Ik heb een RapidBike 3 module gekocht voor mijn project fiets. Gaat om een ZX10R '04.
Heeft een RB 3 een signaal van de snelheidsmeter nodig om goed te kunnen functioneren?
De ECU geeft namelijk geen signaal af (ik rij al een tijdje met een "losse" Koso kilometerteller/snelheidsmeter.)
Voordat ik de RB ga inbouwen zou het wel handig zijn om dit te weten. (Nog handiger was het om deze vraag beantwoord te krijgen vóór dat ik de RB aanschafte
Zou jammer zijn als ik bij de testbank kom en de tuner mij vervolgens verteld dat ie er niks mee kan.
Vandaar mijn vraag.
Ik heb een RapidBike 3 module gekocht voor mijn project fiets. Gaat om een ZX10R '04.
Heeft een RB 3 een signaal van de snelheidsmeter nodig om goed te kunnen functioneren?
De ECU geeft namelijk geen signaal af (ik rij al een tijdje met een "losse" Koso kilometerteller/snelheidsmeter.)
Voordat ik de RB ga inbouwen zou het wel handig zijn om dit te weten. (Nog handiger was het om deze vraag beantwoord te krijgen vóór dat ik de RB aanschafte
Zou jammer zijn als ik bij de testbank kom en de tuner mij vervolgens verteld dat ie er niks mee kan.
Vandaar mijn vraag.
Je had niks moten kopen
Je motor bij Paul Ritzen langs brengen
Die kan met Woolich je originele ECU opnieuw schrijven
Geen gekloot met je bedrading
Alles wat mogelijk is met je originele ECU kan ingesteld worden
Wat wil je nog meer
Doe ik ook tegenwoordig...
Goed om te weten.
Staat alleen (nog) niet op je site?
Goed om te weten.
Staat alleen (nog) niet op je site?
Dat kan idd niet he
Ik kan zelf de ECU benaderen van mijn GTR1400
De mapping laten schrijven door Paul Ritzen
En deze kan ik gebruiken bij andere GTR1400s
Dit omdat ik zelf een Woolich Flash set heb gekocht en deze heeft Paul gebruikt om de mijne te tune
Paul was zo onder de indruk van Woolich dat hij meteen een dealer set heeft aangeschaft
En dat is niet voor niks~
En hoeveel tijd gaat er in zitten om de originele ecu te herprogrammeren? Gaat dit net zo snel als een nieuwe map schrijven voor een RB?
Nee dat klopt. Maar ik heb het al wel een tijd. Ik gebruik het steeds meer.
Het kan zeker net zo snel gaan, dan wel alleen de Fuel Map en ontstekings map...Net als bij de RB
Als je de rest wil afstellen wat in de ECU flash mogelijk is duurt het wel wat langer...
Dan vergeet je toch het eea...
PC en rapid is alleen via Throttle position, en behoorlijk grof mazig
Woolich is gedeeltelijk via intake air pressure en gedeeltelijk via throttle position.
Daarbij moet er ook vaak in een mappingconverse aangegeven worden hoeveel % je verhoudingsgewijs mee wilt laten tellen tussen TP en iap...
Als dit alles gedaan is, kun je opnieuw beginnen omdat dan je mapping "verschuift"
Daarna kun je aan de ontsteking beginnen, en als je die klaar hebt mag je de air/fuel weer aan gaan passen, dit omdat het daar invloed op heeft.
Dit geldt overigens alleen voor de eenvoudige modellen, als het wat vervelender is, dan mag je het per versnelling anders inmappen, dat is dus een aantal malen deze klus opnieuw uitvoeren.
Dus zolang als ik van je hoor (hoe zeer ik je ook waardeer) dat het bijna gelijk aan werk is om woolich A/F af te stellen tov een PC of Rapidbike, dan sla je toch tenminste zo'n 80% van het werk gemakshalve over...
Zie ik het goed dat je hiermee zegt dat het afstellen middels een PC of Rapid bike eigenlijk maar 20% van het werk is dat nodig is om een gemiddelde motor goed af te stellen ? Die andere 80% zou eigenlijk wel nodig zijn maar kan helaas niet met een PC of RB vanwege de beperkte mogelijkheden ?Dan vergeet je toch het eea...
PC en rapid is alleen via Throttle position, en behoorlijk grof mazig
Woolich is gedeeltelijk via intake air pressure en gedeeltelijk via throttle position.
Daarbij moet er ook vaak in een mappingconverse aangegeven worden hoeveel % je verhoudingsgewijs mee wilt laten tellen tussen TP en iap...
Als dit alles gedaan is, kun je opnieuw beginnen omdat dan je mapping "verschuift"
Daarna kun je aan de ontsteking beginnen, en als je die klaar hebt mag je de air/fuel weer aan gaan passen, dit omdat het daar invloed op heeft.
Dit geldt overigens alleen voor de eenvoudige modellen, als het wat vervelender is, dan mag je het per versnelling anders inmappen, dat is dus een aantal malen deze klus opnieuw uitvoeren.
Dus zolang als ik van je hoor (hoe zeer ik je ook waardeer) dat het bijna gelijk aan werk is om woolich A/F af te stellen tov een PC of Rapidbike, dan sla je toch tenminste zo'n 80% van het werk gemakshalve over...
Ik erger me nogal aan dat verkoop praatje want PC e.d. wordt continu afgekraakt, terwijl het veel minder kost om opnieuw af te laten stellen en voor 90% van de rijders prima voldoet. Een PC heeft ook zeker zijn voordelen, en ja ecu flashen ook. Maar waar sluit je je quickshifter op aan? of je ignitionmodule voor bijv. launchcontrole? Hoe kan je tussen maps switchen? Wat gaat het kosten als je hem hebt laten flashen, en een jaar later bijv. overgaat van slip-on demper naar volledig uitlaatsysteem? vast geen (Vanaf) 100 euro.. Dus hou a.u.b. op met dat verkooppraatje want je weet zelf ook wel dat een PC goedkoper is en prima voldoet voor de meeste hier.
Ik erger me nogal aan dat verkoop praatje want PC e.d. wordt continu afgekraakt, terwijl het veel minder kost om opnieuw af te laten stellen en voor 90% van de rijders prima voldoet. Een PC heeft ook zeker zijn voordelen, en ja ecu flashen ook. Maar waar sluit je je quickshifter op aan? of je ignitionmodule voor bijv. launchcontrole? Hoe kan je tussen maps switchen? Wat gaat het kosten als je hem hebt laten flashen, en een jaar later bijv. overgaat van slip-on demper naar volledig uitlaatsysteem? vast geen (Vanaf) 100 euro.. Dus hou a.u.b. op met dat verkooppraatje want je weet zelf ook wel dat een PC goedkoper is en prima voldoet voor de meeste hier.
Ik erger me nogal aan dat verkoop praatje want PC e.d. wordt continu afgekraakt, terwijl het veel minder kost om opnieuw af te laten stellen en voor 90% van de rijders prima voldoet. Een PC heeft ook zeker zijn voordelen, en ja ecu flashen ook. Maar waar sluit je je quickshifter op aan? of je ignitionmodule voor bijv. launchcontrole? Hoe kan je tussen maps switchen? Wat gaat het kosten als je hem hebt laten flashen, en een jaar later bijv. overgaat van slip-on demper naar volledig uitlaatsysteem? vast geen (Vanaf) 100 euro.. Dus hou a.u.b. op met dat verkooppraatje want je weet zelf ook wel dat een PC goedkoper is en prima voldoet voor de meeste hier.
Zie ik het goed dat je hiermee zegt dat het afstellen middels een PC of Rapid bike eigenlijk maar 20% van het werk is dat nodig is om een gemiddelde motor goed af te stellen ? Die andere 80% zou eigenlijk wel nodig zijn maar kan helaas niet met een PC of RB vanwege de beperkte mogelijkheden ?
Als het een 400 euro kost.
Het andere 1000-2000 euro meer voor 2-4 pk is het dit dan allemaal wel waard die extra 1000 euro