Ik heb tot nu toe altijd 10w30 erin gehad. 70.000 km gereden.
De TRW set die er nu in zit merk ik dat ik bij 130Km/u in zijn 5/6, dat ie begint te slippen als ik het gas open draai.
Dus maar een OEM setje besteld....
Heb jij de DCT versie? Of een gewoneWel onderhand toe aan wederom een vervanging van koppeling :S
1e originele verbrand in de eerste 10.000Km door verkeerd gebruik, vervangen bij 44.000 Km.
2e, de vervangende set (TRW) issue's mee gehad bij 55.000Km, dus uit voorzorg (eerder)vervangen.
De TRW set die er nu in zit merk ik dat ik bij 130Km/u in zijn 5/6, dat ie begint te slippen als ik het gas open draai.
Dus maar een OEM setje besteld....
Heb jij de DCT versie? Of een gewonehandgeschakeldevoetgeschakelde?
En wat bedoel je met "verkeerd genruik"?
Intussen wacht ik nog vol ongeduld opmeen telefoontje van de Honda garage om verdere afspraken te maken voor een proefritje ...
Schakel versie.... En verkeerd gebruik is....
Tussen een file door rijden met ~10Km/u max maar wel vol gas open en slippende koppeling, zodat het gejank van de motor (in de begrenzer) slapende automobilisten wakkerschudde en zij netjes ruimte vrij hielden ipv op de middenlijn te gaan staan.
Want als ik zonder er netjes tussendoor wilde gaan bleven ze blokkeren, onder mom van "ik wacht dus jij moet dat ook"....
Tegenwoordig rij ik gewoon rustig door en als het (dan achteraf) net niet past door mijn zijkoffer, dan krijgt de auto een tikje van de koffer.
In plaats van dat ik stil ga staan tenzij ik zeker weet er tussen te passen.
Ik weet wat ik ongeveer nodig heb waar ik netjes tussendoor pas, maar schatte het liever wat ruimer in....
Sinds na aanrijding van achter, neem ik met wat minder marge genoegen om te filteren.
En als ik dan net iets te ver naar links/rechts rij dan past het NET...
of net niet, en dan krijgt de auto een zacht tikje van 't kunstof beschermkapje van mijn zijkoffer. (laat verders geen schade achter, alleen even "tik" geluid in de auto)
Schakel versie.... En verkeerd gebruik is....
Tussen een file door rijden met ~10Km/u max maar wel vol gas open en slippende koppeling, zodat het gejank van de motor (in de begrenzer) slapende automobilisten wakkerschudde en zij netjes ruimte vrij hielden ipv op de middenlijn te gaan staan.
Want als ik zonder er netjes tussendoor wilde gaan bleven ze blokkeren, onder mom van "ik wacht dus jij moet dat ook"....
Tegenwoordig rij ik gewoon rustig door en als het (dan achteraf) net niet past door mijn zijkoffer, dan krijgt de auto een tikje van de koffer.
In plaats van dat ik stil ga staan tenzij ik zeker weet er tussen te passen.
Ik weet wat ik ongeveer nodig heb waar ik netjes tussendoor pas, maar schatte het liever wat ruimer in....
Sinds na aanrijding van achter, neem ik met wat minder marge genoegen om te filteren.
En als ik dan net iets te ver naar links/rechts rij dan past het NET...
of net niet, en dan krijgt de auto een zacht tikje van 't kunstof beschermkapje van mijn zijkoffer. (laat verders geen schade achter, alleen even "tik" geluid in de auto)
Dat was in mijn 1e 10.000 Km (sterker nog, de eerste 5.000, daarnaa al niet meer gedaan) alleen nadat mensen nog steeds tegen middenlijn bleven staan.Als je werkelijk vol gas met slippende koppeling tussen de file door rijd (reed) heb je m.i géén gevoel voor techniek en de stelling “ik wacht,dus jij ook” is jouw aanname, niet een gegeven.
Ik rij alleen met zijkoffers, topkoffer doe ik niet meer aan. Nadat ik die dus 2x in mijn rug heb gehad.Zou toch niet blij zijn als ik in de file stond en er "Tikte" een motorrijder tegen m'n Auto.
Misschien toch maar gaan rijden met alleen een topkoffer?
Bij dit soort situaties ga ik altijd rechts / links achter de auto staan.. dus zelfs als iemand mij niet ziet van achter dan knallen ze half op mij / op de auto.. maar nooit op mij direct van achter. Heb trouwens ook een set extra remlichten gemonteerd op de topkoffer die erg fel zijn. Die gebruik ik bij slecht weer etc.
Het is alleen jammer dat je deze apparaten niet mag gebruiken in Nederland en Okami zijn geluk kennende zal ie wel snel van de weg geplukt worden door de Hermandad................... Ik ben persoonlijk niet tegen dit soort maatregelen trouwens, het valt wel op. Ik heb zelf een extra LEDstrip in de topkoffer ingebouwd die ook lekker fel is en goed opvalt, ik vind het achterlicht van de NC nou niet ècht opvallend (2014 model in bezit)
Ik heb ook geen kritiek op jouw beslissing het te gebruiken, ik vind dat het lekker opvalt en dat is wel nodig met al die koekblikkers die alleen maar tijd hebben voor hun telefoon.......Maar naar de letter van de wet mag het gewoon niet.........Ook idioot, maarja.......
Zijn er NC 750 x rijdens met off-road ervaring met de fiets? Misschien helpt het m'n keuze overwegen
Alleen wat grindpaden en van de wegen die je eigenlijk geen weg mag noemen maar dan gaat het om klijne stukjes, gaat prima als je gewoon doet
Zijn zulke wegen te doen?
Monte Jafferau
Carretera de la playa de Cofete
Old road in Storehaug tunnel
Had wel verwacht dat je NC onderhand verkocht was Mick.. 6600 voor die kmstand en zoveel opties is niet veel.
@hhhh
Zijn er NC 750 x rijdens met off-road ervaring met de fiets? Misschien helpt het m'n keuze overwegen
nee idd dacht ik ook prijs is zelfs nog ondelhandelbaar, denken andere anders over denk ik.
Kreeg al van die stomme reacties: ja voor 8300 heb je een nieuwe. ehhhhhh ja hoor in je dromen
Zijn zulke wegen te doen?
Monte Jafferau
@hhhh
Dit offroad genoeg?
Doet ie prima... beter dan ik aan kan/durf
(Dit is met stock vering en Michelin Road 5 banden, er zijn beter banden opties te verkrijgen voor offroad werk)
Overigens:
Google Maps
Dat bospad heb ik ook gereden met de NC750x... dat was minder modder en meer los-(bos)-zand.
(helemaal tot voorbij de sportclub)
Opzich wel! Ik wil een bospad niet over hoeven te slaan en als ik nog eens op vakantie ga ook nog een off-road traject kunnen starten. Zwaar off-road zal het niet worden! Meer asfalt dan off-road.
Binnenkort maar eens een proef ritje plannen. Dan nog de afweging om voor een recent model of een iets ouder model te gaan. Denk aan rond 2011 of 2017/2019.