Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2


Als je in beide mappen die je daar ziet alle cijfertjes vervangt voor 0 maak een zgn NUL map. Maar wel bij allebei de mappen doen! Zowel op het tab blad waar INJECTION staat als op IGNITION. Voor de zekerheid altijd eerst even deze map die er nu in staat even opslaan voor je veranderingen maakt.
Maar een kleine kant tekening, als je er geen feeling voor hebt moet je zelf afvragen of je het zelf wel zou moeten doen...
Want het is volgens mij ook nog mogelijk bij RB dat er een globale MAP op de achtergrond draait Maar dat weet ik niet heel zeker.

Paul?
 
Wat zijn de mogelijkheden voor het afstellen van een Yamaha Vmax uit '98? Doe je dat alleen via de testbank en de carburateur, of zijn er ook mogelijkheden voor flashen?

Ik heb er andere dempers op zitten en heb vorig jaar de gewone bobines vervangen voor stick bobines. Voor mijn gevoel loopt hij goed, maar ik heb nog geen testrun laten doen. Kan dus best zijn dat hij veel beter kan.
 
Als het geen injectie is, dus carbs, dan valt er electronisch niets te regelen. Wel kun je andere sproeiers en gasnaalden monteren om het maximale vermogen eruit te halen. Dit met icm op de testbank met een uitlaatgas meter die analyseert of alles binnen de norm is. Niet te rijk bijv.
 
Laatst bewerkt:

Hi Jeroen,

hoe zit jij met je planning eind april (het liefst 28 april)?
Ik verwacht komend weekend mijn Superduke klaar te hebben en zou hem dan graag kort daarna op de bank zetten om te kijken of de A/F verhouding globaal een beetje goed zit. Eventuele verdere afstellingen komen dan later wel
 

is 21/4 niet beter dan?
 
In theorie wel, echter in de praktijk kan ik dan niet en de 28e ben ik in de buurt.
Voor die tijd rij ik er sowieso niet mee buiten een testrit om de aanpassingen te checken.

De 28e staat al redelijk vol namelijk..

Ik kan je er nog inzetten voor 15uur?
Kun je me anders even bellen? dat gaat wat makkelijker dan dit....
 

Ik heb iig bij Rapidbike nergens een map gevonden die op de achtergrond draait, ook nooit wat over gelezen in hun manual.., dus als hij jouw aanwijzingen volgt, zou het goed moeten gaan.
 

Bedankt voor het antwoord en vooral de uitleg. Weer wat bijgeleerd.
 
Je hoeft toch niet te wachten op de software? Die is te downloaden op hun site.

Misschien zeg ik het verkeerd , maar ik ben bij Paul in afwachting totdat Woolich hem op de lijst erbij heeft staan . Nu kunnen we nog niets . Of kun jij de Fz1 wel doen ? Misschien kan Paul dan bij jou de benodigde software of wat het dan ook mag zijn betrekken. Hij staat bij Woolich in ieder geval niet tussen de lijst van ondersteunde Yamaha motoren.
Maar misschien heb jij een andere ingang. Dan horen wij dat graag.
 
Laatst bewerkt:

Dus bij deze Jeroen.., er wordt nu nog steeds gewacht op Woolich, en hun geven aan dat het momenteel "low priority" heeft.., dus als jij weet met welke software we er wél in kunnen.., dan horen we dat natuurlijk graag..
De kabel van Woolich voor de FZ1 had ik vorig jaar al binnen, dus het is een beetje een vreemde zaak...
 

Hij bedoeld de BIN-file zeker?
 

Welk bouwjaar heeft de FZ1?
 
Hij bedoeld de BIN-file zeker?

Logish toch? de tunings software is algemeen, en een binfile is ook gewoon software.., tenminste ik kan er niks anders van maken..
Motor is van 2010..
Er zijn meerdere providers die ecu software hebben, maar zie ze maar eens allemaal te vinden.., basisprincipes zijn uiteindelijk vrijwel gelijk...
 

Meestal zijn de BIN files goed te krijgen of op te graven uit de ecu.

De definitie is een bestand die jullie interface software verteld waar welke mappen staan en wat het is wat je veranderd. Dit is moeilijk te maken met reverse engineren maar dat maakt de bin bruikbaar. (Dit is Woolich dus nog aan aan het bouwen)

Een Bin is een zooitje hex waar niemand anders als programmeurs weinig van snapt. Woolich is gewoon een interface die een defenitie leest waardoor jij precies via een makkelijk kenveld door een aantal formules en tabellen de goede 1tjes en nulletjes veranderd.
 

Dat was me al duidelijk, maar dat neemt niet weg dat ik die software niet kan maken om de goede man te helpen met zijn FZ1...
 
Vandaag wat testbank werk .
Hier de uitdraaien van de resultaten .
De 1e met db killer.



De 2e zonder db killer.

 
Laatst bewerkt:
@ J vd Meer misschien kunt u ons verder helpen wat betreft Woolich materiaal voor mijn Fz1 .
Volgens Paul is er dan een veel mooiere afstelling mogelijk.
 
goedenavond,

Even een vraag.

Ik heb sinds kort een nieuwe Z1000. Ik heb er direct full akrapovic systeem op laten zetten en een bmc vervangingsfilter. Voor mijn idee moet deze nu daar op afgesteld worden. op het moment heb ik 600km er op gereden ik denk er aan om een ecu flash te laten doen. Wat is handig na het inrijden (1600km) of na de eerste beurt (1000km) of direct?