Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Gister een v strom kunnen huren en ja hoor: nu wil ik er zelf natuurlijk ook een. Mocht iemand nog op het punt staan er een weg te willen doen (met ABS), laat het weten!
Ik heb nog een VStrom 1000 XT uit 2018 (de gele met gele velgen) staan die sinds de aanschaf van mijn KTM 1290 GT eigenlijk nauwelijks meer wordt gebruikt.
Heb de VStrom destijds niet willen inruilen op de KTM, omdat de VStrom het sowieso altijd doet 🤣🙈. Maar de KTM blijkt ook vrij betrouwbaar.
De VStrom heeft alle denkbare opties (behalve een kettingsmeer systeem). Voor de Navi zit er een hele fijne beugel op overigens aan de ruitbevestiging (zie foto, voor het actuele topic 😃).
Handvat verwarming, skidplate, ketting beschermer, handvatverwarming, tourruitje (Givi), Arrow demper, verhoogd zadel, luxe Suzuki stepjes, TomTom aansluiting, zij- en topkofferset, valbeugel en ledstralers. Geloof dat dat t wel is.
Hieronder nog wat vakantie foto’s met de VStrom, die andere was overigens van mijn vrouw (650), maar is inmiddels ingeruild voor een Kawasaki 650 ivm lengte (klein vrouwtje 😃).
Anyways, misschien niet wat je zoekt en ik weet nog niet zeker of de VStrom al weggaat, maar wie weet.
 

Bijlagen

  • E7889B99-4BE2-4717-8A03-38347604DD8E.jpeg
    E7889B99-4BE2-4717-8A03-38347604DD8E.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 42
  • D739DE81-2562-4686-82F3-5F17D4CDF99C.jpeg
    D739DE81-2562-4686-82F3-5F17D4CDF99C.jpeg
    3,1 MB · Weergaven: 42
  • 0ED82C6D-400E-4DBA-8030-96A29B217A9C.jpeg
    0ED82C6D-400E-4DBA-8030-96A29B217A9C.jpeg
    3,3 MB · Weergaven: 43
  • 20C1FAC3-62E1-47C7-AE92-541BA606A93E.jpeg
    20C1FAC3-62E1-47C7-AE92-541BA606A93E.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 42
  • A01BCBD6-4C5F-4B43-B602-E29FB52A09D8.jpeg
    A01BCBD6-4C5F-4B43-B602-E29FB52A09D8.jpeg
    2,3 MB · Weergaven: 40
  • 1B8D8FA4-2643-4CBE-998C-AAAED6B1BA67.jpeg
    1B8D8FA4-2643-4CBE-998C-AAAED6B1BA67.jpeg
    2 MB · Weergaven: 41

Ik had al zo'n vermoeden maar bedankt voor de bevestiging.

Hoe bevalt het verder? Kan het scherm nog gewoon in alle standen gezet worden? En als je dit doet kan het zonder aanpassingen aan de kijkhoek van de navigatie? Tijdens het rijden heb je dan geen last van "bewegend beeld", ik kan me voorstellen dat als het scherm wat beweegt door de rijwind dit ook te zien is tijdens het aflezen van het scherm.
 
Ik heb nog een VStrom 1000 XT uit 2018 (de gele met gele velgen) staan die sinds de aanschaf van mijn KTM 1290 GT eigenlijk nauwelijks meer wordt gebruikt.
Heb de VStrom destijds niet willen inruilen op de KTM, omdat de VStrom het sowieso altijd doet 🤣🙈. Maar de KTM blijkt ook vrij betrouwbaar.
De VStrom heeft alle denkbare opties (behalve een kettingsmeer systeem). Voor de Navi zit er een hele fijne beugel op overigens aan de ruitbevestiging (zie foto, voor het actuele topic 😃).
Handvat verwarming, skidplate, ketting beschermer, handvatverwarming, tourruitje (Givi), Arrow demper, verhoogd zadel, luxe Suzuki stepjes, TomTom aansluiting, zij- en topkofferset, valbeugel en ledstralers. Geloof dat dat t wel is.
Hieronder nog wat vakantie foto’s met de VStrom, die andere was overigens van mijn vrouw (650), maar is inmiddels ingeruild voor een Kawasaki 650 ivm lengte (klein vrouwtje 😃).
Anyways, misschien niet wat je zoekt en ik weet nog niet zeker of de VStrom al weggaat, maar wie weet.
Wat een prachtig apparaat! Helaas wel iets te hoog gegrepen voor mij denk ik, heb zo'n 5000 euro te besteden.
 
Ik had al zo'n vermoeden maar bedankt voor de bevestiging.

Hoe bevalt het verder? Kan het scherm nog gewoon in alle standen gezet worden? En als je dit doet kan het zonder aanpassingen aan de kijkhoek van de navigatie? Tijdens het rijden heb je dan geen last van "bewegend beeld", ik kan me voorstellen dat als het scherm wat beweegt door de rijwind dit ook te zien is tijdens het aflezen van het scherm.
Die bevestiging werkt echt perfect! Nooit last van bewegend beeld gehad en de TomTom zelf is volledig draaibaar (al houd ik hem gewoon “normaal”)
 
Ik had al zo'n vermoeden maar bedankt voor de bevestiging.

Hoe bevalt het verder? Kan het scherm nog gewoon in alle standen gezet worden? En als je dit doet kan het zonder aanpassingen aan de kijkhoek van de navigatie? Tijdens het rijden heb je dan geen last van "bewegend beeld", ik kan me voorstellen dat als het scherm wat beweegt door de rijwind dit ook te zien is tijdens het aflezen van het scherm.
Ik heb mijn scherm altijd in de hoogste stand staan,dus weet niet hoe het in een ander zit,maar omdat het origineel Suzuki is neem kaan dat het niet uit maakt.
Het beeld van het scherm is stabiel,ook bij hoge snelheden.
 
Zo zal mij ook maar voorstellen.

ik ben andre en heb afgelopen woensdag mijn eerste v strom 1000 uit 2015 gekocht.

ik kom van een Suzuki sv650 2003 af en heb ook nog een gsxr 750 uit 2000
Was een beetje klaar met het hangen op mijn polsen. De sv650 wordt ingeruild.

En mijn twee cilinder hart bleef bij deze kloppen. Hij is redelijk uitgebreid met kofferset, midden bok,mistlampen,hugger, radiateur cover sticker set, valbeugels en handvat verwarming.

dus redelijk compleet. Ik zal dus ook vanaf nu gezellig mee gaan lezen in dit topic.
 
Die bevestiging werkt echt perfect! Nooit last van bewegend beeld gehad en de TomTom zelf is volledig draaibaar (al houd ik hem gewoon “normaal”)
Ik heb mijn scherm altijd in de hoogste stand staan,dus weet niet hoe het in een ander zit,maar omdat het origineel Suzuki is neem kaan dat het niet uit maakt.
Het beeld van het scherm is stabiel,ook bij hoge snelheden.

Bedankt voor jullie reacties 👍🏻
 
Hoi allemaal,

Ik heb mijn ogen laten vallen op deze Suzuki V-strom. Ik hoop morgen te gaan kijken. Home Nu Motorrijden.

Ik vind hem er zelf eigenlijk wel goed uitzien en heb net de dealer gebeld om wat vragen te stellen. Ik vroeg naar de staat van de banden, ketting, en remschijven. Daar werd wat ontwijkend op geantwoord, maar hij gaf wel aan te garanderen dat ik de komende 6 duizend kilometer er geen onderhoud aan heb. Onderhoudsboekjes zijn netjes ingevuld. Hij heeft nu ongeveer 33k op de teller, bij 24k was de laatste beurt. Ik heb ook nog gevraagd of het mogelijk is te zien of de kleppen gesteld moeten worden omdat dit vrij kostbaar kan zijn. Hij zei dat het onmogelijk was dat te achterhalen.

Wat denken jullie? Alvast veel dank!

Edit: deze post heb ik ook in het 'Research my bike'-topic geplaatst :-)
 
Voor die prijs mag hij hem best leveren met grote beurt inclusief kleppen stellen. Weet je zeker dat het gedaan ìs.
 
Hoi allemaal,

Ik heb mijn ogen laten vallen op deze Suzuki V-strom. Ik hoop morgen te gaan kijken. Home Nu Motorrijden.

Ik vind hem er zelf eigenlijk wel goed uitzien en heb net de dealer gebeld om wat vragen te stellen. Ik vroeg naar de staat van de banden, ketting, en remschijven. Daar werd wat ontwijkend op geantwoord, maar hij gaf wel aan te garanderen dat ik de komende 6 duizend kilometer er geen onderhoud aan heb. Onderhoudsboekjes zijn netjes ingevuld. Hij heeft nu ongeveer 33k op de teller, bij 24k was de laatste beurt. Ik heb ook nog gevraagd of het mogelijk is te zien of de kleppen gesteld moeten worden omdat dit vrij kostbaar kan zijn. Hij zei dat het onmogelijk was dat te achterhalen.

Wat denken jullie? Alvast veel dank!

Edit: deze post heb ik ook in het 'Research my bike'-topic geplaatst :-)

Gaat die er nog een beurt bij doen dan? Mijn monteur zegt altijd geadviseerd wordt om een beurt te doen om de 10.000km of om het jaar ongeveer. Hij kan het wel garanderen maar op basis waarop dan?

En wat DD hierboven al schrijft.
 
Als ik de foto goed zie heeft hij ook een DL1000-zadel erop zitten (lijkt tenminste heel erg op mijn zadel, het origineel heeft volgens mij een diepere 'kuil'). Voorschrift vanuit het boekje is in ieder geval dat hij elke 6k of elk jaar een kleine beurt moet krijgen, en elke 12k een grote. Kleppenstellen/controleren elke 24.000. Hij zou bij 24.000 dus hiervoor geweest moeten zijn; als dit in het boekje staat even bellen met de dealer die dit heeft uitgevoerd, die kan je obv kenteken/framenummer zo vertellen of en wat ze eraan gedaan hebben.

Overigens, zoals Bastonie hierboven al aangeeft; in de regel wordt die interval wel iets opgerekt tot 10.000km. Op Vstromforum zie ik ook meerdere mensen die de 24k kleppenstelbeurt overslaan omdat hij in de praktijk rustig tot de tweede 24k-beurt door kan, en dit wel een wat prijziger grapje is. Als hij echter voor deze prijs wordt geadverteerd mag daar echt wel een beurtje bij. Kost de verkoper alleen wat tijd van 1 van z'n monteurs en wat materiaal tegen inkoopprijs. Ter vergelijking; mijn DL650A uit 2009 inclusief handvatverwarming en -kappen, volledige kofferset en net nieuwe ketting/tandwielen (wel met 10k kilometers meer) kostte me afgelopen voorjaar 3800 euro. Wel particulier, maar voor die 1000 euro verschil kun je een behoorlijke beurt uit laten voeren.
 
Veel dank voor jullie reacties! Er komt naar mijn begrip geen beurt bij de verkoop. Ik kreeg aan de telefoon ook niet echt een prettig gevoel, man vond mijn vragen eerder lastig dan dat hij zijn best deed mij te helpen. Ik ga er nog eens op kauwen. Het moet wel goed voelen, zeker aangezien ik best een stuk moet reizen naar Tilburg (waar hij staat) en ik geen extra setje ogen mee kan krijgen voor die afstand..
 
Veel dank voor jullie reacties! Er komt naar mijn begrip geen beurt bij de verkoop. Ik kreeg aan de telefoon ook niet echt een prettig gevoel, man vond mijn vragen eerder lastig dan dat hij zijn best deed mij te helpen. Ik ga er nog eens op kauwen. Het moet wel goed voelen, zeker aangezien ik best een stuk moet reizen naar Tilburg (waar hij staat) en ik geen extra setje ogen mee kan krijgen voor die afstand..

Vanuit de fabrikant wordt 6000km als interval gegeven tussen de beurten. Als de vorige beurt al 9000km geleden is en de handelaar niet van plan is om nu een beurt uit te voeren, denk ik dat je beter verder kunt kijken. Ik ben er vrij zeker van dat je voor dat geld betere deals kunt scoren.

Mijn 2011 DL650 met 27000km was vorig jaar januari €5250 bij Gebben motoren. Ik ben met mijn kameraad naar de Vstromspecialist (of hoe die zaak ook heet) in Enkhuizen geweest en die had vergelijkbare vraagprijzen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Over smaak valt te twisten.
Vind het verschil met een nieuwe wel errug laag.

2 maanden geleden een nieuwe gekocht voor nog geen 9000 inclusief wat opties.
2019 model met 0 KM en vers kenteken:

1606510217017.png


Uiteraard makkelijk praten als je de poen hebt liggen :+

Was al een jaar of 5 aan het sparen voor een opvolger van de TransAlp. Oude mormel bleef het maar doen.
Ondertussen was het AfricaTwin fonds uitgegroeid tot een BMW GS fonds.

En dan koop je een Suzuki :]
 
V-Strom 650 is geen fiets waar je snoeihard mee over drempels kan springen.
Wel een heerlijk fietsje dat lekker de bochten invalt en geen last van zijwind heeft.
Hoge zit geeft ook goed overzicht.
 
meen je dat nou :?
moet een motor ook nog mooi zijn

Ja. _O-

Ff serieus nou... Ik vind die halve uitstekende surfplank aan de voorkant echt onwijs lelijk. Ik heb een van de laatste van de eerste serie, dat maakt indruk als ie (netjes schoongemaakt) voor je staat.
 
Ja. _O-

Ff serieus nou... Ik vind die halve uitstekende surfplank aan de voorkant echt onwijs lelijk. Ik heb een van de laatste van de eerste serie, dat maakt indruk als ie (netjes schoongemaakt) voor je staat.
de 1e serie is als een vrouw met een veel te grote bh :+
 
Over smaak valt te twisten.
Vind het verschil met een nieuwe wel errug laag.

2 maanden geleden een nieuwe gekocht voor nog geen 9000 inclusief wat opties.
2019 model met 0 KM en vers kenteken:

Bekijk bijlage 1568897

Uiteraard makkelijk praten als je de poen hebt liggen :+

Was al een jaar of 5 aan het sparen voor een opvolger van de TransAlp. Oude mormel bleef het maar doen.
Ondertussen was het AfricaTwin fonds uitgegroeid tot een BMW GS fonds.

En dan koop je een Suzuki :]
Kan nog gekker, Ik heb exact dezelfde deze week gekocht voor 7999,00. Ook nul km en kakelvers kenteken.
Groet, John
 
Terug
Bovenaan Onderaan