Ola!
Na twee jaar op een SpeedFour te hebben gereden, ben ik sinds februari overgestapt op een Sprint ST uit 2008. Speedy was mijn eerste motor en een lekker licht en speels fietsje, maar uiteindelijk kon ik er door mijn lange benen niet echt lekker op zitten. Ritjes van een uur waren echt wel de max... Met de gedachte om vaker woon-werk verkeer op de motor te gaan doen, wilde ik toch graag iets meer comfort zodat ik niet verkrampt bij de klant aan zou komen.
Maatje van me heeft heel hard zijn best gedaan om me op een VFR te krijgen, maar uiteindelijk ben ik toch Triumph trouw gebleven en is het de Britse VFR killer geworden: de Sprint ST 1050.
Dankzij Corona is het woon-werk verkeer geminimaliseerd, maar de paar ritjes die ik ermee heb gemaakt waren dik voor mekaar! Toppunt was een dagje Friesland en na 300km gewoon fris en fruitig afstappen. Dus wat comfort betreft een hele verbetering! Ik begreep alleen dat het gel-zadel een verademing is ten opzichte van de standaard, dat gaat mijn achterwerk ook nog wel waarderen denk ik, dus als iemand iets heeft liggen...
Plaatjes bij het praatje:
M'n ex
De Sprint
Het helikopter platform is er ondertussen af, die topkoffer heb ik voor mijn werk niet nodig. En er ligt een TOR uitlaat klaar, nog even bedenken of die eronder gaat voor een iets mooier geluid...
Overige info:
Complete kofferset (topkoffer van Givi, zijkoffers origineel), Oxford hadvatverwarming, LED koplampen en net geen 60k op de klok.