Het grote Husaberg topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey el snorro

dat rubberen blok heb ik ook liggen maar vind zo'n stang mooier staan

of is het org stuur daar te laag voor???

ja te laag en te dik (mits je een husaberg hebt van na 2001 als ik me niet vergis).
Volgens mij zijn er geen stangentjes vor fatbars.... maar zeker weten doe ik het niet.
 
Weet niet of ik hier aan het goede adres ben maar en of hier nog wel gepost wordt maar ;) ik wil volgend jaar SM gaan rijden en nu kwam ik deze http://link.marktplaats.nl/294476397 tegen op markplaats kan iemand me hier wat meer over vertellen wat zijn de onderhouds intervallen van die motor ? en beetje de specs ? en of de onderhouds kosten hoog zijn ?

Thanx alvast
 
heeft regelmatig onderhoud nodig

tis altijd de vraag of ie dat ook echt en goed gehad heeft

verder is dit oud type blok zonder kokusan ontsteking en keihin carb

model is 2003 en in 2006 pas op kenteken gezet !?!?

denk dat je rond deze vraagprijs ook wel een nieuwere husaberg sm kan vinden...

nieuwer model blok is heel makkelijk te herkennen... staat husaberg magnesium op t koppelings deksel



mvg germ
 
Inderdaad dat model is een 2003 model en géén 2006.
Voor die prijs zijn inderdaad nieuwere husaberg's te vinden op Marktplaats.
 
Inderdaad dat model is een 2003 model en géén 2006.
Voor die prijs zijn inderdaad nieuwere husaberg's te vinden op Marktplaats.


ja dat was eigenlijk de enigste die ik vond :X
maar ik vind de husaberg wel erg mooi :) en het blok hoeft ook geen onderhouds intervallen van een toermotor te hebben maar wil wel gewoon beetje lekker kunnen rijden en niet blijven sleutelen...
 
ja dat was eigenlijk de enigste enige die ik vond :X
maar ik vind de husaberg wel erg mooi :) en het blok hoeft ook geen onderhouds intervallen van een toermotor te hebben maar wil wel gewoon beetje lekker kunnen rijden en niet blijven sleutelen...

Heb je niet goed gezocht: http://link.marktplaats.nl/296743753

Dit is geen oud model en met het nieuwe (betrouwbaardere) blok.
Onderhoud in elke 1000km kleppen stellen (alhoewel ik denk dat met normaal weggebruik 2000km ook wel kan, hopelijk beledig ik niemand hiermee met deze opmerking).
 
Heb je niet goed gezocht: http://link.marktplaats.nl/296743753

Dit is geen oud model en met het nieuwe (betrouwbaardere) blok.
Onderhoud in elke 1000km kleppen stellen (alhoewel ik denk dat met normaal weggebruik 2000km ook wel kan, hopelijk beledig ik niemand hiermee met deze opmerking).


thnx voor de info :) mijn budget rijkt alleen niet tot 4750 :( en elke 1000-2000 kleppen stellen vind ik denk ik wat teveel van het goede :P
 
Dan een DR-Z 400, Honda FMX of een KTM LC4, Husqvarna 610(laatste twee wel buiten budget) halen.


ja dat probleem heb ik dus een beetje :P ik vind DR-Z nu zo bruut en een FMX vind ik gewoon lelijk KTM inderdaad best duur :( husqvarna komt misschien binnen budget ;) maarja nog ff doorsparen *O*
 
DR-Z is (standaard) wel ontzettend traag :')


Daarom :P ik las laatst dat iemand de vergelijking maken dat DR-Z gs500 onder de SM's is :P en dat is denk ik wel een goed vergelijk. wil toch wel een echte SM O-) Husaberg Husqvarna of KTM en denk dat het een Husqvarna wordt ;) weet dat het een beetje schelden in de kerk is :P
 
thnx voor de info :) mijn budget rijkt alleen niet tot 4750 :( en elke 1000-2000 kleppen stellen vind ik denk ik wat teveel van het goede :P

Inderdaad, dan niet voor husaberg gaan.
Voor de rest zijn de husa's gewoon top, zeker als je de zwakke punten een beetje uit het blok haalt, klepveren enzo.
 
Kleppen stellen doen wij zelf en zolang je de goeie voelermaatjes hebt (en geduld) is dat echt prima te doen. Wij hebben een 2005 en 2007 Husaberg 650 en beiden zonder problemen. De kleppen checken we wel maar hoeven amper tot nooit te worden bij gesteld.
Voor mij heeft de Husaberg de grootste funfactor van alle SM's.
 
Ik heb zowel een Husaberg 550 SM alsook een Husk 510 SM en hoewel ze allebei een berg 'fun' zijn is de Berg het meest 'fun' en makkelijkst te rijden. Onderhoud valt mij erg mee, kleppen stellen is ook in mijn ervaring meestal alleen checken en niet vaak echt bijstellen. Husabergs zijn momenteel gewoon erg goedkoop tweedehands.
 
Ik heb zowel een Husaberg 550 SM alsook een Husk 510 SM en hoewel ze allebei een berg 'fun' zijn is de Berg het meest 'fun' en makkelijkst te rijden. Onderhoud valt mij erg mee, kleppen stellen is ook in mijn ervaring meestal alleen checken en niet vaak echt bijstellen. Husabergs zijn momenteel gewoon erg goedkoop tweedehands.


belachelijk goedkoop tweedehands...
 
hee diana toen je op mijn demo smr510 reed zij je wat anders!
*D Ik ben nog altijd dikke vriendjes met m'n Huus! Maar ik zal niet ontkennen dat ik ook erg veel fun had op die 510. Leuk voor d'r bij: dan gebruik ik de 510 voor op 't circuit en de Huus voor de uitstapjes naar Sauerland!
Ik heb me net vandaag opgegeven voor de Lotto... en nu maar duimen! :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan