Vraagje. Heb al een paar keer carterdeksels gespoten en die verf zit er prachtig op, totdat je de boutjes vast gaat draaien - want die gaan dwars door de lak en nemen bij voorkeur ook de lak eromheen mee.
Ik gebruik 1K Motip lak (primer + lak + clearcoat).
Nou heb ik zelf gemerkt dat een pot Hammerite steviger is..hoe breng ik zoiets aan zonder 101 penseelstreken? Het gaat om een budgetbike, dus poedercoaten is geen optie en investeren in 2K ook niet.
Gebruik ik. Doe zelfs een beetje vet tussen ring en bout zodat die weerstand het minste is (dus de bout op de ring draait ipv de ring op de verf)Geen rechtstreeks antwoord op je vraag, maar ringen onder je boutjes gebruiken?
Gebruik ik. Doe zelfs een beetje vet tussen ring en bout zodat die weerstand het minste is (dus de bout op de ring draait ipv de ring op de verf)
Dag spuiters,
Ik heb een advies nodig. Ik heb mijn tank volledig kaalgeschuurd en bleek dat daar toch wat deuken in zaten. Ik heb deze uitgeplamuurd en zo strak mogelijk proberen te schuren. Overal gevoeld en het leek me vrij glad te zijn zonder echte overgangen te voelen.
Nu heb ik grijze 1k primer er opgezet en ik moet zeggen dat ik heel veel oneffenheden zie. Ik zie ook een groot verschil tussen de plekken waar geplamuurd is en waar niet onder de primer. Ik had voordien ook al 1k spuitplamuur gebruikt, maar voor mij was dat precies hetzelfde als de primer. Moet ik die plamuur zeer dik spuiten soms? Enig idee hoe dit op te lossen? Tips? Ik heb geen plamuurpistool dus moet het met spuitbussen doen..
Alvast bedankt.
Zwarte nevelmethode?
Zal er op letten als de FZR400RR van mijn zoon aan de beurt is. Die wil 'm zwart hebben en daar zie alles op.Methode om precies te zien waar de hoge en lage punten in je plamuurwerk zitten.
Spuit je voorwerp in grijze primer en nevel er daarna een contrasterende kleur lichtjes overheen, meestal gebruikt men zwart.
Als je nu met een schuurblokje eroverheen gaat zie je precies waar de hoge punten (je schuurt de zwarte verf weg) en de lage punten (de zwarte verf blijft zitten) zich bevinden.
Zwarte nevelmethode?
Aha. Even terug gelezen
En van plamuren heb ik ook weer wat geleerd. Heb 2 motoren veranderd in een replica maar 100% is het niet.
Op een afstand zie je het niet maar het is toch wel een doorn in je oog ondanks dat het best budget was/is (action spuitbussen en daarna 2K blanke lak)
Wat gebruik je voor lak: een 2 laags systeem, dus watergedragen kleur met daarover een 2 k blanke lak of een watergedragen aflak? Een meerlaags systeem waarbij de basislak watergedragen is en de aflak 2k conventioneel is wat in schadeherstel bij auto's en soms bij motoren gebruikt wordt.Ik ben mijn houten dashboard van een ouwe jaguar aan het spuiten, maar ik gebruik nu voor de eerste keer watergedragen verf.
Mijn ervaring tot nu toe was dat de verf(druppeltjes) mooi naar elkaar toevloeien, maar met die waterverf gaat dat pas als ik het zeiknat maak. en dan gaat het natuurlijk lopen. heeft iemand hier een how-to voor me? alvast bedankt.
Wat gebruik je voor lak: een 2 laags systeem, dus watergedragen kleur met daarover een 2 k blanke lak of een watergedragen aflak? Een meerlaags systeem waarbij de basislak watergedragen is en de aflak 2k conventioneel is wat in schadeherstel bij auto's en soms bij motoren gebruikt wordt.