Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Hier is ook veel geschreven over de nieuwe ECU. Het was dus geen terugroepactie maar een vervanging onder garantie onder de rijders die er last van hebben.

V-Strom Forum Nederland - Aanmelden

Bij mij valt de motor soms bijna uit in de lage toeren met koude motor. Niet heel fijn rijden. Vandaag naar de ECU gezocht maar niet kunnen vinden. Net de foto's in topic in de link gevonden dus morgen nog een keer zoeken :)
 
Balen, ik heb de laatste ECU.

Vanmorgen sloeg hij bijna af met 25km/u in z'n 2e versnelling. Vrees dat het dan toch een Power commander gaat worden.
 
Als dat vaker gebeurd zou ik er gewoon even mee langs de dealer gaan. Afslaan bij 25 in z'n 2 doet zelfs de mijne niet. Da's echt geen normaal gedrag.
 
Iemand hier ervaring met staalomvlochten remleidingen? Wordt met name de voorrem daar wat happiger van?
Vanmorgen weer eens ondervonden dat de voorrem van de DL1000 niet overhoudt... kon gelukkig uitwijken... :X

Remmen zijn verder prima in orde. De Strom bijt gewoon niet zo hard. Ook niet toen de schijven en blokken net vervangen waren.
 
Op de Suus weet ik het niet , heb ze al wel zeer vaak gemonteerd op andere fietsen en het resultaat is enorm.
Mooi hard drukpunt en alle druk komt op de zuigers, dit ga jij echt merken.
Ik maak ze altijd zelf, maar je kunt ze ook kant en klaar kopen natuurlijk.
 
Als het echt werkt is het ook kant en klaar geen dure upgrade, dank! Zelf maken ga ik maar niet aan beginnen. :P
 
Gisteren voor het eerst in mijn leven de ketting gespannen van een motor. Hiervoor reed ik met cardan, Div 900

Had me goed voorbereid, diverse filmpjes gekeken etc. Ook een momentsleutel aangeschaft.
Het is ook prima gelukt gelukkig, netjes nagemeten met de hulpstreepjes en ook nog eens met de schuifmaat.

2 dingen verbaasden me alleen wel.
Ten eerste stond het wiel er dus scheef in, voordat ik begon. Hij stond links 1 streepje verder dan rechts. En dat moet nog van het banden wisselen zijn, net voor de zomervakantie. Dat vind ik toch wel heel slecht!

Daarnaast merk ik dat ik de rechter kant wel uit kan draaien, maar niet in. Terwijl dat op links wel lukt.
Op links kan ik de as dus naar voor en naar achteren stellen door aan de inbus te draaien. Maar op rechts kan ik hem alleen naar achteren stellen.

Iemand dat eerder meegemaakt op een DL 650?
 
Gisteren voor het eerst in mijn leven de ketting gespannen van een motor. Hiervoor reed ik met cardan, Div 900

Had me goed voorbereid, diverse filmpjes gekeken etc. Ook een momentsleutel aangeschaft.
Het is ook prima gelukt gelukkig, netjes nagemeten met de hulpstreepjes en ook nog eens met de schuifmaat.

2 dingen verbaasden me alleen wel.
Ten eerste stond het wiel er dus scheef in, voordat ik begon. Hij stond links 1 streepje verder dan rechts. En dat moet nog van het banden wisselen zijn, net voor de zomervakantie. Dat vind ik toch wel heel slecht!

Daarnaast merk ik dat ik de rechter kant wel uit kan draaien, maar niet in. Terwijl dat op links wel lukt.
Op links kan ik de as dus naar voor en naar achteren stellen door aan de inbus te draaien. Maar op rechts kan ik hem alleen naar achteren stellen.

Iemand dat eerder meegemaakt op een DL 650?

Wat ik zelf heb begrepen is dat die hulpstreepjes niet per definitie correct zijn, dus als ik de ketting ga stellen dan pak ik er een uitlijn tooltje bij.
Voor wat betreft het niet in kunnen draaien van de stelschroef, mogelijk is de boel ver vuild/roest dat je hem niet in kunt draaien?
 
Daarom heb ik inderdaad nagemeten met de schuifmaat. Tenzij er nog een beter manier is om na te meten of hij aan beide kanten goed staat?
 
Capture.JPG


Blauwe streep is wat ik gemeten heb aan beide kanten (ff gejat uit youtube filmpje)
 
Ik durf niet te zeggen of bovenstaande wel een betrouwbare methode is, ik verwacht eigenlijk dat hiervoor hetzelfde geld als de hulpstreepjes.
 
Interessant. Ik zie tooltjes van ruim 30 euro, best prijzig voor wat het doet. Zijn ze er ook goedkoper?

Misschien zie ik het verkeerd maar het lijkt domweg een dingetje te zijn die je op het achtertandwiel zet met een recht staafje eraan zodat je kunt zien of de ketting recht is?
 
Ik meet altijd gewoon na met een meetlint, vanaf het scharnier van van de achterbrug tot aan de as van het wiel. 3x meten voor de zekerheid.
 
Het klinkt heel kinderachtig: maar het gaat erom dat je wiel en je ketting (en je uitgaande as) allemaal loodrecht op elkaar staan. Je meet nu eigenlijk of je wiel aan beide kanten van je achtervork op dezelfde plek zit (op 2 verschillende manieren). Alhoewel in de ideale wereld dat voldoende zou zijn, kan ook daar een verschil in zitten.

Als je weet waar en hoe je moet kijken, dan kan je het best op het oog doen. En als je er nog niet zo bedreven in bent:
Kettingrichter voor motorfiets
En die zijn met wat zoeken nog wel goedkoper te vinden.
 
Ah, kijk! Nog geen tientje! Ik zag diezelfde dingen voor 30+ euro op verschillende sites. Verkeerde zoekterm wellicht. :)
 
Toch praktisch alle filmpjes die ik tegenkomt, daar meten ze of aan de hand van de streepjes, of aan de hand van de schuifmaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan