Gave foto! Ik had hem ook gezien op marktplaats, de beste kleurencombinatiemerk je veel verschil in hoe ze rijden?
Je kunt een revisiesetje in de rempomp knallen, heb ik vorig jaar ook gedaan. 19/43 is trouwens de standaard tandwielverhouding dus ik ben benieuwd waarom je dat een uitroepteken bij hebt gezet. Ik rij zelf met 18/44. Een keer netjes laten afstellen op de dyno staat ook nog op mijn verlanglijstje.
ja er is er 1 te koop.Nog mensen hier die hun ST 1050 te koop hebben?
dat kan ik toch niet ruikenJa ik doelde op mensen die die em nog niet online hadden staan
in welk excel bestand heb deze gevonden?Vanochtend deze uit 2007 opgehaald
Vorige week zondag onderweg naar de Ardennen hield de motor er plots mee op, startte ook niet meer. Via mijn reisbijstandsverzekering werd een "depanneur" gestuurd. Gelukkig bracht deze mij met de motor naar huis ipv naar zijn bedrijf.
Thuis kon ik de motor met startkabels starten en met een multimeter eea meten. Bleek dat de dynamo geen stroom leverde. Waarom werd duidelijk toen ik de deksel van de dynamo - waar de stator op bevestigd is - gedemonteerd had.
Enkele jaren geleden had ik in een motorblad een artikel gelezen over Carmo Electronics in Helmond, die oa dynamo's opnieuw wikkelt.
Maandagochtend kort na openingstijd was ik bij dat bedrijf met de kapotte stator. Reparatie zou ongeveer 1 week duren. Maar al donderdagmiddag kreeg ik een mail dat de stator klaar was en opgehaald kon worden. Meteen ook maar bij m'n dealer een nieuwe accu opgehaald. Monteren van de stator en wisselen van de accu was niet veel werk en vrijdagavond al een ritje kunnen maken.
Is de 2e keer dat ik met deze motor een kapotte dynamo heb, vorige keer was in 2012 bij km stand van bijna 79.000, nu 165.800. Toen een nieuwe gekocht voor ruim € 700.- deze keer was ik maar 217,20 kwijt. Heb nu ook 3 jr garantie !
Frans.
Tja ... Honda heeft er ook last van.dan rijst toch de vraag hoe kan het 2x gebeuren.
te veel zware (stroom-)gebruikers in aangesloten
spanning regelaar toch niet helemaal 100%. ook al zijn de meet waarden correct.
of iets anders....
ja wel, u bent toe gevoegd.voeg mij ook maar toe, ben in het bezit van een (eerste eigenaar) 955i van 2001, british racing green. ondertussen toch al een 130.000km.
Afgelopen weekend heb ik proefgereden op een 2007 Sprint ST (nog met kunststof tank) als mogelijke vervanger van mijn 1997 Kawasaki ZZR 600.
Ik wilde eigenlijk proefrijden op een 2011 Sprint ST, maar die had een lege accu.
Het blok en de manier van rijden beviel me goed, maar er waren 2 puntjes die me tegenvielen:
1. Ik heb gereden zonder motorbroek, maar met een gewone spijkerbroek aan. Mijn linker knie/dijbeen werd erg warm door de hitte van de motor/lucht.
2. Ik zat met mijn linker knie vaak net tegen de kuip aan. Bij het rijden is dat wat vervelend. Ik ben niet overdreven lang (1.85m) maar ik heb wel redelijk lange benen voor mijn lengte.
Herkennen meer Sprint ST rijders dit?
Is dit nog anders op het 2011 model (met de stalen tank, hoger stuur en iets aangepaste luchtkanalen, als ik het goed lees)? Of zijn er andere dingen die deze ongemakken oplossen?
Ik vind het wel echt een hele mooie motor, en het segment sport-tour bevalt me heel goed. Het rijden was ook prettig, blok voelt goed. Het zou dus top zijn als deze minpuntjes weggepoetst kunnen worden met een 2011 model