Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3


Persoonlijk, voldoet de NC750X perfect. (30.000Km per jaar is geen probleem, hele jaar door)
Waar je wel even op moet letten is of het standaard windscherm je voldoende uit de wind houd.
Ik heb met mijn zitpositie en 1m81 dat de wind precies op m'n helm zit, lichaam is daarmee wel uit de wind.
Handkappen zijn ook geen overbodige luxe in de winter.
"Moet een topkoffer op".... waarvoor? is de frunk niet voldoende?
 

Ik ben van een fazer 600s naar een nc750x dct gegaan en nooit spijt gehad, heb wel een nc met alle opties dus handkappen, handvatverwarming, koffers en zo kit gemonteerd dat je de standaard ruit nog iets kan verstellen dat bij elkaar rijd echt super comfortabel.

Mocht je intresse hebben mijn 2016 750x dct gaat er volgend jaar uit je kan altijd een pm sturen als je wil.
 

Bij mij was de frunk ook niet voldoende vandaar een kleine honda topkoffer genomen boven op de grote set met zijkoffers die topkoffer vond ik net te groot.

Voor de rest idd het zelfde wat je zegt de wind vandaar zo verstel setje voor de ruit
 
Hallo allemaal, ik ben Flor en sedert vorig jaar inbezit van deze Nc750 DCT.
Inmiddels al meer dan 17000 plezierige km mee gedaan. Hierboven een paar foto's geplaatst.
Grt Flor

Avond Flor, welkom bij deze nc forum.
Prachtige motor heb je. Mooie kleuren combinatie en nog alles erop en eran. Bellissimo.
Als je vragen hebt, stelt ze gerust.
Heel veel veilige km gewenst.
 
Een vraag aan de NC750X rijders: hebben jullie ook moeite om je been over het zadel te gooien met op- en afstappen? Ik heb wel de standaard zijkoffers en topkoffer. Of zou het mijn leeftijd zijn van eind vijftig?
 
Een vraag aan de NC750X rijders: hebben jullie ook moeite om je been over het zadel te gooien met op- en afstappen? Ik heb wel de standaard zijkoffers en topkoffer. Of zou het mijn leeftijd zijn van eind vijftig?

Ik heb totaal geen last hiervan.. de motor is wel een stuk hoger dan m'n oude motor moet ik toegeven.
Maar ik ben dan ook nog maar 24.
 
Wat je ook kan doen is je motort op z'n zijstandaard zetten, met je linkervoet op linkerstepje, rechtervoet over het zadel heffen en dan zit je lekker op je zadel zonder probleem.
Doe ik al jaren zo met te hoge motoren. de jiffy kan het wel aan
 

Korte versie: Nee
Lange versie: Ik sleep elke dag werkschoenen, werkjas en een rugzak mee naar mijn werk. Daar trek ik mijn kleding uit en houd nu de helm over om mee te nemen de vrachtwagen in, hooguit zorgt de frunk ervoor dat dat nu niet meer hoeft.

De X lijkt me ook wel wat, al heb ik echt korte benen. Desalniettemin heb ik gemerkt dat ik echt geen 2 voeten plat op de grond hoef te hebben normaal gesproken, maar ik moet m uiteraard wel overeind kunnen zetten of op de middenbok voor ketting smeren. Zie veel motorrijders met 2 voeten net boven de grond bij het verkeerslicht en dan denk ik simpelweg: Waarom? Ik rem af tot ik bijna stil sta en steek dan mijn rechterbeen uit en links houd ik op het stepje. Wegrijden idem, maar dan andersom. Zodra ik rijd, been binnenboord, maar goed, ik dwaal af.


Waarschijnlijk is die behoorlijk boven budget, mijn vader wil zijn fz6 uit '08 met 96k samen met mijne inruilen en dan hoop ik met max zo'n €2000 bijleggen op een nieuwere motor weg te rijden. Daarmee houd ik dan nog geld over voor evt topkoffersteun en andere accessoires.
 
Wat je ook kan doen is je motort op z'n zijstandaard zetten, met je linkervoet op linkerstepje, rechtervoet over het zadel heffen en dan zit je lekker op je zadel zonder probleem.
Doe ik al jaren zo met te hoge motoren. de jiffy kan het wel aan

Die optie heb ik ook overwogen, maar het lijkt me een behoorlijke overbelasting voor de jiffy. Er komt toch gauw dik negentig kilo extra aan gewicht op dat stangetje....
 

Weet niet wat je budget is, maar heb je even een PM gestuurd, kijk maar wat je ermee doet
 
@Miglowie , ik heb mijn +/- 5cm verlaagde 2012 NC700X ingeruild op een NC700S (naked) bij Roberto motoren in Hoogeveen.
Het is een prima onderhouden motorfiets met nu 38000km op de teller.
Roberto is een toffe kerel, hij heeft de motor nog niet op z’n website staan maar kan je vast wel wat foto’s mailen (appen).
Ik vind de “S” mooier. Vandaar mijn (in)ruil. En die dingen zijn rete zuinig, ik reed met de “X” ruim 1op30!!
Waag er eens een telefoontje aan zou ik zeggen.
Groeten, Peter
 

Ga ik morgen doen man, bedankt
 

Hoe wil je me die foto's appen als je pm dicht staat?
 
Ik bedoel dat je contact met Roberto Motoren opneemt en dat hij je foto’s kan appen. Niet ik
 
Had vrijdag avond in de planning:

Koppeling platen vervangen & kettingset vervangen naar originele verhoudingen (17-39 word weer 17-43)

Vol goede moed begonnen...
Olie afgetapt, meteen maar even de aftapplug vervangen door zo'n stahlbus versie...
Koppelingsdeksel losgehaald, even er op letten dat de sensor in de cover zit....

Deksel eraf zitten trekken... heel voorzichtig, te voorzichtig dus duurde erg lang....
Uiteindelijk liet ie los, kijk naar mijn koppeling, ja die platen zien er vrij zwart uit...
Geen idee of de OEM versie er zwart uit horen te zien maar mijn TRW vervangingsset ziet er niet zwart uit aan de uitstekende tabjes.

Begin de bouten van de druk-veren los te draaien.... met de gedachte dat ik de inhoud uit de basket kan halen en dan de frictieplaten te vervangen.
Eh ja...daar hield het op... de center-lock-nut is bij mij geen 18MM, (de 18mm dop paste niet) mijn 22MM steeksleutel paste ook niet.
Dat word zaterdag even bij de bouwmarkt langs om een 23 / 24MM dop te gaan halen....

En dan eens zien of ik met alleen de rem de basket open krijg of dat ik toch weer moet wachten tot mijn tooltje binnen is.....
 
Laatst bewerkt:

Heb je wat foto's ?
Gewoonlijk hoeft de middelste moer niet los te maken om de platen te wisselen en kan je na de veerspanning los te draaien de koppeling deksel verwijderen en de platen wisselen, of is dat bij de NC anders.

Vergeet niet je frictie platen van te voor alvast in een badje met olie te leggen anders slijten ze gelijk heel hard aan het begin en let op of de 1e plaat er niet anders in moet, soms wel namelijk.
 

Had geen foto's gemaakt... Ga ik wel doen vanavond/morgen bij de 2e "poging"
Dat van de center nut, dat had ik ook gehoopt maar toen ik de veerspanners los had en de deksel van de 'basket" eraf probeerde te halen zat ie toch wel mooi vast...
De veren die "trekken" een gedeelte dat in de "basket" zit naar "buiten" (van links naar rechts, richting de buitenkant van de motor)
De eerste frictieplaat die je tegenkomt die zit ook een slag gedraaid, dat kan je zien aan de tabs....
Lijkt momenteel allemaal nog vaag zo puur op text beschrijving maar straks met foto's zal het allemaal ineens heel logisch zijn.
(mijn plaatjes liggen inderdaad al in een badje olie )
 
Zoals beloofd hierbij de fotos.

Eerst een beugeltje verwijderen, die zit namelijk in de weg:


Daarna even een sensor kabeltje loshalen:



Cover los schroeven:


De binnenkant, de sensor waarom je dus die kabel los moet maken rechts.
Even oppassen links dat pinnetje wil je niet eruit laten schieten.


En dan ziet het er van binnen zo uit:


Hier zie je mijn verbrande frictieplaten:


De lock-nut, had een socket 25 nodig om deze los te krijgen.
(tip, vooraf de motor in 5e versnelling zetten en dan kan je met de rem en een goeie dop deze los krijgen zonder de speciale honda tool)


Platen eruit:



En nieuwe platen erin (zie het kleurverschil, links nieuw, rechts oud)


Even laten zien waarom ik 'm "ondersteboven" buiten de "basket" heb opgebouwd:
(al die tandjes moeten dus goed staan wil je de pakketje goed genoeg erin kunnen zetten.


En maar weer dicht maken....
 

Is inderdaad iets anders dan gewoonlijk, maar mooi dat het gelukt is