Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gefeliciteerd!Vandaag mijn Strom weggebracht naar Gebben en de Tenere meegenomen maar ik blijf dit Forum wel volgen.
Heb je een 650 of een 1000? En van welk bouwjaar dan. Hoe lang ben je zelf, gebruik je een verlaagd of verhoogd zadel. Heb je nog de standaard spiegels. Wat voor helm heb je.Zijn er meer mensen die met geen mogelijkheid turbulentievrij snelweg kunnen rijden met de givi airflow ruit?
Misschien is het de combinatie van het lage zadel, een relatief lang bovenlijf en het nog net over de ruit willen kijken. Een beetje wind vind ik absoluut niet erg, zelfs wel lekker in de zomermaanden, maar dat bulderen op je helm is gewoon irritant.
Iemand tips voor een alternatieve ruit?
Zijn er meer mensen die met geen mogelijkheid turbulentievrij snelweg kunnen rijden met de givi airflow ruit?
Misschien is het de combinatie van het lage zadel, een relatief lang bovenlijf en het nog net over de ruit willen kijken. Een beetje wind vind ik absoluut niet erg, zelfs wel lekker in de zomermaanden, maar dat bulderen op je helm is gewoon irritant.
Iemand tips voor een alternatieve ruit?
Ik heb zelf een 2012 650 en werd ook gek van het gebulder op mijn helm met een Givi airflow ruit. Laag zetten hielp wel tegen het schudden maar dan had je alsnog veel wind tegen je hoofd en schouders aan. Ook voelde ik veel winde tussen de spiegels en de ruit doorkomen.Heb je een 650 of een 1000? En van welk bouwjaar dan. Hoe lang ben je zelf, gebruik je een verlaagd of verhoogd zadel. Heb je nog de standaard spiegels. Wat voor helm heb je.
Er zijn nogal wat dingen die invloed hebben op de turbulentie. Alle motoren met een ruit hebben daar min of meer last van.
Zelf rij ik op een DL1000 uit 2015. Lengte; 1,85m. De standaard ruit heb ik vervangen door een iets hogere Suzuki ruit (standaard accessoire, in elk geval toen ik hem kocht) met zo'n flip up ruitje. Dat ziet er nog redelijk uit, ik kan er over heen kijken ook. Maar het belangrijkst is dat ik op de snelweg gewoon 140-150 kan rijden met mijn vizier open. Dus geen last van irritante turbulentie. Zeer comfortabel, ook bij wat hardere wind. En dat allemaal voor zo'n 150 euro dacht ik. De beste accessoire toevoeging op mijn motor.
O ja, de spiegels zijn ook vervangen door Kawasaki exemplaren. Dat ziet er wat beter uit dan de originele maar qua turbulentie merk ik geen verschil.
Tot slot: Shoei helm.
De 1050 is echt comfortabel en een motor voor lange afstanden en de Tenere is meer een funbike om een uurtje te knallen op binnenweggetjes en af en toe een zandpad .Gefeliciteerd!
Mooie fiets, vanwaar de overstap?
Wat zijn in jou ogen de verschillen in rijden tussen beiden? Zit tussen dezen te twijfelen
Dank voor je uitgebreide reactie.Heb je een 650 of een 1000? En van welk bouwjaar dan. Hoe lang ben je zelf, gebruik je een verlaagd of verhoogd zadel. Heb je nog de standaard spiegels. Wat voor helm heb je.
Er zijn nogal wat dingen die invloed hebben op de turbulentie. Alle motoren met een ruit hebben daar min of meer last van.
Zelf rij ik op een DL1000 uit 2015. Lengte; 1,85m. De standaard ruit heb ik vervangen door een iets hogere Suzuki ruit (standaard accessoire, in elk geval toen ik hem kocht) met zo'n flip up ruitje. Dat ziet er nog redelijk uit, ik kan er over heen kijken ook. Maar het belangrijkst is dat ik op de snelweg gewoon 140-150 kan rijden met mijn vizier open. Dus geen last van irritante turbulentie. Zeer comfortabel, ook bij wat hardere wind. En dat allemaal voor zo'n 150 euro dacht ik. De beste accessoire toevoeging op mijn motor.
O ja, de spiegels zijn ook vervangen door Kawasaki exemplaren. Dat ziet er wat beter uit dan de originele maar qua turbulentie merk ik geen verschil.
Tot slot: Shoei helm.
Dank voor het aanbod! Ik woon alleen echt aan de andere kant van het land. Ik ga binnenkort even langs bij een winkel waar ik kan proefrijden met verschillende ruitjes.Ik weet niet waar je woont maar:
- ik heb dat originele 1000 ruitje nog in de schuur liggen
- kom een keertje langs en je kunt het testen
- mijn andere ruitje kun je dan ook meteen testen
Exact dat had ik op de proefrit ook vastgesteld en daarom de T7 gekocht.De 1050 is echt comfortabel en een motor voor lange afstanden en de Tenere is meer een funbike om een uurtje te knallen op binnenweggetjes en af en toe een zandpad .
en met de 1050 rij je ongemerkt vaak te snel en met de Tenere heb je dat minder.
Zo, ben net weer thuis. Kleine 600 kilometer gereden.
Bekijk bijlage 1753579
Bekijk bijlage 1753580
Bekijk bijlage 1753581
De kofferset bevalt mij uitstekend. Geen gezeur meer met eten en drinken, of alles meezeulen als je de motor ergens laat staan.
Minpunt van de motor (?) is dat mijn nek errrrug zeer gaat doen na een uur, anderhalf uur rijden. Ik verdenk het stuur. Deze is standaard en lijkt net een paar centimeter te ver weg / te laag te zitten.
Herkent iemand dit probleem? Mijn lengte is 1.83 meter.
Wat betreft de rugpijn. Voor sommigen zijn stuurverhogers de oplossing.
Lezen… het blijft lastigNekpijn.
Ik zal eens kijken naar stuurverhogers.
Mooie fiets !Zo, ben net weer thuis. Kleine 600 kilometer gereden.
Bekijk bijlage 1753579
Bekijk bijlage 1753580
Bekijk bijlage 1753581
De kofferset bevalt mij uitstekend. Geen gezeur meer met eten en drinken, of alles meezeulen als je de motor ergens laat staan.
Minpunt van de motor (?) is dat mijn nek errrrug zeer gaat doen na een uur, anderhalf uur rijden. Ik verdenk het stuur. Deze is standaard en lijkt net een paar centimeter te ver weg / te laag te zitten.
Herkent iemand dit probleem? Mijn lengte is 1.83 meter.
Gaaf zeg! Heb je dit op 1 dag gereden?Zo, ben net weer thuis. Kleine 600 kilometer gereden.
Ja, in een dag.Gaaf zeg! Heb je dit op 1 dag gereden?
Lijkt mij ook wel gaaf om op 1 dag naar bijvoorbeeld de Eifel te rijden, daar leuke route te rijden en weer over de snelweg 's avonds terug.
Zal voor mij dan ook op ruim 600km uitkomen.
Laat even weten of het wat is. Ik ben benieuwdIk heb deze stuurverhogers besteld.
VMT Voigt MT Freiburg Handlebar risers 20 mm for Suzuki V-Strom 1050 , 58,95 €
20mm Handlebar risers CNC milled Suzuki V-Strom 1050 / DE / XT 2020- ✅ engineered in Germany ➠ fast shipping ✅ TÜV approvedvoigt-mt.de
Ben benieuwd of de koppelingskabel en remkabel genoeg speling hebben.
Zal ik doen.Laat even weten of het wat is. Ik ben benieuwd