BELGIXXER
Die hard MF'er
Wij van Genk vertrokken,je kan tussenstops invoegen de Vloeybergtoren,Lier de Zimmertoren,de lekdreef in Averbode........
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
150.000 a 200.000 km moet voor het blok geen probleem zijn, mits goed onderhoud. Overigens heb ik nog nooit een blok opgereden. Belangrijker is dat de electronica (DCT) het vol houdt en het roestduivel zich een beetje inhoudt. Normaliter doe ik een jaar of 20 met een motor (ca 120.000 km), die gewoon in de winter dienst mag doen. Dat heeft in het verleden zelden geleid tot tussentijds dealerbezoek en helemaal niet tot mechanische problemen, hooguit af en toe een prijzige servicebeurt. Liever een keer € 1500 onderhoud dan € 7500 bijbetalen.Km stand hoef je je niet druk over te maken NC750 blok is gebaseerd op autotechniek en kan hoge km standen aan.
2e hands prijs is momenteel gewoon hoog.
4800 voor een motor die in 2015 iets meer dan 8000 euro koste (handgeschakeld) is gewoon veel geld.
Wat aandachtpunten:
- is het een DCT of handgeschakeld (dct is duurder)
- heeft ie aantoonbaar zijn onderhoud gehad (48000km beurt is kleppen checken)
- particulier of dealer (bij dealer heb je iets meer zekerheid ivm garantie/wettelijke bescherming)
- hoe zijn de banden, ketting, remblokken/remvloeistof, koelvloeistof en (vergeten de meesten) voorvorkolie
- wat zit er aan accessoires bij, en zou je die er zelf ook op zetten.
- is de motor netjes, geen bouten weg/verrot gedraaid
- altijd proefrijden, en dan even stuur loslaten om om te checken of ie rechtuit loopt
- neem altijd iemand mee die een wat van motoren weet (2 zien meer dan1), of laat hem keuren.
Gezien de prijs verwacht ik dat het particulier is, en als bovenstaand klopt lijkt het me een redelijke vraagprijs.
Ter vergelijking:
Mijn NC750X DCT uit 2017 met 56000 km staal momenteel ook te koop. (op MF en MP)
Mijn vraagprijs is 6800 en het hoogste bod dat ik momenteel heb is 5750.
Beneden de 6000 verkoop ik hem echter niet particulier, dan kan ik hem namelijk beter inruilen als in september mijn nieuwe motor geleverd wordt.
20 jaar.... Mjah dan zal de mijne wel denk ik ook wel op zijn....Normaliter doe ik een jaar of 20 met een motor (ca 120.000 km),
Vooruit Ik zal speciaal voor jouHoezo veel kilometers? Volgens je tomtom rijd je maar 246 km per jaar.
HEE! Dat betekent dat de afwijking in de teller bijna gelijk aan null is!
Nog nooit eerder meegemaakt
Ik, vind het niet direct een verbetering behalve dan dat ik nu m'n remklauw aan de leiding durf te laten hangen terwijl ik blokjes vervan.Wie van jullie heeft de standaard remleidingen vervangen door staal omvlochten leidingen, en wat is jullie mening daarover?
Dus voor een normale rijder eigenlijk niet de kosten/moeite waard?!Ik, vind het niet direct een verbetering behalve dan dat ik nu m'n remklauw aan de leiding durf te laten hangen terwijl ik blokjes vervan.
Normaal gesproken moeten de rubberen remleidingen per 5 jaar vervangen worden. Met staalomvlochten ben je daarvan afWie van jullie heeft de standaard remleidingen vervangen door staal omvlochten leidingen, en wat is jullie mening daarover?
't ziet er mooier uit? En vervangings-interval is "langer" geworden, niet iedere ~5 jaar.... maar eerder 10 of zo...Dus voor een normale rijder eigenlijk niet de kosten/moeite waard?!
Idd normaal per ~ 5 jaar rubberen leidingen vervangen i.v.m. "uitzetten/uitdrogen" rubberen leidingen.Normaal gesproken moeten de rubberen remleidingen per 5 jaar vervangen worden. Met staalomvlochten ben je daarvan af
Garantie-voorwaarden van een nieuwe motor... eerste jaar volgens onderhoudsvoorschiften onderhouden.de kwaliteit van de remvloeistof kan je gewoon testen, elke 2 jaar is echt te snel (wel goed voor de dealer ;-)
ik heb de mijne getest bij 5 jaar oud en de vloeistof was nog goed, maar ik heb het evengoed vervangen.
Benieuwd of je dan ook ineens merkt dat je motor beter remtDe remleidingen van mijn NC zijn nu 8 jaar oud en hebben 100000 km ervaring, nog geen moment gedacht dat ze versleten zijn, of dat er verminderde remwerking is. Wel gaat eerdaags de remschijf voor vervangen worden en dan gaan de leidingen ook mee uiteraard….
Zo'n beetje iedere 24.000Km, ondanks dat ik er "Longlife" koelvloeistof in heb zitten....Ververst er wel eens iemand z'n koelvloeistof, dat wordt heel vaak vergeten.