Het Grote Kawasaki W650 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
@arjen (of te diepzeekomkommer :? )

Dan vind ik mijn link van een tijdje geleden

Forumsmotorradmarkt » VERKAUFE MEINE " W "

toch interessanter.

Die link van jou heeft meer kilometers voor hetzelfde geld, is op zich geen probleem. Maar die beide motoren zitten in Noord Duitsland, de ene in Kiel de ander in Rostock, als je de ene wil zien moet je de andere passeren...beide doen dan maar :]

J.
 
@lucky pete

De racer moet nog aangekocht worden ! Ben nu volop aan het rondkijken, het seizoen is net voorbij en er komt wat op de markt.

Meest waarschijnlijke modellen zijn :

Suzuki T20 - 250CC 2cyl 2takt
Honda CB77 - 305CC 2 cyl 4takt
Honda CB350 - 350CC 2 cyl 4takt
BSA DB34 - 350CC 1 cyl 4takt

Die rijden in klasses die ik zie zitten, voornamelijk die 250. De klasse >250cc gaat al hard.

Als ik erg moedig ben een
Suzuki T500 - 500CC 2cyl 2 takt

Maar die zit in een zeer snelle klasse, waar onder andere de CB750 en al die waanzinnige Kawa 2Takters zitten, niets voor jongetjes ...

Voor al de bovenstaande modellen weet ik exemplaren staan, nu is het een beetje afwegen prijs & 2 takt / 4 takt & klasse.

Ik hou je op de hoogte en als het zover is start ik hier een aparte post met mn race avonturen.

J.
 
Hallo W650 rijders :] ,


Hier ben ik weer, en via een vriend werd ik getipt op deze site en foto's.
Vorige zondag nog een toertje gereden....top
*O* Groeten Iwan

http://www.clubman.de/php/newsumbauten.php

W740R-1.JPG

W740R-2.JPG
 
Mannen,ik wilde in een opwelling vanmiddag een stukje op de brommert weg, moet kunnen want je hebt 'm toch in de garage staan en één trapje en hij doet het,denk je.
Nou vanmiddag dus niet,de normale start procedure gevolgd zoals ooit geleerd van m'n vader eerst een paar trapjes zonder contact om de olie een beetje naar de vitale delen te brengen,vervolgens de choke uitgetrokken ,geen gas en een flinke jens op de kick .
Na een paar keer trappen zonder enig soelaas toch maar over op de moderne manier nl.met de startmotor.
Na enige pogingen gebeurt er wat en slaat de motor aan echter ik kreeg de indruk dat ie maar op één cilinder liep en de benzine kwam door het luchtfilter naar buiten .
Weet iemand waar ik de oplossing in moet zoeken?
Groeten Eddy
 
Moeilijk, zo op afstand...... Zou een vastzittende vlotter(-naald) kunnen zijn door een tijdje staan. Paar voorzichtige tikjes met een klain hamertje tegen de vlotterbak en misschien schiet hij dan los.
 
@edson

Probeer volgende keer eens met de PRIME stand op de benzinekraan, mijn W is erg gevoelig voor (wat te) lang stilstaan. Enkele minuten de carburators primen, lekker veel benzine laten stromen en dan gaat alles weer lekker.

Niet vergeten de benzinekraan terug te draaien naar ON ipv PRIME eens je wegrijdt, in deze tijden van olie-schaarste en mileubewustzijn doe je best rustig met benzine.

Ik gok dat het ergens aan de benzinetoevoer ligt.

J.
 
Het is ook verstandig om de carburateurs zo nu en dan af te laten, soms zit er een druppeltje water in de vlotterkamer.
Sowieso doe je dat zeker voor de winterstalling, want die monderne bezine koekt flink aan.
 
Mannen,ik wilde in een opwelling vanmiddag een stukje op de brommert weg, moet kunnen want je hebt 'm toch in de garage staan en één trapje en hij doet het,denk je.
Nou vanmiddag dus niet,de normale start procedure gevolgd zoals ooit geleerd van m'n vader eerst een paar trapjes zonder contact om de olie een beetje naar de vitale delen te brengen,vervolgens de choke uitgetrokken ,geen gas en een flinke jens op de kick .
Na een paar keer trappen zonder enig soelaas toch maar over op de moderne manier nl.met de startmotor.
Na enige pogingen gebeurt er wat en slaat de motor aan echter ik kreeg de indruk dat ie maar op één cilinder liep en de benzine kwam door het luchtfilter naar buiten .
Weet iemand waar ik de oplossing in moet zoeken?
Groeten Eddy

He kijk even goed je motor olie peil na. Als het benzine kraantje lang open heeft gestaan en er vuil tussen vlotter naaltje en vlotter zat kan er benzine door de carb in de cylinder gekomen zijn. (benzine naar buiten door luchtfilter ? ? ) In een 2 takt is dat geen probleem. Motor op z'n kop uitlaat los koppelen en benzine eruit laten komen. Bij een viertakt kan de benzine langs je zuigers in je motor olie (carter) komen, de olie verdunnen en als je gaat rijden is het gebeurt met je motor. Dus goed olie peil bekijken als je het niet vertrouwd (peil te hoog) olie vul dop eraf en met de neus beoordelen of er benzine in je olie zit...
 
Nou nog even niks ,want ik moet dat soort zaken in het weekend doen wegens op de dag toch wel drukke bezigheden en daar komt dan weer bij dat ik wel een beetje droog weer wil hebben ,Maar ik hou jullie op de hoogte .
Groeten Eddy :W
 
Even melden dat er naast m'n W nu een Yamaha RD350 van 1973 in de garage staat, volledig in classic race trim en met een race pas. *O*

Ik heb er ook 250 koppen bij en kan dus in de forgotten era <250cc en forgotten >250cc starten. De ambitie is alvast wat lager om eerst de race licentie te halen, dan wat circuits in Parade klas rijden en misschien naar het einde van het seizoen in een wedstrijd mee te gaan.

Jammer dat het hier zo snel donker wordt, prentjes moeten daardoor later volgen.

J.
/ :]
 
Even melden dat er naast m'n W nu een Yamaha RD350 van 1973 in de garage staat, volledig in classic race trim en met een race pas. *O*

Ik heb er ook 250 koppen bij en kan dus in de forgotten era <250cc en forgotten >250cc starten. De ambitie is alvast wat lager om eerst de race licentie te halen, dan wat circuits in Parade klas rijden en misschien naar het einde van het seizoen in een wedstrijd mee te gaan.

Jammer dat het hier zo snel donker wordt, prentjes moeten daardoor later volgen.

J.
/ :]
Hebben jullie daar dan geen flitsers? :?
Groeten Eddy :W
 
zo,zo :9~ dat wordt genieten voor jou, :9 maar hebben julie wel de mogelijkheden om te rijden ,ik bedoel qua afstanden om naartoe te gaan .
Ik kan mij zo voorstellen dat de dorpen en steden toch wat verder uit elkaar liggen dan hier!
Groeten Eddy, :W
PS bedankt voor de tip, m'n Wtje doet het weer en gaat nu z'n winterslaapje houden :z
 
:W

even het stof van oma afvegen.
Zit wat in dit topic te bladeren totdat ik deze motor tegenkwam...

KAWADAG2.JPG


Die komt me heel bekend voor, daar heb ik wel eens een weekendje mee mogen sturen toen ik nog bij DRT werkte ;)

Is er nog leven in dit topic te blazen.... 8-)
 
Ik zou zeggen, doe een poging!
er moet toch nog interesse zijn, want ik heb in de afgelopen maand meer W-tjes gezien dan in het jaar ervoor! (2 8-) )
 
Ha *O* daar zijn we weer, net op de datum gekeken van laatste posting en schrok effen dat zo lang geleden was. Dit jaar was ook geen Kawasaki dag ???? en dat is toch jammer.
Ik ben nog steeds trotse eigenaar van die W650 en die doe ik niet weg.
Ik snap Kawasaki niet, om zo een prachtig concept te laten doodbloeden gewoon schandalig.
MvG
Iwan
:]
 
Oh boy, da's lang geleden! :$ Dit jaar was er weliswaar geen reguliere Kawa-dag, maar wel is er gepoogd een recordaantal Kawa's bijeen te krijgen in Noordeloos.
Gelet op het 30-jarig bestaan van Nol Bikker, hoopte hij dat het er 3.000 zouden zijn. Dat was op voorhand al twijfelachtig, maar hoop doet leven.
Het was in ieder geval héél erg druk, 't weer was schitterend en er reden toch ook weer wat W650-ers mee. Jammer genoeg ontbraken de bekenden, want ik zou 't wel leuk gevonden hebben elkaar weer eens te zien *O* .
Dit jaar en het jaar ervoor minder gereden dan me lief was, maar er doen zich in een mensenleven, en zelfs in dat van een motorliefhebber :] , weleens situaties voor die op 't fatsoen trekken maar toch prioriteit hebben.
M'n plof doet in ieder geval nog onverstoorbaar z'n werk, er zitten nog steeds dezelfde lampjes in als in 2001 en ze doen 't ook nog allemaal _O-
Hoop toch nog op een paar mooie herfstdagen en wie weet komen we elkaar nog eens tegen. En anders ff mailen, misschien kunnen we een dealtje swingen en gezamenlijk een eindje tuffen?
 
Ha die ScH *O* .wat leuk om weer eens die mooie kopie van je te zien en wat van je te horen.
Heb zelf ook niet zoveel gereden en wat ik reed was wat eerst voor de hand stond en dat is meestal Sachs. :]
Ik was bijna hele zomer in Frankrijk aan klussen dus dan komt van rijden niets en jaar is bijna om, echt te snel .
Als herfst mooie is misschien kunnen we wat nog afspreken, maar in der geval ben ik blij om wat van je vernomen te hebben.
Groeten :W
Iwan
 
Hai Iwan,

Laat maar eens horen wanneer je er aan toe bent. Moeten we ook niet wachten tot álle blaadjes van de bomen zijn. Maakt voor 't rijden al zodanig niet veel uit, maar als 't zo verkleurt vind ik 't nog wel zo leuk een fijne rit te maken.
Ed uit de buurt van Utrecht eventueel ook in voor een tochie jochie?

Groeten,
Ron.
 
Hallo Ron,

Lijk mij ook leuk, ze zegen dat aanstaande vrijdag vrij weer zou zijn, ik zal kijken of ik smiddag vrij kan nemen.
Tussen jouw woonplaats en mijne is heel wat moois te vinden. Nog wat van Gerrit gehort :? ? Ik moet hem nog eens bellen.
We kunnen tel. Nummers uitwisselen voor makelijker contact.
Groet :W
Iwan
 
Hoi Luitjes,

Ik ben ook weer van de partij.
Gister terug van vacantie(met vriendin) naar 2 wkn. Italie+ 5dgn. Oostenrijk.
Erg leuk gehad :P , miste het fietsje wel met al die mooie stuurweggetjes!

In Juni ook nog een weekje Oostenrijk geweest,
lekker uitgeleefd, maar iets te entousiast :( ; op de laatste dag had m'n angstpikkies net vervangen omdat ik mn'demper steeds aan de straat reed, volgende dag ff te entousiast getest of het nu wat beter ging, maar met nog koude banden op versleten asphalt is niet zo'n goed idee!!
Dus op mn plaat gegaan.
Het W tje is er nog redelijk vanaf gekomen alleen de kwetsbare uitsteeksels stuk, verder niks krom.
Zelf wel een paar gekneusde ribben. 5 wkn. pijn! Wat betreft ritje, ik zou morgen wel kunnen. @Iwan + Ed, ik ben jullie tel nr. kwijt, (mijn tel. is gejat) grt,
Ger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan