Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Ik heb me lang aan de 6K beurten gehouden, maar met ca 20K per jaar ben ik inmiddels toch maar overgestapt op om de 10K. Mijn L2 is inmiddels 8 jaar oud en vind het prima zo.
Weet nog niet hoeveel kilometers ik bij mekaar ga harken met de V-Strom, denk wel meer dan de Fazer (daarmee heb ik 10k gedaan in 8 maand).

Doe normaal gesproken zelf het onderhoud, maar zit er aan te denken om het bij de V-Strom gewoon te uitbesteden en gewoon rijden. Maar om de 6k lijkt me wel wat prijzig als je het laat doen. Weet ook niet niet of het wat doet met restwaarde, m'n Strom heeft nog wel netjes z'n stempeltjes. Mij doet het persoonlijk weinig. :9
 
haha klopt, maar wel wat minder snel denk ik. :9

elke motor kan wel over een (hard) zand of grindpad, maar of je daar gelukkig van word :N

Al mijn zoekzoekies 10K aangehouden. Echter afgl 4 jaar rij ik minder. 2000-2500KM/jaar, om het jaar gedaan. Dus na ~4500-5000km. Nooit problemen gehad, op een spanningsregelaar na dan, maar dat had weinig met onderhoud te maken.
Let wel, ik rijd nu nog sportmotor, met een toerenteller die richting de 16.000 gaat, ik kom nooit boven de 8000. Dat slijt ook vast minder.
 
Zo, OP weer opgeruimd (je moet dit jaar gepost hebben), en wat nieuwe mensen toegevoegd :)

Verder zie ik wel mensen geregeld reageren maar niet in de OP staan. Mocht je erbij willen, steek dan ff je hand op, bij voorkeur met foto van je V-Strom :')

Mij mag je erbij zetten als dat nog nuttig/nodig/relevant of anderszins zinnig is (of gewoon voor de volledigheid). Ik heb al ergens hier foto’s gepost. Mag of moet dat nog een keer hier ?

Stefan.
 
Laatst bewerkt:
Mag die van mij er ook in? :)

20191102_165524.jpg
 
Wat heeft de V-Strom overigens een stom ijzel lampje, reed het bos in en dan gaat ineens zo'n fel lampje knipperen. Niet echt prettig in het donker. 8)7
Een waarschuwing is prima maar liever niet zo in m'n face, weet ook wel dat het koud is. :9
 
Wat heeft de V-Strom overigens een stom ijzel lampje, reed het bos in en dan gaat ineens zo'n fel lampje knipperen. Niet echt prettig in het donker. 8)7
Een waarschuwing is prima maar liever niet zo in m'n face, weet ook wel dat het koud is. :9
Niet een motor maar jij rijd duidelijk geen Toyota..

Mijn Yaris piept als de kofferbak open is en je begint te rijden.

Kei tof kan ik het ook niet vergeten, thanks.

Maar het piepen stopt niet... :?
Fijn als je bijvoorbeld met een fiets achterin van Tilburg naar Eindhoven rijd.

Om helemaal zeker te weten dat je het niet vergeet knippert er nog een fel oranje driehoekje met een uitroepteken midden in het dashboard.
En veranderd het centrale display in een witte auto met een knal rode kofferklep.

Dit alles dus al piepend....;(|(
 
Er zit een schakelaartje om te signaleren of de klep dicht is. Ducttape, klaar.
 
Niet een motor maar jij rijd duidelijk geen Toyota..

Mijn Yaris piept als de kofferbak open is en je begint te rijden.

Kei tof kan ik het ook niet vergeten, thanks.

Maar het piepen stopt niet... :?
Fijn als je bijvoorbeld met een fiets achterin van Tilburg naar Eindhoven rijd.

Om helemaal zeker te weten dat je het niet vergeet knippert er nog een fel oranje driehoekje met een uitroepteken midden in het dashboard.
En veranderd het centrale display in een witte auto met een knal rode kofferklep.

Dit alles dus al piepend....;(|(
Haha nope_O-

Heb een 2002 Civic. Die doet nog niet aan piepjes en knippers.
Bijzonder dat fabrikanten zo ver gaan, bevorderd zo niet echt de veiligheid. :P
 
Hier ook rond de 10 / 12 k een beurt conform advies van mijn onderhoudsmonteur ;)

Ik lees altijd wel mee maar nog niet gepost hier! Hier ook in het bezit van een V-strom 650 uit 2008, maak veel snelwegkilometers de laatste tijd.
Ben wel benieuwd naar de windschermen die eenieder hier toepast, die van mij zit een barst in door een foutje. Ben even aan het kijken voor een nieuwe. Heb nu de originele ruit even teruggeplaatst, deze zat er nu op: MRA Vario-Touring Windscherm voor Suzuki DL 650 V-Strom (2008) ( en dan de lightsmoke versie met verstelbaar ruitje erbovenop)

Alleen op de snelweg merk ik vaak nog wel wat windgeruis om de oren. Zijn er mensen met ervaringen met andere schermen? Lengte van mijzelf is 1.88 m en er zit een verhoogd zadel op de v-strom (+/- 2 á 3 cm verschil met de originele). Ook op de foto's zie ik verschillende schermen erop zitten. Even benieuwd wat ik beste kan aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ik vind het verstelbare Givi scherm op m'n Strom wel erg prettig. Eerste bekuipte motor die ik heb waarmee ik nog wel een stukje zonder oordoppen mee kan rijden. :Y Alleen op de snelweg wat turbulentie, maar als je dat niet prettig vindt zet je hem lager (dan heb je uiteraard wel weer windruis). Ben zelf wel iets korter maar heb het scherm ook niet in de hoogste stand staan.
 
Ik rijd zelf met een puig scherm op mijn vstrom 1000 echt een wereld van verschil vind ik persoonlijk. Heb ook een puig scherm gehad op mijn tiger 800 was ook top.
 
Ik heb van af dat ik hem kocht deze op mijn 650 en nog geen dag spijt van gehad.
FB9501A7-F04C-4D70-B464-D9C4B3729EB2.jpeg
 
Ik heb in mijn suzuki v-strom 650 2005 ooit hyperpro veren in de voorvorkpoten gemonteerd. Inmiddels heb ik de v-strom ingeruild en liggen hier nog 2 originele veren. Kan ik er hier iemand blij mee maken? Kunnen voor een symbolisch bedrag afgehaald worden in regio Tilburg of regio Weert
 
Terug
Bovenaan Onderaan