Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

@Fransgs: Gelukkig heb je zelf geen ernstige verwondingen, dat is het belangrijkste.

Als jij al afhankelijk bent van wat anderen hebben zien gebeuren, is het voor ons helemaal onmogelijk om iets zinnigs te zeggen. Het beste kun je uitgaan van een vervelende samenloop van omstandigheden, die met een andere motor ook tot een val hadden geleid.

Het DCT systeem is wat mij betreft een gemakkelijk en voorspelbaar werkend systeem, dat motorrijden veiliger en meer ontspannen maakt. Je kunt zelfs rijdend de dodemansknop indrukken en hij zal je vlot, maar voorspelbaar tot stilstand brengen. Het enige nadeel van de DCT is dat je de koppeling er niet bij kunt pakken als je langzaam rijdt. Hij zal dan, mede door zijn flinke koppel, meestal nogal direct op het gas reageren. Wellicht heeft dat bij jouw ongeval meegespeeld.

Laat je motor eerst repareren en ga zo snel mogelijk weer rijden. Dan kun je daarna altijd nog een andere keuze maken en weer zelf gaan koppelen en schakelen.
 
Laatst bewerkt:
Heb deze week voor het eerst met de motoren gereden.
Het weer was redelijk tot goed, veel zon maar koud.
Ben van `Paderborn naar Diemelsee vandaar naar Willingen gereden.
Onderweg door verschillende stukken gereden waar veel bomen staan.
Dus de zon scheen niet op het wegdek en erg nat, sommige plekken zag je ijsvorming op de weg.
Heb mijn snelheid hierop aangepast en zo goed het kon gewoon rechtdoor gereden.
Kan mij voorstellen dat jij ook in een situatie terecht bent gekomen waar in eerste plaats toch wel ijsvorming op de weg was.
5BB8218D-D067-4191-895C-DC53FC0F876B.jpeg
A2B66386-1C81-4A99-BCD9-81EC077B4098.jpeg
 
Laat je motor eerst repareren en ga zo snel mogelijk weer rijden. Dan kun je daarna altijd nog een andere keuze maken en weer zelf gaan koppelen en schakelen.

ik moet wachten op schade expert.
geschatte schade €6000 - €6500
( maand geleden gekocht nieuwwaarde incl opties €11300 )
vervolgens twee opties;
-reparatie opdracht ( gevoelsmatig wil ik hem niet meer )
-schadebedrag ontvangen en motor zelf verkopen (of inruilen op nieuwe NC )
hangt af van wat erbij moet

krijg ik bij totaal löss geld voor nieuwe motor en van wie is dan de schade motor
?
 
Laat je motor eerst repareren en ga zo snel mogelijk weer rijden. Dan kun je daarna altijd nog een andere keuze maken en weer zelf gaan koppelen en schakelen.

ik moet wachten op schade expert.
geschatte schade €6000 - €6500
( maand geleden gekocht nieuwwaarde incl opties €11300 )
vervolgens twee opties;
-reparatie opdracht ( gevoelsmatig wil ik hem niet meer )
-schadebedrag ontvangen en motor zelf verkopen (of inruilen op nieuwe NC )
hangt af van wat erbij moet

krijg ik bij totaal löss geld voor nieuwe motor en van wie is dan de schade motor
?
Gaat je no-claim korting hierdoor niet eraan? (Waardoor je uiteindelijk veel betaald aan premie) Of is er schuld te verhalen op iemand/wegbeheerder?

Als je total-loss geld krijgt; dan is de motor van de verzekering. Deze kan je misschien nog terugkopen voor weinig?
 
-reparatie opdracht ( gevoelsmatig wil ik hem niet meer )

Herken ik wel.
Ik ben eens onderuit gegaan op een splinternieuwe
Suzuki DL650.
Daar maakte ik de fout om te snel om pionnen te willen sturen. De banden waren namelijk óók splinternieuw….
Gevolg: puur gevoelsmatig ga ik nooit meer op een DL650 zitten. Totale tussen-de-oren kwestie. Weet ik.
Maar het zit er wél!

😌
 
De automaat kan je soms ook lelijk verrassen,soms bruusk op het gas en bij terug in andere modus altijd zorgen dat motor stationair draaid of hele lage toeren.ik hou hem vaak strak met de achterem voor betere controle.
 
De automaat kan je soms ook lelijk verrassen,soms bruusk op het gas en bij terug in andere modus altijd zorgen dat motor stationair draaid of hele lage toeren.ik hou hem vaak strak met de achterem voor betere controle.
Zoals Jenkins al aangeeft, wheely, burn-out, stoppie, typisch NC... :?
Maar even serieus, ik herken niet wat je schrijft, hooguit zijn gasaanname, die elke andere 2 cilinder injectie ook heeft.
Ik kan in alle omstandigheden (in de bocht, stapvoets, vol op het gas) van modus veranderen zonder dat hij verrassend reageert.
Welke verrassende ervaringen heb jij gehad? 🤔
 
Laatst bewerkt:
Nou bij het keren op smalle weg is het uitkijken zonder koppeling bv
Voet op de achterrem en lichtjes gas blijven geven om de aandrijflijn op spanning te houden.
Zoals je het vroeger ook geleerd hebt.

Edit: wanneer is de laatste keer geweest dat je met deze motor een lege parkeerplaats opgezocht hebt om langzame manoeuvres te oefenen ?
 
Zolang ik de Honda rij controleer ik met de achterrem,ook in rotonde ed om de aandrijving strak te houden ivb met bokken bij teveel bruusk gasgeven.
 
Gebruik van de achterrem of koppeling is toch de normale methode c.q. basis vaardigheid bij keren/ stapvoets rijden etc? Enige verschil bij de dct is dat je niet tussen de opties hoeft te kiezen, maar dat er 1 (prima werkende) optie resteert: de achterrem. Dat hoeft overigens niet, want bij beheerst gasgeven reageert hij met slippende koppeling en kun je stapvoets voortrollen. Ik weet niet over welk model het gaat, maar weet dat het laatste model een iets kortere eerste verzet heeft, wat misschien net iets directer werkt dan ik ben gewend van het 2017 model.
 
Het plan was om met de motor naar de beurs te gaan... Helaas niet ver gekomen. Blijkt het gezegde toch te kloppen, "Het is niet de vraag óf je valt, maar wanneer."

Ben toch erg blij dat ik valbeugels d'r op heb zitten, gelukkig maar minimale schade aan de motor zelf. Gelukkig zelf niets, op een deuk in m'n ego na, er aan overgehouden O-);(
Nu wachten op onderdelen, om hem weer op te bouwen.

4D2E83FC-313A-45EA-B412-3B0413C16448.jpg
IMG_8557.JPEGIMG_8559.JPEGAB79F840-753B-467C-A426-F610F50CC08A.jpgIMG_8555.JPEG
 
Het plan was om met de motor naar de beurs te gaan... Helaas niet ver gekomen. Blijkt het gezegde toch te kloppen, "Het is niet de vraag óf je valt, maar wanneer."

Ben toch erg blij dat ik valbeugels d'r op heb zitten, gelukkig maar minimale schade aan de motor zelf. Gelukkig zelf niets, op een deuk in m'n ego na, er aan overgehouden O-);(
Nu wachten op onderdelen, om hem weer op te bouwen.

Bekijk bijlage 1854957Bekijk bijlage 1854958Bekijk bijlage 1854959Bekijk bijlage 1854960Bekijk bijlage 1854961
Altijd balen, zo’n schuiver!
Gelukkig niet ernstig.
Hoe kwam het zo ver??
 
Enorm balen! Fijn dat je fysiek niet beschadigd bent. De mentale en materiële schade komt wel weer goed. Sterkte daarmee. :t
 
Al sla je me dood. Vraag het mij nog steeds af. Ik snap er in ieder geval niets van, het is nou niet bepaald zo dat de NC je ineens verrast… _O-
Misschien wat olie of diesel.
Dat zie je soms niet liggen.
Maar kan wel je voor- of achterwiel in een fractie van een seconde onder je vandaan halen…?
 
Balen wel zo'n val. Gelukkig ging het niet te hard en er (daardoor?) ook zelf niks aan over gehouden. Succes met het weer netjes maken, moet goedkomen zo te horen 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan