Ik had gisteren iets vreemds met mijn NC700X DCT. Hij ging namelijk uit zijn versnelling. Ik zag dus op mijn gear-indicator geen versnelling, maar een streepje.
Dit terwijl ik aan het rijden was. Hetzelfde streepje wat je in feite ziet als je de motor start. Ik had het idee dat hij in een bepaalde versnelling bleef steken.
Nadat ik de motor had uitgezet, kon ik hem opnieuw starten en was de versnellingsindicatie gelukkig weer zichtbaar. Is dit iets om mij zorgen over te maken, of hebben jullie dat ook meegemaakt met je DCT. Of is het een kwestie van resetten van de DCT? (als dat al zou kunnen ).
Ik had gisteren iets vreemds met mijn NC700X DCT. Hij ging namelijk uit zijn versnelling. Ik zag dus op mijn gear-indicator geen versnelling, maar een streepje.
Dit terwijl ik aan het rijden was. Hetzelfde streepje wat je in feite ziet als je de motor start. Ik had het idee dat hij in een bepaalde versnelling bleef steken.
Nadat ik de motor had uitgezet, kon ik hem opnieuw starten en was de versnellingsindicatie gelukkig weer zichtbaar. Is dit iets om mij zorgen over te maken, of hebben jullie dat ook meegemaakt met je DCT. Of is het een kwestie van resetten van de DCT? (als dat al zou kunnen ).
Ok, dank je voor de info. Zal het mijn garage voorleggen. Heb een half jaar garantie dus kijken of het hieronder valt.Heb dit ook reeds meerdere keren voor gehad met mijn 2012 Integra met 70dkm.
Gear indicator krijgt een streepje en knippert.
Motor uitschakelen en opnieuw starten dan hoor je de stappenmotor vd DCT terugschakelen en kun je weer verder.
Als de stappenmotor niet volledig kan terugschakelen moet je hem ff helpen door de motor een klein stukje (max halve meter) vooruit of achteruit te duwen.
Dit ook reeds voorgelegd bij mijn garagist. Ligt aan de stappenmotor die de DCT aanstuurt.
Een nieuwe stappenmotor kost ca 300€.
Sinds vandaag de trotse eigenaar van een mooi witte Honda NC700X uit 2014 met nog geen 8000km op de teller. Erg blij mee!
Toevallig is deze motor getest door Promotor: Testje occasion NC700X
Bekijk bijlage 1383843Bekijk bijlage 1383848
Gefeliciteerd, mooie motor. Ik had de test al gezien. Veel plezier ermee.Sinds vandaag de trotse eigenaar van een mooi witte Honda NC700X uit 2014 met nog geen 8000km op de teller. Erg blij mee!
Toevallig is deze motor getest door Promotor: Testje occasion NC700X
Bekijk bijlage 1383843Bekijk bijlage 1383848
Gefeliciteerd en hij is mooi, had het filmpje op promotor al diverse malen gezien.Sinds vandaag de trotse eigenaar van een mooi witte Honda NC700X uit 2014 met nog geen 8000km op de teller. Erg blij mee!
Toevallig is deze motor getest door Promotor: Testje occasion NC700X
Bekijk bijlage 1383843Bekijk bijlage 1383848
Ik heb sinds een kleine week nu een prachtige Honda NC 750 uit 2014, nog zo goed als nieuw! Helaas heh ik al een keer de accu leeggehad omdat ik er een poosje mee bezig was terwijl hij op contact stond. Blijkbaar blijven de lampen dan standaard aan. Is het mogelijk om de lampen ook even uit te schakelen, om dit soort dingen te voorkomen? Thanks alvast!
Accu los of lampen los.... of even in je zekering kastje een van de zekeringen eruit (weet even niet welke)
"Moderne" motoren hebben altijd licht aan tegenwoordig.
-edit: overigens...
"onder spanning" klussen... altijd een slecht idee ivm mogelijk kortsluiting-gevaar... niet alleen bij klussen aan/op de motor... maar goed.
Uit ervaring weet ik dat het soms niet anders kan. (voormalig werk, kan niet zomaar de meldkamer van regio zuid-oost zonder stroom zetten)
Sinds vandaag de trotse eigenaar van een mooi witte Honda NC700X uit 2014 met nog geen 8000km op de teller. Erg blij mee!
Toevallig is deze motor getest door Promotor: Testje occasion NC700X
Bekijk bijlage 1383843Bekijk bijlage 1383848
Ik had gisteren iets vreemds met mijn NC700X DCT. Hij ging namelijk uit zijn versnelling. Ik zag dus op mijn gear-indicator geen versnelling, maar een streepje.
Dit terwijl ik aan het rijden was. Hetzelfde streepje wat je in feite ziet als je de motor start. Ik had het idee dat hij in een bepaalde versnelling bleef steken.
Nadat ik de motor had uitgezet, kon ik hem opnieuw starten en was de versnellingsindicatie gelukkig weer zichtbaar. Is dit iets om mij zorgen over te maken, of hebben jullie dat ook meegemaakt met je DCT. Of is het een kwestie van resetten van de DCT? (als dat al zou kunnen ).
Heb dit ook reeds meerdere keren voor gehad met mijn 2012 Integra met 70dkm.
Gear indicator krijgt een streepje en knippert.
Motor uitschakelen en opnieuw starten dan hoor je de stappenmotor vd DCT terugschakelen en kun je weer verder.
Als de stappenmotor niet volledig kan terugschakelen moet je hem ff helpen door de motor een klein stukje (max halve meter) vooruit of achteruit te duwen.
Dit ook reeds voorgelegd bij mijn garagist. Ligt aan de stappenmotor die de DCT aanstuurt.
Een nieuwe stappenmotor kost ca 300€.
Ben over aan het nadenken om of:
- De NC te verhogen,
- Voetsteunen te verlagen,
of zelfs beide, ik wil graag wat meer ruimte voor m'n benen.
- Zadel aan te schaffen wat iets hoger zit?
Iemand al ervaring hiermee? ik zie verschillende lift-kits online staan.. maar welk effect heeft dit op de zijstandaard en middenbok? Moeten deze verlengd worden?
Heeft de SWmotech zijkoffer set niet in de handleiding staan hoe je dit icm de topkofferrek moet monteren?Hallo, ik heb een NC750S bj. 2015 met een klein bagagedragertje van SW Motech. Eigenlijk om dat vrij ver uitstekende achterlicht een beetje te compenseren. Als we op pad gaan weekend/vakantie hebben we allebei zo'n SW Motech cargobag. Maarij elke tankbeurt moet de tas er af. Op zich niet zo'n erg probleem, maar ik zit toch aan een zijtassen/koffersysteem te denken. Nu komt het, de punten waar dat bagagerekje de bevestigd is, die bevestigingspunten zijn in de meeste gevallen ook nodig voor een tassen/kofferrek rekje. Wie heeft ervaring met zo' n rekje in combinatie met een tassen/kofferysteem?