Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Graag jullie mening ivm een nc700x uit 2012 die ik op het oog heb. machine heeft 30K kilometers op de teller. Accessoires: Originele honda zijkoffers, Valbeugels, Handguards, Osco Kettingsmeersysteem. Onderhouds history is aanwezig even als de orginele sleutels. verder weet ik weinig over de staat. Stel alle slijtage onderdelen zijn 50% Wat denken jullie dat deze machine dan mag kosten? vraag prijs is 4600,-
Och, ik betaalde 16 maanden geleden iets van €5200 voor mijn NC700X uit 2012..... geen centje pijn na 12000 km zelf gereden te hebben. O ja, het is wel een DCT en de teller staat nu op 80000 km.....
 
Ik heb geen TT maar Garmin, maakt op zich niet uit. Ik heb de houder via RamMount op een bout van de klemplaat (stuur midden) gemonteerd. Heb de meeste ruimte rondom en kijkt ook het prettigst.
Stroomvoorziening rechtstreeks vanaf de accu via een geschakelde stroomverdeler in de frunk. Hierop heb ik trouwens meerdere verbruikers aangesloten: breedstralers, frunkverlichting en acculaadkabel.
Welke stroomverdeler heb je een foto hoe het zit in de frunk? Alvast bedankt.
 
Heb alvast een topkoffer rek van Hepco & Becker op m’n CTX 700 / NC700ND gemonteerd, een Journey TC40 topkoffer van H & B komt er ook nog, voor als die zo af en toe nodig is.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een nc750s dct uit 2017 en heb mij vandaagaangemeld bij MF. Ik heb al veel kennis op gedaan door veel uit deze topic te lezen.
Ik heb wel een vraag over 6polige optie stekker. Zit deze bij een 750 s nu aande linker of rechter kant van de frunk? Ook lees ik overhet plaatsen van een relais bij de zekereringkast zodat de 6 polige optiestekker functioneel wordt. Als ik het honda sub harness koop (met de 3 stekkers) en alleen de 2 polige gebruik voor mijn navigatie werkt dat dan zonderhet relais teplaatsen?
Alvast bedankt
 
welkom op het forum,
aan de linkerkant, zie mijn bevindingen in dit forum!
bij de dct zijn 2 versies van stekkers, 1x een 2 polige stekker, iets ovaal en bij bouwjaar 2014-2015 en 1x een 6 polige stekker(rechthoekig met 2 draadjes)
 
Laatst bewerkt:
welkom op het forum,
aan de linkerkant, zie mijn bevindingen in dit forum!
bij de dct zijn 2 versies van stekkers, 1x een 2 polige stekker, iets ovaal en bij bouwjaar 2014-2015 en 1x een 6 polige stekker(rechthoekig met 2 draadjes)
Dank je wel!
 
Heb alvast een topkoffer rek van Hepco & Becker op m’n CTX 700 / NC700ND gemonteerd, een Journey TC40 topkoffer van H & B komt er ook nog, voor als die zo af en toe nodig is.

Bekijk bijlage 1517351
JA, mijn vrouw rijd een CTX700 DCT uitvoering.
Nu ik weet dat er ook meerdere CTX bezitters in deze groep zitten heeft een van jullie er wellicht wel baat bij om nog iets extra te knutselen;


Ze komen van een CTX700 af die ik voor de handel heb gehad.
D5C00BB2-E72E-4C0F-A064-3AC687A2035C.jpeg

566A2417-2ABD-45C8-9431-23E47D98CBD4.jpeg

D0A80180-B59A-417C-AF2E-7EBC4568DCFC.jpeg


EDIT; Ik heb er al iemand blij mee kunnen maken:Y
 
Laatst bewerkt:
Och, ik betaalde 16 maanden geleden iets van €5200 voor mijn NC700X uit 2012..... geen centje pijn na 12000 km zelf gereden te hebben. O ja, het is wel een DCT en de teller staat nu op 80000 km.....

Ben gaan kijken bij de machine. Alles mag vervangen worden. Banden van 7 jaar oud.. Balatex is dat niet waar ze mee geleverd zijn fabriek af? Ketting gaar. Remblokken op. Batterij plat. 1x starten ging prima de 2de keer was te veel. Balhoofdlager was dan nog wel goed. Voor vork keringen gaar. Machine dijne ook flink na.. Balhoofdlager leek dan gelukkig nog wel goed.

Nu ben ik wel huiverig voor wat er nog meer mis zou kunnen zijn met de machine..

Wat denken jullie dat dit zou kosten bij de dealer?
 
Dit gaat je wel een aardige duit kosten denk ik. Niet aan beginnen, de motor is niet van een liefhebber geweest. Ik heb ook eens een "mooie" FJR1300 gekocht, die niet het nodige onderhoud had gehad. Nu nog spijt van de aankoop.
 
Ben gaan kijken bij de machine. Alles mag vervangen worden. Banden van 7 jaar oud.. Balatex is dat niet waar ze mee geleverd zijn fabriek af? Ketting gaar. Remblokken op. Batterij plat. 1x starten ging prima de 2de keer was te veel. Balhoofdlager was dan nog wel goed. Voor vork keringen gaar. Machine dijne ook flink na.. Balhoofdlager leek dan gelukkig nog wel goed.

Nu ben ik wel huiverig voor wat er nog meer mis zou kunnen zijn met de machine..

Wat denken jullie dat dit zou kosten bij de dealer?
Ik zou deze machine links laten liggen en een NC bij een betrouwbare dealer of Honda specialist kopen. Je betaalt iets meer, maar hebt vaak nog een half jaar garantie en je kan er op aan dat hij betrouwbaar is en je nog vele duizenden km rijplezier geeft.

Kijk bijvoorbeeld maar eens bij www.snoekmotoren.nl.
 
Ben gaan kijken bij de machine. Alles mag vervangen worden. Banden van 7 jaar oud.. Balatex is dat niet waar ze mee geleverd zijn fabriek af? Ketting gaar. Remblokken op. Batterij plat. 1x starten ging prima de 2de keer was te veel. Balhoofdlager was dan nog wel goed. Voor vork keringen gaar. Machine dijne ook flink na.. Balhoofdlager leek dan gelukkig nog wel goed.

Nu ben ik wel huiverig voor wat er nog meer mis zou kunnen zijn met de machine..

Wat denken jullie dat dit zou kosten bij de dealer?
Remblokken: 40euro (gesinterd)
Kettingset:160euro
Set banden: 280euro
Accu: 70euro
Excl uurloon.
Reken ook maar op luchtfilter, oliebeurtje en remolie verversen (samen ca 80euro)
Tja.. Als je dit niet zelf kan ben je minstens 300euro uurloon verder.
Dus totaal zomaar 1000euro kosten.

Dan is die 4600euro echt veeeeel te veel. Staat zat leuks te koop verder.
Kan je het wel zelf.. Kan je er wel een leuke deal misschien uit halen. Dan 3500euro bieden en max 3600euro betalen. Heb je alsnog een prima prijs en weet je het onderhoud volledig.

Tis niet zo moeilijk om zelf te doen. Moet je wel een beetje handig zijn natuurlijk, dat wel.
 
Gesinterde remblokken? Rij jij op het circuit ofzo? Of heb je liever zo snel mogelijk nieuwe schijven misschien? Voor normaal gebruik zijn gesinterde blokken overkill imho En ook een keertje een weekje touren in de Eifel of Sauerland is prima te doen met organische blokken. Laat je niks aanpraten AUB over verbeterd remgedrag enzo. Ik gebruik ook op mij GL1500 gewone blokken en daarmee zet ik die 600kg (volbeladen) ook snel stil op die wegen daar. Voor de gewone forens en toerrijder zijn gewone blokken meer dan genoeg en om de NC nou een circuitfiets te noemen........ ;)
 
Even met de garage gebeld die denken zo'n 1150 euro.
Banden 450
Ketting 300
Accu 100
Voorvork kering en olie 250/300
Ga deze laten staan want er zal nog wel meer miss mee zijn. De zoektocht gaat verder!
 
Even met de garage gebeld die denken zo'n 1150 euro.
Banden 450
Ketting 300
Accu 100
Voorvork kering en olie 250/300
Ga deze laten staan want er zal nog wel meer miss mee zijn. De zoektocht gaat verder!

Vind het redelijk forse prijzen..
ter voorbeeld hoe ik het normaal doe;

Banden; lokale bandenboer aanbieding + opleggen; 285 euro (uitgaande van Michelin Pilot road 4)
Ketting+tandwielen 220 euro incl montage (pas nog laten vervangen bij mijn garage).. is zelfs zo'n DID gold bling bling ketting.
Accu: 50 euro online, zelf erin zetten.. is niet moeilijk.
Als je de vering aan de beurt is; Hyperpro montage (voor + achter): 600 euro bij hyperpro servicepunt.

Totaal; 1155 euro.. maar dan heb je wel hyperpro :P
 
Bij 30k kilometer zou ik trouwens ook goed kijken waarom de voorvorkkeerringen lek zijn, check gerust op pitting/roest van de binnenpoten.
 
Na zo’n 25.000km is de accu op, motor is begin 2017 nieuw gekocht. Wat denken jullie, is dit heel snel, of wel gebruikelijk. Wat zijn jullie ervaringen?
 
Na zo’n 25.000km is de accu op, motor is begin 2017 nieuw gekocht. Wat denken jullie, is dit heel snel, of wel gebruikelijk. Wat zijn jullie ervaringen?
Bij die van mijn vrouw, ook van 2017, met 14.000km op de klok heeft hij er afgelopen week ook de brui aan gegeven.
km's Is niet maatgevend, onderhoud, lees druppellader, wel
 
Heb ook een NC uit 2017, na 1 jaar gaf de eerste accu de geest, 1,5 jaar daarop de tweede. Maar kan ook liggen aan het feit dat ik goedkopere accu's gebruik, lees 5-60 euro per stuk.. dus dat zijn de kosten ook niet. Zodra ik merk dat de accu achteruit gaat dan vervang ik hem al preventief.

Trouwens ook al de standaard ketting vervangen na 12.000km..
 
Praat me even bij: is een druppellader zinvol voor de levensduur van een accu?
Alleen als je de motor een winterslaap geeft. Een paar weken of een maand stilstand overleeft elke gezonde accu probleemloos.
Als je langere tijd niet rijdt, kun je de druppellader het best eens in de 3 a 4 weken koppelen gedurende ca 48 uur.
Voorwaarde is wel dat je lader een analyse- en onderhoudscyclus heeft.
 
Vraagje/ overweging:
De Honda valbeugels staan mij wel aan, die waarop rekening is gehouden met de montage van mistlampen.
Nu heeft mijn dealer aangegeven dat ik op een bedrag van rond € 1000, incl. montage en BTW (dat dan weer wel...) moet rekenen.😮
Met name de lampen zijn veel werk c.q. kostbaar. Dat doet mij twijfelen.
Andere twijfel is dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat deze beugels de motor beschermen mocht hij om wat voor reden omvallen.
Wie heeft ze en wil zijn/haar ervaringen hier met me delen?
Excuses als dit al eens is langskomen is, maar ik had geen zin om alle topics te doorzoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan