Het grote suzuki V-strom topic deel 3

BMW doet het ook met hun parallel twin, andere ecu/nokkenas en hoppa, blok met minder vermogen en motor met lagere prijs. Suzuki is altijd sterk geweest in budget motoren, ik verwacht niet dat ze dat marktsegment laten schieten. Een Vstrom 800 kost hier blijkbaar € 12.500, dat is nogal een stukkie van de 10K grens af.
 
Nou, ik ben laatst eens wezen kijken naar een forkbrace, je weet wel, zo een metalen brug tussen je vorkpoten, voor mijn 650 V-Strom. Schijnt het ding wat strakker van te gaan sturen. Niet dat ik mij nu zo beperkt voel zonder, maar als het eenvoudig beter kan, waarom niet? Op het V-Strom forum las ik iets over een leverancier die bekend staat als " de Griek". De brace die ik daar zag ziet er exact hetzelfde uit als het ding van Ali, alleen voor ruim 3 keer de prijs. Ik red mij wel zonder zo een ding, ben eigenlijk wel een beetje bang besodemieterd te worden.
Hier moet ik toch even een lans breken voor Cosmo, Dep. ;) Ali heeft inderdaad mooi z'n afbeelding gejat, maar de brace die mij uit Griekenland toegezonden werd was beslist geen Ali-kwaliteit. Massief metaal, stevige schroeven, leesbare handleiding. Ook de andere spullen die ik van 'de Griek' had (middenbok, navigatiebar achter het ruitje, voetsteunverlagers) waren gewoon goede, stevige kwaliteit. Bij de navigatiebar had ik niet goed gelezen en per ongeluk die voor het nieuwere model DL650 aangevinkt, zonder extra verzendkosten mijnerzijds is de juiste al op de bus gegaan voor ik de verkeerde kon terugsturen. Ook het verlengen van de schakel- en remstang bij de verlaagde voetsteunen ging niet meteen lekker (wederom door een sleutelfoutje mijnerzijds), en na een tijdje foto's over en weer mailen heeft 'ie me daar ook mooi mee geholpen. Ik heb hem dus toch wel wat hoger zitten dan Ome Ali, wiens spiegelverbreders van plastic bleken en al afbraken toen ik de bout nog niet half zo strak had gedraaid als had gemoeten. _O-
 
Nou, ik ben laatst eens wezen kijken naar een forkbrace, je weet wel, zo een metalen brug tussen je vorkpoten, voor mijn 650 V-Strom. Schijnt het ding wat strakker van te gaan sturen. Niet dat ik mij nu zo beperkt voel zonder, maar als het eenvoudig beter kan, waarom niet? Op het V-Strom forum las ik iets over een leverancier die bekend staat als " de Griek". De brace die ik daar zag ziet er exact hetzelfde uit als het ding van Ali, alleen voor ruim 3 keer de prijs. Ik red mij wel zonder zo een ding, ben eigenlijk wel een beetje bang besodemieterd te worden.
Ik heb die van mij nu los in de kast liggen, na de transfer van de ene Vstrom naar de andere, nog niet gemonteerd op de nieuwe.

@Deputy Duc als je in de buurt van Eindhoven bent met je Vstrom kunnen we hem een keer op die van jou monteren, kun je er mee proefrijden. Ik heb wel een Griekse geloof ik, maar wel een die in breedte instelbaar is.
 
Hier moet ik toch even een lans breken voor Cosmo, Dep. ;) Ali heeft inderdaad mooi z'n afbeelding gejat, maar de brace die mij uit Griekenland toegezonden werd was beslist geen Ali-kwaliteit. Massief metaal, stevige schroeven, leesbare handleiding. Ook de andere spullen die ik van 'de Griek' had (middenbok, navigatiebar achter het ruitje, voetsteunverlagers) waren gewoon goede, stevige kwaliteit. Bij de navigatiebar had ik niet goed gelezen en per ongeluk die voor het nieuwere model DL650 aangevinkt, zonder extra verzendkosten mijnerzijds is de juiste al op de bus gegaan voor ik de verkeerde kon terugsturen. Ook het verlengen van de schakel- en remstang bij de verlaagde voetsteunen ging niet meteen lekker (wederom door een sleutelfoutje mijnerzijds), en na een tijdje foto's over en weer mailen heeft 'ie me daar ook mooi mee geholpen. Ik heb hem dus toch wel wat hoger zitten dan Ome Ali, wiens spiegelverbreders van plastic bleken en al afbraken toen ik de bout nog niet half zo strak had gedraaid als had gemoeten. _O-
Dank je voor de toelichting. Dus het is andersom, de afbeelding van Ali is dus eigenlijk van de Griek. Ga er toch nog eens over denken dan.
 
Ik heb die van mij nu los in de kast liggen, na de transfer van de ene Vstrom naar de andere, nog niet gemonteerd op de nieuwe.

@Deputy Duc als je in de buurt van Eindhoven bent met je Vstrom kunnen we hem een keer op die van jou monteren, kun je er mee proefrijden. Ik heb wel een Griekse geloof ik, maar wel een die in breedte instelbaar is.
Dank je voor het aanbod, maar Eindhoven is voor mij een slordige 150 km enkele reis...
 
Ik heb nog wat onderdelen van het slot liggen van een originele vstrom koffer. Kan iemand er nog wat mee? D4BCDAAC-0F73-401A-BF0B-788DBA475351.jpeg44A5D225-27F6-4EA0-A538-2EC2FCBE5257.jpeg
 
Ik heb gisteren een verhoogd zadel over genomen van een andere v strom rijder. (Of ex rijder...)
Zojuist binnen via post nl en geplaatst op mijn 650 xt uit 2021...

En dat zit dus idd een stuk beter met mijn 2m lengte....
 
Guzzi met de TT85 en BMW met de 800GS hebben dit ook.

Voor de V85TT van Guzzi geldt vanaf het nieuwe (2021?) model: hadden dit ook. Het nieuwe model is namelijk wel standaard voorzien van tubeless velgen en bijbehorende bande.
 
Daarnaast ligt mijn DL1000-zadel hier ook nog. Past op alle K-modellen 650 en 1000, is ongeveer 4cm hoger dan het normale DL650-zadel en wat dikker gevoerd.
EDIT: Is inmiddels vergeven!
En vandaag een goede rit gemaakt. Wat maakt dat een verschil zeg! Ik zit iets hoger op de motor, maar dat rijdt wel een stuk beter. De hoek van m’n knieën is iets minder scherp, wat lekkerder zit. En i.c.m. dit ruitje voel ik nog wel wind, maar geen turbulentie. Blij mee! En @MBKNLD bedankt😁

02503026-401D-43F0-B067-0A92EB0390D3.jpeg
 
En vandaag een goede rit gemaakt. Wat maakt dat een verschil zeg! Ik zit iets hoger op de motor, maar dat rijdt wel een stuk beter. De hoek van m’n knieën is iets minder scherp, wat lekkerder zit. En i.c.m. dit ruitje voel ik nog wel wind, maar geen turbulentie. Blij mee! En @MBKNLD bedankt😁

Bekijk bijlage 1837150
Mooi om te horen, Eelco! Fijn dat hij goed terecht is gekomen, blij dat een ander er nu plezier van heeft! :]
 
Vorig weekend samen met mn vader wezen kijken bij een DL650Xt in Enkhuizen, deze bleek echter niet bepaald te kloppen met de advertentie.
Er stond ruim 2000km meer op dan geadverteerd, de banden waren van 2015(voor) en 2018(achter) terwijl de motor volgens de verkoper van 2017 was(volgens de RDW 2016).
Het profiel van de voorband (behoorlijk goed) was ook niet te rijmen met de kilometerstand(51k) en de leeftijd die de band dus had.
Remblokken rondom waren bijna af, er zaten wat lelijke plekken aan de motor, en een verschrikkelijk lelijk gemonteerd OSCO(tywraps).
Daarnaast was de verkoper vrij arrogant van doen, er was niets te doen met zijn vraagprijs tov de gebreken die de motor had en wist hij alles wel beter dan ik als "ducati rijder"(de beste man vergat voor het gemak even dat ik verteld had automonteur te zijn).
Dat werd dus absoluut geen deal, dus verder zoeken.
Vandaag zijn we naar Barbier Motorsport gereden, nadat we afgelopen woensdag al netjes en uitgebreid telefonisch te woord gestaan waren.
Nadat ik een klein rondje gereden had (mn pa vind het nog te koud) waren we er redelijk snel uit, motor was precies zoals beschreven, netjes geprijsd, en krijgt nog een nieuwe achterband voor aflevering.
Half maart gaan we em ophalen, aangezien mn vader toch pas met wat beter weer wil gaan rijden.
1472882_1.jpg


Mn vader wil wel graag nog een aluminium topkoffer ipv de givi koffer die er nu op zit. Is er daar nog een andere steun voor nodig, en heeft iemand nog een goede tip waar wel, of absoluut niet, aan te schaffen?
 
En toen was ik al helemaal Strommer-af; de wisseltruc is uitgevoerd. Zoek de verschillen. :+

WhatsApp Image 2022-07-17 at 5.58.48 PM (4).jpeg

WhatsApp Image 2023-01-28 at 21.52.59.jpeg


In ieder geval nog hetzelfde kleurtje. :Y Ik laat dit topic wel gewoon lekker in de volglijst; heb Strommie meermaals uit elkaar geschroefd en een sloot aan accessoires erop gezet, dus wellicht heb ik af en toe nog wat nuttigs te melden. Los daarvan is het best gezellig hier. :+
 
Ik heb hier nog een v-strom zadel liggen van een (ik denk) 2013 650 maar past die ook op een 1000??
Ik weet alleen dat er 11JO onderop staat. Volgens mij is het een hoger zadel dan wat ik zie op internet.
 

Bijlagen

  • 20230204_152452.jpg
    20230204_152452.jpg
    83,4 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Ik heb hier nog een v-strom zadel liggen van een (ik denk) 2013 650 maar past die ook op een 1000. Ik weet alleen dat er 11JO onderop staat. Volgens mij is het een hoger zadel dan wat ik zie op internet.
Meestal staat het hele nr op de bodemplaat. Een hoger zadel heeft wrs drie andere cijfers op het laatst
 
Ik heb het zadel ruim een jaar terug verhoogd en bekleed voor een klant maar ik heb geen idee meer wat ik precies gedaan heb. De klant mailde dat hij hem niet meer wou want hij had de motor verkocht dus ik kon fluiten naar mijn centen
 
Ik heb het zadel ruim een jaar terug verhoogd en bekleed voor een klant maar ik heb geen idee meer wat ik precies gedaan heb. De klant mailde dat hij hem niet meer wou want hij had de motor verkocht dus ik kon fluiten naar mijn centen
Dan is de bodemplaat de originele van een standaardzadel.

Wrs past dat zadel op een DL650 van 2012 tot 2019(?)
 
Dit jaar al een aantal keren wezen rijden met temperaturen van >5 graden, zodra de pekel is weg geregend. Blijft een heerlijke motor :]

In december de 18k beurt laten uitvoeren en gelijk twee usb aansluitingen laten monteren. Handig voor onderweg.

Laatst dit plaatje geschoten en die ik jullie niet wilde onthouden *D
 

Bijlagen

  • 4DBD17EB-E1E4-48AF-8356-8FAEFA748105.jpeg
    4DBD17EB-E1E4-48AF-8356-8FAEFA748105.jpeg
    458,5 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan