Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Zijn er hier nog mensen met een K-model Vstrom 650 die interesse hebben in een originele zijkofferset? Ik heb ze niet met de motor mee verkocht, dus ze liggen nu in mijn schuur ruimte in te nemen. Zijn door de vorige eigenaar al eens opnieuw provisorisch gespoten en er zitten natuurlijk gebruikssporen op, maar ze doen hun werk nog prima. Inclusief bevestigingsbeugels (bevestiging aan het topkofferrek en d.m.v. een meegeleverde verlengbout aan het achterste stepje). Eerste vier foto's van mij, laatste om een indicatie te geven hoe ze op de motor zitten.

Ik hoef er niet de hoofdprijs voor, online zie ik ze tweedehands en in iets nettere staat voor 285 staan, daar kan ik nog wel een eindje onder. ;) Op te halen in Apeldoorn, verzenden lijkt me wat onpraktisch.

EDIT: ook deze zijn inmiddels weg!
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-12-01 at 10.41.45.jpeg
    WhatsApp Image 2022-12-01 at 10.41.45.jpeg
    289,3 KB · Weergaven: 25
  • WhatsApp Image 2022-12-01 at 10.41.44 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2022-12-01 at 10.41.44 (2).jpeg
    177,3 KB · Weergaven: 17
  • WhatsApp Image 2022-12-01 at 10.41.44 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2022-12-01 at 10.41.44 (1).jpeg
    159,9 KB · Weergaven: 19
  • WhatsApp Image 2022-12-01 at 10.41.41.jpeg
    WhatsApp Image 2022-12-01 at 10.41.41.jpeg
    430 KB · Weergaven: 25
  • 1670970487505.png
    1670970487505.png
    216,2 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Daarnaast ligt mijn DL1000-zadel hier ook nog. Past op alle K-modellen 650 en 1000, is ongeveer 4cm hoger dan het normale DL650-zadel en wat dikker gevoerd. Nette onbeschadigde staat, heeft bij mij altijd nog een sit&fly-cover overheen gezeten. Mag weg voor 80 euro, ophalen in Apeldoorn. Als dat te ver uit de route ligt heb ik hier volgens mij ook nog wel een doos liggen waar 'ie in past.

EDIT: Is inmiddels vergeven!
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-12-01 at 11.34.54.jpeg
    WhatsApp Image 2022-12-01 at 11.34.54.jpeg
    346,3 KB · Weergaven: 17
  • WhatsApp Image 2022-12-01 at 11.34.55.jpeg
    WhatsApp Image 2022-12-01 at 11.34.55.jpeg
    484,8 KB · Weergaven: 16
  • WhatsApp Image 2022-12-01 at 11.34.55 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2022-12-01 at 11.34.55 (1).jpeg
    387 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Daarnaast ligt mijn DL1000-zadel hier ook nog. Past op alle K-modellen 650 en 1000, is ongeveer 4cm hoger dan het normale DL650-zadel en wat dikker gevoerd. Nette onbeschadigde staat, heeft bij mij altijd nog een sit&fly-cover overheen gezeten. Mag weg voor 80 euro, ophalen in Apeldoorn. Als dat te ver uit de route ligt heb ik hier volgens mij ook nog wel een doos liggen waar 'ie in past.
 
Ik heb maar vrij kort met het originele zadel gereden, maar daarbij had ik vooral het gevoel wat meer in een 'kuil' te zitten. Het ging mij ook grotendeels om de hoogte (+4cm t.o.v. origineel 650, had daarnaast de voetsteunen nog 2,5cm verlaagd en het stuur een stukje naar boven/achter zitten). De zadelplaat is hetzelfde, dus die hoogte zit 'm vooral in meer vulmateriaal. In combinatie met de seatcover was het bij mij in ieder geval nooit mijn achterste dat als eerste begon te protesteren. :+
 
Er is nog geen topic voor de nieuwe Strom 800
Wat vinden we er van?
Ik word er wel blij van *D
7 januari even naar NIMAG om ze in het echt te bewonderen en wie weet...
 
Laatst bewerkt:
Dat is die paralleltwin toch? Ik hoorde dat Suzuki afstapt van de v. Ik vind het jammer. Parallel twin mist het v twin karakter ondanks verzette kruktappen.
 
Nee, wel de z650rs.
Edit: o, maar geen 270 graden krukas zie ik nu. Ik ga een keer de opvolger van de SV met dat 800 blok rijden om te ervaren wat het is.
 
Ja dat is hem!

Ja aan de ene kant zonde dat suzuki van de V twin afstapt. Dat blijkt de trend met goedkoper te produceren en in het frame te passen.
Of het onderdoet aan karakter t.o.v. de v strom 650 en 1000 weet ik niet. (1050 nog niet gereden)
Ze proberen het in iedergeval goed na te bootsen met de 270 graden krukas
 
Ik heb na jaren diverse V twins een T7.
Voordeel van een paralleltwin tov een V twin is dat je een aantal onderdelen maar 1 keer nodig hebt.
Nokkenassen, nokkenasketting, naks, cilinder, kleppendeksel, etc. Verder kan een aantal dingen beter gecentraliseerd worden zoals injectie, uitlaat, etc. Het blok wordt miniem breder ter hoogte van de kop, maar bouwt in lengterichting wel veel compacter, waardoor andere delen veel efficiënter kunnen geplaatst worden.
Nadelen? Eigenlijk geen, MT07/T7 hebben een karaktervol blokje dat helemaal 90° V twin voelt.
Overigens vind ik die 90° (suzuki en duc) wel de fijnste twin configuratie, leuker dan de KTM 75° configuratie, al kan dat ook aan andere aspecten liggen (vliegwiel, injectie..)
 
Ik heb na jaren diverse V twins een T7.
Voordeel van een paralleltwin tov een V twin is dat je een aantal onderdelen maar 1 keer nodig hebt.
Nokkenassen, nokkenasketting, naks, cilinder, kleppendeksel, etc. Verder kan een aantal dingen beter gecentraliseerd worden zoals injectie, uitlaat, etc. Het blok wordt miniem breder ter hoogte van de kop, maar bouwt in lengterichting wel veel compacter, waardoor andere delen veel efficiënter kunnen geplaatst worden.
Nadelen? Eigenlijk geen, MT07/T7 hebben een karaktervol blokje dat helemaal 90° V twin voelt.
Overigens vind ik die 90° (suzuki en duc) wel de fijnste twin configuratie, leuker dan de KTM 75° configuratie, al kan dat ook aan andere aspecten liggen (vliegwiel, injectie..)
Ga je nou in ieder Paralleltwin topic een MT-07/T7 aanraden? 8-)

Ik ga komend weekend denk wel effe naar Vianen. Vind deze en de GSX8S wel erg leuk. Bij de VStrom alleen jammer van de tube type bandjes.
 
Waarom hebben veel motoren goud kleurige (spaak)wielen en voorvorken? Goudkleur doet zo kitsch aan, ik kan het echt niet mooi vinden, ook een reden een motor niet te aan te schaffen. Ben ik de enige? Zal wel denk ik, er zijn meerdere fabrikanten die goudkleur voor voorvork en wielen gebruiken.
 
Dat goud is retro jaren '80, dat is weer in. En wielen met binnenbanden zijn klote voor op de weg. Een normale band met een klein lek repareer je onderweg makkelijker dan een binnenband.

Die 21 inch voorwielen snap ik sowieso niet, leuk in het terrein, maar minder goed op de weg. Het overgrote deel van de km's worden op de weg gereden, ander koop je toch een rally/enduro gerichte motor?
 
Vind zelf het voordeel van 19 inch op de weg nogal meevallen. Heb die KTM 1190 Adventure gereden met de 19 en 21 ich versie en merkte niet veel verschil, vond de R eigenlijk ook op weg prettiger. Doe dan maar gelijk setje 17 inch wielen. Wellicht komt er nog een wegversie met gegoten wielen van de PStrom800
Tubeless banden zijn ook (juist) onverhard veel prettiger te repareren. Die keuze bij Suzuki snap ik niet, zal wel een centen kwestie zijn.
 
Ga je nou in ieder Paralleltwin topic een MT-07/T7 aanraden? 8-)
Neen, is gewoon een voorbeeld van een heel geslaagd mini (nu ja) blokje in die categorie, waarmee ik ervaring heb. Ter illustratie van het potentieel van die layout. Niet dat dat CP2 blok niet aan te raden is.
Suzuki kan ook blokken maken, dus ik heb er alle vertrouwen in. En ben er heel benieuwd naar. Er is een reden dat de oude SV zo goed was.
 
Nu heb ik ook wel wat ervaring met de MT07 en ik moet toegeven dat het een heel fijn blok is. De motor als geheel vind ik wat minder, maar dat heeft ook te maken met mijn werkgebied en wat aanpassingen aan de motor. Het liefst zou ik een stuur willen hebben wat een centimeter of 6 breder is en iets van 4 cm hoger. Zou al een heel verschil maken.

Maar goed, dit gaat over de V-Strom. Heb vanmorgen de mijne (2007, 650 abs) weer eens asngeslingerd a een maand of twee stilstand. Geen enkel probleem, startte direct. En wat rij-eigenschappen betreft gewoon een heel fijn ding. Blijft voor mij een raadsel waarom "de baas" deze niet heeft aangeschaft in plaats van de MT07.
 
Vind zelf het voordeel van 19 inch op de weg nogal meevallen. Heb die KTM 1190 Adventure gereden met de 19 en 21 ich versie en merkte niet veel verschil, vond de R eigenlijk ook op weg prettiger. Doe dan maar gelijk setje 17 inch wielen. Wellicht komt er nog een wegversie met gegoten wielen van de PStrom800
17" voor en achter is idd ook prima, er zal wel een meer weggerichte versie komen. Kan ook zijn dat ze de huidige Vstrom 650 voor een scherpe prijs in de markt zetten of tzt een kleinere blok met minder vermogen uitbrengen.

Tubeless banden zijn ook (juist) onverhard veel prettiger te repareren. Die keuze bij Suzuki snap ik niet, zal wel een centen kwestie zijn.
Guzzi met de TT85 en BMW met de 800GS hebben dit ook. Toevallig twee mensen die ik ken en die overwegen om een tubeless set te kopen na lekke banden onderweg.
 
Maar goed, dit gaat over de V-Strom. Heb vanmorgen de mijne (2007, 650 abs) weer eens asngeslingerd a een maand of twee stilstand. Geen enkel probleem, startte direct. En wat rij-eigenschappen betreft gewoon een heel fijn ding. Blijft voor mij een raadsel waarom "de baas" deze niet heeft aangeschaft in plaats van de MT07.
Aanbestedingen, waarbij "heel fijn"geen criterium mag zijn.
 
17" voor en achter is idd ook prima, er zal wel een meer weggerichte versie komen. Kan ook zijn dat ze de huidige Vstrom 650 voor een scherpe prijs in de markt zetten of tzt een kleinere blok met minder vermogen uitbrengen.


Guzzi met de TT85 en BMW met de 800GS hebben dit ook. Toevallig twee mensen die ik ken en die overwegen om een tubeless set te kopen na lekke banden onderweg.
Als productiekosten de reden zijn om voor een paralleltwin te gaan kan ik me nauwelijks voorstellen dat de 650 nog lang zal blijven. Kleiner blok zie ik ook niet gauw, er zijn gewoon meer cc's nodig om met strengere emissienormen toch nog een lekker draaiend blok te hebben.

Heb ook 2 keer lekke band gehad op een KTM 950Adv. 1 keer tijdens vakantie, is gewoon ruk zo'n reparatie met binnenband. Ook een keer met een Kawa Versys huur fiets op Gran Canaria...plugje erin en paar minuten later ben je zonder een druppeltje zweet extra weer onderweg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan