Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Zijn er meer mensen die met geen mogelijkheid turbulentievrij snelweg kunnen rijden met de givi airflow ruit?

Misschien is het de combinatie van het lage zadel, een relatief lang bovenlijf en het nog net over de ruit willen kijken. Een beetje wind vind ik absoluut niet erg, zelfs wel lekker in de zomermaanden, maar dat bulderen op je helm is gewoon irritant.

Iemand tips voor een alternatieve ruit?
 
Tja, dat blijft een eeuwige discussie. Heb je wel eens zonder ruit gereden? Ik heb een ouder model (05), maar heb dat probleem ook. Soms kan je beter zo laag mogelijk ruitje erop zetten en in een zo laag mogelijke stand. Dan heb je wel wind maar geen turbulentie.

Probeer eens wat naar voren/achteren te bewegen, dan krijg je een beetje beeld van waar je turbulentie hebt en waar niet.
 
Zijn er meer mensen die met geen mogelijkheid turbulentievrij snelweg kunnen rijden met de givi airflow ruit?

Misschien is het de combinatie van het lage zadel, een relatief lang bovenlijf en het nog net over de ruit willen kijken. Een beetje wind vind ik absoluut niet erg, zelfs wel lekker in de zomermaanden, maar dat bulderen op je helm is gewoon irritant.

Iemand tips voor een alternatieve ruit?
Heb je een 650 of een 1000? En van welk bouwjaar dan. Hoe lang ben je zelf, gebruik je een verlaagd of verhoogd zadel. Heb je nog de standaard spiegels. Wat voor helm heb je.

Er zijn nogal wat dingen die invloed hebben op de turbulentie. Alle motoren met een ruit hebben daar min of meer last van.

Zelf rij ik op een DL1000 uit 2015. Lengte; 1,85m. De standaard ruit heb ik vervangen door een iets hogere Suzuki ruit (standaard accessoire, in elk geval toen ik hem kocht) met zo'n flip up ruitje. Dat ziet er nog redelijk uit, ik kan er over heen kijken ook. Maar het belangrijkst is dat ik op de snelweg gewoon 140-150 kan rijden met mijn vizier open. Dus geen last van irritante turbulentie. Zeer comfortabel, ook bij wat hardere wind. En dat allemaal voor zo'n 150 euro dacht ik. De beste accessoire toevoeging op mijn motor.

O ja, de spiegels zijn ook vervangen door Kawasaki exemplaren. Dat ziet er wat beter uit dan de originele maar qua turbulentie merk ik geen verschil.

Tot slot: Shoei helm.
 
Zijn er meer mensen die met geen mogelijkheid turbulentievrij snelweg kunnen rijden met de givi airflow ruit?

Misschien is het de combinatie van het lage zadel, een relatief lang bovenlijf en het nog net over de ruit willen kijken. Een beetje wind vind ik absoluut niet erg, zelfs wel lekker in de zomermaanden, maar dat bulderen op je helm is gewoon irritant.

Iemand tips voor een alternatieve ruit?
Heb je een 650 of een 1000? En van welk bouwjaar dan. Hoe lang ben je zelf, gebruik je een verlaagd of verhoogd zadel. Heb je nog de standaard spiegels. Wat voor helm heb je.

Er zijn nogal wat dingen die invloed hebben op de turbulentie. Alle motoren met een ruit hebben daar min of meer last van.

Zelf rij ik op een DL1000 uit 2015. Lengte; 1,85m. De standaard ruit heb ik vervangen door een iets hogere Suzuki ruit (standaard accessoire, in elk geval toen ik hem kocht) met zo'n flip up ruitje. Dat ziet er nog redelijk uit, ik kan er over heen kijken ook. Maar het belangrijkst is dat ik op de snelweg gewoon 140-150 kan rijden met mijn vizier open. Dus geen last van irritante turbulentie. Zeer comfortabel, ook bij wat hardere wind. En dat allemaal voor zo'n 150 euro dacht ik. De beste accessoire toevoeging op mijn motor.

O ja, de spiegels zijn ook vervangen door Kawasaki exemplaren. Dat ziet er wat beter uit dan de originele maar qua turbulentie merk ik geen verschil.

Tot slot: Shoei helm.
Ik heb zelf een 2012 650 en werd ook gek van het gebulder op mijn helm met een Givi airflow ruit. Laag zetten hielp wel tegen het schudden maar dan had je alsnog veel wind tegen je hoofd en schouders aan. Ook voelde ik veel winde tussen de spiegels en de ruit doorkomen.

Toen ik bij Boonstra wat onderdelen bestelde heb ik gelijk een setje andere spiegels gekocht. Online werden Aprilla Tuono spiegels aangeraden maar die waren niet op voorraad. Toen gekozen voor de V-PARTS SPIEGEL OEM-STIJL RECHTS E113D en E113L voor links. Dit hielp heel veel met de wind die langs het scherm komt en zorgde er voor dat ik weer zonder schuddende helm op de snelweg kon rijden.

Hierna nog een popup ruitje toegevoegd wat van een BMW af kwam, waardoor ik ook met 120-130 nog redelijk prettig kon rijden. Wel zit het direct in mijn zicht dus kijk de eerste 5 minuten een beetje scheel. Wanneer ik van de snelweg af ben haal ik hem er weer af.
 
Gefeliciteerd!
Mooie fiets, vanwaar de overstap?
Wat zijn in jou ogen de verschillen in rijden tussen beiden? Zit tussen dezen te twijfelen
De 1050 is echt comfortabel en een motor voor lange afstanden en de Tenere is meer een funbike om een uurtje te knallen op binnenweggetjes en af en toe een zandpad .
en met de 1050 rij je ongemerkt vaak te snel en met de Tenere heb je dat minder.
 
Heb je een 650 of een 1000? En van welk bouwjaar dan. Hoe lang ben je zelf, gebruik je een verlaagd of verhoogd zadel. Heb je nog de standaard spiegels. Wat voor helm heb je.

Er zijn nogal wat dingen die invloed hebben op de turbulentie. Alle motoren met een ruit hebben daar min of meer last van.

Zelf rij ik op een DL1000 uit 2015. Lengte; 1,85m. De standaard ruit heb ik vervangen door een iets hogere Suzuki ruit (standaard accessoire, in elk geval toen ik hem kocht) met zo'n flip up ruitje. Dat ziet er nog redelijk uit, ik kan er over heen kijken ook. Maar het belangrijkst is dat ik op de snelweg gewoon 140-150 kan rijden met mijn vizier open. Dus geen last van irritante turbulentie. Zeer comfortabel, ook bij wat hardere wind. En dat allemaal voor zo'n 150 euro dacht ik. De beste accessoire toevoeging op mijn motor.

O ja, de spiegels zijn ook vervangen door Kawasaki exemplaren. Dat ziet er wat beter uit dan de originele maar qua turbulentie merk ik geen verschil.

Tot slot: Shoei helm.
Dank voor je uitgebreide reactie.

Ik heb een DL1000 uit 2016 met het lage zadel een givi airflow ruit en kawa spiegels. Ik ben 180cm lang ongeveer en heb een Shoei GT Air 2 helm.

Helaas heb ik de originele ruit niet bij m’n motor gekregen. Ik heb namelijk nog wel een puig flip up ruitje liggen.
 
Los van m’n turbulentie problemen heb ik vandaag wel een heerlijke route gereden langs de Rijn Maas en Waal.

In de middag sloeg het weer helaas helemaal om maar wel lekker gereden :]

D84BCA9E-41C0-410C-BF33-6DED41A9DD64.jpeg

52AE88FD-15D7-4133-AA1F-0E3C0D78B8E1.jpeg

F967BA2A-766C-4047-8E4A-390FF4B28AFC.jpeg
 
Ik weet niet waar je woont maar:
- ik heb dat originele 1000 ruitje nog in de schuur liggen
- kom een keertje langs en je kunt het testen
- mijn andere ruitje kun je dan ook meteen testen
 
Ik weet niet waar je woont maar:
- ik heb dat originele 1000 ruitje nog in de schuur liggen
- kom een keertje langs en je kunt het testen
- mijn andere ruitje kun je dan ook meteen testen
Dank voor het aanbod! :) Ik woon alleen echt aan de andere kant van het land. Ik ga binnenkort even langs bij een winkel waar ik kan proefrijden met verschillende ruitjes.
 
Zo, ben net weer thuis. Kleine 600 kilometer gereden.

PXL_20220424_074018825.jpg


PXL_20220424_102741166.MP.jpg



PXL_20220424_110221632.jpg


De kofferset bevalt mij uitstekend. Geen gezeur meer met eten en drinken, of alles meezeulen als je de motor ergens laat staan.

Minpunt van de motor (?) is dat mijn nek errrrug zeer gaat doen na een uur, anderhalf uur rijden. Ik verdenk het stuur. Deze is standaard en lijkt net een paar centimeter te ver weg / te laag te zitten.

Herkent iemand dit probleem? Mijn lengte is 1.83 meter.
 
De 1050 is echt comfortabel en een motor voor lange afstanden en de Tenere is meer een funbike om een uurtje te knallen op binnenweggetjes en af en toe een zandpad .
en met de 1050 rij je ongemerkt vaak te snel en met de Tenere heb je dat minder.
Exact dat had ik op de proefrit ook vastgesteld en daarom de T7 gekocht.
 
Zo, ben net weer thuis. Kleine 600 kilometer gereden.

Bekijk bijlage 1753579

Bekijk bijlage 1753580


Bekijk bijlage 1753581

De kofferset bevalt mij uitstekend. Geen gezeur meer met eten en drinken, of alles meezeulen als je de motor ergens laat staan.

Minpunt van de motor (?) is dat mijn nek errrrug zeer gaat doen na een uur, anderhalf uur rijden. Ik verdenk het stuur. Deze is standaard en lijkt net een paar centimeter te ver weg / te laag te zitten.

Herkent iemand dit probleem? Mijn lengte is 1.83 meter.

Lekker stuk! Wat betreft de rugpijn. Voor sommigen zijn stuurverhogers de oplossing.
 
Zo, ben net weer thuis. Kleine 600 kilometer gereden.

Bekijk bijlage 1753579

Bekijk bijlage 1753580


Bekijk bijlage 1753581

De kofferset bevalt mij uitstekend. Geen gezeur meer met eten en drinken, of alles meezeulen als je de motor ergens laat staan.

Minpunt van de motor (?) is dat mijn nek errrrug zeer gaat doen na een uur, anderhalf uur rijden. Ik verdenk het stuur. Deze is standaard en lijkt net een paar centimeter te ver weg / te laag te zitten.

Herkent iemand dit probleem? Mijn lengte is 1.83 meter.
Mooie fiets !
 
Gaaf zeg! Heb je dit op 1 dag gereden?

Lijkt mij ook wel gaaf om op 1 dag naar bijvoorbeeld de Eifel te rijden, daar leuke route te rijden en weer over de snelweg 's avonds terug.
Zal voor mij dan ook op ruim 600km uitkomen.
Ja, in een dag. :Y

Ik doe dat minimaal 2 keer per jaar. Het is verschrikkelijk mooi rijden daar in vergelijking met Nederland.

Het was de eerste lange rit met de V-strom en dat gaat een stuk comfortabeler (afgezien van de nekpijn) dan met de Vmax die ik had. :}

Eifel en Ardennen was voor mij ook nog in een dag te doen, maar dan zit ik op 700 km. Dat is volgens mij alweer 3 jaar geleden.
 
Hoi iedereen,
Gisteren mijn eerste Suzuki v-strom650 gekocht (gele uit 2018 met 2800km op de teller) stuk meer comfort dan mijn Honda CBR650F :)

Merkte wel op bij thuiskomst dat als de motor loopt, dat je een zacht gezoemd hoort komen net onder de tank. Is dat normaal?
Klinkt zachter dan wanneer je de motor op contact zet (dan hoor je de system check geluiden) daarna is het stil, als de motor dan gestart is hoor je een zacht zoemend geluid, met luisteren op de tank lijkt het daaruit te komen? Bekend voor iemand?
 
Terug
Bovenaan Onderaan