En ondertussen heb ik ook al diverse voetsteunverlagingssetjes gevonden. Moet al gek lopen wil ik een nc750s niet aan mijn ergonomische wensen aangepast krijgen.
Hallo dames en heren liefhebbers,
Ik rij een heerlijke NC 750 X dct uit 2016.
Alles doet het goed, alleen.....
.... wordt ik een beetje gek van al die kleurtjes van m’n toerenteller. Met het boekje erbij geprobeerd om dat naar 1 kleur te wijzigen, maar helaas.
Is het mogelijk om de toerenteller op 1 kleur in te stellen ??
Alvast dank voor jullie antwoord.
Gister is gewoon de accu van de NC overleden.. Lichten gingen aan, dashboard ging door cycle heen.. hoorde de benzinepomp etc.
Starten: Plop, niks.
Nieuwe accu gehaald bij Motoport, alles werkt weer perfect.
De accu leek ook wat accuzuur te lekken bij de - pool. Ik merkte al de afgelopen week dat het elke ochtend iets moeilijker werd om de motor te starten.
Eerst keer 1x overslaan, toen starten... tweede keer 3x overslaan.. toen starten etc Tot hij gister helemaal niet meer startte.
Lijkt me een garantiegevalletje?, Binnen 1,5 jaar de originele accu versleten lijkt me sterk.
Mijne heeft het onlangs ook begeven.... thans dat wil zeggen dat ie nagenoeg leeg lijkt te zijn. (1 jaar en bijna 10 maanden oud)
Bij contact wel alle lichten aan maar zodra ik de start knop aanraak valt alles uit.
Druppel lader had ik nog niet dus besteld en ook een jump-starter...
Van de week wanneer het binnen is eens kijken of het de accu is of dat ie gewoon niet (genoeg) opgeladen werd.
Het is weer donker :-(
Ik merk dan toch steeds weer dat de NC700s koplamp niet erg veel licht geeft.
Heeft iemand ervaring hier met het vervangen van de halogeenlamp door een led?
Wat ik me verder afvraag is, of de NC750S LED koplamp op een NC700S zou passen.
Super bedankt
Het is weer donker :-(
Ik merk dan toch steeds weer dat de NC700s koplamp niet erg veel licht geeft.
Heeft iemand ervaring hier met het vervangen van de halogeenlamp door een led?
Goed idee!, Ik zal bij mijn motor ook even meten wat de spanning is bij motor uit / aan.. Misschien dat hij niet opgeladen wordt.
Een tijdje geleden heb ik een hoger scherm op de motor gezet. Ik heb het idee dat ik sinds die tijd meer benzine verbruik. Ik reed vaak rond de 3.0/100 en nu eerder rond 4.0/100. Is dat te verklaren uit het hogere scherm? Ben ik even benieuwd naar.
Harder rijden is inderdaad een verleiding, maar ook als ik een vergelijkbare snelheid rijd als eerder, dan is toch het verbruik meer. Rond de zelfde tijd van de verhoging van het scherm, heeft de motor ook een beurt gehad. Ik hoop niet dat da nadering heeft uitgepakt.Het klinkt niet logisch dat je meer gaat gebruiken.. Want normaal zou je lichaam dus de wind van voren krijgen en een scherm is aerodynamischer.
Het verbruik zou dus moeten dalen.. Tenzij het echt een heeeeel groot scherm is en wind tegenhoudt?
Misschien dat je minder wind ervaart en dus harder gaat rijden > Meer verbruik?
Harder rijden is inderdaad een verleiding, maar ook als ik een vergelijkbare snelheid rijd als eerder, dan is toch het verbruik meer. Rond de zelfde tijd van de verhoging van het scherm, heeft de motor ook een beurt gehad. Ik hoop niet dat da nadering heeft uitgepakt.
Het was een 12.000km beurt. Volgens de garage is er niets met de motor of tandwielen gebeurd, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. De monteur gaf nog wel aan dat de koudere temperatuur ook een rol zou kunnen spelen. Ik rijd handgeschakeld. Misschien ben ik zelf ongemerkt minder zuinig gaan rijden. Ik weet het dus nog niet.De NC is wel erg wind gevoelig.... stevige tegenwind zorgt voor een fors hoger verbruik, met 50.000Km achter de kiezen kan ik dat met zekerheid zeggen.
Maar dat zou je zelf wel merken denk ik.....
Wat betreft onderhouds beurt, wat is er gedaan (specificatie) mogelijk dat we de boosdoener hierin kunnen vinden..
P.S. Rij je een handmatig geschakelde of een automaat?
(Je zou bijvoorbeeld een ander tandwiel verhouding gekregen kunnen hebben, dit pakt nadelig uit voor gebruik)