Ga er maar van uit dat je helemaal niets merkt met jouw setup. Van je gashendel bijstellen zal je meer merken denk ik.
Neemt niet weg dat het bevorderlijk kan zijn voor je blok. Te rijk of te arm is geen optimale verbranding en dus niet ook optimaal voor je blok.
vraag me af wat er dan met je fiets gebeurt is.
vaak merk je wel degelijk dat je motor veel beter oppakt enz. dit gaat je echt niet lukken met je gashendel bijstellen.
jeroen van de meer is een perfect adres. goede ervaring mee. toentertijd monteerde hij op mijn z1000 nog de wiseco module.
Hahaha. Vaak hoor je van mensen dat ze hun motor niet meer herkenden. Of omdat ze ervoor betaald hebben dat ze willen geloven dat de motor anders is geworden.
Dit dus.
mijn motor liep niet slecht maar liep naar deze toevoeging gewoon VEEL beter en nee dit zat niet tussen men oren.
heb ik het ooit over het vermogen gehad die hoger werd? Dit is inderdaad te verwaarlozen namelijk. Daarbij zou dat bij mij ook nooit een reden zijn om dit te doen.
misschien moet je eens wat meer langzame bochten nemen voor en na zo'n verandering dan weet je misschien waar je het voor moet doen.
Daarbij is het natuurlijk voor iedereen anders wat voor eisen hij aan zijn motor stelt. Hoe gevoelig hij is op de laatste kleine puntjes.
even een vraagje hier... heb zelf geen ervaring met rapid bike, maar wil een kameraad morgen voor het circuitrijden even helpen om een quickshifter te monteren.
Er zit een rapid bike 2 in, heb er al wel een sensor voor maar:
- past er een qs op de rb 2?
- zo ja, waar sluit ik deze op aan?
- moet dit ook nog softwarematig aangezet worden (is die software ook te downloaden?)
Had al ff gezocht, maar de site van rapid bike die in de op staat doet het niet (hier tenminste niet)
thanks
arnold
linkje .. DIMSPORT - ENGINE CALIBRATION SPECIALISTS
die zou het wel moet doen
rb2 weet ik zelf niks van we de rb racing
even een vraagje hier... heb zelf geen ervaring met rapid bike, maar wil een kameraad morgen voor het circuitrijden even helpen om een quickshifter te monteren.
Er zit een rapid bike 2 in, heb er al wel een sensor voor maar:
- past er een qs op de rb 2?
- zo ja, waar sluit ik deze op aan?
- moet dit ook nog softwarematig aangezet worden (is die software ook te downloaden?)
Had al ff gezocht, maar de site van rapid bike die in de op staat doet het niet (hier tenminste niet)
thanks
Een O2 optimizer zet je tussen je lambdasonde, en zorgt voor een betere AFR in het closed loop gebied. Een O2 eliminator plaats bijv. je als je je lambdasonde weg laat, maar geen storingslampje wil laten branden. Hij houd je motor dus voor de gek. Dit plugje zet je op de aansluiting waar normaal gesproken je lambdasonde zit.
Ik heb problemen met de Rapid Bike 2 op mijn CBR.
Bij 7000rpm lijkt hij in een soort rev limiter te lopen:
Filmpje!
https://www.youtube.com/watch?v=vaew0sa5LNg
De Rapid Bike module is uitgewisseld met een andere: zelfde probleem.
Ter info: er zit geen rev limiter op en de settings waren bij beide een zero map.
De kabelboom verwijdert: geen probleem meer.
De kabelboom weer teruggeplaatst met WD40 in de connectoren en zeker goed vastgedrukt: weer bij 7000rpm inhouden.
De kabelboom is er nu uit en de leverancier is benaderd.
Wie heeft dit ook eens meegemaakt en/of weet wat de oorzaak kan zijn?
Als je de vraag moet stellen is het antwoord waarschijnlijk nee.
Als je technisch aangelegd bent en je weet hoe je de tank van je motor af kunt schroeven dan gaat het je wel lukken
Bij de nieuwere fietsen heeft de ECU het door dat er een dummy tussenzit, naja, hij heeft door dat er iets mis is. Als de computer bijv enkele minuten hetzelfde signaal krijgt (in het geval van een dummy) dan heb je bij bepaalde motoren de kans dat je in een noodloop komt, soms gaat de motor dan heel rijk staan maar soms gaat hij ook het mengsel van heel rijk naar heel arm bijstellen om de zoveel seconden.
Bij mijn MT-09 is dit het geval en heb daarvoor een o2 optimiser besteld bij Kevxtx uit Australie. Dit kastje pakt het signaal en wijzigt deze waardoor de AF ratio onder de 6000 toeren (closed loop) beter wordt bijgesteld, dit gebied is bij veel productie motoren veel te arm ivm milieu restricies.