Het grote rijlesserstopic, Deeltje 33!: Blij dat ik glij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zelf bij m'n nieuwe helm meteen zo'n dingetje er bij gekocht dat je tegen de binnenkant van je vizier klikt (weet zo de naam ff niet).
Sommige helmen hebben al pinnetjes daarvoor anders moet je dat laten maken. Maar je ziet er iig niks van (ik bedoel dus dat het je zicht niet belemmert) en het werkt echt perfect. :)

Pinlock :+ Dan heb je wel mazzel dat je er geen last van hebt :) Bij mijn Arai helm vind ik het ding gruwelijk irritant en heb ik hem er ook niet meer in zitten. Zat telkens tegen de rand aan te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb m'n eerste AVD gedaan in de mist, daardoor ben ik ook gezakt. De examinator (Ducati fan trouwens) vond dat ik niet vlot genoeg reed :(

Maar daar is je antwoord. Voor zover ik weet wordt het alleen gecanceld als het ijzelt of sneeuwt of iets dergelijks.

Ook bij harde wind wordt het wel afgelast. Vanaf windkracht 7 wordt het al twijfelachtig of je de weg nog op gaat.
 
Ik heb zelf bij m'n nieuwe helm meteen zo'n dingetje er bij gekocht dat je tegen de binnenkant van je vizier klikt (weet zo de naam ff niet).
Sommige helmen hebben al pinnetjes daarvoor anders moet je dat laten maken. Maar je ziet er iig niks van (ik bedoel dus dat het je zicht niet belemmert) en het werkt echt perfect. :)


Pinlock vizier :Y Moet ik voor mijn helm ook nog eens halen, zit nu ook de hele tijd te prutsen met t beslaan.


Daarnet ook weer 2 uurtjes les gehad. De 2e keer dat ik met regen AVB deed, en de 1e keer ging ik met het remmen 2 keer onderuit. Was nu dus ook bang om weer neer te gaan, want die 1e keer ging hij al bij de precisiestop :X
Gewoon geprobeerd en alles ging goed, ook de noodstop, dus ik heb het vertrouwen in de regen ook weer terug *O*
Volgende week nog een blok van 2 en dan de week erna AVB examen :)
 
Ik heb zelf bij m'n nieuwe helm meteen zo'n dingetje er bij gekocht dat je tegen de binnenkant van je vizier klikt (weet zo de naam ff niet).
Sommige helmen hebben al pinnetjes daarvoor anders moet je dat laten maken. Maar je ziet er iig niks van (ik bedoel dus dat het je zicht niet belemmert) en het werkt echt perfect. :)
Heb je dan een soort "dubbel glas" bedoel je?
 
Succes mark!, had ook les voor me avb examen dat ik 2x me band liet blokkeren en op een andere motor moest rijden. De dag van het examen zelf had ik enorm veel stress niet normaal, maar toen ik eenmaal op me vertrouwde motor zat ging alles perfect en dat tijdens de lessen nog zo slecht ging. Niet dat het bij iedereen zo gaat maar bij mij viel het achteraf in ieder geval heel erg mee.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met m'n eigen motor, was best wel glad dus begon al redelijk vroeg met remmen voor het oranje stoplicht (drukke kruissing, anders had ik misschien nog door kunnen rijden).
Voel m'n achterrem blokkeren, even rem los en toen weer remmen, 1 meter voorbij de stopstreep stond ik stil..
Was weer een leermomentje :P
 
MrMark gefeli!

Foto's van mij-op-mijn-motor zijn gemaakt, ik hoop ze vanmiddag te kunnen posten! Gisteren 150 km snelweg gedaan door prutweer, vandaag met nog meer regen terug... Op m'n (vrijwel) naked Diversion 600 voornamelijk rond de 100 km/h gereden, alleen harder om vrachtwagens in te halen. Ik ga nu handvatverwarming bestellen, alleen nog even uitzoeken welke ik het beste kan nemen. Koude handen onderweg is heeeel vervelend op de snelweg! En m'n vizier beslaat continu in de regen, een kiertje open houden gaat dan niet, omdat het water in m'n gezicht spat. Tips om dit op te lossen?

Ben benieuwd naar je pics!!! :Y
 
Haiii

Ik ben dinsdag gezakt voor mijn theorie 12 fout. Dacht echt dat ik geslaagd was...ben zo teleurgesteld..

groetjes

Zonde zeg! Waarom dacht je dat je geslaagd was als ik vragen mag?! Had je het idee dat je op alle vragen de antwoorden wist!? En op welke manier heb je geleerd voor het examen!?

Volgende keer beter!!! :Y
 
Laatst bewerkt:
Heb je dan een soort "dubbel glas" bedoel je?


Is inderdaad te vergelijken met dubbel glas. Je hebt dan een soort 2e vizier aan de binnenkant zitten met iets van 1mm lucht ertussen.


Succes mark!, had ook les voor me avb examen dat ik 2x me band liet blokkeren en op een andere motor moest rijden. De dag van het examen zelf had ik enorm veel stress niet normaal, maar toen ik eenmaal op me vertrouwde motor zat ging alles perfect en dat tijdens de lessen nog zo slecht ging. Niet dat het bij iedereen zo gaat maar bij mij viel het achteraf in ieder geval heel erg mee.


Ik heb gelukkig wel elke keer dezelfde motor. Alleen is er de keer voor mij iemand mee gecrasht volgens mij want er miste 2 cm van de koppelingshendel :P. Heb die motor ook op mijn examen en ik denk ook wel tijdens mijn AVD lessen en examen, dus das wel prettig.
 
Pinlock :+ Dan heb je wel mazzel dat je er geen last van hebt :) Bij mijn Arai helm vind ik het ding gruwelijk irritant en heb ik hem er ook niet meer in zitten. Zat telkens tegen de rand aan te kijken.

Heb ik geen last van, toch wel vreemd want die pinlocks zijn nog best groot vind ik. Maargoed, ik rijd ook pas net en ben nog niet veel anders gewend, heb pas een paar keer zonder pinlock gereden.


Is inderdaad te vergelijken met dubbel glas. Je hebt dan een soort 2e vizier aan de binnenkant zitten met iets van 1mm lucht ertussen.

Aan de randen van het vizier sluit ie perfect en dan de rest idd een klein beetje lucht er tussen. Zo ziet het er iig uit. :)
 
Bedankt voor de felicitaties!!!

Ik moest afrijden in Naaldwijk en er lagen veel blaadjes op de parkeerplaats dat was wel minder maar op mij heeft het weinig invloed gehad ;)
Voor degene die dus ook af moeten rijden in de regen no worries alles komt goed zelfs ik heb het gehaald _O-

Vanmorgen met het noodweer geen last gehad van een beslagen vizier!!! Ik heb een Suomy helm en op de sticker stond antifog en dat klopt dus wel :Y
 
Bedankt voor de felicitaties!!!

Ik moest afrijden in Naaldwijk en er lagen veel blaadjes op de parkeerplaats dat was wel minder maar op mij heeft het weinig invloed gehad ;)
Voor degene die dus ook af moeten rijden in de regen no worries alles komt goed zelfs ik heb het gehaald _O-

Vanmorgen met het noodweer geen last gehad van een beslagen vizier!!! Ik heb een Suomy helm en op de sticker stond antifog en dat klopt dus wel :Y


Geen naalden? :+


Gefeliciteerd he *O*
 
Vanmorgen in de stromende regen met zeiknatte laarzen en handschoenen afgereden(AVD). En wat ging het toch lekker!!! Geslaagd dus :]

Morgen met spoed m'n rijbewijs aanvragen en dan volgende week raggen op supersportjes :o

Voor iedereen die nog op moet, succes!

TheDuc88
Theorie: 11-03-09 behaald
AVB: 08-07-09 behaald
AVD: 05-11-09 behaald
Lesmotor: Honda CBF 500
Rijschool: RVV Rijschool, Amsterdam

:]
 
Cigaro... Ga je vanavond toevallig stappen in Breda?
Nou... 8-)
Ik heb sowieso een feestje van een maat van me ergens in west. Heb geen idee tot hoelaat dat gaat duren maar aangezien de hele matengroep er zal zijn denk ik dat het flink aftanken gaat worden. :) Stappen zit er daarna volgens mij niet meer in. Ga jij wel?
 
Richard verkeersschool in Voorschoten!! *O*

Google het maar op deze zoekwoorden.

Hij is een KNMV instructeur en zijn collega's ook.

Hrmpf, ja ik ken hem, maar ik zou liever op het fietsje gaan ipv met de auto.

http://www.motorrijschoolmartin.nl/
Al 45 jaar ervaring in het geven van rijlessen. - Verkeersschool Tempo
Motorrijles op lichte en zwarte motoren - Rijschool Han Lacourt
http://link.marktplaats.nl/150501810 (J Vinkesteijn)
ANWB rijopleiding

Nou ja hier staan er nog een berg, maar ik ken niemand die recent gelest heeft :P
Rijschoolzoeker
 
Laatst bewerkt:
@Blondie, kan gebeuren, volgende keer beter! Had je ook van die irritante vragen? Zoals braakhouding e.d.?
 
Nou... 8-)
Ik heb sowieso een feestje van een maat van me ergens in west. Heb geen idee tot hoelaat dat gaat duren maar aangezien de hele matengroep er zal zijn denk ik dat het flink aftanken gaat worden. :) Stappen zit er daarna volgens mij niet meer in. Ga jij wel?
Ik ga ook eerst naar een maat van me, en daarna nog eventjes de stad in denk ik. Maar moet morgen weer naar school dus wil het niet al te laat maken O-) (zeg ik nu haha)
Have fun!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan