Top, ik vindt het trouwens een prima hoes. Kan er nat over en de volgende dag gewoon een droge motor. Ook over warme uitlaten hoef je je noet druk te maken. (Ik heb wel originele, weet niet of dat uitmaakt)
Hier ga ik er nog wat meer op in.
Suzuki V-Strom DL650 of Kawasaki Versys 650?
Voor het speelser er relaxter geldt:
De Vstrom is wat langer dan de Versys en is iets comfortabeler geveerd en daardoor wat relaxter toeren.
De Versys wil daardoor wat sneller van links naar rechts de bochten en daardoor sportiever.
De verschillen zijn waarschijnlijk ook versterkt omdat mijn vrouw de Vstrom XTA versie heeft met iets grotere spaakwielen.
Ook het motorblok is op papier ongeveer even sterk.
Onderin lijkt de VStrom soepeler en rustiger te lopen maar als je hem op zijn staart trapt dan lijkt de Versys wat levendiger.
Ik begreep dat je een SV650 hebt gehad dus het Soesblok ken je al. De Kawa is wat rauwer dan de soes.
O ja, de Versys is korter en dat betekent ook dat als je hem in zijn twee vol open trekt dat je hem dan uit zichzelf bij 8000 toeren op zijn achterwiel trekt.
De VStrom doet dat niet en blijft met 2 wielen op de grond.
Zoals ik het zo opschrijf lijken de verschillen wellicht groter dan ze zijn.
Let wel op je zithouding. Bij de Vstrom van mijn vrouw hang ik iets meer voorover en dat kan vermoeiend zijn in je polsen.
BTW mijn dochter heet ook SaskiavW maar die rijdt geen motor
Hihi,
onderin loopt = de lagere toerentallen.
Het rauwere geluid kan ik niet echt anders omschrijven. Het hoort bij de motor en is niet echt storend oid maar het zijn de marginale verschillen.
M.b.t. de betrouwbaarheid zegt mijn reparateur altijd. Als je een betrouwbare motor wil koop dan een Japanse motor en laat de rest staan.
Welke Japanse motor maakt dan weer niet veel uit.
De zithouding heeft uiteraard ook met je eigen lengte en bouw te maken.
Succes met proefrijden
uw monteur heeft gelijk een keer duitse motor gehad , was echt een rampHihi,
onderin loopt = de lagere toerentallen.
Het rauwere geluid kan ik niet echt anders omschrijven. Het hoort bij de motor en is niet echt storend oid maar het zijn de marginale verschillen.
M.b.t. de betrouwbaarheid zegt mijn reparateur altijd. Als je een betrouwbare motor wil koop dan een Japanse motor en laat de rest staan.
Welke Japanse motor maakt dan weer niet veel uit.
De zithouding heeft uiteraard ook met je eigen lengte en bouw te maken.
Succes met proefrijden
Van harte.
Ga je vast veel plezier van beleven.
Ben je voor een 650 of een 1000 gegaan?
Zit er druk achter? Zo niet dan stuur je maar een mail met de foto's waar je vragen over hebt.
Als je "live" ondersteuning nodig hebt wordt het lastig.
Moet je nog gaan kijken? Ik denk dat je het meeste wel zelf kan zien.
Banden (merk, type, dot code en profieldiepte)
oliepeil (en filter vraag ook wanneer dit voor het laatst gewisseld is en bij welke km stand)
Zijn de kleppen gesteld (aantoonbaar) en bij welke km stand
Remmen, vraag naar de schijfdikte (minimale dikte staat op de schijf) controleer eventueel op groeven en kijk naar de remblokken
Voorvork, kijk of er geen lekkage is van de keerringen, zijn de stofkappen in redelijke staat en zit er geen pitting (roest) op de voorvork?
Ketting en tandwielen in goede staat? Eventueel km stand wanneer gewisseld aantoonbaar
Werkt het dashboard volledig?
Slaat de motor vlot aan?
Geen enorme blauwe rookwolken
Vraag naar het olieverbruik (en hoop op een eerlijk antwoord)
Wanneer zijn rem en koppelingsvloeistof ververst?
Is de voorvork eventueel geserviced of andere veren in gezet?
Accu ooit vervangen?
Werkt de ABS (proefrit even een stukje berm eventueel)
Bovenstaande kan je volgens mij in tien minuten vragen en controleren. Tis niet echt dl 650 specifiek maar toch....
Succes
Edit: Aandachtspunten bij aankoop/aflevering - V-Strom Forum Nederland volgens mij tiende post van boven......
Beetje knutselen, wat buigen, tappen, snijden en 2 vieze handjes verder en Bommes heeft voor 8 euro aan buis 2 zadeltas rekjes gemaakt.
Van de week even de tassen er op passen, als dat ok is kan ik de rekjes zwart spuiten en eventueel wat oogjes en/of haken aanmaken.
Heeft iemand recente ervaring met de Vstream ruit? Met name boven de 110 km/u krijg ik best wel wat turbulentie achter de ruit. Het is niet heel intens maar na 45 minuten word ik het wel zat. Ik heb vandaag zitten stoeien met de originele ruit inclusief spoiler maar ik krijg hem niet lekker afgesteld. Ik heb de ruit al vanaf de hoge stand naar de lage stand gezet. Dan pak ik wat meer schone wind op de helm en komt de turbulentie op mijn nek. Dat gaat na verloop van tijd ook irriteren.
Ik merk wel dat ik met de ruit op de hoge stand en de spoiler ook helemaal uit de turbulentie raak als ik mijn hoofd een paar centimeter omlaag doe. De v-stream is ruim 12 centimeter hoger dan de originele ruit inclusief spoiler en dat zou dan wel aanzienlijk moeten helpen. Ik lees op dit forum wel positieve reviews alleen zijn dat wel allemaal oude recensies. De enige klacht die ik lees is dat mensen van 1.80 meter net tegen het scherm aankijken, maar aangezien ik langer ben komt dat wel goed denk ik.
Het gaat om een 2010 V-strom 650 met een berijder van 1.93 meter.
Dankjewel! Ik ga het uitprinten en meenemen
En ik heb je een privé bericht gestuurd met meer informatie over de motor.
Tja het is wind of turbulentie.Ook dat hebben we al geprobeerd en gedaan.
Kreeg spontaan flashbacks van mijn GSR750
Was ook een heerlijke fiets, maar ook vol met je bakkes in de wind.