Het grote Husaberg topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem aan dat jullie de "thumper" (neem aan dat deze speciaal voor 1 cilinders is gemaakt) gebruiken maar welke? de 20w-50 of die zonder (dikte?) aanduiding?

Mijn motorboer is toevallig ook net over gestapt van putoline naar bel-ray alleen heb ik nu de EXP versie, maar kan altijd wel bestellen.

Die mototravel verkoopt trouwens de olie voor normale adviesprijs dus zal vast wel ergens goedkoper te vinden zijn ;)

ik gebruik inderdaad Thumper 10w-40
 
Iemand ervaring met Valvoline Synth Power?? (vol synteet 10W40)


Ik wil eignelijk ook die belray, klinkt goed en aantrekkelijke prijs..
Maar moet even een adresje vinden..
 
heyy ff een vraagje..

Ik kom er net achter dat mijn radiator los zit!
de bovenste bevestiging zit nog goed, maar die 2 aan de voorkant zijn los!!

Hoe zit dit vast? want als ik kijk naar het rubber dan zie ik geen afgebroken bout zitten..!
Iemand die mij kan helpen?
 
Foto:

Moet ik het plakken, of moet het rubberen stukje vervangen worden?
full
 
hey

je moet een nieuw rubber kopen....

de draadeinden zijn in het rubber gegoten en kan uitdrogen of onder grote spanning afbreken/scheuren

hoef je niet voor naar een motorzaak... zijn overal wel te krijgen in veel verschillende maten...

rubber kun je met waterpomptang uit je frame draaien... voorzichtig in en uit draaien want kan ook breken in frame...
 
hey

je moet een nieuw rubber kopen....

de draadeinden zijn in het rubber gegoten en kan uitdrogen of onder grote spanning afbreken/scheuren

hoef je niet voor naar een motorzaak... zijn overal wel te krijgen in veel verschillende maten...

rubber kun je met waterpomptang uit je frame draaien... voorzichtig in en uit draaien want kan ook breken in frame...
hey thxs, ik had het eerst gelijmd maar dat hield niet..
Dus nu maar ff nieuwe rubbers halen dan :)
 
iemand hier ervaring met het zogenamde hoge buddy zit......?

ben zelf 195 en bij schleenbecker word het aangeraden als je groter dan 180 bent

wil graag jullie reacties horen ook betreft de ruwheid van het vel wat hierop gemonteerd zit...

heb nu een zwarte (heel donkerblauw) zit van een 08 model en moet zeggen dat ie erg veel grip geeft tijdens t accelereren.. :} weet iemand of dat op die hoge stoelen ook t geval is..

mvg germ
 
@ psyx:

denk wel dat je de hele radiateur ff los moet halen en iets naar rechts proberen te buigen zodat je ruimte krijgt om de gebroken rotzooi te demonteren/vervangen...

mvg germ
 
Ik heb een maand of wat geleden een hoge buddyseat gekocht bij Schleenbecker. Ben zelf 1.87 m. Merk eigenlijk weinig verschil met de originele blauwe seat. De hoge zal wel wat hoger zijn maar is nog steeds voor mijn gevoel ongeveer een meter lager dan op mijn Husk 510 SMR.
Hij zit wel een stuk comfortabeler dan de originele trouwens. Wat dat betreft wel een aanrader. Het 'vel' is zelfs nog wat ruwer dan de originele; die is een beetje gladder. Dus qua grip ook wel een kleine vooruitgang.
Succes met de beslissing!
 
iemand hier ervaring met het zogenamde hoge buddy zit......?

ben zelf 195 en bij schleenbecker word het aangeraden als je groter dan 180 bent

wil graag jullie reacties horen ook betreft de ruwheid van het vel wat hierop gemonteerd zit...

heb nu een zwarte (heel donkerblauw) zit van een 08 model en moet zeggen dat ie erg veel grip geeft tijdens t accelereren.. :} weet iemand of dat op die hoge stoelen ook t geval is..

mvg germ

Er staat er nu 1 op marktplaats voor 50e!
http://link.marktplaats.nl/274818252
 
@ el snorro: weet ik,

heb hem al betaald maar krijg m pas over 2 weken omdat de verkoper op vakantie is....

dus binnenkort te koop: een opnieuw bekleed budy seat zwart (donkerblauw) beter dan nieuw, heb driedubbel dik tape op de hoeken gedaan waar mn vorige velletje door gesleten is....


heb ook nog sm voorpoten te koop...

compleet met kroonplaten my 04 org sm

mvg germ
 
iemand hier ervaring met het zogenamde hoge buddy zit......?

ben zelf 195 en bij schleenbecker word het aangeraden als je groter dan 180 bent

wil graag jullie reacties horen ook betreft de ruwheid van het vel wat hierop gemonteerd zit...

heb nu een zwarte (heel donkerblauw) zit van een 08 model en moet zeggen dat ie erg veel grip geeft tijdens t accelereren.. :} weet iemand of dat op die hoge stoelen ook t geval is..

mvg germ

Heb zelf de hoge buddy seat, en qua zithouding merkte ik geen verschil. Wel vond ik het makkelijker om vanuit zit houding te gaan staan, zeker als je al een tijdje rijdt.
 
@ el snorro: weet ik,

heb hem al betaald maar krijg m pas over 2 weken omdat de verkoper op vakantie is....

dus binnenkort te koop: een opnieuw bekleed budy seat zwart (donkerblauw) beter dan nieuw, heb driedubbel dik tape op de hoeken gedaan waar mn vorige velletje door gesleten is....


heb ook nog sm voorpoten te koop...

compleet met kroonplaten my 04 org sm

mvg germ

Ik zou dat set wel willen, maar dan wil ik graag mijn off road poten inruilen......... en dan iets bij betalen...... Die poten zijn toch korter dan de originele off-road poten?

Aangezien ik geen internet thuis (meer) heb, lees ik je reactie wel.
 
@ jvd

sorry heb geen intresse in andere voorvork...

mvg germ


Ok. zou je wel eens de lengte van je vork kunnen opmeten? Dan weet ik of ik mijn vork ga aanpassen. Hij staat nu wat te hoog en kan ik niet goed met de kickstarter overweg.

Thanks!
 
lengte op meten wil ik wel maar heb de husa nog niet in de garage staan dus moet je wel geduldig zijn...

denk dat een ander het anders ook wel even voor je op wil meten...

mvg germ
 
Iemand toevallig een husaberg startrelais te leen?
Heb het sterke vermoeden dat de mijne kapot is, weet niet wat ze nieuw kosten?
 
sorry el snorro kan ik je niet aan helpen....

kun je het zwarte plastic kapje er niet af halen en met draden op een accu testen...?

kun je zien of ie aan poep is of niet...

hoest verder met je berg btw?

mvg germ
 
sorry el snorro kan ik je niet aan helpen....

kun je het zwarte plastic kapje er niet af halen en met draden op een accu testen...?

kun je zien of ie aan poep is of niet...

hoest verder met je berg btw?

mvg germ

Ok dan bel ik brouwer ff vandaag.
Ja mn pa is er mee bezig geweest, die zit een beetje in de electro (ben er zelf niet zo handig mee), en die zegt dat ie stuk is. Dus dan geloof ik dat maar he ;)

Verder met de berg is het goed, heb alleen het idee dat er nog iets meer vermogen te halen is, vermoed dat mijn distributie/timing nét niet helemaal goed staat.
En heb de laatste tijd té weinig gereden, maar ga de 28e weer het circuit op *O*
 
Iemand nog een Berg kopen? Ik ga die van mij verkopen, ga zondag mogelijk voor een Husqvarna kijken. Ook meteen een 450 cc want de 650 is me te lomp voor de kartbaan.

Ik verkoop mijn berg als enduro. Blok is goed van deze berg. Als enduro wil ik er 3150,- voor hebben. Dat is inclusief recluse koppeling en origineel uitlaatsysteem met extra cross demper. Alle supermotard (race) spullen bewaar ik. reactie alleen op het topic want mijn computer thuis werkt niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog een Berg kopen? Ik ga die van mij verkopen, ga zondag mogelijk voor een Husqvarna kijken. Ook meteen een 450 cc want de 650 is me te lomp voor de kartbaan.

Ik verkoop mijn berg als enduro. Blok is goed van deze berg. Als enduro wil ik er 3250,- voor hebben. Dat is inclusief recluse koppeling en origineel uitlaatsysteem met extra cross demper. Alle supermotard (race) spullen bewaar ik. reactie alleen op het topic want mijn computer thuis werkt niet meer.

Jeroen, wat doe je met de onderdelen van je oude blok (wat is daar nog van over ongeveer?). Ik zit erover te denken om een reserveblok op te bouwen, en daar mee te gaan experimenteren (ik heb nog een compleet onderblok enzo liggen, maar onderdelen kan ik altijd gebruiken (mits ze goed zijn). Ontsteking bijvoorbeeld (liefst+vliegwiel!) zou ik goed kunnen gebruiken :Y
 
Jeroen, wat doe je met de onderdelen van je oude blok (wat is daar nog van over ongeveer?). Ik zit erover te denken om een reserveblok op te bouwen, en daar mee te gaan experimenteren (ik heb nog een compleet onderblok enzo liggen, maar onderdelen kan ik altijd gebruiken (mits ze goed zijn). Ontsteking bijvoorbeeld (liefst+vliegwiel!) zou ik goed kunnen gebruiken :Y


Versnellingsbak, koppeling, krukas (met andere drijfstang), ontsteking met vliegwiel heb ik er ook bij. Heb wel de zijkarters, maar geen middencarters meer. Cilinderbus met zuiger heb ik ook nog. De cilinderkop heb ik al eens eerder verkocht.
Maar ik moet eerst kijken of ik die andere motor koop dan pas ga ik onderdelen verkopen. Maar ik hoop zondag meer te weten.
 
Niemand mijn Bergje kopen. Ik zoek er een liefhebber voor! Heb nu de nieuwe motor gekocht.
 
@ JVD: waar blijven de foto's van de huskie?

laatst even mn voortandwiel geteld en kwam erachter dat ik 14 tands voor heb...

wil graag weten hoeveel jullie voor hebben...?

achterwiel is standaard 38 tands ?!? correct me if im wrong

mvg germ
 
Als ik juist de olie moet vervangen zonder filter doe ik juist niets open (behalve de oliepluggen natuurlijk :+ )
En met filter doe ik het zo...
éérst de olie aflaten
Dan de oliefilter eruit halen en vanbinnen nog wat de oude olie afkuisen met wat keukenrol ofzo...
Nieuw filter erin en alles weer dichtdraaien...
Dan olie vullen tot bijna helemaal bovenaan het glas
10 sec starten (dan zakt het) en dan nog klein beetje bijvullen tot juiste niveau
Mijn husa heeft ondertussen 113uur zonder ooit iets in het blok te vervangen *O*

Paar foto's van gisteren 8-)

[~[url="http://i242.photobucket.com/albums/ff283/Tomtriumph/clastres/th_Afbeelding001.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i242.photobucket.com/albums/ff283/Tomtriumph/clastres/th_Afbeelding003.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i242.photobucket.com/albums/ff283/Tomtriumph/clastres/th_Afbeelding.jpg"]afbeelding~][/URL]

PS mooi pics psyx :9~~


Even een vraagje,
welk voor spatbord zit hier nu eigenlijk op?
Is dit standaard Husaberg, of..? Het lijkt namelijk op zo'n Polisport / UFO ding..
Die UFO spatborden gebruikt KTM ook en die zien er hetzelfde uit als onder deze Husaberg?

Thx :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan