een 7 bijvoorbleed) het bouwjaar. Y=2000 1=2001 2=2002 etc
Schermafbeelding 2023-08-24 095645.png
 
Als iemand trouwens nog een stukje linker onderkuip heeft, of een flink beschadigde, houd ik mij aanbevolen. Bij mij mist het laatste puntje, vanaf ongeveer de standaard, en ik zou deze graag (al dan niet provisorisch) repareren
 
middag,
eerste kilometers met de SP1, maar ze blijkt een beetje incontinent te zijn..
druppel aan het koelvloeistof expansie reservoir, zit niet te vol.
Kan het de radiateur dop zijn?
Denk echt niet dat het probleem in het blok zit, loopt mooi, rookt niet enz.
Iemand ervaring mee?
 
hallo mensen ja joost leest gewoon nog steeds mee .

nu zit ik met een vraag heeft iemand hier toevallig nog een undertail liggen waar het originele achterlicht ingemonteerd kan worden .

heb dit ooit gezien en vond dat erg sjiek kijken .

dus ben er naar opzoek.

mvgr joost berends
 
hallo mensen ja joost leest gewoon nog steeds mee .

nu zit ik met een vraag heeft iemand hier toevallig nog een undertail liggen waar het originele achterlicht ingemonteerd kan worden .

heb dit ooit gezien en vond dat erg sjiek kijken .

dus ben er naar opzoek.

mvgr joost berends
SP1 of 2 en dan aftermarket of oem?

Ik heb er eentje van DHC, heb nog ff gekeken, maar op ebay ben ik ze niet tegengekomen.
2365.jpg

Deze van qbcarbon is er ook nog, heeft sneedee geloof ik...

https://www.worldofqbcarbon.com/sto...mberplate-holder-and-indicators/prod_226.html
1000020801.gif


De originele look (sp1) is nog wel te krijgen, een gast uit Italië heeft de mal er van weten te fixen, kost iets van €550,-. Van de sp2 zou je er zo nu en dan nog wel eens eentje kunnen vinden. Stond laatst een nieuwe op MP...
 
middag,
eerste kilometers met de SP1, maar ze blijkt een beetje incontinent te zijn..
druppel aan het koelvloeistof expansie reservoir, zit niet te vol.
Kan het de radiateur dop zijn?
Denk echt niet dat het probleem in het blok zit, loopt mooi, rookt niet enz.
Iemand ervaring mee?
Dat zal je moeten zoeken. Kan natuurlijk een slang zijn (die zijn inmiddels 22 of 23 jaar oud) of een klem die niet klemt. Maar ik meen dat bij de SP1 de linker radiateur ook nog wel eens wil gaan lekken. Vooral bovenop bij het ophangpunt dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Dat zal je moeten zoeken. Kan natuurlijk een slang zijn (die zijn inmiddels 22 of 23 jaar oud) of een klem die niet klemt. Maar ik meen dat bij de SP1 de linker radiateur ook nog wel eens wil gaan lekken. Vooral bovenop bij het ophangpunt dacht ik.
dank voor je reactie.
Ik heb radiateur bekeken, helemaal droog.
Nieuwe radiateurdop, bij thuiskomst geen druppels meer op de achterbrug en uitlaat. Nog wel druppel aan het reservoir, maar dat kan ook oud zijn. Nog even zonder kuip warm laten draaien, geen lekkage.
Misschien ook simpel wel het rubber dopje...
 
hallo mensen ja joost leest gewoon nog steeds mee .

nu zit ik met een vraag heeft iemand hier toevallig nog een undertail liggen waar het originele achterlicht ingemonteerd kan worden .

heb dit ooit gezien en vond dat erg sjiek kijken .

dus ben er naar opzoek.

mvgr joost berends
Ik heb hem niet liggen, maar zit er bij mij wel onder. Kan helaas geen merk oid zien.

Zoals ik hem kocht, met een ovaal (?) achterlicht.
20230824_123017.jpg


Hoe hij nu is (origineel look met LED en ingebouwde knipperlichten).

20230831_193017.jpg


Dit is trouwens wel een andere dan @Ghetto Bassie want hier zit een vlak stuk in de undertail waar je het licht op monteert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan