Klinkt als een goede tip! Ik ga morgen eens kijken hoe dat er van dichtbij uitziet.
@ YZ-Martin:
Zit gewoon met de universele plaat op de kont gemonteerd.
ik zal vanavond even foto's maken.
Kan ik ze morgen omline zetten.
Mn Freewilly heeft samen met mn broer ook een onderhoudsbeurtje gegeven en is uitgerust met handvatverwarming en stofbalgen om de voorvorken. De luchtfilter zag er ook erg smutsj uit maar het verschonen gaf in mijn geval geen verandering in rijgedrag.
Handvatverwarming in combinatie met de handkappen is trouwens een goddelijke combinatie.
Laat de winter maar komen - ik ben er klaar voor.
Ik rijd in de winter door. Motor lijdt er wel een beetje onder, maar door flink te sprayen met vaseline kun je de schade wel binnen de perken houden. Verder boeit uiterlijk me niet zoveel. Eigenlijk is het vooral je ketting die er 'echt' last van heeft, voor de rest moet je 'm gewoon vet houden en na de winter goed poetsen.Kickje
Wie rijdt er de winter door en doen jullie iets speciaals aan de motor zodat hij het goed overleefd?
Zelf heb ik vorig jaar de winter door gereden omdat ik geen auto had en ik heb toch vastgesteld dat strooizout (pekel) geen al te gunstig effect heeft op sommige metalen onderdelen. Met name de buisjes van de oliekoeler vonden dat niet zo tof. Is daar iets tegen te beginnen?
.
Zie verder http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm voor welke middeltjes werken en welke niet
Ik vind het moeilijk om er conclusies uit te trekken, tenzij ik van plan ben om plamuurmessen buiten te bewaren.
In de test wordt warmte, pekel, slijtvastheid en slagregen bij een snelheid van 150km/u niet meegerekend.
Misschien moet ik maar een testje doen door die tectylwax op de linkerkant van mijn motorfiets te spuiten, en de rechterkant onbehandeld laten
En voor de voorvorken is het niet zo goed, maar die hebben inmiddels Liefde gehad en zijn nu braaf. Net als de keringen.