Het grote spuiten en laten spuiten topic.....deel 4

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
Na 3 delen is het tijd voor topic 4.
Show je spuitwerk, pro, amateur en beunhaas.
Stel je vragen of geef tips.


Zal binnenkort de OP aanvullen met info, wat begrippen etc,

Begrippen:

1K: 1 component product. Harding/uitharding gebeurt door reactie met de buitenlucht.
2K: 2 componenten product. Harding/uitharding gebeurt door een chemische reactie.

Materialen nonpaint:

Materialen paint:

LET OP! Raadpleeg altijd het TDS (technische beschrijving) voor de eigenschappen en werkwijze van het product.

Kunststof primer: primer om hechting te vergroten/te krijgen op 'zachte' kunststoffen zoals bijvoorbeeld ABS. Let op! Dit is meestal geen vullende primer/grondverf. Na een laagje kunststofprimer zal je dus verder moeten met een andere grondverf.

Etsch primer: Primer om hechting te vergroten en roestbescherming te krijgen op kaal metaal.
Dit is meestal geen vullende primer/grondverf. Na een laagje etschprimer zal je dus verder moeten met een andere grondverf.

Lakfouten


Paint en Nonpaint sites


Crop CROP | Dé beste Paint & NonPaint Store van Europa
Lionart Airbrush en Pinstripe Store
 

Bijlagen

  • DSC02734.JPG
    DSC02734.JPG
    187,1 KB · Weergaven: 137
Laatst bewerkt:
Wat kost bumper spuiten/uitnevelen?
Geen beun prijsje, gewoon volle bak bij een spuiterij
Vandaag een aanvaring met een mede weg gebruiker gehad, verzekerings werk, zijn pakkie an
Bij schade formulier moet je altijd een schatting opgeven, vandaar de vraag hier even
Op een paar plaatsen door de lak tot op het zwarte kunststof
500 cash, hoeft ie zn schadevrije jaren niet op te geven en jij weer wat benzine geld.
 
Hallo allemaal .

Ik ben een cbr600rr aan het opbouwen tot racer en aangezien de racekuipen wit zijn wil ik de tank ook wit hebben .
Die is nu kanarie geel.

Nu kan ik voor 100 euro zon tankcover van polyester er overheen plaatsten ,maar vind dit niet mooi vanwege hoe slecht dat allemaal aansluit enz .

is hier iemand die hem in Ral 9010 voor mij kan spuiten voor een zacht prijsje.
Hoeft geen showroom kwaliteit te zijn .
 
Hallo allemaal .

Ik ben een cbr600rr aan het opbouwen tot racer en aangezien de racekuipen wit zijn wil ik de tank ook wit hebben .
Die is nu kanarie geel.

Nu kan ik voor 100 euro zon tankcover van polyester er overheen plaatsten ,maar vind dit niet mooi vanwege hoe slecht dat allemaal aansluit enz .

is hier iemand die hem in Ral 9010 voor mij kan spuiten voor een zacht prijsje.
Hoeft geen showroom kwaliteit te zijn .
Dat kan je toch makkelijk zelf
 
Ik heb er niet erg de ruimte voor om te spuiten .
Schuur is wat te vochtig naar mijn mening en daar staan andere motoren en spullen die ik niet onder de nevel wil hebben .
Hoeslakens van moeders er overheen of naar buiten rijden, wat lakens in de buurt van gereedschap ed hangen en spuiten om een uur of 11/12.

Nog tip met warm en koud , als de tank binnenlicht en materiaal is warmer dan in de schuur dan komt er ook een vocht laag op, neem je hem af met ontvetter en gaat direct daarna snel spuiten , zit er ook een vocht op , materiaal moet dezelfde temp hebben en even 20 minuten wachten alvorens te spuiten , aandrogen tussen de lagen bij koudere temp ook langer wachten. geen kachels in de boet aanzetten die iets met branstof te doen hebben. (silicone verspreiders) petje op , masker op.en geen pluisjes trui)
 

Bijlagen

  • C1337446-E9C5-4472-9A3C-72292CFE2D6E.jpeg
    C1337446-E9C5-4472-9A3C-72292CFE2D6E.jpeg
    178,5 KB · Weergaven: 33
  • 454DF98C-0D18-4733-B7BE-0D4DBDECF21B.jpeg
    454DF98C-0D18-4733-B7BE-0D4DBDECF21B.jpeg
    312,4 KB · Weergaven: 36
  • C346A5FC-13E5-47D8-982F-46BD94E737EC.jpeg
    C346A5FC-13E5-47D8-982F-46BD94E737EC.jpeg
    394,8 KB · Weergaven: 36
  • EF439E32-973A-476D-B191-44A0BCD10565.jpeg
    EF439E32-973A-476D-B191-44A0BCD10565.jpeg
    245,5 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Ik heb er niet erg de ruimte voor om te spuiten .
Schuur is wat te vochtig naar mijn mening en daar staan andere motoren en spullen die ik niet onder de nevel wil hebben .
Ik heb het gewoon op het balkon gedaan. Vandaag laatste deel. Volgens mij is het prima gelukt...

Nu even wachten tot alle stickers binnen zijn en het zadel een nieuw kussentje en dekje heeft...
 

Bijlagen

  • 20221113_165930.jpg
    20221113_165930.jpg
    193,2 KB · Weergaven: 52
  • 20221113_173016.jpg
    20221113_173016.jpg
    246,2 KB · Weergaven: 51
Ik ben nog steeds op zoek naar een spuitert in het noorden van het land. Voorkeur provincie Groningen.
Er had zich iemand gemeld maar die bleek helaas luchtfietser van beroep te zijn.
Zal komende tijd ook steeds moeilijker worden iets te vinden. gasprijzen gaan door het dak dus spuitcabines opstoken voor wat motordeeltjes (of een beun klusje) loont niet meer.
 
Ik heb het gewoon op het balkon gedaan. Vandaag laatste deel. Volgens mij is het prima gelukt...

Nu even wachten tot alle stickers binnen zijn en het zadel een nieuw kussentje en dekje heeft...
Ik ben die van mij juist aan het ont-mat-zwarten haha!

Vorige eigenaar had het verschrikkelijk slecht gedaan met spuitbussen van de xenos.
Hoop deze week het resultaat te delen! Ben niet ontevreden voor een eerste keer, ook al is het dan gedaan met spuitbussen.

Wel vandaag met het spuiten van de 2k blanke lak op de tank, iets van strepen gecreëerd. Iemand tips? Misschien een nieuwe laag overheen? Licht opschuren misschien en dan nog een laag kleurlak en vervolgens opnieuw blanke lak? Tips zijn welkom!

Misschien nog even waard te vermelden dat het om een oude ZZR uit '94 gaat, dus vond het het niet meer waard om die te laten spuiten/wrappen oid
 
Terug
Bovenaan Onderaan