Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
tja , eigenlijk is alles tegenwoordig zeikstralen , je mag nergens meer wat van vinden of commentaar op hebben , die tank is gewoon slecht gespoten en daarom veel te duur , daar verbaasde ik mij over , dus dacht ik ik zet het in deze rubriek , maar bij nader inzien geloof ik dat dat niet goed is
 
Wat is er slecht.. kwaliteit sluitwerk, of design..
Als je op foto al kan zien dat met afplakken er op vele plekken verf onder is gekomen, de lijnen niet strak zijn en zijn glitters zo ongelijkmatig verdeeld zijn dat er vlekken glitters in zitten, verbaas ik me niet als deze tank in reel life erg tegenvalt qua kwaliteit,
Dat zegt verder niks over de goed bedoelde intenties van de spuiter, maar niet elk vogeltje zingt met een gouden keeltje :')
 
Ik ben het wel eens met de stelling dat deze tank nogal duur is voor de matige kwaliteit van het spuitwerk.

Het oldschool design vraagt superstrak tapewerk en dat is dit duidelijk niet. Verder is het vlakken afplakken en inkleuren. Ik had het mooier gevonden als er met een airbrush overgangen langs de getapete lijnen waren gespoten want dat hoort bij deze stijl. Er is idd veel verf/inkt onder het tape gekomen.

Wat mij opvalt bij foto 11 en 15 is de orange peel en opstaande randen bij het tape. Voor dat geld zou hij best spiegelglad mogen zijn, hier ga je de strepen voelen.

Aan de andere kant: vragen staat vrij. Als hij het dat geld waard vind en hij vind er een koper voor doet hij het goed.

En ik iets fout denk ik.

Ik heb altijd wel moeite met het tapen in zo'n kleine radius zonder dat het omhoog/los komt. Wie weet er merken of leveranciers van afplaktape wat echt een kleine radius kan maken zonder los te laten?
 
kleine radiussen zijn inderdaad kloten ik snij ze vaak uit in maskeertape

Haha, dat doe ik ook wel eens.

Ik heb ooit een truc geleerd met plastic tape om de radius klein te plakken en er dan meteen een hete föhn op te zetten zodat het plastic tape zachter wordt en zijn spanning verliest zodat het niet meer terugkruipt maar dat werkt niet altijd.

Ik heb ooit op tv iemand zien werken met een tape wat zo te zien van een soort papier was ipv plastic en dat kon echt hele krappe radii maken, maar geen idee waar dat te koop is.
 
Haha, dat doe ik ook wel eens.

Ik heb ooit een truc geleerd met plastic tape om de radius klein te plakken en er dan meteen een hete föhn op te zetten zodat het plastic tape zachter wordt en zijn spanning verliest zodat het niet meer terugkruipt maar dat werkt niet altijd.

Ik heb ooit op tv iemand zien werken met een tape wat zo te zien van een soort papier was ipv plastic en dat kon echt hele krappe radii maken, maar geen idee waar dat te koop is.
Voor modelbouw gebruik ik de masking tape van revel. Die is heel goed in krappe bochtjes te buigen, zou je daar iets mee kunnen denk je?
 
Haha, dat doe ik ook wel eens.

Ik heb ooit een truc geleerd met plastic tape om de radius klein te plakken en er dan meteen een hete föhn op te zetten zodat het plastic tape zachter wordt en zijn spanning verliest zodat het niet meer terugkruipt maar dat werkt niet altijd.

Ik heb ooit op tv iemand zien werken met een tape wat zo te zien van een soort papier was ipv plastic en dat kon echt hele krappe radii maken, maar geen idee waar dat te koop is.
Dat is denk ik een detailertape Rene.
Heb toevallig van Monello een rolletje liggen, dat lijkt op een soort van schilderstape maar dan met de juiste kleeflaag voor lak..
 
Hallo,
Ik wil de aluminium schetsplaten van mijn Kawasaki ER6N mat zwart gaan spuiten. De platen hebben beschadigingen door de motorlaarzen van de vorige eigenaar en hebben momenteel een lichtgrijze kleur, zie foto's.
Ik heb geen ervaring met spuiten en lees op internet erg wisselende verhalen over wat te doen. Zie door de bomen het bos niet meer.
Kunnen jullie mij uitleggen wat de stappen zijn om deze panelen mat zwart te spuiten en wat ik hiervoor nodig ben?
Alvast bedankt!

20220727_205158002_iOS.jpg

20220727_205223628_iOS.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het wel eens met de stelling dat deze tank nogal duur is voor de matige kwaliteit van het spuitwerk.

Het oldschool design vraagt superstrak tapewerk en dat is dit duidelijk niet. Verder is het vlakken afplakken en inkleuren. Ik had het mooier gevonden als er met een airbrush overgangen langs de getapete lijnen waren gespoten want dat hoort bij deze stijl. Er is idd veel verf/inkt onder het tape gekomen.

Wat mij opvalt bij foto 11 en 15 is de orange peel en opstaande randen bij het tape. Voor dat geld zou hij best spiegelglad mogen zijn, hier ga je de strepen voelen.

Aan de andere kant: vragen staat vrij. Als hij het dat geld waard vind en hij vind er een koper voor doet hij het goed.

En ik iets fout denk ik.

Ik heb altijd wel moeite met het tapen in zo'n kleine radius zonder dat het omhoog/los komt. Wie weet er merken of leveranciers van afplaktape wat echt een kleine radius kan maken zonder los te laten?
Dunnere fineline gebruiken ipv dikke
 
Lijkt me wel dat je ze reinigt, kaal inelkaarzetten en spuiten, washprimer en 2klak, dan weer uitelkaar en afmonteren. Alle overbrengingen en aandrijvingen wil je geen lak op hebben toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan