Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Ik bedoel dus, omdat de CTX een ander frame heeft...dat het niet het "NC" platform is, maar een platform op zichzelf dat gebruik maakt van de NC motor...

Oké dan....alle NC types hebben wat dat betreft een ander frame.

....maar een NC700-CTX bestaat niet... het is een CTX700
(zelfs op het plaatje staat er CTX op de tank... bij een NC7*0S/X staat er NC7*0)

Het is eigenlijk een NC700N met een D voor DTC, en zoals de NC700D, scooter uitvoering, Integra als type aanduiding heeft, zo heeft de NC700ND, chopper uitvoering, CTX als type aanduiding.

Als je hem automatisch hebt staan kan je t ook beinvloeden met de flippers. Doe ik best heel veel. Vooral met ff snel inhalen.
Ja, inderdaad, dat doe je ook op een schakelfiets, ff tikkie terug, met het voetje, en het gas erop, en met de DCT, ff een tikkie met je duim en gas erop.
 
Oké dan....alle NC types hebben wat dat betreft een ander frame.

Niet helemaal correct, de S en de X hebben hetzelfde frame....

De integra heeft ook benaming NC700D Integra.
Zelfs de NM4 Vultus heeft een NC700J en NC700JD benaming...

De CTX niet.... dus zou ik weer op een nieuwe categorie gooien... CTX.
Overigens bestaat er ook een CTX1300....
 
De Integra en de S/X hebben alle 3 het zelfde frame, lees ik net weer :P
En de CTX heeft een ander frame...
En er is ook een CTX1300....

Zoals ik al zei, je hebt een CTX (700) met een NC (700) motor ;)

DCT is ook niet "van" de NC-serie, die was voor het eerst geïntroduceerd op de VFR.


edit:
sorry, mocht je het nog niet helemaal doorhebben... (ik ben autist...en) dit soort details maken toch echt wel verschil.
 
sorry, mocht je het nog niet helemaal doorhebben... (ik ben autist...en) dit soort details maken toch echt wel verschil.
Ik had al het vermoeden dat je je erin vast gebeten had...en niet snel los kan laten. ;)

Het niet doorhebben is bij niet het geval, zo ingewikkeld in de NC familie ook weer niet. Een lettertje erbij daar, en een type aanduiding hier..of ook daar...of meer hier dan daar. })

Het gaat er om dat die CTX700 DCT....NC700ND :P gewoon een geinig brommertje is met een chopper look en rijeigenschappen :]
 
Binnen de CTX familie heb je de CTX700N
BB441BAE-3E74-4372-9BCD-BB1675524354.jpeg

En de CTX700
5DC6C70E-4679-4C19-B6C4-A5333CDA20C8.jpeg

Beide te ook verkrijgen met DCT blok, waardoor het lettertje D achter de typeaanduiding komt.
Qua frame verschilt alleen de hoogte van het achterste subframe van dat van de NC700S en X.
Anders dan bij de NC reeks (met een A toevoeging achter de S/X en r de eventuele D) wordt er in de naamgeving van de CTX geen onderscheid gemaakt tussen de modellen met en zonder ABS. Maar voor zover ik weet zijn alle modellen in Europa mét ABS geleverd.

En dan is er ook nog de NC700J(D), ook wel bekend als de NM4 Vultus. Die verschilt op meer vlakken van de bovenstaande reeks, maar deelt wel hetzelfde blok.
F84A3C69-92BA-408A-9EF9-E9C088B23B51.jpeg
Welkom Motor Forummer:)
 
Die CTX heeft zoveel overeenkomsten en geleende onderdelen dat t praktisch een NC is. Alleen jammer dat ie geen frunk heeft. 😋

Blijf die Vultus ook een ontiegelijk cool ding vinden. Soort van kruising tussen de Batmobile en die motor uit Akira.
 
Die CTX heeft zoveel overeenkomsten en geleende onderdelen dat t praktisch een NC is.

DIE, specifiek de CTX700, wellicht... maar de CTX1300 weer niet...
Dat een SEAT "onderdelen" deeld/leent/overeenkomsten heeft met een VW of Skoda maakt nog steeds dat het een SEAT is en geen VW of Skoda
(Seat Ibiza -> Skoda Fabia -> Volkswagen Polo)
 
Die CTX heeft zoveel overeenkomsten en geleende onderdelen dat t praktisch een NC is. Alleen jammer dat ie geen frunk heeft. 😋
Het is ook een Honda NC700ND met als type aanduiding CTX.

Een frunk hoort ook helemaal niet op het CTX model, er past wel een beugelslot onder het zadel, en dat is dan ook wel weer handig, scheelt weer gewicht en ruimte in je rugtas.:t
 
Een ini-mini frunk is wel aanwezig, groot genoeg om een paar zomerhandschoenen in te proppen:P
Bekijk bijlage 1512339
Hihi, da's dus geen frunk, maar nen handschoenen vakje. 🤣


DIE, specifiek de CTX700, wellicht... maar de CTX1300 weer niet...
Dat een SEAT "onderdelen" deeld/leent/overeenkomsten heeft met een VW of Skoda maakt nog steeds dat het een SEAT is en geen VW of Skoda
(Seat Ibiza -> Skoda Fabia -> Volkswagen Polo)

Oké oké oké, maar je moet toegeven dat de CTX700 wel errug veul DNA van de NC bikes heeft.
 
Het is een Honda CTX700 met een NC motor...prima toch. :Y

Hij rijdt er absoluut niet minder om :]

Absoluut. Ik kan niet zeggen dat ik een enorm smorgasbord aan blokken tussen m'n benen gehad heb, maar van de selectie aan 1, 2 en 4 cilinders waar ik het genoegen van heb gehad om mee te mogen blèren is die 670cc van de NC's toch echt een van de leukste.

Het genoegen van het vernieuwde 745cc blokje heb ik nog niet gehad, maar wellicht ooit nog.

Anyway, veel plezier met die CTX! Maar als ie net zo leuk rijdt als m'n NC700S zal dat heus wel goedkomen. 👍
 
Anyway, veel plezier met die CTX! Maar als ie net zo leuk rijdt als m'n NC700S zal dat heus wel goedkomen. 👍
Sterker nog....m’n CTX rijdt precies hetzelfde als jouw S, hebben dezelfde motor maar wel een andere zithouding.

Met dit verschil dat als jouw S geen DTC heeft, jij wel een koppelingshendel kan gebruiken bij het schakelen. :P
 
Een ini-mini frunk is wel aanwezig, groot genoeg om een paar zomerhandschoenen in te proppen:P

48BA0A4A-537F-4A90-8E13-D700679E1F15.jpeg
Die passen er net in, die ruimte loopt onder door in de breedte, maar het klepje en de tankklep zijn niet afsluitbaar dus niets er in laten zitten.

Het materiaal is van kunststof en heeft ook niets te houden.
 
Graag jullie mening ivm een nc700x uit 2012 die ik op het oog heb. machine heeft 30K kilometers op de teller. Accessoires: Originele honda zijkoffers, Valbeugels, Handguards, Osco Kettingsmeersysteem. Onderhouds history is aanwezig even als de orginele sleutels. verder weet ik weinig over de staat. Stel alle slijtage onderdelen zijn 50% Wat denken jullie dat deze machine dan mag kosten? vraag prijs is 4600,-
 
Met 4600 is het gelijk de goedkoopste NC700X op motoroccasion bijv.. (met 600 verschil naar beneden) en redelijk lage Kmstand.. dus mits alles netjes is en er geen (verborgen) schade is.. dan is het een goede prijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan