Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"


Je zou eens kunnen kijken naar een upgraden voor je huidige vering. Ik wil geen hyperpro meer en ben toen verder gaan kijken. Bij HK suspension hebben ze op de originele schokbreker toen een ohlins veer gezet en andere olie er in en voor heb ik een set van wilbers op hun advies met andere olie. Bij elkaar een kleine 250 euro en de vering is super👌

Ik heb het wel zelf gemonteerd en daarna door hun laten afstellen, met montage zal het iets duurder uitpakken.

Als alternatief kon in de volledige schokbreker achter laten vervangen maarja dan werd het iets duurder. Maar hun gaven aan dat dit een prima alternatief was en daar ben ik het wel mee eens achteraf.
 
Je zou eens kunnen kijken naar een upgraden voor je huidige vering. Ik wil geen hyperpro meer en ben toen verder gaan kijken. Bij HK suspension hebben ze op de originele schokbreker toen een ohlins veer gezet en andere olie er in en voor heb ik een set van wilbers op hun advies met andere olie. Bij elkaar een kleine 250 euro en de vering is super👌

Ik heb het wel zelf gemonteerd en daarna door hun laten afstellen, met montage zal het iets duurder uitpakken.

Als alternatief kon in de volledige schokbreker achter laten vervangen maarja dan werd het iets duurder. Maar hun gaven aan dat dit een prima alternatief was en daar ben ik het wel mee eens achteraf.
Wat waren de klachten over de hyperpro bij jou, ik heb net mijn voor en achter veren vervangen maar moet zeggen dat het voor mij wel geschikt is.
 
Wat waren de klachten over de hyperpro bij jou, ik heb net mijn voor en achter veren vervangen maar moet zeggen dat het voor mij wel geschikt is.

Naja klachten is een groot woord.
Het is erg geschikt voor touren en gericht op comfort. Echter als je iets sportiever rijd is het naadje omdat het progressief is dus elke bocht anders aanvoelt met insturen. Midden in de bocht zit je bovenin het slapper deel van de veer waardoor hij veel meer wiebelt dan lineair. Dat word door de lange veerweg van de Tiger nog eens verergerd.

Bij hyperpro hebben ze het een paar keer anders afgesteld super nette service 👍. Echter kregen ze het gewoon niet strak en gaven aan dat dit een eigenschap van de vering is omdat het nou eenmaal op comfort is gericht.

Daarom heb ik toen de keuze voor een ander merk gemaakt en dat bevalt me veel beter. En het is ook nog eens goedkoper.

Kortom er is geen goed of slecht. Alleen is hyperpro/progressieve vering voor de tour rijder die veel comfort wil en de rijder die wat meer stabiliteit in de bochten wil of een circuit rijder zul je vaak voor lineair zien gaan.
 
Hyperpro levert dacht ik, ook wel lineaire veren?
 
Hyperpro levert dacht ik, ook wel lineaire veren?

Klopt maar een heel klein assortiment. Achter veren voor de cross motoren is dat niet voor weggebruik. Voorvork hebben ze wel een klein assortiment voor weggebruik (ook voor de Tiger overigens).

Hun voorkeur en klanten zijn nou eenmaal niet gericht op die veren dus dat is te begrijpen.
 
Weet iemand waar de knipperrelais zit, mij knippers branden alleen nog maar constant
 
Weet iemand waar de knipperrelais zit, mij knippers branden alleen nog maar constant
in je neuscone, onder/achter je cockpit gezien vanaf je zitpositie

ik rijdt btw ook hyperpro...voor....al weet ik niet of deze lineair zijn of progressief...voelt wel progressief.
achter heb ik een ohlims....rijdt als een malle.
 
Ik heb een streetbox van Hyperpro, rijd ook super, ik vind ze niet te slap in elk geval.
 
in je neuscone, onder/achter je cockpit gezien vanaf je zitpositie

ik rijdt btw ook hyperpro...voor....al weet ik niet of deze lineair zijn of progressief...voelt wel progressief.
achter heb ik een ohlims....rijdt als een malle.
Raakt jouw voorwiel wel de grond dan? 😋 Nee zonder gekheid bij de Tiger 1050 is achter de grootste tekortkoming. Dus ik kan me voorstellen dat het geheel je voldoening geeft....
 
Ik heb een streetbox van Hyperpro, rijd ook super, ik vind ze niet te slap in elk geval.

Snap ik helemaal! Streetbox is tov de originele vering een grote stap voorruit in zowel comfort als rijeigenschappen. Echter het is gewoon hoe je rijstijl is en wat je gewend bent! Heb je alleen originele fabriek af vering gehad dan vind je het vast wel oké, heb je een streetbox vind je dat al veel en veel beter. En hou je van een beetje meer door knallen in de bochten dan ben ik van mening dat een ohlins of wilbers nog weer een verbetering is.
 
Heeft het nut om de fuel level sensor schoon te maken, of gelijk vervangen?
Ik heb vandaag zonder benzine gestaan, gelukkig was het maar 10 minuten duwen.
Het lampje was gaan branden, de meter had nog 3 strepen en gaf aan nog 100 kilometer te kunnen. Maar helaas.
 

Bijlagen

  • 15945663949556810159364184574542.jpg
    15945663949556810159364184574542.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 4
Heeft het nut om de fuel level sensor schoon te maken, of gelijk vervangen?
Ik heb vandaag zonder benzine gestaan, gelukkig was het maar 10 minuten duwen.
Het lampje was gaan branden, de meter had nog 3 strepen en gaf aan nog 100 kilometer te kunnen. Maar helaas.

Je kunt hem een reset geven met tune ecu. Vervolgens leert hij zichzelf opnieuw in. Uiteraard kan hij ook gewoon kapot zijn of blijven hangen ofzo maar dat zou ik eerst proberen....
 
Je kunt hem een reset geven met tune ecu. Vervolgens leert hij zichzelf opnieuw in. Uiteraard kan hij ook gewoon kapot zijn of blijven hangen ofzo maar dat zou ik eerst proberen....
Ik heb de tank gedemonteerd en de sensor zo aangesloten laag of hoog doet hij eigelijk allemaal niet, ik denk dat er niks anders opzit dan een nieuwe.
Weet jij of de laag sensor appart is het lampje zeg maar?
 
Ik heb de tank gedemonteerd en de sensor zo aangesloten laag of hoog doet hij eigelijk allemaal niet, ik denk dat er niks anders opzit dan een nieuwe.
Weet jij of de laag sensor appart is het lampje zeg maar?
Nou er zit zoiezo een vertraging op van een paar minuten bij mij. Na een paar minuten rijden loopt hij bij mij altijd pas op na het tanken.
 
Ik heb een nieuwe sensor besteld hij lijkt niet goed te registreren, en omdat de tank er toch afligt gelijk de airboxmod uitgevoerd.
Nu zit ik te twijfelen of ik de sai er ook uit zal halen de cat is er ook al uit, heeft dit extra voordelen zo ja welke.
En ik had ergens gelezen dat je gelijk een nieuwe tune er in moet zetten, iemand hier verstand van die mij kan helpen? Ik durf daar zelf niet aan te kloeien
 
Ik heb een nieuwe sensor besteld hij lijkt niet goed te registreren, en omdat de tank er toch afligt gelijk de airboxmod uitgevoerd.
Nu zit ik te twijfelen of ik de sai er ook uit zal halen de cat is er ook al uit, heeft dit extra voordelen zo ja welke.
En ik had ergens gelezen dat je gelijk een nieuwe tune er in moet zetten, iemand hier verstand van die mij kan helpen? Ik durf daar zelf niet aan te kloeien

Ik haal de sai er altijd gelijk uit bij al m'n motoren hij gaat er iets soepeler van lopen en vooral minder ploffen.

Een andere tune kan geen kwaad dat levert je wat meer vermogen op soms. En wat soepeler lopen.
 
Ik haal de sai er altijd gelijk uit bij al m'n motoren hij gaat er iets soepeler van lopen en vooral minder ploffen.

Een andere tune kan geen kwaad dat levert je wat meer vermogen op soms. En wat soepeler lopen.
Vermogens winst hoeft niet voor mij, hij hikt wel eens in lage toerentallen wat ik vervelend vind.
Ken jij misschien iemand die weet wat hij doet met nieuwe tunes op een motor zetten, hiervoor kan ik beter niet bij een dealer zijn denk ik.
 
Vermogens winst hoeft niet voor mij, hij hikt wel eens in lage toerentallen wat ik vervelend vind.
Ken jij misschien iemand die weet wat hij doet met nieuwe tunes op een motor zetten, hiervoor kan ik beter niet bij een dealer zijn denk ik.

Ik denk dat je dat prima bij een dealer kunt laten doen. Ik doe het gewoon zelf heb een kabel voor 15 euro gekocht en kijk welke mappings er passen bij mijn modificaties en specs en kies daarop een map uit. Triumph levert een aantal maps die beschikbaar zijn op de website van tune ecu en er zijn ook een aantal zogenaamde custom mappings. Ik rij zelf met de frankentune zoals 1 zo'n custom mapping. In mijn ogen en met mijn specs van de motor de fijnste mapping. Ik heb ook verschillende andere geprobeerd maar dit bevalt mij het beste.

Het voordeel van zelf doen is dat je zo weer naar een ander overstapt als hij niet bevalt. En weer terug indien nodig. Bij een zaak zul je hiervoor uiteraard moeten betalen want die mensen werken niet voor nop.

Het klinkt vrij ingewikkeld maar het is echt kinderspel om ze te wisselen. Een paar pagina's terug heb ik hierover al eens uitleg gegeven en wat links gedeeld waar een uitleg staat en de mappings. Mocht je er niet uit komen mag je me altijd een pb doen.
 
Ik denk dat je dat prima bij een dealer kunt laten doen. Ik doe het gewoon zelf heb een kabel voor 15 euro gekocht en kijk welke mappings er passen bij mijn modificaties en specs en kies daarop een map uit. Triumph levert een aantal maps die beschikbaar zijn op de website van tune ecu en er zijn ook een aantal zogenaamde custom mappings. Ik rij zelf met de frankentune zoals 1 zo'n custom mapping. In mijn ogen en met mijn specs van de motor de fijnste mapping. Ik heb ook verschillende andere geprobeerd maar dit bevalt mij het beste.

Het voordeel van zelf doen is dat je zo weer naar een ander overstapt als hij niet bevalt. En weer terug indien nodig. Bij een zaak zul je hiervoor uiteraard moeten betalen want die mensen werken niet voor nop.

Het klinkt vrij ingewikkeld maar het is echt kinderspel om ze te wisselen. Een paar pagina's terug heb ik hierover al eens uitleg gegeven en wat links gedeeld waar een uitleg staat en de mappings. Mocht je er niet uit komen mag je me altijd een pb doen.
Ik zal het nog eens nalezen of ik het zelf doe of een ander er voor betaal, de sai block off plates zijn goed zelf te maken zo te zien. 50 euro excl verzenden is nogal wat voor wat aluminium.
 
Ik heb eens even zitten denken, maar je kunt alles verwijderen en plaatjes monteren.
Maar is het niet veel makkelijker om gewoon de uitgang in de luchtbox af te stoppen, en het stekkertje los te halen?
Kun je alles laten zitten en toch hetzelfde effect, kwa gewicht zal het niet veel zijn.
 
Je zou eens kunnen kijken naar een upgraden voor je huidige vering. Ik wil geen hyperpro meer en ben toen verder gaan kijken. Bij HK suspension hebben ze op de originele schokbreker toen een ohlins veer gezet en andere olie er in en voor heb ik een set van wilbers op hun advies met andere olie. Bij elkaar een kleine 250 euro en de vering is super👌

Ik heb het wel zelf gemonteerd en daarna door hun laten afstellen, met montage zal het iets duurder uitpakken.

Als alternatief kon in de volledige schokbreker achter laten vervangen maarja dan werd het iets duurder. Maar hun gaven aan dat dit een prima alternatief was en daar ben ik het wel mee eens achteraf.
Vorige week toevallig bij Andre Stamsnijder van SO-products Bornebroek geweest en ga daar achter aan laten passen ,
goed gevoel bij en ja hij doet niks anders maar over de voorkant (hyperpro) zeer tevreden gaat veel makkelijker de bocht in 😎
 
Even de accu gedemonteerd voor de kantelsensor, zie ik dit beide zijde. Afgeschreven of kan het geen kwaad?
20200714_194449.jpg

20200714_194508.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan