Haal alles er af wat geen metaal is en breng ze naar een poedercoater. Dat is veel bestendiger tegen schuren dan lak. Eventueel kan je over de raakvlakken waar de koffer het rek raakt ook nog folie plakken.Een vraagje betreft het spuiten.
Op mijn motor zitten beugels voor zij koffers, deze beginnen op de punten waar de koffers de beugel raken te verslijten tot het punt waar je het kale metaal ziet. Ik ben van plan deze los te halen en weer netjes zwart te spuiten. (Misschien dat ik hetzelfde ga doen met de midden bok.. die begint ook wat roestplekjes te tonen)
Is het gewoon een kwestie van licht opschuren en opnieuw spuiten met een spuitbus geschikt voor metaal en dan blanke lak eroverheen? Of zijn er nog dingen waar ik op moet letten.
Bij voorbaat dank.
[afbeelding]
Ja kan zeker, maar je moet wel weten wat je doet. Tevens als je 1 motor wilt gaan spuiten is het al goedkoper om het te laten doen dan zelf te gaan beginnen, materialen die je moet aanschaffen en stukje kennis vergaring gaat namelijk veel duurder zijn.
Misschien dat iemand hier een sluitend antwoord kan geven.
Laatst mn tank en achterkant laten spuiten door een kennis die t wel ff kon doen, maar vooral bij de tank zitten overal kleine opstekende puntjes in de lak, waarschijnlijk omdat het niet goed schoongemaakt is.
Nu heb ik er niets voor betaald nog, maar is het mogelijk om dit soort oneffenheden eruit te krijgen met goed polijsten of moet het weer worden glad geschuurd en opnieuw gespoten?
Ik ben bij een zaak geweest voor een custom achter spatbord voor op mijn Intruder, deze vroeg 900,- voor het spatbord en spuitwerk. Dit gaat mij echter te ver.
Ik heb nu veeuuulll goedkoper een hagel nieuw 180mm hardtail spatbord liggen en die wil ik vanzelfsprekend graag in de kleur van mijn motor hebben zodat ik m kan monteren.
Echter, gezien ik de hele motor ooit nog eens uit elkaar wil halen en alles opnieuw laat spuiten, zit ik nu in twijfel wat te doen.
Wat zouden jullie doen, laten spuiten, of zelf doen? En bij zelf doen, hoe?
Het eindresultaat hoeft dus niet bijzonder strak te zijn, maar het moet wel nog een jaartje mee kunnen.
Wrappen of plastidip al overwogen?
Schuren(of scotch-brite) ontvetten en spuiten. Niet meer dan 2 volle lagen zetten met een spuitbus.
ontvetten, schuren(of scotch-brite), ontvetten en spuiten. Niet meer dan 2 volle lagen zetten met een spuitbus.
Waarom niet meer dan 2 lagen?
Ik ben op zoek naar een soort plamuur voor een uitlaat. Er zitten een paar kleine deukjes en diepe krassen in die ik wil weg werken. Nu heb ik van GumGum uitlaat plamuur gezien. Heeft iemand hier ervaring mee?
Misschien dat iemand hier een sluitend antwoord kan geven.
Laatst mn tank en achterkant laten spuiten door een kennis die t wel ff kon doen, maar vooral bij de tank zitten overal kleine opstekende puntjes in de lak, waarschijnlijk omdat het niet goed schoongemaakt is.
Nu heb ik er niets voor betaald nog, maar is het mogelijk om dit soort oneffenheden eruit te krijgen met goed polijsten of moet het weer worden glad geschuurd en opnieuw gespoten?