Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Bijlagen

  • 50691878-BF69-4B5F-8C64-6F046CD3EE47.jpeg
    50691878-BF69-4B5F-8C64-6F046CD3EE47.jpeg
    208,9 KB · Weergaven: 24
Sinds vorige week in het bezit van een V-Strom 650 uit 2004. Hiervoor reed ik op een Deauville, maar kreeg ik na een uurtje rijden last van schouders en nek.
Van alles geprobeerd, zadel laten doen, stuurverhoger, stuur verder naar me toe, rek- en strekoefeningen tijdens het rijden, maar het werkte niet.
Ik wilde graag wat meer rechtop zitten met m'n armen recht, i.p.v. naar beneden, want dan ga ik leunen. Daarom eens een paar proefritten gemaakt op een aantal Allroad-motoren. Een V-Strom, een Africa Twin, een R1150GS. Waarbij de Suzuki er qua zitten, houding en portemonnee er het meest positief uitsprong.
Zaterdag meteen zo'n 150 km gereden en de eerste indruk is heel goed! Hij is heerlijk vlot op het gas, de zithouding is heel relaxed en ik zit vlot op illegale snelheden... :D

g2jybm.jpg


5wgf3vlyt0q.jpg
 
Mooie bike!
Ik moet nog even mijn KTM SMT verkopen maar uiterlijk volgende lente wil ik overstappen naar een Vstrom. ik zie dat jij ook van een KTM afkomt. hoe bevalt de switch?

Klopt, ik had hiervoor een KTM 990 SMR. Helaas in april van dit jaar (economisch) total loss na onderuit gegaan te zijn op het circuit van Assen..... Was een duur “geintje” want niet verzekerd

Maar op de V-Strom rij ik een stuk rustiger, deze nodigt niet om de ‘hooligan’ uit te hangen. Ik hoef niet op het achterwiel een bocht een uit te komen. Heb er nu 500km mee gereden maar tot op heden bevalt het zeer goed, fijne all rounder 👍🏻
 
Gister de brommer opgehaald, gelijk een stuk gereden ondanks de regen. Vandaag ook een rondje gedaan, gewoon echt een fijne fiets, moet wel zeggen dat het vermogen en de remmen wel weer ff wennen zijn vergeleken met de Fazer. Maar hij heeft zeker genoeg pook en hij is gelukkig ook niet schuw van een zandpaadje. :)

20191102_165524.jpg
 
Houden jullie je ook aan de 6k beurten?

Ben bij Honda en Yammie gewend aan 10 á 12k beurten. Ben er overigs nog (lang) niet aan toe, die van mij heeft net een 36k beurt gehad. Gewoon benieuwd. :)
 
Ik heb me lang aan de 6K beurten gehouden, maar met ca 20K per jaar ben ik inmiddels toch maar overgestapt op om de 10K. Mijn L2 is inmiddels 8 jaar oud en vind het prima zo.
 
Houden jullie je ook aan de 6k beurten?

Ben bij Honda en Yammie gewend aan 10 á 12k beurten. Ben er overigs nog (lang) niet aan toe, die van mij heeft net een 36k beurt gehad. Gewoon benieuwd. :)
Dealer waar ik mijn vstrom gekocht heeft houd 12000 km aan, om en om kleine, grote beurt
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Terug
Bovenaan Onderaan