40 kW powerrr
MF veteraan
- 21 sep 2010
- 1.612
- 376
@Fransgs: Gelukkig heb je zelf geen ernstige verwondingen, dat is het belangrijkste.
Als jij al afhankelijk bent van wat anderen hebben zien gebeuren, is het voor ons helemaal onmogelijk om iets zinnigs te zeggen. Het beste kun je uitgaan van een vervelende samenloop van omstandigheden, die met een andere motor ook tot een val hadden geleid.
Het DCT systeem is wat mij betreft een gemakkelijk en voorspelbaar werkend systeem, dat motorrijden veiliger en meer ontspannen maakt. Je kunt zelfs rijdend de dodemansknop indrukken en hij zal je vlot, maar voorspelbaar tot stilstand brengen. Het enige nadeel van de DCT is dat je de koppeling er niet bij kunt pakken als je langzaam rijdt. Hij zal dan, mede door zijn flinke koppel, meestal nogal direct op het gas reageren. Wellicht heeft dat bij jouw ongeval meegespeeld.
Laat je motor eerst repareren en ga zo snel mogelijk weer rijden. Dan kun je daarna altijd nog een andere keuze maken en weer zelf gaan koppelen en schakelen.
Als jij al afhankelijk bent van wat anderen hebben zien gebeuren, is het voor ons helemaal onmogelijk om iets zinnigs te zeggen. Het beste kun je uitgaan van een vervelende samenloop van omstandigheden, die met een andere motor ook tot een val hadden geleid.
Het DCT systeem is wat mij betreft een gemakkelijk en voorspelbaar werkend systeem, dat motorrijden veiliger en meer ontspannen maakt. Je kunt zelfs rijdend de dodemansknop indrukken en hij zal je vlot, maar voorspelbaar tot stilstand brengen. Het enige nadeel van de DCT is dat je de koppeling er niet bij kunt pakken als je langzaam rijdt. Hij zal dan, mede door zijn flinke koppel, meestal nogal direct op het gas reageren. Wellicht heeft dat bij jouw ongeval meegespeeld.
Laat je motor eerst repareren en ga zo snel mogelijk weer rijden. Dan kun je daarna altijd nog een andere keuze maken en weer zelf gaan koppelen en schakelen.
Laatst bewerkt: