Het Grote Motovlog Topic Deel I

Ik maak niet zoveel video's, maar ik merk wel op dat mijn totaal aantal views op nieuwe video's tov vorige jaren slecht is.
Geen idee waarom. Toont YT mijn video's minder bij zoekopdrachten omdat ik niet frequent upload? Is er geen interesse voor het type motoren? Zitten de jonge motorrijders nog wel op YT en misschien niet al op TikTok?
Tiktok is sowieso heel levendig qua motoren/bikelife.
Maar ook juist heel veel dertigplussers.

En heel veel vrouwelijke motorrijders, blijkbaar is het daar toch net wat respectvoller dan youtube, of in elk geval beter te controleren/modereren.
Op dit moment knal ik een clip van 15 tot 40 sec uit een video op tiktok, soms doet het wat, meestal niet.
De 8S deed het wel leuk daar ;)

Het is overal veel meer wisselvallig volgens mij.
 
Tiktok is sowieso heel levendig qua motoren/bikelife.
Maar ook juist heel veel dertigplussers.

En heel veel vrouwelijke motorrijders, blijkbaar is het daar toch net wat respectvoller dan youtube, of in elk geval beter te controleren/modereren.
Op dit moment knal ik een clip van 15 tot 40 sec uit een video op tiktok, soms doet het wat, meestal niet.
De 8S deed het wel leuk daar ;)

Het is overal veel meer wisselvallig volgens mij.

Ik blijf lekker op YouTube, af en toe wat op Insta. Ik ben te oud om elke keer weer met wat nieuws te starten. Helemaal geen zin in. Bovendien is het hobby en geen bedrijf met winstoogmerk. Heb er ook helemaal geen tijd voor. Te weinig uren in een dag. :+
Laat mij maar lekker een beetje rondtuffen op nieuw spul, daar af en toe een filmpje van online zetten, wat er over schrijven en klaar.

Social media en respectvol naar vrouwen toe? Dat is bijna uniek.
Moet altijd aan deze denken van jaren terug en nog steeds actueel, zag het vandaag nog bij een foto met een decollete in beeld;
_O-
 
Laatst bewerkt:
Bovendien is het hobby en geen bedrijf met winstoogmerk. Heb er ook helemaal geen tijd voor. Te weinig uren in een dag. :+
Laat mij maar lekker een beetje rondtuffen op nieuw spul, daar af en toe een filmpje van online zetten, wat er over schrijven en klaar.
Dat heb ik ook heel erg.
Ook omdat het echt hobbymatig is bij mij natuurlijk.

Het zo fijn zijn als ik een dag in de week minder kon werken hierdoor, maar dan alleen zodat ik meer tijd heb om verschillende motoren te rijden ;)
 
Dat heb ik ook heel erg.
Ook omdat het echt hobbymatig is bij mij natuurlijk.

Het zo fijn zijn als ik een dag in de week minder kon werken hierdoor, maar dan alleen zodat ik meer tijd heb om verschillende motoren te rijden ;)

Of gewoon een dag minder werken en die opvullen met motoren en op die manier proberen om geld te maken.
Heb je wel minder salaris, maar misschien kan je daar je leven aan aanpassen.
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met de DJI Osmo Action 4? Na de zoveelste keer gekl*-t met de GoPro ben ik wel klaar met het merk.

Mijn gekl*-t met dat kreng:
- Batterij volledig opgeladen, maar bij aankomst op locatie blijkt ie leeg te zijn. Wat blijkt: kreng hangt vast op de een of andere manier, en zuigt zo de batterij leeg.
- Aankomen op locatie, batterij vol, gebruiken, en maar 20 minuten kunnen opnemen omdat dan de batterij alweer leeg is, of de GP gewoon geen zin meer heeft. Meerdere batterijen en SD-kaarten gebruikt, allemaal hetzelfde feest. Mogelijk veroorzaakt door het eerste punt (vast hangen op een onmogelijk te registreren manier).
- Media Mod wordt soms niet herkent, waardoor het geluid nog baggerder is dan opgenomen geluid uit het jaar nul. Ook zoiets waar je pas achter komt wanneer je thuis bent en beelden aan het terugkijken bent.

