Het grote K100 topic

schopje ...
heb mijn waterpomp moeten lossen , veel water in mijn olie en omgekeerd ...
boudje afgekraakt waarme het schoepenwiel vasthangt , nieuwe as besteld met de nodige keerringen ........
 
Even een vraagje. Ben de voorvorkkeerringen aan het vervangen. Heb een K100 LT uit 88. Op de vork staat ook het S symbool voor Fichtel en Sachs, hoewel er ook Brembo opstaat.

Anyway. De keerring van de linkerpoot was niet geborgd met een stalen clip, maar de keerring voor de rechterpoot wel. Ik zag ook geen uitsparing in de zitting van de linkerpoot waar een clip in zou passen.

Klopt dit? Iemand dit eerder gezien?
 
De fabrikant die in opdracht van BMW de voorvvorken produceerde voor de K-serie, tot ik meen 1992, daarna werden o.a. Showa en Marzzochi vorken gebruikt.

Fichtel en Sachs, fabrikant van o.a. miljoenen fietsnaven, motorblokjes voor kleine motoren en brommers, een scala aan oorlogstuig en dus ook voorvorken en achterdempers.
 
De fabrikant die in opdracht van BMW de voorvvorken produceerde voor de K-serie, tot ik meen 1992, daarna werden o.a. Showa en Marzzochi vorken gebruikt.

Fichtel en Sachs, fabrikant van o.a. miljoenen fietsnaven, motorblokjes voor kleine motoren en brommers, een scala aan oorlogstuig en dus ook voorvorken en achterdempers.

weer wat bijgeleerd :}
 
mijn radiateur is lek, wat is een redelijke prijs voor een 2e handse?

heb er eentje gevonden van €75.
 
Iemand toevallig nog een achterwiel + goede band liggen voor een K100RS (85), evt. te leen?
Of een goede achterband 130/90 17..?
 
Hallo iedereen,

Ik ben Merijn Bol. Ik ben vandaag gestart met het rijklaar (proberen te) maken van mijn vaders oude K100LT:
Photo%2011-01-13%2013%2057%2053.jpg

De motor is nu wat meer afgestoft en uit elkaar gehaald.

Ik heb nu een paar vraagjes:
Ik ben de blok olie aan het vervangen, en in het boekje zag ik dat dit vroeger ('91) met 10W60 is gedaan. Ik ben van plan hier mee door te gaan, of kan ik beter 10W40 gebruiken?
Verder wil ik een nieuwe oliefilter. Waar halen jullie deze meestal vandaan? Of zijn filters zo standaard dat ik ze bij de lokale zaak kan halen? (heb dat met een oude cb650 '82 wel gedaan.)
Naar mijn weten gaat er in de versnellingsbak, cardan tandwielhuis en dempers ATF. Klopt dit? En is de goedkoopste variant goed?

Ik weet het, veel vragen. Zou het fijn vinden als jullie je ervaringen kunnen delen.
Alle andere tips m.b.t. het opknappen van de fiets zijn ook zeker welkom!

Alvast bedankt,
Merijn :W
 
Ik zou de voorgeschreven olie er in kieperen. 10W40 d8 ik. En die filters bij een BMW boer halen of motozoom of andere toe leverancier.
 
mijne K100LT rookte vreselijk na een tijdje op de jiffy gestaan te hebben. In overleg met van Harten toen ander merk en dikte olie er in en probleem was nagenoeg weg. Weet echter niet meer wat voor en welke dikte
 
BMW adviseert 20w50.
Liep de mijne altijd prima mee.
Dank voor alle adviezen, ik stap over op 20W50. De handleiding geeft bij 20W50 ook het beste temperatuur bereik aan.

Ik heb nieuwe filters (olie, benzine, lucht) en een rem revisie set+blokken besteld (lag een plasje olie naast het voorwiel, kwam volgens mij niet uit de demper) dus eind deze week lekker sleutelen.

Ik ben benieuwd of hoe hij rijdt!
Al mag ik eigenlijk pas vanaf mei onbegrensd rijden :N
 
Iemand nog interesse in een motorspoiler voor een K100, op wat lichte krassen na in prima staat. Ik heb 'm gekocht voor K75 maar dat past (blijkbaar?) niet ..
 
Hallo,

Tijdje al niet meer hier geweest, ik heb een vraagje.


Mijn K100 LT uit 87 wil niet meer starten, hij heeft de afgelopen 2 weken buiten gestaan, nu sputtert en ploft hij af en toe wat, verder komt hij niet.

Wat kan ik er aan doen? Zal remmenreiniger in het luchtfilter helpen?
 
Ik denk dat je bougiekabels erg vochtig zijn en een beetje doorslaan daardoor.
Misschien even het afdekplaatje van de bougies er af halen en de bougiekabels helemaal in spuiten met WD40 en dan even een paar minuten wachten totdat WD40 het vocht heeft verdreven van de kabels.
Het heeft de afgelopen tyd steeds gevroren en nu dooit het en dan slaat er echt veel vocht neer op alle koude delen.
Succes
 
De mijne rammelt na een korte rit (10km) stationair.
Het lijkt van de koppeling af te komen, geluid is ook bijna weg bij het inknijpen van de koppeling.

Koud hoor ik het niet, na een langere rit (40km) hoor ik het ook niet.

Is dit een bekend probleem?
 
Is dat niet de klink verbinding van de tussen as?
Staat wel het 1 en ander op het bmw k forum.
Van welk bouwjaar is je bmw?
Hoeveel kilometer gelopen?
 
1992, het is een 16 klepper. bijna 70.000 gelopen nu.
Ik dacht dat die tussenas alleen bij die eerste modellen was.

Het klinkt niet echt als een druklager oid zoals bij een auto. Maar ik weet ook niet of dat lager bij de koppelingsplaat in de buurt zit.

oja, een beetje gas geven (van 1000 naar 1100 toeren) en het geluid is weg.
Dus koud zal het geluid er ook wel zijn, maar dat hoor ik niet i.v.m. choke en hoger toerental.
 
Laatst bewerkt:
Loopt hij als hij rammelt wel helemaal netjes rustig stationair of wisselt het toerental steeds?
want daar kan het ook aan liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan