Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

Hmmm dilemma's dilemma's

Hoeveel verschil zit er tussen de Tiger SE (2013) en de Tiger Sport (ook 2013) ?

Ik had een mooie SE gezien, in matgrijze / zwarte kleurstelling, maar ik zie nu een witte Sport voor het zelfde geld koop, en die heeft ook nog iets minder gereden. Ik begreep dat de vering van de laatste modellen SE al een flinke verbetering is ten opzichte van de oude modellen, maar is de Sport dan nog weer een stap beter?

Beide zijn qua opties goed voorzien, en op het oog vind ik die zwart grijze wel heel tof. Maar ik ben bang dat de Sport dan echt de betere keuze is?
Denk dat een proefrit je uitkomst bied.
De SE is wat sportiever te rijden dan de sport
 
Denk dat er tussen se en sport meer verschil zit in zithouding dan vering. Se en oudere modellen zouden iets sportiever zitten.
 
de SE is inmiddels verkocht, dus dat maakt de keuze makkelijker.
Als het meezit vrijdag even bij de Sport kijken en proefzitten/rijden.

@Tripledude jij zegt dat de SE sportiever te rijden is dan de sport? Uit de teksten van triumph zelf lees ik dat de sport juist iets sportiever (met name qua zit) zou moeten zijn?
 
de SE is inmiddels verkocht, dus dat maakt de keuze makkelijker.
Als het meezit vrijdag even bij de Sport kijken en proefzitten/rijden.

@Tripledude jij zegt dat de SE sportiever te rijden is dan de sport? Uit de teksten van triumph zelf lees ik dat de sport juist iets sportiever (met name qua zit) zou moeten zijn?
Op de sport zit je juist er wat meer in, en op de SE juist wat meer erop, dat is mijn ervaring
 
En net gebeld dat de Sport in principe ook verkocht is.
Zo ga je in 2 dagen van twijfel tussen 2, naar geen opties meer...

Blijkbaar toch populaire dingen die tigers ;)
 
Ben de vering aan het monteren,gelijk nieuwe keringen en olie er in.
Maar gewoon de specs van hyperpro aanhouden 130mm of iets meer olie voor stevigere vering?
 
Ben de vering aan het monteren,gelijk nieuwe keringen en olie er in.
Maar gewoon de specs van hyperpro aanhouden 130mm of iets meer olie voor stevigere vering?

Kan maar je kunt ook gewoon dikkere olie er in doen of de vork afstellen als alles in elkaar zit. Met een kleinere luchtkamer krijg je iets meer compressie maar dit kun je ook stellen op de vork naderhand. Het veranderd best wel iets maar hyperpro blijft altijd wat slap bovenin dat is gewoon een eigenschap die je daarmee niet veranderd.... Overigens denk ik dat je achterveer ook gebaseerd is op de standaard afstellingen vanuit hyperpro dus daar mee zul je dan aan het corrigeren moeten gaan om de boel gelijk te houden.
 
Laatst bewerkt:
Kan maar je kunt ook gewoon dikkere olie er in doen of de vork afstellen als alles in elkaar zit. Met een kleinere luchtkamer krijg je iets meer compressie maar dit kun je ook stellen op de vork naderhand. Het veranderd best wel iets maar hyperpro blijft altijd wat slap bovenin dat is gewoon een eigenschap die je daarmee niet veranderd.... Overigens denk ik dat je achterveer ook gebaseerd is op de standaard afstellingen vanuit hyperpro dus daar mee zul je dan aan het corrigeren moeten gaan om de boel gelijk te houden.
Dank gewoon de aangegeven hoeveelheid aangehouden. afstellen kan inderdaad ook nog, net al een klein stukje geprobeerd maar hij is nu erg hard bij kleine hobbeltjes.
Een beetje testen voor het beste resultaat lijkt mij.
 
Vrijdag gereden met een "gewone" Tiger 1050 en even gezeten op een Tiger sport.

De Tiger reed prima, op 2 punten na, vond de versnellingsbak erg lomp en de achterveer was er slecht, die veer was waarschijnlijk alleen bij deze.
Grootste nadeel vond ik echt dat ik hem wat saai vond, het ging ongemerkt al best hard, want hij stuurt super soepel.
Ik miste echter het speelse randje, en wat emotie, wat voor de glimlach moet zorgen. Dit vond ik op een Tracer 900 wel, dus die gekocht.
Als ik er dagelijks op moest zitten was de Tiger zeker de betere fiets, maar voor plezier ritjes vond ik de Tracer leuker.

Bedanktvoor de tips hier.
 
Vrijdag gereden met een "gewone" Tiger 1050 en even gezeten op een Tiger sport.

De Tiger reed prima, op 2 punten na, vond de versnellingsbak erg lomp en de achterveer was er slecht, die veer was waarschijnlijk alleen bij deze.
Grootste nadeel vond ik echt dat ik hem wat saai vond, het ging ongemerkt al best hard, want hij stuurt super soepel.
Ik miste echter het speelse randje, en wat emotie, wat voor de glimlach moet zorgen. Dit vond ik op een Tracer 900 wel, dus die gekocht.
Als ik er dagelijks op moest zitten was de Tiger zeker de betere fiets, maar voor plezier ritjes vond ik de Tracer leuker.

Bedanktvoor de tips hier.

Veel plezier van de tracer! Heb je de gt of de gewone? Die gt stuurt namelijk echt een klap beter dan de gewone....
 
Veel plezier van de tracer! Heb je de gt of de gewone? Die gt stuurt namelijk echt een klap beter dan de gewone....

De gewone, GT is er eigenlijk alleen nog maar nieuw, en dat was ik niet van plan.
Vooral op hoge snelheid zou de GT inderdaad wat stabieler moeten zijn, door de langere achterbrug.
maar zo vaak rijd ik geen 180+
 
De gewone, GT is er eigenlijk alleen nog maar nieuw, en dat was ik niet van plan.
Vooral op hoge snelheid zou de GT inderdaad wat stabieler moeten zijn, door de langere achterbrug.
maar zo vaak rijd ik geen 180+

Ow ik vond het ook al bij lagere snelheden een giga verschil maken. Maar de gt had bij mijn weten ook betere vering. Bij de gewone had ik toen enorm veel onbalans in de bochten en doorslaan. Schijnt een veel gehoorde klacht te zijn volgens de dealer en ik heb het ook al van kennissen met een tracer gehoord die hebben er andere vering onder gehangen om die reden. Maarja originele vering van een tiger is ook waardeloos die heb ik ook aangepast... 😂
 
Ow ik vond het ook al bij lagere snelheden een giga verschil maken. Maar de gt had bij mijn weten ook betere vering. Bij de gewone had ik toen enorm veel onbalans in de bochten en doorslaan. Schijnt een veel gehoorde klacht te zijn volgens de dealer en ik heb het ook al van kennissen met een tracer gehoord die hebben er andere vering onder gehangen om die reden. Maarja originele vering van een tiger is ook waardeloos die heb ik ook aangepast... 😂

De Tracer die ik gekocht heb is ook al voorzien van andere vering, maargoed genoeg hier over de tracer, terug naar de Tiger :W:W
 
Moggu lui ook ik ga jullie verlaten, niet dat ik nog heel veel met mf dee laatste tijd ( vriendin en werk 😉) maar goed he’d mijn tiger ingeruild voor een tracer gt 🥳 jaartje oud 6k op de klok heb nog hossie onderdelen over

Staan in de verkoop topic, mp en fb bij de tiger owners

Diverse onderdelen over na verkoop van mijn tiger 1050se 2009.

Hyperpro achterschokker 325€

TOR uitlaat (triumph original race) €150

Middenbok orgineel €75 verkocht

Gsg motorblok crashpads; rechter is schade vrij, links heeft z’n werk gedaan bij mij. De schade valt mee en vond ik niet storend. Rechts 35€ links krijg je erbij

V-trek rem/kopp hendel, titanium versteller 60€ (1 maand oud)

V-trek rem/kopp hendel zilver versteller 15€
(Heeft beetje schuifschade onderdeel is los te bestellen bij motea)

Evotech remvloeistof reservoirs 75€ (set 1 maand oud)

Spiegels 50€ (3 maanden oud)

Sw motech tankring zwart 10€ (tegenwoordig ion)

Donkere flip up ruit powerbronze €45

Navi steun voor montage op stuur links €50

Bieden mag via pm of whatsapp. Gelieve op te halen of verzendkosten koper.

Er ligt niks in de weg dus onzin bieders ssst!
 

Bijlagen

  • 88CBBAF7-3243-4636-A7FD-1B0D5043B57F.jpeg
    88CBBAF7-3243-4636-A7FD-1B0D5043B57F.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 11
  • 2CF46542-ABD6-4E7B-B345-4BE5F13B4F26.jpeg
    2CF46542-ABD6-4E7B-B345-4BE5F13B4F26.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 12
  • 9C927C1C-4990-4E71-8CAE-0021D7005E93.jpeg
    9C927C1C-4990-4E71-8CAE-0021D7005E93.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 11
  • 60407E22-B5F0-45C4-8BC4-842A7BD2D55F.jpeg
    60407E22-B5F0-45C4-8BC4-842A7BD2D55F.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 13
  • 987098A2-C879-47EB-BA07-71C669F10E61.jpeg
    987098A2-C879-47EB-BA07-71C669F10E61.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 15
  • 581661F8-1A74-486C-9CD0-0CEAADD453CD.jpeg
    581661F8-1A74-486C-9CD0-0CEAADD453CD.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 10
  • 55E30028-B647-4375-A046-6518B3FBD428.jpeg
    55E30028-B647-4375-A046-6518B3FBD428.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 14
  • E5BB66CD-572E-4ED1-87FE-E572FEDF3806.jpeg
    E5BB66CD-572E-4ED1-87FE-E572FEDF3806.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 13
  • 166AD441-1ACF-46EA-86A3-DB4A9B23B000.jpeg
    166AD441-1ACF-46EA-86A3-DB4A9B23B000.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 8
  • F5E90968-3698-4C9A-A4ED-3BD033839EA1.jpeg
    F5E90968-3698-4C9A-A4ED-3BD033839EA1.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 14
  • 8542D11F-1364-44BA-A0E8-9FBFCD0F3245.jpeg
    8542D11F-1364-44BA-A0E8-9FBFCD0F3245.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 13
De demper ziet er wel precies het zelfde uit
[/QUOT
Moggu lui ook ik ga jullie verlaten, niet dat ik nog heel veel met mf dee laatste tijd ( vriendin en werk 😉) maar goed he’d mijn tiger ingeruild voor een tracer gt 🥳 jaartje oud 6k op de klok heb nog hossie onderdelen over

Staan in de verkoop topic, mp en fb bij de tiger owners

Diverse onderdelen over na verkoop van mijn tiger 1050se 2009.

Hyperpro achterschokker 325€

TOR uitlaat (triumph original race) €150

Middenbok orgineel €75 verkocht

Gsg motorblok crashpads; rechter is schade vrij, links heeft z’n werk gedaan bij mij. De schade valt mee en vond ik niet storend. Rechts 35€ links krijg je erbij

V-trek rem/kopp hendel, titanium versteller 60€ (1 maand oud)

V-trek rem/kopp hendel zilver versteller 15€
(Heeft beetje schuifschade onderdeel is los te bestellen bij motea)

Evotech remvloeistof reservoirs 75€ (set 1 maand oud)

Spiegels 50€ (3 maanden oud)

Sw motech tankring zwart 10€ (tegenwoordig ion)

Donkere flip up ruit powerbronze €45

Navi steun voor montage op stuur links €50

Bieden mag via pm of whatsapp. Gelieve op te halen of verzendkosten koper.

Er ligt niks in de weg dus onzin bieders ssst!
Heb je een foto van de ruit?
 
Moggu lui ook ik ga jullie verlaten, niet dat ik nog heel veel met mf dee laatste tijd ( vriendin en werk 😉) maar goed he’d mijn tiger ingeruild voor een tracer gt 🥳 jaartje oud 6k op de klok heb nog hossie onderdelen over

Staan in de verkoop topic, mp en fb bij de tiger owners

Diverse onderdelen over na verkoop van mijn tiger 1050se 2009.

Hyperpro achterschokker 325€

TOR uitlaat (triumph original race) €150

Middenbok orgineel €75 verkocht

Gsg motorblok crashpads; rechter is schade vrij, links heeft z’n werk gedaan bij mij. De schade valt mee en vond ik niet storend. Rechts 35€ links krijg je erbij

V-trek rem/kopp hendel, titanium versteller 60€ (1 maand oud)

V-trek rem/kopp hendel zilver versteller 15€
(Heeft beetje schuifschade onderdeel is los te bestellen bij motea)

Evotech remvloeistof reservoirs 75€ (set 1 maand oud)

Spiegels 50€ (3 maanden oud)

Sw motech tankring zwart 10€ (tegenwoordig ion)

Donkere flip up ruit powerbronze €45

Navi steun voor montage op stuur links €50

Bieden mag via pm of whatsapp. Gelieve op te halen of verzendkosten koper.

Er ligt niks in de weg dus onzin bieders ssst!
Moggu lui ook ik ga jullie verlaten, niet dat ik nog heel veel met mf dee laatste tijd ( vriendin en werk 😉) maar goed he’d mijn tiger ingeruild voor een tracer gt 🥳 jaartje oud 6k op de klok heb nog hossie onderdelen over

Staan in de verkoop topic, mp en fb bij de tiger owners

Diverse onderdelen over na verkoop van mijn tiger 1050se 2009.

Hyperpro achterschokker 325€

TOR uitlaat (triumph original race) €150

Middenbok orgineel €75 verkocht

Gsg motorblok crashpads; rechter is schade vrij, links heeft z’n werk gedaan bij mij. De schade valt mee en vond ik niet storend. Rechts 35€ links krijg je erbij

V-trek rem/kopp hendel, titanium versteller 60€ (1 maand oud)

V-trek rem/kopp hendel zilver versteller 15€
(Heeft beetje schuifschade onderdeel is los te bestellen bij motea)

Evotech remvloeistof reservoirs 75€ (set 1 maand oud)

Spiegels 50€ (3 maanden oud)

Sw motech tankring zwart 10€ (tegenwoordig ion)

Donkere flip up ruit powerbronze €45

Navi steun voor montage op stuur links €50

Bieden mag via pm of whatsapp. Gelieve op te halen of verzendkosten koper.

Er ligt niks in de weg dus onzin bieders ssst!
is de hyperpro de standaard veer 70/100kg zo ja dan heb ik wel intresse
 
Terug
Bovenaan Onderaan