Het grote K100 topic

Vandaag (eigenlijk gisteren) lekker in totaal 160 km gereden met mijn bmw K100RT. Vanmiddig was het echt goed te doen met het zonnetje erbij en 's avonds was ik wel blij dat ik bijna geheel uit de wind zit door de goede kuip die er op de bmw zit.
Het was weer echt ff lekker genieten zeg maar
 
Laatst bewerkt:
Ik ben erg te spreken over Motorworks.co.uk. Enige nadeel is dat je liever niet achteraf nog wat bij wilt bestellen, want dan tikken de verzendkosten behoorlijk aan.
 
Hallo hier, sinds kort ook eigenaar van een K100. Deze uit 1988:

motorivo.jpg


Ik had een bijzonder krap budget, dus er valt nog wat te sleutelen aan dit exemplaar. O.a. versleten banden, 1 kromme remschijf, een lekke voorvorkkering. Kuip heeft aardig wat schade maar dat boeit me niet. Blok loopt als een zonnetje met 150k op de teller.

De kromme remschijf inmiddels vervangen door een rechte, maar die is wel versleten. Had er een setje schijven bijgekregen van de dealer maar die waren dus versleten. Ach voor zo'n prijsje moet je niet zeuren denk ik dan.

Ga op zoek naar een gaaf 2e hands exemplaar (de niet abs kant) en zet er nieuwe remblokken op, kijken hoe het dan remt. Als iemand nog een schijfje heeft liggen (niet abs kant dus) laat het me weten!

Wat banden betreft ben ik er nog niet uit. Op mijn vorige motor had ik BT45's en die hadden fenomenale grip. Ik heb echter begrepen dat op een dergelijke zware motor als de LT deze banden nogal hard slijten. Heeft iemand daar ervaring mee?

Bij voorbaat dank!
 
Hallo hier, sinds kort ook eigenaar van een K100. Deze uit 1988:

[afbeelding]

Ik had een bijzonder krap budget, dus er valt nog wat te sleutelen aan dit exemplaar. O.a. versleten banden, 1 kromme remschijf, een lekke voorvorkkering. Kuip heeft aardig wat schade maar dat boeit me niet. Blok loopt als een zonnetje met 150k op de teller.

De kromme remschijf inmiddels vervangen door een rechte, maar die is wel versleten. Had er een setje schijven bijgekregen van de dealer maar die waren dus versleten. Ach voor zo'n prijsje moet je niet zeuren denk ik dan.

Ga op zoek naar een gaaf 2e hands exemplaar (de niet abs kant) en zet er nieuwe remblokken op, kijken hoe het dan remt. Als iemand nog een schijfje heeft liggen (niet abs kant dus) laat het me weten!

Wat banden betreft ben ik er nog niet uit. Op mijn vorige motor had ik BT45's en die hadden fenomenale grip. Ik heb echter begrepen dat op een dergelijke zware motor als de LT deze banden nogal hard slijten. Heeft iemand daar ervaring mee?

Bij voorbaat dank!
is het zelfde jaartal als de mijne , 1988 maar wat ik vreemd vindt is dat er zijn met luchthappers op de kuip en andere zonder ?

Ik schrijf wel , zelfde jaartal , maar is ook niet helemaal juist dacht ik , de mijne is eerste keer op kenteken gezet 31/05/1988 maar ik verdenk hem ervan dat hij bj 14/03/1986 is , ik heb dat om een site terug gevonden , is misschien niet slecht dat je ook eens je chassisnummer ingeeft , enkel voor de grap *D
VIN

Je k ziet er echt goed uit , de mijn heeft maar 57000 km en lijkt erop dat hij ook a 2ton gedraaid heeft , maar ja , een teller is snel vervangen *D
 
Dank je voor het compliment. Hij ziet er goed uit...van een afstand. Er is kwistig omgesprongen met zilverkleurige verf om het geheel wat netter te doen lijken. En de koffers zijn met goedkope spuitbusssen in de kleur van de kuip( waar veel barsten en scheuren in zitten) gespoten. Maar dat boeit me allemaal niet zo. Het wordt toch een werkpaard.

Het archief geeft aan april 1988 als productiedatum.
 
heeren, kan een 140 band achter bij een k100rs uit 84
dus geen y velgen
en voor 110?

en voorvork rubbers, weet iemand mischien waar ik deze kan krijgen/bestellen
 
Laatst bewerkt:
Ik he goede ervaringen met BT45's op een K100, heb er 12.000 km mee gedaan.


Dat valt niet tegen! Ik heb liever wat meer grip (zeker op een nat wegdek) dan een ultralange levensduur en glijdende banden. Weet je toevallig nog welke bandenspanning je gebruikte met de BT 45's?
 


Je eerste vraag kan ik niet beantwoorden. Wat betreft de tweede: ebay.de zoekterm k100

Heel veel spul. Ik neem aan dat je met rubbers keerringen bedoelt. Die ga ik op ebay bestellen en laat gelijk wat ander klein grut dat ik toch nodig heb meekomen om de verzendkosten te drukken.
 
Je eerste vraag kan ik niet beantwoorden. Wat betreft de tweede: ebay.de zoekterm k100

Heel veel spul. Ik neem aan dat je met rubbers keerringen bedoelt. Die ga ik op ebay bestellen en laat gelijk wat ander klein grut dat ik toch nodig heb meekomen om de verzendkosten te drukken.
nee ik bedoel van die jaaren 70/80 harmonica rubbers om de keringen en binnenpoten te beschermen

toch bedankt :)
 
Ik heb ze ooit (voor mijn Diversion) gewoon bij een willekeurige motorzaak gekocht. Grote kans dat een cross-zaak ze anders op voorraad heeft.

EDIT: Louis heeft ook het een en ander (bij enduro-onderdelen staan er al 2 op de eerste pagina):deze bijvoorbeeld
 
Laatst bewerkt:
oke ga ik daar even informeeren :)
danku

weet er iemand iets van de bandenmaaten? dit is een wat hogere prioriteit namelijk :P
 
Op BMWK.nl staan alle technische gegevens van de diverse modellen en bouwjaren. Waarschijnlijk kun je er daarmee wel achter komen wat het moet zijn.
 
ik weet wat het moet zijn!
dat is 130, maar mijn vraag is of 140 ook past
Ik zou gewoon origineel aanhouden.
Er zit niet heel veel ruimte tussen de band en de uitlaat en aan de andere kant ook niet tussen de band en de cardanas.

Ik verwacht dat hij aan zal gaan lopen.
 
Dat valt niet tegen! Ik heb liever wat meer grip (zeker op een nat wegdek) dan een ultralange levensduur en glijdende banden. Weet je toevallig nog welke bandenspanning je gebruikte met de BT 45's?


En terecht inderdaad! Ik heb altijd goede ervaringen gehad met de grip van deze banden, ook op een 300 kilo zware GTR1000.
Ik dacht dat mijn bandenspanning altijd 2,5 - 2.8 was, ik reed overigens ook vaak met iemand achterop.
 
Nog een vraag over banden. Aangezien mijn LT vrij zwaar is plusminus 260 kg met volle tank en ik met pak aan ongeveer 90 kg weeg, zou ik dan banden moeten aanschaffen met een lastindex van 72 (=355kg)?

De meeste banden zijn verkrijgbaar in lastindex 68 (=315 kg), dat is dan toch te weinig?
 
Terug
Bovenaan Onderaan