Het grote rijlesserstopic, Deeltje 33!: Blij dat ik glij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pff hele discussie gestart blijkbaar hier :+

Vandaag heeft het gedooid! Hopelijk blijft dit zo doorgaan en kunnen we snel allemaal weer aan de slag :Y
 
Safety :)

Ik heb zaterdag trouwens les zag ik, het proefexamen is op maandagavond.

Succes in ieder geval zaterdag!

_O- Foutje, toch gister les en zaterdag proefexamen.

Lag lekker op bed tv te kijken, belt Henk me dat ik les had. Had ik het toch verkeerd gelezen op mijn leskaartje.

Ben maar met de auto naar het AVB oefenterrein gereden, bleek dat het te glad was om AVB te doen ;( toen maar besloten om een wegles te doen, dus terug naar de rijschool om een motor op te halen.

Mijn nieuwe winterhandschoenen blijken ongeveer net zo warm te zijn als mijn herst handschoenen. IJsvingers dus.

Verder wel een lekker ritje, heb nog steeds wat moeite met "vloeiende lijnen" rijden, maar dat trekt wel bij zodra ik in staat ben steeds verder vooruit te kijken (ben nu nog veel bezig met kou lijden en motor besturen ipv. echt rijden :).

Op de snelweg kwam ik nog mooi achter een strooi wagen terecht, even terug naar de 4 en volgas er voorbij :9 maar alsnog een flinke hap zout in mn gezicht. Moest ook met open vizier rijden omdat het vizier zo smerig was geworden, lekker is dat.

Zaterdag dus toch proefexamen AVB :P om 12:00. Ik heb sinds half december geen AVB meer gedaan, dus ik hoop dat het goed gaat. Als het uberhaupt doorgaat.
 
Vandaag op een parkeerterrein rondjes gereden, schakelen, remmen .. Ging allemaal best goed!
Precisiestop gedaan, heel veel keer achter elkaar, en ging iedere keer goed
Had alleen één keer dat ik met 60 aan kwam rijden en tijdens het remmen iets mn gas dr op had waardoor ik iets schrok van het geluid en toen mn rem weer net iets te hard inkneep. Stond snel stil toen :P

Maar wat gaat de tijd snel zeg anderhalf uur is echt zo snel voorbij! Volgende week mag ik gelukkig 2 uur rijden, en vooraf krijg ik nog een uurtje theorie les *O*





Toen we terug kwamen op het kantoor kreeg mn instructeur te horen dat het examen wat voor vanmiddag gepland stond niet doorgaat ivm het weer :?
Lullig voor die leerling, zijn examen was al een keer verzet..
 
_O- Foutje, toch gister les en zaterdag proefexamen.

Lag lekker op bed tv te kijken, belt Henk me dat ik les had. Had ik het toch verkeerd gelezen op mijn leskaartje.

Ben maar met de auto naar het AVB oefenterrein gereden, bleek dat het te glad was om AVB te doen ;( toen maar besloten om een wegles te doen, dus terug naar de rijschool om een motor op te halen.

Mijn nieuwe winterhandschoenen blijken ongeveer net zo warm te zijn als mijn herst handschoenen. IJsvingers dus.

Verder wel een lekker ritje, heb nog steeds wat moeite met "vloeiende lijnen" rijden, maar dat trekt wel bij zodra ik in staat ben steeds verder vooruit te kijken (ben nu nog veel bezig met kou lijden en motor besturen ipv. echt rijden :).

Op de snelweg kwam ik nog mooi achter een strooi wagen terecht, even terug naar de 4 en volgas er voorbij :9 maar alsnog een flinke hap zout in mn gezicht. Moest ook met open vizier rijden omdat het vizier zo smerig was geworden, lekker is dat.

Zaterdag dus toch proefexamen AVB :P om 12:00. Ik heb sinds half december geen AVB meer gedaan, dus ik hoop dat het goed gaat. Als het uberhaupt doorgaat.

Als ze te klein zijn, werken ze niet. Ze kunnen beter een beetje soepel zitten, zodat de lucht tussen je handschoen en je huid warm is. Zo worden je vingers dus geen ijslolly's.
 
Als ze te klein zijn, werken ze niet. Ze kunnen beter een beetje soepel zitten, zodat de lucht tussen je handschoen en je huid warm is. Zo worden je vingers dus geen ijslolly's.

Ze zitten ook redelijk losjes. Absoluut niet te klein - maar ook niet heel ruim.

Denk dat ik eens ga proberen om rubbereren/plastic binnenhandschoenen te gebruiken. Misschien houdt dat de wind buiten.
 
Wat echt helpt zijn stuurmoffen, maar ja, sommige mensen willen daar nog niet dood gevonden mee worden, en je kan er ook geen examen mee doen, want de examinator kan je handen dan niet zien.
 
Zo, wat een mazzel vandaag maar wel geslaagd!

We hadden zoveel oefenlessen voor AVD lopen uitstellen dat ik sinds begin december niet meer had gereden maar mijn examendatum bleef staan. Toen dus deze week het zou gaan dooien hebben we de gok gewaagd en gelijk twee volle lessen geplakt vóór het examen vandaag. Gisteren waren er nog examens afgezegd en morgen gaat het misschien weer sneeuwen, dus ik kon nog vol rijden. Super veel mazzel.

Tip: doe me dat niet na. Ik was écht moe toen ik aan de koffie voor het examen zat. Toen ging het examen ook zo soepel niet meer. Dat je denkt; was die man er maar de vorige drie uur bij geweest.

Uiteindelijk met de hakken over de sloot, en dan helpt het ongetwijfeld dat je instructeur heel wat credits heeft opgebouwd bij de examinators (en jij bij je instructeur). Want de andere uren gingen de onderdelen waar hij me nu op aansprak toch een stuk beter.

Aan alle mede-geslaagden, gefeliciteerd! Aan iedereen die nu nog loopt te duimen, succes en dat er zoveel examens/lessen zijn afgezegd kán ook in je voordeel werken.
 
Whaaaa! :o

Volgende week ook beginnen met lessen! Vorige week eindelijk 18 geworden.

Kben toch wel een beetje zenuwachtig. Vooral omdat ik niet meer dan 22 lessen kan betalen -O- ( dan heb ik nog geld over voor de examens )



Maar nog effe een snelle vraag. Wat is beter? 1 uur les of 2 uur achter elkaar?
 
Dat is natuurlijk persoonlijk, maar met 2 uur heb je minder "verlies" van formaliteiten als gedag zeggen, kleding, les afronden enz. Bedenk wel dat het nu niet echt heel warm is. Ik lees hier dat Zen_78 enorm bikkelt en 4 uur achter elkaar bezig is, maar dat lijkt me met vrieskou en rijwind toch enorm koud. Dan moet je echt aan de thermokleding, en goede handschoenen. Mijn vingers zijn na +/- een uur in dit weer zo koud dat ik even stop om mijn handschoenen te warmen aan het blok.
 
Laatst bewerkt:
Wow!

Je handschoenen opwarmen aan het blok :O


Dus het is wel verstandig om handschoenen te halen met verwarming erin?
 
Wow!

Je handschoenen opwarmen aan het blok :O


Dus het is wel verstandig om handschoenen te halen met verwarming erin?

Als je van plan bent in de toekomst ook te gaan rijden in de winter misschien wel..

persoonlijk zou ik nog lekker een paar weken wachten met lessen, en dan heb je al weer een boel geld bespaard ( verwarmde handschoenen zijn niet goedkoop..)
 
Koelvinnen lief, uitlaatbocht stout! Ik zou geen handschoenen met verwarming halen, dan eerder verwarmde handvatten op de motor die je hierna gaat kopen.
Wow!

Je handschoenen opwarmen aan het blok :O


Dus het is wel verstandig om handschoenen te halen met verwarming erin?
 
Whoehoee, competed!
Theorie: 13 augustus
AVB: 25 november
AVD: 14 januari (Eeste motorexamen van 2010 bij CBR Arnhem :D )
Rijschool brouwer krijgt minpunten wegens snelheid en instructeur die niets voor kan doen omdat hij niet meer zelf op de motor rijdt door reuma.
 
[
Maar nog effe een snelle vraag. Wat is beter? 1 uur les of 2 uur achter elkaar?

Ik raad je zowieso 2 uur achter elkaar aan, 1 uur vind ik zelf erg kort; eer je begonnen bent kan je er alweer af!!!

Zoals sphere2 je al vertelde; ik les steeds 4 uur achter elkaar...de afgelopen maanden met AVB was het echt bikkelen en afzien, terwijl je dan niet eens rijwind hebt (had wel alle keren regen, wind en kou trouwens...4 uur lang :? )

Als je nog ff geduld hebt; morgen heb ik mijn eerste les AVD...4 uur lang!!! Heb er speciaal een: "thermo/wind" broek van rev'it, winterhandschoenen, kou/wind kraag voor gekocht...daarbij draag ik nog een helmmuts onder mijn helm en héééééél veel laagjes kleding...Mocht ik nou na een uur nergens gevoel meer in hebben, dan lees je dat -nadat ik ontdooid ben- HIER in dit topic...en dan weet jij genoeg ;)

In ieder geval alvast veel plezier met lessen :]

@ ExploWare; te gek zeg!!! Hopen dat het weer wat beter gaat worden...
 
Laatst bewerkt:
1 uur lessen lijkt mij echt te weinig. Vandaag heb ik anderhalf uur gehad, toen mijn instructeur zei dat ik nog even een rondje mocht rijden zodat hij zijn helm ed weer op kon doen, dacht ik eigenlijk dat we naar een andere locatie gingen :P

Volgende week mag ik gelukkig 2 uur achter elkaar, vanaf de week daarna ga ik waarschijnlijk 2 keer in de week 2 uur rijden. :)
 
Huhu!!

Hoe is dat eigenlijk in Nederland? Is 1 uur bij jullie 60 Min of 45 Min.

Bij ons is 1 uur maar 45 Min. Ik wil eens het prijsverschil berekenen :-)

Groetjes
 
Nog ff voordat ik ga lessen:

full

full


;) (trots)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan