Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Hoe is het met je nieuwe zadel?
Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3
Oh ja, "review" van m'n TopSellerie zadel. Ding zit prima, de "standaard" leer (sel03 zo uit mijn hoofd) geeft voldoende grip dus glij niet.
Kwa comfort, njah na 2, 2,5 uur begint m'n kont nog steeds zeer te doen...
Verschil is echter, als ik nu wat ga verzitten dan kan ik er weer eventjes tegen aan, waar het originele zadel dan nog steeds 'hard' was en de zit gevoellig bleef.... Er zit nog steeds wel een 'limiet' aan de totale duur maar dat ligt meer aan mijzelf... (ongeveer 3,5 uur, dan wil ik toch echt wel even staan of zo)
Kwa zitpositie, gezien ik de 'standaard hoogte, standaard lengte' heb genomen zit ik niet tegen randjes aan o.i.d.
@KvM heeft volgensmij een "short" zadel.... Met mijn "ik ga zitten en zit" positie zou ik denk ik net wel net niet op die rand zitten...
Ben wel benieuwd wat een "long" zadel zou doen kwa uitvoering....
 
Schotland ‘23, wat een prachtig land is dit zeg!
 

Bijlagen

  • _DSC2330.jpeg
    _DSC2330.jpeg
    235,1 KB · Weergaven: 37
Goede dag allemaal, ik heb misschien een probleem met mijn 2017 NC. Zo lang als ik hem al heb hoor ik tijdens het rijden vanaf zo’n 40km/u geluid aan de voorzijde van de motor. Ik was eerst bang dat dit de voorwiellagers waren. Na een rit van zo’n 30km voelen de lagers echter niet warm aan. Ik heb het voorwiel dus maar even van de grond gehaald, maar bij een flinke ruk aan het wiel hoor ik eigenlijk alleen de rem aanlopen. Zonder klauw is het wiel gewoon helemaal stil.
Nu heb ik gister de blokken er even uit gehad en de pen en de contact vlakken even van wat kopervet voorzien, maar het lijkt niet echt zoden aan de dijk te zetten.
Wat ik vreemd vind is dat het in bochten minder geluid lijkt te zijn.
Herkennen jullie dit geluid?
 
Wat voor voorband heb je en hoe oud is die, dat geef ik 95% kans als de oorzaak.

(wiellagers controleer je overigens door te kijken of er speling op zit, ik heb het bij een motor eigenlijk nog niet meegemaakt dat ze eerder herrie maken dan speling hebben)
 
Wat voor voorband heb je en hoe oud is die, dat geef ik 95% kans als de oorzaak.

(wiellagers controleer je overigens door te kijken of er speling op zit, ik heb het bij een motor eigenlijk nog niet meegemaakt dat ze eerder herrie maken dan speling hebben)
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan ik je vertellen dat de originele Bridgestone voorband van 2017 er nog op zit (motor heeft pas 5k gelopen).
Bedankt voor de tip kwa speling van de voorwiellagers, ik zal dit vanmiddag meteen even checken.
Zelf twijfel ik ook nog een beetje over de klauw, misschien dat een zuigertje een beetje blijft plakken.
 
Goede dag allemaal, ik heb misschien een probleem met mijn 2017 NC. Zo lang als ik hem al heb hoor ik tijdens het rijden vanaf zo’n 40km/u geluid aan de voorzijde van de motor. Ik was eerst bang dat dit de voorwiellagers waren. Na een rit van zo’n 30km voelen de lagers echter niet warm aan. Ik heb het voorwiel dus maar even van de grond gehaald, maar bij een flinke ruk aan het wiel hoor ik eigenlijk alleen de rem aanlopen. Zonder klauw is het wiel gewoon helemaal stil.
Nu heb ik gister de blokken er even uit gehad en de pen en de contact vlakken even van wat kopervet voorzien, maar het lijkt niet echt zoden aan de dijk te zetten.
Wat ik vreemd vind is dat het in bochten minder geluid lijkt te zijn.
Herkennen jullie dit geluid?
ik herken dat wel maar bij mij was het (altijd) de voorband, met een nieuwe niet maar al snel weer dat geluid.
waarschijnlijk komt dit omdat de ribbels van de band niet in de lengte maar dwars liggen wat bij iets cuppen al een soort geluid geeft.
ik heb altijd michelin pr 3 en 4 gereden, goede band maar als je het profiel vergelijkt met de michelin pilot 6 die er nu onder ligt dan snap je het ook misschien.
pilot 6 (de rechtse foto) is echt een super stille band!
 

Bijlagen

  • michelin pilotroad 3 (1).jpg
    michelin pilotroad 3 (1).jpg
    140,2 KB · Weergaven: 11
  • michelin pilotroad 3 (2).jpg
    michelin pilotroad 3 (2).jpg
    160,7 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
ik herken dat wel maar bij mij was het (altijd) de voorband, met een nieuwe niet maar al snel weer dat geluid.
waarschijnlijk komt dit omdat de ribbels van de band niet in de lengte maar dwars liggen wat bij iets cuppen al een soort geluid geeft
Bedankt voor je reactie. Dat ga ik dan toch eerst maar eens uitzoeken.
 
Goede dag allemaal, ik heb misschien een probleem met mijn 2017 NC. Zo lang als ik hem al heb hoor ik tijdens het rijden vanaf zo’n 40km/u geluid aan de voorzijde van de motor. Ik was eerst bang dat dit de voorwiellagers waren. Na een rit van zo’n 30km voelen de lagers echter niet warm aan. Ik heb het voorwiel dus maar even van de grond gehaald, maar bij een flinke ruk aan het wiel hoor ik eigenlijk alleen de rem aanlopen. Zonder klauw is het wiel gewoon helemaal stil.
Nu heb ik gister de blokken er even uit gehad en de pen en de contact vlakken even van wat kopervet voorzien, maar het lijkt niet echt zoden aan de dijk te zetten.
Wat ik vreemd vind is dat het in bochten minder geluid lijkt te zijn.
Herkennen jullie dit geluid?
Heb ik ook, viel bij proefrit direct op. Dealer heeft het uitgezocht en hun conclusie: 'Voorband. Kan geen kwaad, maar het geluid ben je pas kwijt bij een andere/betere band'. Heb nu de fabrieks Battlewing er op zitten.
 
thumbnail_bc69d4de-1779-4d06-954c-fc6857c20df3.jpgthumbnail_fd1395a1-ec18-4e45-8618-58cd4acfd1a4.jpg
thumbnail_343e2f4d-586f-469b-ab07-131abc06f1d4.jpg


Vandaag naar het nieuwe Louis filiaal in Assen om voor mijn dochter een nieuwe helm op te halen. Het is deze bijzonder kleurrijke versie geworden. Op de terugweg mocht ze mee achterop, dus nu echt 40 minuten achterop ipv onze straat op en neer. Ze vindt het helemaal geweldig. (Voor de oplettende kijker: ja er zijn ook écht handschoenen bij, maar toevallig nergens zichtbaar). Wij kijken nog steeds wat verbaasd naar de onderste foto..de motor lijkt haar qua maat wel te zowat passen (ze is 8).
 
Goede dag allemaal, ik heb misschien een probleem met mijn 2017 NC. Zo lang als ik hem al heb hoor ik tijdens het rijden vanaf zo’n 40km/u geluid aan de voorzijde van de motor. Ik was eerst bang dat dit de voorwiellagers waren. Na een rit van zo’n 30km voelen de lagers echter niet warm aan. Ik heb het voorwiel dus maar even van de grond gehaald, maar bij een flinke ruk aan het wiel hoor ik eigenlijk alleen de rem aanlopen. Zonder klauw is het wiel gewoon helemaal stil.
Nu heb ik gister de blokken er even uit gehad en de pen en de contact vlakken even van wat kopervet voorzien, maar het lijkt niet echt zoden aan de dijk te zetten.
Wat ik vreemd vind is dat het in bochten minder geluid lijkt te zijn.
Herkennen jullie dit geluid?
Ik rij nou al 120000km woon-werkverkeer met de NC en heb altijd een zagerig/jankend geluid gehoord aan de voorzijde. Ik vermoed dat het gewoon bij de motor hoort, als het ernstig was geweest had er wel wat stuk geweest ondertussen, denk je ook niet? Het klinkt alsof het bij het balhoofd vanddan komt, dus zal het wel motorgeluid zijn wat via de binnenzijde van de kuip naar boven komt....
 
Glimwas, ik heb hier precies hetzelfde zangerige geluid. Is echt de bandenkeuze. De NC van mijn vrouw heeft ander type band , en die produceert geen dergelijk geluid.
Ik rij mijn zangerige banden lekker op. Zaten er onder toen ik mijn motor kocht. En dan weer( mijn persoonlijke voorkeur)
Michelin Pilot roads eronder.

Kiwi, Leuk met je dochter touren!😎 Dat hopen wij in de toekomst ook te mogen doen. Onze dochter is nu net vier weken. Was het wat, de Louis vestiging in Assen?
 
Glimwas, ik heb hier precies hetzelfde zangerige geluid. Is echt de bandenkeuze. De NC van mijn vrouw heeft ander type band , en die produceert geen dergelijk geluid.
Ik rij mijn zangerige banden lekker op. Zaten er onder toen ik mijn motor kocht. En dan weer( mijn persoonlijke voorkeur)
Michelin Pilot roads eronder.

Kiwi, Leuk met je dochter touren!😎 Dat hopen wij in de toekomst ook te mogen doen. Onze dochter is nu net vier weken. Was het wat, de Louis vestiging in Assen?
die michelin pilot 6 zijn een stuk stiller als de eerdere versies :Y
 
Kiwi, Leuk met je dochter touren!😎 Dat hopen wij in de toekomst ook te mogen doen. Onze dochter is nu net vier weken. Was het wat, de Louis vestiging in Assen?
In het weekend zo'n 120km gemaakt met zn tweeen. Alleen 100 wegen vind ik nog wat 'eng' omdat ze achterover zou kunnen vallen. Dus nu op zoek naar topkoffer+rek. Louis in Assen bevalt goed ja, leuk assortiment van kleding en accessoires.
 
Glimwas, ik heb hier precies hetzelfde zangerige geluid. Is echt de bandenkeuze. De NC van mijn vrouw heeft ander type band , en die produceert geen dergelijk geluid.
Ik rij mijn zangerige banden lekker op. Zaten er onder toen ik mijn motor kocht. En dan weer( mijn persoonlijke voorkeur)
Michelin Pilot roads eronder.

Kiwi, Leuk met je dochter touren!😎 Dat hopen wij in de toekomst ook te mogen doen. Onze dochter is nu net vier weken. Was het wat, de Louis vestiging in Assen?
Ik heb nou al 4 verschillende types banden er opgehad, het komt niet van de banden. Tenminste, niet bij mij............. Leer er mee leven of koop een andere motor , aan jou de keuze
 
Heb ik ook, viel bij proefrit direct op. Dealer heeft het uitgezocht en hun conclusie: 'Voorband. Kan geen kwaad, maar het geluid ben je pas kwijt bij een andere/betere band'. Heb nu de fabrieks Battlewing er op zitten.
Dan zal het voor mij het zelfde zijn. Ook hier zit de originele Battlewing er nog op. -O-
Goed om te weten dat het niet de lagers of aanlopende remmen zijn.
 
Vandaag ga ik voor het eerst met de motor naar werk. Laptop in een tas gepropt. Wel lastig met kleding en deze hitte en op motor. Kijken hoe het bevalt. Het geluid bij voorwiel herken ik ook!
 
Terug
Bovenaan Onderaan