Het grote rijlesserstopic, Deeltje 33!: Blij dat ik glij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zaterdag (miss, als het doorgaat) de laatste les voor m'n examen
anders volgende week afrijden hoewel ik 19 dec voor het laatst gelest heb.
Heel fijn!
Maar als ik het dan haal, heeft het wel een stuk minder gekost als ik vooraf dacht (aangezien het me dan 11 lessen gekost heeft)

WARM WATER REGENBUITJE aub
 
Laatst bewerkt:
@ snaaa;
hoop dat het doorgaat...moet zaterdag ook lessen, check bijna elke dag de weersverwachting maar is steeds anders |( ben bang dat op de dag zelf pas duidelijk is of het doorgaat, hoe laat moet je?
 
Weet je wat!?...ik ga 16 maart gewoon in 1x slagen, motor staat dan al klaar dus hop gelijk erop! Denk dat ik dat geld dan snel vergeten ben :Y ...

Precies, dat is de goeie instelling!
En tuurlijk ga je slagen!, makkie!
(altijd positief denken, een glas is half vol en nooit half leeg..)

Mijn instructeur had ingeschat dat ik nog een les of 4 nodig had om een paar dingetjes bij te schaven, en toen ging het sneeuwen....
Inmiddels daardoor al 3 lessen gemist, dus schuift alles op. :(

Ook zal het wel zo wezen dat het CBR de achterstand in moet halen waardoor de wachtlijst groter is, maar dat zien we dan wel weer.....
 
Nou daar ben ik ook benieuwd naar, hoe gaan ze dat in godsnaam doen?!
Ook qua planning van de lessen...
een weekje is niet zo erg maar tis nu al bijna een maand aan de gang!!!

Veel plezier met lessen en succes met het examen alvast (ik ga nu maar ff werken :+ )
 
@Zen, ik was ongeveer net zo veel als jij kwijt hoor! Idd gewoon om ook zekerder te zijn dat je het gaat halen... Ben wel voor alles in 1 keer geslaagd, dus heeft wel zin gehad! *D En ik had ook dat de zomervakanties ertussen zaten van mij en mijn rijinstructeur en daardoor had ik weer een paar "opfris" lesjes nodig wat dus ook weer extra kost... Maar goed ik ben blij dat ik het zo gedaan heb, als je eenmaal je papiertje binnen hebt is het 't allemaal waard geweest! :]
 
Lang, maar altijd leuk om te lezen :Y
Hoop voor je dat het examen door gaat

:W

Zal de volgende keer de link naar mn blog post planten. Kopieer het daar toch 1op1 vandaan.

@RobbF Ik moet om 10:00 uur dus denk het niet. Welke rijschool zit je trouwens?
 
Ik snap je gedachte gang wel hoor, maar vind het toch wel een hoop geld...
Goed, ik heb wellicht minder AVD nodig, omdat ik al een pak ervaring op de weg heb vanwege 16 jaar autorijden....
maar, als je straks dan je rijbewijs hebt, maakt het allemaal niet meer uit, en moet je er ook niet aan terug denken....
Natuurlijk zul je er wat aan hebben, maar behalve weten wanneer je voorrang hebt en dat soort dingen denk ik dat je er niet zo heel veel aan hebt. Een rijbaan is voor een auto duidelijk, daar rij je en that's it. Als je met de motor bent kun je wel 5 verschillende lijnen rijden op diezelfde strook. Dat maakte het voor mij in ieder geval wel heel anders.

Wat ik ook zo bijzonder vond is dat je fietsers gewoon aan de kant kan duwen als ze in de weg rijden, haha.
 
Natuurlijk zul je er wat aan hebben, maar behalve weten wanneer je voorrang hebt en dat soort dingen denk ik dat je er niet zo heel veel aan hebt. Een rijbaan is voor een auto duidelijk, daar rij je en that's it. Als je met de motor bent kun je wel 5 verschillende lijnen rijden op diezelfde strook. Dat maakte het voor mij in ieder geval wel heel anders.

Dat bedoel ik ook, ik hoef niet te lessen om verkeerssituaties mee te maken, daar heb ik ervaring genoeg in.
De plek op de weg met de motor dat is waar op gelet wordt, oh ja en mijn agressieve rijstijl... :P _O-
 
Dat bedoel ik ook, ik hoef niet te lessen om verkeerssituaties mee te maken, daar heb ik ervaring genoeg in.
De plek op de weg met de motor dat is waar op gelet wordt, oh ja en mijn agressieve rijstijl... :P _O-

Ik dacht ook dat ik een vrij pittige rijstijl had.... tot ik bij rijlessen op mijn flikker kreeg dat ik een stuk agressiever over moest komen..

Blijkbaar vind het CBR nogal snel dat je niet zelfverzekerd rijd als je niet doorrijd...
 
Ik dacht ook dat ik een vrij pittige rijstijl had.... tot ik bij rijlessen op mijn flikker kreeg dat ik een stuk agressiever over moest komen..

Blijkbaar vind het CBR nogal snel dat je niet zelfverzekerd rijd als je niet doorrijd...
Defensief rijden noemen ze dat ;)
 
Defensief rijden noemen ze dat ;)

Nee dat bedoel ik niet...

met de motor moet je na elke bocht op het gas, ook als je 300 meter verder weer af moet slaan. met de auto doe ik dat niet.

Ook ga ik met de auto vrij snel terug schakelen, om zo af te remmen op de motor.
Met de motor mocht ik dit ook niet, omdat je dan ik een noodsituatie ook eerst gaat schakelen, en dan pas remmen ( omdat het gewoonte is )

Met de auto word je ''het nieuwe rijden'' geleerd, wat totaal niet overeenkomt met wat je op de motor geleerd word...
 
klopt.
Met de auto moet je 50 rijden als je de bebouwde kom binnen komt rijden, met de motor dien je ff op de auto's achter je te letten en kun je dan beter pas bij het bord van je gas gaan, anders zitten de auto's op je achterband...
 
Tis een zwarte met RODE buizen :9~ ... ik vind hem echt helemaal te gek!
Wil er nog wel rode rimstriping op, en misschien nog een paar ieniemienie dingetjes anders...heb een zwart pak met suptiele rode tekstjes erop, daarom zocht ik zwart of zwart/rood (jah ik weet het: misschien is dat meer vrouwenlogica ;) )

Van 't weekend post ik een foto!


Zwart met rood is sowieso de mooiste combinatie die er is! Als het niet zo duur was liet ik bij mijn motor het paarse ook zwart maken. :) Maarja, paars is ook prima. Ben wel benieuwd naar de foto van je motor.


:o Die kleuren samen zijn gewoon zo fout dat het stoer is 8-)
Ik heb ook al erg veel zin in mijn eerste les. Zelfs de sneeuw mag van mij weg, terwijl ik sneeuw geweldig vind! En ik ben helemaal niet zenuwachtig *D Ik heb gewoon erg veel zin.

Ik heb al van veel mensen gehoord dat ze de kleuren niet mooi vinden. :P Maarja, ik moet er toch zelf op rijden. :)
Ik had trouwens hetzelfde met sneeuw, sneeuw is mooi en leuk maar nou ik motor rij wil ik het toch erg graag zien verdwijnen (evenals de vorst).
Zo ziet ie er trouwens uit:

[afbeelding]

Ik dacht ook dat ik een vrij pittige rijstijl had.... tot ik bij rijlessen op mijn flikker kreeg dat ik een stuk agressiever over moest komen..

Blijkbaar vind het CBR nogal snel dat je niet zelfverzekerd rijd als je niet doorrijd...
Ik kreeg van m'n instructeur ook te horen dat ik als een oud wijf reed. Dat is iets wat ik hoopte dat nooit tegen mij gezegd ging worden. :P Overigens reed ik ook wat slomer dan normaal maar toch. :/
De examinator zei er ook wel wat van dat het wel wat pittiger mocht, maar hij vond het toch wel prima gelukkig.
 
hallo allemaal :)

even een vraagje.
Wat zijn ongeveer de totale kosten voor het behalen van een motorrijbewijs?
Ben inmiddels bijna in het bezit van mijn autorijbewijs en wil graag door naar de motor.

Rijd al 2 jaar op schakelbrommers, misschien dat dat nog van invloed is?

Ik kan er namelijk niet echt een schatting van maken |(


Het kan ook allemaal duurder hoor, ik was ongeveer 2500 euries kwijt, AVD 1x gezakt en overstap naar andere rijschool.
Maar ach ik heb hem nu wel :W
 
Het kan ook allemaal duurder hoor, ik was ongeveer 2500 euries kwijt, AVD 1x gezakt en overstap naar andere rijschool.
Maar ach ik heb hem nu wel :W

Zeker waar, ik denk dat het gemiddelde tussen de 1000 en 1500 ligt... maar uitzonderingen zijn er altijd...

Er zijn mensen die het voor een honderd of 8 al halen... en er zijn mensen die aan 5000,- tekort hebben... uitzonderingen zijn nou eenmaal niet te peilen..
 
haha inderdaad, ik zit zelf nu al op 1000 terwijl ik m'n AVB nog moet halen ;) Maar het boeit me niet zo. Eenmaal gehaald, is gehaald!

Overigens heb ik a.s. zaterdag ook proefexamen AVB. Grappig dat meer mensen dat hebben :)
 
Ik heb helemaal geen proefexamen gehad van AVB? Wat is daar anders aan dan de oefeningen doen? ...of gaan jullie nu echt naar het terrein waar je het examen gaat doen, om te verkennen ook zeg maar?
 
Zal de volgende keer de link naar mn blog post planten. Kopieer het daar toch 1op1 vandaan.

@RobbF Ik moet om 10:00 uur dus denk het niet. Welke rijschool zit je trouwens?

Safety :)

Ik heb zaterdag trouwens les zag ik, het proefexamen is op maandagavond.

Succes in ieder geval zaterdag!
 
@M7H


Maar, als je in 1 keer zou slagen, krijg je dan die 300,- terug?, of ben je dat gewoon kwijt?... vind het namelijk nogal veel



Was het maar waar dat je je examengeld terug krijgt. Ik heb alles in een keer gehaald maar de poen kreeg ik voor al die noeste arbeid niet terug :)

@Zen

Als je je rijbewijs eenmaal hebt dan ben je zo blij dat het geld niet meer uitmaakt ...
Bandit 400 is een gave bike trouwens.
 
Het mag dus niet. Als je wetteksten er op na leest is hij inderdaad niet de feitelijke bestuurder maar wel (in dit geval belangrijker) juridische bestuurder.

Kortom alles wat voor mensen met een RBW B van toepassing is terwijl zij rijden, geld ook voor de rijinstructeur.

Je conclusie klopt niet.

Art. 1f RVV:
bestuurder van een motorvoertuig:
1. hij die het motorvoertuig bestuurt of
2. voor zover het betreft een motorvoertuig voor het besturen waarvan een rijbewijs B, C, D of E is vereist en dat is voorzien van een dubbele bediening, hij die rijonderricht geeft of toezicht houdt in het kader van een vanwege de overheid ingesteld onderzoek naar de rijvaardigheid, niet zijnde een onderzoek als bedoeld in artikel 131, eerste lid, van de wet;

Art. 61a RVV
Artikel 61aHet is degene die een motorvoertuig, bromfiets, snorfiets of gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een motor bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden.

De bestuurder van een motorvoertuig is hij die het motorvoertuig bestuurt OF ...hij die rijonderricht geeft...

Dit maakt de leerling feitelijk bestuurder en de instructeur juridisch bestuurder. Artikel 61a RVV bepaalt dat het slechts degene die het motorvoertuig bestuurt verboden is een mobiele telefoon vast te houden, dus de feitelijk bestuurder. Over de juridische bestuurder wordt niet gesproken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan