Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Ik heb hem gewoon, zonder lijm, over die ribbels heen geschoven. Zit al een jaar prima vast
Da's knap.. is dat ook Oxford? Want daar zit een plastic huls in die niet meegeeft / uitrekt.
En de voorkant van die ribbels is groter dan de diameter van die plastic huls (Die opstaande rand rechts).
 
Da's knap.. is dat ook Oxford? Want daar zit een plastic huls in die niet meegeeft / uitrekt.
En de voorkant van die ribbels is groter dan de diameter van die plastic huls (Die opstaande rand rechts).
Nee, het is een set van Koso. Vind het qua bediening een stuk knapper dan het losse kastje van Oxford:
Koso KOSO VERW. HANDV. V. 22MM STUREN, M. GREEPSCHAKEL.
1685433017097.png
 
Aangezien we zuinig zijn op de DCT heb ik maar even een setje voorpoot beschermers bestel, zou toch zonde zijn dat ze beschadigen en gaan roesten.
Het is de Acerbis 0021750 (in het zwart) geworden.


Acerbis bescherming 1 Klein.jpg

Acerbis bescherming 2 Klein.jpg
 
Dit is ook het enige dat mij tegenvalt. Het buldert als een gek, En harder als 100 wordt je niet echt vrolijk. Ik heb een Puig met extra opzet stuk er boven. Dat gaat redelijk. Maar in de zomer gaat het lage scherm er weer op.
Ik was een beetje in de war. Ik heb een GIVI touring scherm met daarboven op een Puig opzet stuk. Die kun je in meerdere breedtes krijgen
 
Gisteren een spoiler besteld en schermverhogers, ik zal een fotootje plaatsen als de boel binnen en gemonteerd is. En uiteraard de resultaten :) Dank allemaal voor het meedenken!
 
Nu we het toch over schermen en spoilers hebben....
Heeft er iemand wel eens een Givi Airflow op de NC geknutseld?
Ik heb in het verleden zeer goede ervaringen met dit scherm gehad en zou er, indien mogelijk, een op de NC willen zetten.
bvd, Ed.
 
Schokbreker-beschermers van Acerbis gaan niet werken.
Wel mooi spul trouwens, maar zijn te lang en te stug. (inderdaad echt voor de motorcross)
Dus maar weer effe verder zoeken.
 
Ik heb op mijn 2016 model een keertje de tank "leeg proberen te rijden".
Na 13.9L verbruikt viel de motor vaak uit... vooral in bochten / optrekken/afremmen.
Fabrieksopgave inhoud tank is 14.1 Liter, dat geloof ik ook wel...
Overigens vanaf 13.3L verbruikt wilde de motor wel eens afslaan als ik m'n bocht te snel/scherp maakte of te hard op trok.... duidelijk teken dat de pomp dan net niet genoeg benzine meer kan pompen naar de motor.

--Edit:

Oh ja, "review" van m'n TopSellerie zadel. Ding zit prima, de "standaard" leer (sel03 zo uit mijn hoofd) geeft voldoende grip dus glij niet.
Kwa comfort, njah na 2, 2,5 uur begint m'n kont nog steeds zeer te doen...
Verschil is echter, als ik nu wat ga verzitten dan kan ik er weer eventjes tegen aan, waar het originele zadel dan nog steeds 'hard' was en de zit gevoellig bleef.... Er zit nog steeds wel een 'limiet' aan de totale duur maar dat ligt meer aan mijzelf... (ongeveer 3,5 uur, dan wil ik toch echt wel even staan of zo)
Kwa zitpositie, gezien ik de 'standaard hoogte, standaard lengte' heb genomen zit ik niet tegen randjes aan o.i.d.
@KvM heeft volgensmij een "short" zadel.... Met mijn "ik ga zitten en zit" positie zou ik denk ik net wel net niet op die rand zitten...
Ben wel benieuwd wat een "long" zadel zou doen kwa uitvoering....

Straks heeft m'n motor een werkdagje in de zon gestaan... ben benieuwd hoe de gel-insert aanvoelt.... Gister en Eergister eigenlijk niet in de zon laten staan... (hele dagen gereden zonder lang pauzeren)
Heb je inmiddels al iets meer ervaring met het zitcomfort van je TopSellerie zadel. Is het standaard zadel en het aangeschafte zadel de zelfde hoogte.
 
Vandaag iets geks meegemaakt met mijn NC750X DCT (bj 2018). Tijdens de rit even gepauzeerd en de motor uitgezet. Na een tijdje weer op contact en toen zag ik een liggend streepje op de versnellingsindicator. Starten wilde wel, maar kon hem niet in de D-stand krijgen. Motor weer uit en aan en toen lukte het wel. Motormanagement symbool bleef oranje branden en ging niet uit. Ben gewoon gaan rijden en merkte niets, alles werkte naar behoren, maar de indicator bleef oranje. Toen even weer gestopt en de motor uit en weer aan gezet. De oranje indicator ging toen gewoon uit na het starten. Probleemloos naar huis gereden. Wat zou dat zijn geweest?
Gisteren mijn accu laten doormeten. Hij was nog goed. Ik heb het probleem met de versnelling niet nog een keer gehad.

Ook nieuwe banden laten monteren, Michelin Pilot Road 4. De remblokken vóór waren na 20k ook nagenoeg versleten, dus ook laten vervangen.
 
Gisteren mijn accu laten doormeten. Hij was nog goed. Ik heb het probleem met de versnelling niet nog een keer gehad.

.

Het doormeten van een accu is moeilijker dan op het eerste gezicht lijkt.
Een stervende accu kan na een rit netjes zijn opgeladen door de dynamo.
En als je ‘m dan doormeet lijkt alles in orde.
Zou je dezelfde meeting een half uur later doen KAN die inmiddels zo ver zijn ontladen dat ie heel andere waardes laat zien.
Een stukje metaal(oxidatie) kan bijvoorbeeld tussen twee platen zijn klem komen zitten.
Dat schilfertje kan dan voor een minimale kortsluiting en dus ontlading zorgen.
 
Mijn 750X vanmorgen opgehaald.
Voorrem was sponzig geworden. Nieuwe remolie en zorgvuldig ontluchten en de boel hapt weer prima.

Ook preventief een nieuwe accu laten plaatsen.

Tenslotte ook nog een OSCO. Want ik was die vette plakzooi wel een beetje beu geworden.

IMG_4328.jpeg
IMG_4329.jpeg
IMG_4330.jpeg
 
Het doormeten van een accu is moeilijker dan op het eerste gezicht lijkt.
Een stervende accu kan na een rit netjes zijn opgeladen door de dynamo.
En als je ‘m dan doormeet lijkt alles in orde.
Zou je dezelfde meeting een half uur later doen KAN die inmiddels zo ver zijn ontladen dat ie heel andere waardes laat zien.
Een stukje metaal(oxidatie) kan bijvoorbeeld tussen twee platen zijn klem komen zitten.
Dat schilfertje kan dan voor een minimale kortsluiting en dus ontlading zorgen.
Zo meet je een accu ook niet, dat moet onder belasting. Daar heb je dus iets meer voor nodig dan een multimeter. Maar biggest four schreef dat ie de accu had laten doormeten, dus het zal wel goed gedaan zijn.
 
Zo meet je een accu ook niet, dat moet onder belasting. Daar heb je dus iets meer voor nodig dan een multimeter. Maar biggest four schreef dat ie de accu had laten doormeten, dus het zal wel goed gedaan zijn.
Geen idee hoe het is gemeten. Wel door een motorzaak, maar tegenwoordig mag je om verzekeringstechnische redenen (heb ik begrepen) niet meer meekijken in de werkplaats, dus ik heb niet gezien hoe het is gebeurd. Ik ga er van uit dat een motormonteur weet waar hij mee bezig is.
 
Een motorzaak heeft echt wel een goede accutester, zo duur is zo'n ding niet.
Vast wel.
Net als de aanname dat de monteur die betaalbare accutester ook correct gebruikt.

Edit: als die dct-storing binnenkort terugkeert, neem ik aan dat de accu op z’n eind aan het komen is.
 
Vast wel.
Net als de aanname dat de monteur die betaalbare accutester ook correct gebruikt.

Edit: als die dct-storing binnenkort terugkeert, neem ik aan dat de accu op z’n eind aan het komen is.
Dat is het eerste wat ik ga doen bij een terugkerende dct-storing: de accu vervangen. Die tip van jou ben ik niet vergeten. Daar had ik bij de motorzaak ook om gevraagd. We meten hem eerst wel door, was het antwoord.
 
Mijn uitspraak is gebaseerd op mijn eigen ervaring.
Mijn hybride auto liet me eens naast de weg staan agv een platte 12 volt accu. ANWB heeft me weer op weg geholpen.
Rechtstreeks naar mijn merkdealer gereden.
Die heeft meteen mijn accu doorgemeten en goed bevonden.
2 weken later weer met hetzelfde probleem gestrand.
Toen toch maar de accu vervangen.
Nooit meer start problemen gehad.
 
Nu we het toch over schermen en spoilers hebben....
Heeft er iemand wel eens een Givi Airflow op de NC geknutseld?
Ik heb in het verleden zeer goede ervaringen met dit scherm gehad en zou er, indien mogelijk, een op de NC willen zetten.
bvd, Ed.
 
Ik denk dat van dat filmpje,
vooral de "zijwaardse" extenders meer effect zullen hebben voor veel mensen met de NC dan de schuif-pui omhoog...

1685947882032.png


Zelf meerdere variaties geprobeerd, zelfs ook verlengde schermen en opzetspoilers.
Uiteindelijk bleef ik veel windlawaai krijgen omdat de wind meteen na het scherm (van op zij) naar binnenklapt.
 
AirFlow
Bedankt voor de reacties, het kan dus wel, maar je moet voor het basispaneel flink creatief zijn...
Winter projectje....
 
Terug
Bovenaan Onderaan