Dit soort taferelen had ik zowel met de GP8 als de GP9. Op fora is te lezen dat meerdere mensen hier last van hebben, en GP zegt (kort door de bocht) "niet ons probleem".
 
Nee, geen ervaring met de DJI, maar wel goede ervaringen met GoPro's. Ik film dus zelf regelmatig met 4 GoPro's. (Zie www.youtube.com/@rijden-nu) Binnenkort hopelijk met 5 als ik kan verzinnen hoe ik een foot cam goed kan monteren in de lesauto.

Voor mij voldoen de GoPro's prima, hoewel ik de klachten herken. Omdat ik ben ik overgestapt naar USB powerbanks, waardoor ik niet meer afhankelijk ben van die brakke kleine batterijtjes van ze. Sindsdien heb ik geen problemen meer, en kan ik met een 10.000 mAh powerbank acht uur uur achter elkaar twéé GP 8's laten opnemen op FullHD 60fps

Althans, zo lang ze stil op mijn koude tafel liggen althans, misschien in beweging of met meet temperatuurverschil wat minder, niet getest, maar goed, met 6 of voor mijn part 4 uur uninterrupted recording had ik ook al tevreden geweest.

Ik heb nu per camera een zo'n 10.000 mAh powerbank (deze om precies te zijn), dan ben je het zekerst van uninterrupted power flow en mocht er toch eentje uitvallen dan is het er ook echt maar een, maar goed ik neem ook op vanuit een auto dus dat is niet spannend qua ruimte/gewicht. Voor mij evident de enige handige manier om met die dingen te werken. Ook omdat ik vaak in blokken van 2 uur rijles wil werken en dan van tevoren de opname aan wil zetten en er dan niet meer aan hoeven denken, dus het moet echt ruim twee uur betrouwbaar werken. Nou, dat doet het dus prima.

Toch kan ik dit echt aanraden, als werken met externe power supplies via een USB kabeltje tenminste in je use case past. Want je kunt gewoon de batterij erin laten zitten, en lekker schijt hebben mocht om een of andere reden de camera plotseling wat stroom blijven trekken, je hebt toch genoeg in je powerbank. Zelf laat ik die deurtjes er ook af gewoon af, het spul hangt toch droog in de auto.

Je kunt ook de batterij er gewoon helemaal uit laten, de GP werkt (vlg mij vanaf GP 7) ook gewoon op enkel een externe adapter, dan blijft ook de camera koeler. Alleen dan loop je wel het risico dat als je even aan het USB- snoertje morrelt of het per ongeluk lostrekt, meteen je camera uitvalt natuurlijk, dus ik laat zelf de batterijtjes erin zitten, als een soort UPS functionaliteit.

(Overigens herken ik alleen de issues met de batterijen, niet met de Media Mod; als ik nog eens tijd heb om me op betere audio te concentreren zou ik liever gaan experimenteren met apart geluid opnemen via een lavalier mic/dasspeldmicrofoon dan die onhandige mods.)
 
(Overigens voor mij totaal hobbywerk, ik kom bij lange na niet in aanmerking voor YT partnership, en serieus tijd om in de groei van mijn kanaaltje te stoppen kan ik nergens vinden... Mear een sub wordt natuurlijk altijd gewaardeerd... Just saying ;) )
 
Nee, geen ervaring met de DJI, maar wel goede ervaringen met GoPro's. Ik film dus zelf regelmatig met 4 GoPro's. (Zie www.youtube.com/@rijden-nu) Binnenkort hopelijk met 5 als ik kan verzinnen hoe ik een foot cam goed kan monteren in de lesauto.

Voor mij voldoen de GoPro's prima, hoewel ik de klachten herken. Omdat ik ben ik overgestapt naar USB powerbanks, waardoor ik niet meer afhankelijk ben van die brakke kleine batterijtjes van ze. Sindsdien heb ik geen problemen meer, en kan ik met een 10.000 mAh powerbank acht uur uur achter elkaar twéé GP 8's laten opnemen op FullHD 60fps

Althans, zo lang ze stil op mijn koude tafel liggen althans, misschien in beweging of met meet temperatuurverschil wat minder, niet getest, maar goed, met 6 of voor mijn part 4 uur uninterrupted recording had ik ook al tevreden geweest.

Ik heb nu per camera een zo'n 10.000 mAh powerbank (deze om precies te zijn), dan ben je het zekerst van uninterrupted power flow en mocht er toch eentje uitvallen dan is het er ook echt maar een, maar goed ik neem ook op vanuit een auto dus dat is niet spannend qua ruimte/gewicht. Voor mij evident de enige handige manier om met die dingen te werken. Ook omdat ik vaak in blokken van 2 uur rijles wil werken en dan van tevoren de opname aan wil zetten en er dan niet meer aan hoeven denken, dus het moet echt ruim twee uur betrouwbaar werken. Nou, dat doet het dus prima.

Toch kan ik dit echt aanraden, als werken met externe power supplies via een USB kabeltje tenminste in je use case past. Want je kunt gewoon de batterij erin laten zitten, en lekker schijt hebben mocht om een of andere reden de camera plotseling wat stroom blijven trekken, je hebt toch genoeg in je powerbank. Zelf laat ik die deurtjes er ook af gewoon af, het spul hangt toch droog in de auto.

Je kunt ook de batterij er gewoon helemaal uit laten, de GP werkt (vlg mij vanaf GP 7) ook gewoon op enkel een externe adapter, dan blijft ook de camera koeler. Alleen dan loop je wel het risico dat als je even aan het USB- snoertje morrelt of het per ongeluk lostrekt, meteen je camera uitvalt natuurlijk, dus ik laat zelf de batterijtjes erin zitten, als een soort UPS functionaliteit.

(Overigens herken ik alleen de issues met de batterijen, niet met de Media Mod; als ik nog eens tijd heb om me op betere audio te concentreren zou ik liever gaan experimenteren met apart geluid opnemen via een lavalier mic/dasspeldmicrofoon dan die onhandige mods.)
Ik heb inmiddels de Media Mod er vanaf gehaald, in de hoop dat die het verbeterd. Rijden met een powerbank is voor mij niet echt een optie, aangezien ik meestal offroad of op MX-banen rij. Na mijn highsider in Lommel weet ik 100% zeker dat ik niet nog iets aan mijn helm moet hebben wat extra gewicht verzorgd, want dat zorgt voor een nog vervelendere val voor de nek. Misschien moet ik wel maar eens een (grote) powerbank bij de action ofzo gaan halen voor onderweg, dat als ik weer een platte batterij heb, ik die daarmee kan opladen in m'n rugtas, of tussen sessies op de baan.

De Media Mod had ik voor wat beter geluid en voor de 3.5mm aansluiting voor een andere microfoon. Maar ik ga eens kijken of de issues gewoon aan de Media Mod liggen, of dat het aan de GP zelf ligt. Hopelijk dat ik er voor de Black Friday deals achter ben, want iets kopen met flinke korting is wel zo fijn.
 
Je hoeft die power bank natuurlijk niet aan je helm te hangen, die kun je overal hangen. Enige wat je nodig hebt is een USB-snoertje, en dat zit zo los in de gopro dat het er gewoon uitspringt als het ergens aan blijft haken, dus dat lijkt me geen extra gevaar. Dus wellicht is dat het overwegen waard.

De GoPro batterijtjes hebben 1220 mAh capaciteit, dus met een huis- tuin- en keukenpowerbank van bijv 10.000 mAh kun je theoretisch je batterij 8x volgooien. Maak er dan eens 5 à 6 keer van, en zit je nog steeds ruim gebakken.

Als je maar met één GoPro werkt zou je dus maximaal 1 batterij tegelijk nodig hebben, dus als je dan die andere ondertussen volgooit (liever twee stuks tegelijk in zo'n originele GoPro dubbelcharger) zou je sowieso goed moeten zitten. Je kunt twee batterijen dus makkelijk 2x volgooien, misschien zelfs wel 3x of 4x, op zo'n 10.000 mAh power bank.

Kost maar een paar tientjes voor een powerbank met quickcharge poorten met hoog wattage (die wil je wel hebben, inclusief een originele GoPro charger, anders kan het erg lang duren)...

Lijkt me eigenlijk een no-brainer om eens te proberen, want welke action cam je ook gebruikt, ze gaan allemáál snel leeg, dus investeren in spullen om je batterijen te kunnen opladen onderweg is altijd een heel goed idee om nooit zonder te zitten als er plotseling iets het recorden waard is, of iets moet over, of iets duurt langer, of je wilt ook iets van een ander opnemen...

Kortom ik zeg doen :)

Mocht je voor een zacht prijsje van je GoPro af willen dan hoor ik graag details ;)
 
De mediamod in combinatie met externe stroom is inderdaad niet stabiel, daar heb ik ook redelijk veel problemen mee gehad. Vaak liep de GoPro na een tijdje helemaal vast, en dan moet je de accu er uit halen om hem weer aan de praat te krijgen. Ook moet de accu erin zitten met de mediamod. En ja, die gaan inderdaad niet heel erg lang mee, ik gok een minuutje of 45 met de instellingen die ik gebruik.

Mocht je beter geluid willen, dan is het handiger om en externe audio recorder te gebruiken. Ik heb zelf een Zoom F2, redelijk simpel apparaatje en perfect geluid.

Verder heb ik zelf redelijk weinig problemen met de GoPro's en doen ze het eigenlijk altijd prima.
 
Ik heb nu anderhalf jaar een insta360 one X2 en ik heb mijn tweede accu nog nooit nodig gehad, één accu gaat uren mee.
Klopt, ik heb een X3 en die gaat inderdaad ook redelijk lang mee vergeleken met een GoPro. Als ik de reviews mag geloven gaat de accu van een DJI Osmo Action 4 ook langer mee.
 
Oh gek? De fabrikant zelf zegt 80 tot 104 minuten afhankelijk van de instellingen. Zou het langer mee gaan omdat op een motor het apparaat goed gekoeld blijft door de wind?
 
Iemand enig idee of Slabside (Ruud) nog actief is?
Keek altijd graag naar zijn vlogs, maar sinds zijn laatste upload van de Zwarte Cross is het YouTube kanaal eigenlijk redelijk stil geworden ;(
 
Iemand enig idee of Slabside (Ruud) nog actief is?
Keek altijd graag naar zijn vlogs, maar sinds zijn laatste upload van de Zwarte Cross is het YouTube kanaal eigenlijk redelijk stil geworden ;(

Die is al even stil idd. Ik zag wel dat zal Instagram account actief is (als in lezen, niet posten). Je kan 'm een bericht sturen. Misschien druk met andere dingen.
 
Die bevalt prima, werkt altijd.

Wel een paar minpunten/puntjes:
- Het schermpje is onbruikbaar klein (maar dat is verbeterd in de X3)
- Low light prestaties zijn minder
- Ik denk dat de maximale non-stop opnametijd 30 minuten is. Maar omdat ik zelden meer dan een paar minuten film kan het die ene keer ook iets anders geweest zijn
- Telemetrie is alleen beschikbaar als je de opnamen van een externe gps unit start. De dedicated one van Insta360 schijnt bagger te zijn maar vanaf je telefoon werkt het prima
- De juiste uitsnede bepalen doe je achteraf en dat kost een hoop tijd. Maar dat is de prijs die je bepaalt doordat je op lokatie niet (minder) over je shot hoeft na te denken
 
Dankjewel. Ik heb er net een besteld gezien die van website van de fabrikant slechts 300 kost met de wintersale. Nu is het even kijken hoe lang het duurt voor dat dat ding uit China aan komt.
 
Iemand enig idee of Slabside (Ruud) nog actief is?
Keek altijd graag naar zijn vlogs, maar sinds zijn laatste upload van de Zwarte Cross is het YouTube kanaal eigenlijk redelijk stil geworden ;(
Hoi, Random binnenvaller, ben info aan het zoeken over de Slabside GSX-R, en ja, dan komt Ruud ook voorbij op NL'se fora, ha!

Denk dat Ruud druk is met z'n huis, laatste wat ik vernam is dat hij aan 't verbouwen is! (Dit is trouwens een half jaar geleden. Dus quote me er niet op, maar was net na de Zwarte Cross.)
 
Iemand enig idee of Slabside (Ruud) nog actief is?
Keek altijd graag naar zijn vlogs, maar sinds zijn laatste upload van de Zwarte Cross is het YouTube kanaal eigenlijk redelijk stil geworden ;(
Hey Ziggy, helaas zullen er tijdje geen nieuwe videos komen. Ben voor langere tijd in buitenland. Misschien dat ik nog eens probeer om van het reizen hier videos te maken, maar die kans is niet groot. Bedankt voor je berichtje!
 
Hey Ziggy, helaas zullen er tijdje geen nieuwe videos komen. Ben voor langere tijd in buitenland. Misschien dat ik nog eens probeer om van het reizen hier videos te maken, maar die kans is niet groot. Bedankt voor je berichtje!
Jij bedankt voor de update en veel plezier daar dan nog!
 
De mediamod in combinatie met externe stroom is inderdaad niet stabiel, daar heb ik ook redelijk veel problemen mee gehad. Vaak liep de GoPro na een tijdje helemaal vast, en dan moet je de accu er uit halen om hem weer aan de praat te krijgen. Ook moet de accu erin zitten met de mediamod. En ja, die gaan inderdaad niet heel erg lang mee, ik gok een minuutje of 45 met de instellingen die ik gebruik.

Dat probleem had ik ook, maar als de batterij minder dan 85% vol zit gebeurd dit niet.
Hij lijkt met een volle accu over de 100% te willen laden en raakt daardoor overhit.

Volle accu's gebruik ik nu eerst 5 tot 10 min en dan pas hang ik de powerbank aan de mediamod.
Sinddsdien geen problemen meer gehad (afkloppen).
 
Dat probleem had ik ook, maar als de batterij minder dan 85% vol zit gebeurd dit niet.
Hij lijkt met een volle accu over de 100% te willen laden en raakt daardoor overhit.

Volle accu's gebruik ik nu eerst 5 tot 10 min en dan pas hang ik de powerbank aan de mediamod.
Sinddsdien geen problemen meer gehad (afkloppen).
Ik heb nu de enduro batterijen gekocht. Gisteren voor het eerst dat ik dat kreng heb 60gb aan video opgenomen. Het lijkt erop dat die standaard batterij gewoon niet geschikt is waar ik ze voor gebruik. En als het een productiefout is zou wel raar zijn, want dan heb ik 3 standaard batterijen met productiefoutjes erin.
 
Dat probleem had ik ook, maar als de batterij minder dan 85% vol zit gebeurd dit niet.
Hij lijkt met een volle accu over de 100% te willen laden en raakt daardoor overhit.

Volle accu's gebruik ik nu eerst 5 tot 10 min en dan pas hang ik de powerbank aan de mediamod.
Sinddsdien geen problemen meer gehad (afkloppen).
Probleem wat ik had was geen oververhitting, want daar zou je netjes een melding op de GoPro moeten krijgen. Ik had dat de GoPro gewoon keihard vast liep, dus het scherm frozen en niet reageren op de knoppen. En dan moet je de accu eruit halen, en dat is nou juist met de MediaMod zo irritant.

Dus nu geen MediaMod, maar een USB-C passthrough deurtje en dat werkt superstabiel. Ik had de MediaMod (uiteraard) voor het kunnen vloggen, maar daar 'gebruik' ik nu een externe audiorecorder voor; ene Zoom F2-BT.

(en ik schrijf gebruik met aanhalingstekens want toen ik mijn eigen stem hoorde had ik niet het idee dat dat leuk zou zijn om naar te luisteren ;))
 
Terug
Bovenaan Onderaan