Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

full


Ik heb op de valbeugel links en rechts twee led strips van 2 cm breed en 30 cm lang. Geven dagrijverlichting en knipperen mee als knipperlicht. Ze zijn dus tweekleurig. Valt ook zeker extra op voor medeweggebruikers, heb er weinig extra licht van.
 
Te koop; een mat zwarte voorspatbord. Originele kleur. Past uiteraard op alle NC's.
Zonder beschadegingen. Prijs;110 uuro.
Voor degene die misschien een andere kleur wilt of of wat anders.
Zal hem ook ff op de verkoop site zz.
 
Kun je met twee personen op een nc750x met dct probleemloos toeren in bergachtig gebied zoals de Harz of de Eifel? Ben even benieuwd.
 
Kun je met twee personen op een nc750x met dct probleemloos toeren in bergachtig gebied zoals de Harz of de Eifel? Ben even benieuwd.

Met een nc met twee zijkofers, 45l topkoffer en dummy tank vol met spul in ieder geval geen enkel probleem dus met twee personen moet vast ook geen probleem zijn.
 
Ligt aan je verwachten.

Een gezin met bagage in een auto met 100 PK lukt het ook. Dus waarom lukt het met een NC dan niet. Dat is even de nuchtere kijk er op.
Echter onze verwachtingen van een motor zijn gewoon anders. Alleen hoe anders dat is verschillend per persoon.

Mijn ervaring met 2 (zware) personen op een NC750x DCT in het vlakke Nederland. Ja, het kan en motor komt best goed vooruit. Valt mij helemaal niets tegen maar het gewicht is goed te merken. Een stuk stabiliteit/dynamiek die er wel is wanneer je alleen er op zit, ben je met 2 personen wel kwijt. Dat is met een grote motor als een BMW GS (alleen even voor de vergelijking omdat het een zeer bekende motor is) heel veel minder het geval.
Daarop gebaseerd ben ik er van overtuigd dat je in gebieden als Sauerland en de Eifel absoluut rijdynamiek in de (krappe) bochten gaat missen maar er best wel kan rijden met 2 personen. op de krappe en soms veel steilere passen van de Alpen en Dolomieten wordt het lastiger en zou ik niet aanraden maar ja, ik rij dan ook met een VFR 1200X Crosstourer.
 
Mick85 en Athome bedankt voor jullie reacties

Ik heb een motorscooter 600cc gehad met 50 pk en 55 Nm en 250 kg gewicht. Daar kon ik met 2 personen prima toeren door gebieden als de Eifel. Ik vond het zelfs gemakkelijker gaan dan met 2 personen op mijn FJR1300 die met volle bepakking rond de 300 kg weegt. Een automaat is wel gemakkelijk rijden. De motorscooter zat door de CVT altijd op het juiste toerental, maar dat zal op de NC750X met DCT (in sportstand) neem ik aan ook wel zo zijn. En de NC heeft ook nog eens 68 Nm en 55 pk.
 
4 heerlijke dagen sturen in het Sauerland met m'n club (33 motoren), vrijdag heen en gisteren weer terug. Mijn routes vielen in de smaak gezien de vele complimenten. Ook veel lof gekregen over de snelle acceleratie van m'n NC vanuit stilstand, waar de DCT debiet aan is. Waar anderen niet zo blij mee waren, was de zuinigheid van het blokje. Op een totale afstand van 1140 km, tankte ik 35 liter wat neerkomt op 1:32,5 ondanks dat ik merendeels hogere toerentallen heb gedraaid in de M-stand. Grappig want in Nederland ben ik nooit veel verder dan 1:28 gekomen. Of zou het de verse motorolie zijn?
 
Dat vraag ik mij ook wel eens af.. Als ik de bergen in ga ben ik flink aan het doorpoken maar dan gaat het verbruik omlaag. Ik heb in de bergen wel 1 op 33/34 gereden en dan hier in het platte land weer terug naar 1 op 26/27. Ik snap dat je berg af minder verbruikt. Maar berg op weer meer en over het algemeen hang ik in de bergen toch wel flink aan het gas. Kan iemand dit uitleggen?
 
dat is dus puur het verschil tussen het verbruik bergop en bergaf.
ook is je snelheid gemiddeld lager, waardoor de luchtweerstand minder is.
die factoren maken dat je in de bergen minder verbruikt.
 
De Euro95 is in Duitsland niet anders hoor (Europese regels voor Euro 95). Ik ben zelfs een pomp tegen gekomen waarbij ze bij 95 tot maximaal 10% ethanol gingen en bij E10 tot 16%.

In de bergen rij inderdaad over het algemeen zuiniger. Blijkbaar bespaar je met bergaf meer dan bergop kost.
 
De Euro95 is in Duitsland niet anders hoor (Europese regels voor Euro 95). Ik ben zelfs een pomp tegen gekomen waarbij ze bij 95 tot maximaal 10% ethanol gingen en bij E10 tot 16%.

In de bergen rij inderdaad over het algemeen zuiniger. Blijkbaar bespaar je met bergaf meer dan bergop kost.


Dat is het. Bergafwaarts met regelmatig gas dicht verbruik je ook nix. En dat tegen een motorblok wat al errug zuinig is en minder lucht weerstand maakt het dat je heel weinig benzine verbruikt.
Betere combinatie. :t Top toch? Zijn gewoon super blokkies. :Y
 
Ik heb echt zo het gevoel dat ik meer E10/km moet tanken dan ik gewone Euro98 tank (in BE is er alleen maar E10 i.p.v. Euro95)
Achja, de totale kost van E10 vs Euro98 is niet zo groot, waarbij E10 goedkoper is, dan tank ik toch liever E10 :)
 
Klinkt allemaal best logisch, ik had alleen niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Ondanks dat hoor je mij niet klagen. Paar kilometers extra op een tankje is nooit verkeerd. :]
 
Morgenmiddag ga ik een dagje dieselen... Als chauffeur met mijn vrouw als bijrijder in een busje gevuld met oudjes (80-plussers), gezellig tuffen door het land van Maas en Waal, koffie met gebak in Niftrik, en daarna via een eigen motorroute terug naar Culemborg. Dus zie je twee gele busjes achter elkaar aan rijden, zwaai dan maar hartelijk! ;)
full
 
Achterste gedeelte van buddy zit los gehaald om bagagebeugel te plaatsen.

De kat is erop gesprongen en bevestiging materialen zijn nu naar beneden gevallen.

Weet iemand hoe of ik makkelijk de onderdelen weer terug kan halen.

Ik hoor het graag.
 
Achterste gedeelte van buddy zit los gehaald om bagagebeugel te plaatsen.

De kat is erop gesprongen en bevestiging materialen zijn nu naar beneden gevallen.

Weet iemand hoe of ik makkelijk de onderdelen weer terug kan halen.

Ik hoor het graag.

met een magneetje (magneetpen).
schudden met de fiets (willen ze nog wel eens tussen de motor uit vallen)
kuipen verwijderen en zoeken maar.
 
De onderdelen zijn aan de binnenkant gevallen dus ik kan er niet bij.
ik moet dus wel de kappen eraf halen
 
Ziet er strak uit, vooral de kettingkast. Betekent dit dat de ketting nu onderhoudsvrij is.
 
Ziet er strak uit, vooral de kettingkast. Betekent dit dat de ketting nu onderhoudsvrij is.

Nee, maar er zal wel een stuk minder modder/rotzooi op komen als het goed is.

Ik ga ook proberen de gaten af te dichten met zwart gaas/mesh
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan