Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

die microfishe laat dit ook niet zien:
1590267798033.png


terwijl die rode seal gewoon los verkrijgbaar is bij de triumph dealer.....
en om nou een hele waterpomp te kopen voor alleen een seal of lager....vindt ik een beetje zonde.
hoopte dat hier iemand dit misschien ook al eens gehad had of wist.
 
die microfishe laat dit ook niet zien:
Bekijk bijlage 1503945

terwijl die rode seal gewoon los verkrijgbaar is bij de triumph dealer.....
en om nou een hele waterpomp te kopen voor alleen een seal of lager....vindt ik een beetje zonde.
hoopte dat hier iemand dit misschien ook al eens gehad had of wist.

Je hebt wel een punt.

Ik heb 1 topic kunnen vinden op tiger1050.com met een soort gelijk probleem. Daar zeggen ze dat hij niet te reviseren/reparen is. Hun zeggen dat hij daar uit kan slijten en het dan klaar is.

Nu heb ik ook wel wat gebruikte waterpompen gezien zodat je er niet gelijk 150-200 euro tegen aan hoeft te gooien voor een nieuwe waterpomp.
Gebruikte pompen link 1
Gebruikte pompen link 2
 
Je kan natuurlijk ook een dealer bellen, die hebben misschien meer uitgebreide fiches.
 
ik heb er een besteld bij boonstra, mij wel bekend en levert altijd snel en goed.
thanks voor de tips.
later ga ik deze oude pomp slopen....kijken waarom dat niet normaal te reviseren is...
 
ik heb er een besteld bij boonstra, mij wel bekend en levert altijd snel en goed.
thanks voor de tips.
later ga ik deze oude pomp slopen....kijken waarom dat niet normaal te reviseren is...

Kijk dat is handig dan rij je tenminste weer zonder gezeur! Ben wel nieuwsgierig wat er uit de oude pomp komt... Deel je ff de resultaten hier?
 
Hoi allemaal,
Gisteren een Tiger 1050 gekocht en ontzetttttend blij mee!!
Nu wil ik graag goede koffers erbij, koffers waarin ik gereedschap ed zware dingen kan vervoeren.
Na de aanschaf is mijn budget wel een beetje leeg, dus zoek ik een goede optie die niet 1k kost. Er zijn ook alu koffers van 230eu/st, maar die vind ik er erg ielig uitzien. Nu zijn koffers voor de Explorer op de een of andere manier goedkoper, en vandaar hier de vraag: zullen die ook op zijkofferrekken passen van de 1050?
Bij de weg, er zit al een grote, aftermarket topkoffer op, dus gaat echt alleen om de zijkoffers.

Alvast bedankt!
Groeten Tembai
 
Hallo allemaal,

Ik ben al ruim een jaar in het bezit van een mooie zwarte Tiger 1050 uit 2011, maar heb net pas besloten me aan te melden op dit Tiger topic. Ik was al af en toe aan het meelezen, maar meedoen is leuker. Dus bij deze een korte introductie van mezelf, zoals het heurt …..

Eind februari 2019 heb ik de Tiger gekocht bij een Yamaha dealer, die de motor net uit België had geïmporteerd. De Tiger had een extreem lage kilometerstand (4.300 km), en dat was de motor ook goed aan te zien. Alles zag er nagenoeg als nieuw uit. De vorige eigenaar had zich de motor niet eigen kunnen maken, waardoor deze een tijd niet is gebruikt.

Dat probleem heb ik gelukkig niet, maar ik heb dan ook in de loop der tijd wat aanpassingen gedaan: SC Project demper, Wilbers voor- en achtervering, ander stuur, luchtfilterkast modificatie met aangepaste tune, hoger zadel, Fabbri sport ruitje, quickshifter en nog een aantal zaken waar ik jullie niet mee zal vermoeien.

Ben tot nu super tevreden over mijn zwarte Tiger. Heerlijke fiets, waar ik met mijn lange lijf (1.94) goed mee weg kom. Stoer uiterlijk, heerlijke sound, prima handling en genoeg power.

Na 3 jaar afwezigheid hervat ik binnenkort weer het circuitrijden. Na meerdere sport BMW’s ben ik erg benieuwd hoe dat met de Tiger zal gaan. Zijn er trouwens MF’ers die met hun 1050 hier ervaring mee hebben?

Ik zal een dezer dagen een fotootje van mijn trots plaatsen.
 
Hallo allemaal,

Ik ben al ruim een jaar in het bezit van een mooie zwarte Tiger 1050 uit 2011, maar heb net pas besloten me aan te melden op dit Tiger topic. Ik was al af en toe aan het meelezen, maar meedoen is leuker. Dus bij deze een korte introductie van mezelf, zoals het heurt …..

Eind februari 2019 heb ik de Tiger gekocht bij een Yamaha dealer, die de motor net uit België had geïmporteerd. De Tiger had een extreem lage kilometerstand (4.300 km), en dat was de motor ook goed aan te zien. Alles zag er nagenoeg als nieuw uit. De vorige eigenaar had zich de motor niet eigen kunnen maken, waardoor deze een tijd niet is gebruikt.

Dat probleem heb ik gelukkig niet, maar ik heb dan ook in de loop der tijd wat aanpassingen gedaan: SC Project demper, Wilbers voor- en achtervering, ander stuur, luchtfilterkast modificatie met aangepaste tune, hoger zadel, Fabbri sport ruitje, quickshifter en nog een aantal zaken waar ik jullie niet mee zal vermoeien.

Ben tot nu super tevreden over mijn zwarte Tiger. Heerlijke fiets, waar ik met mijn lange lijf (1.94) goed mee weg kom. Stoer uiterlijk, heerlijke sound, prima handling en genoeg power.

Na 3 jaar afwezigheid hervat ik binnenkort weer het circuitrijden. Na meerdere sport BMW’s ben ik erg benieuwd hoe dat met de Tiger zal gaan. Zijn er trouwens MF’ers die met hun 1050 hier ervaring mee hebben?

Ik zal een dezer dagen een fotootje van mijn trots plaatsen.
Wel een bekend verhaal, ik heb mijn tiger ook bij een Yamaha dealer gekocht die hem uit België had geïmporteerd.
 
Vandaag stuk gereden, zet de tiger uit wil een paar minuten later starten, helemaal niks

half uur later stemming is al een stuk gezakt, toch nog eens proberen, jawel springt zo aan

pas ook al paar keer gedoe met starten, accukabel erbij en springt zo aan

zit een accu in van nog geen jaar oud
Iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Een soortgelijke storing is hier laatst ook besproken.
Vanaf hier even verder lezen:



Misschien kan je er iets mee.
 
Hallo allemaal,

Ik ben al ruim een jaar in het bezit van een mooie zwarte Tiger 1050 uit 2011, maar heb net pas besloten me aan te melden op dit Tiger topic. Ik was al af en toe aan het meelezen, maar meedoen is leuker. Dus bij deze een korte introductie van mezelf, zoals het heurt …..

Eind februari 2019 heb ik de Tiger gekocht bij een Yamaha dealer, die de motor net uit België had geïmporteerd. De Tiger had een extreem lage kilometerstand (4.300 km), en dat was de motor ook goed aan te zien. Alles zag er nagenoeg als nieuw uit. De vorige eigenaar had zich de motor niet eigen kunnen maken, waardoor deze een tijd niet is gebruikt.

Dat probleem heb ik gelukkig niet, maar ik heb dan ook in de loop der tijd wat aanpassingen gedaan: SC Project demper, Wilbers voor- en achtervering, ander stuur, luchtfilterkast modificatie met aangepaste tune, hoger zadel, Fabbri sport ruitje, quickshifter en nog een aantal zaken waar ik jullie niet mee zal vermoeien.

Ben tot nu super tevreden over mijn zwarte Tiger. Heerlijke fiets, waar ik met mijn lange lijf (1.94) goed mee weg kom. Stoer uiterlijk, heerlijke sound, prima handling en genoeg power.

Na 3 jaar afwezigheid hervat ik binnenkort weer het circuitrijden. Na meerdere sport BMW’s ben ik erg benieuwd hoe dat met de Tiger zal gaan. Zijn er trouwens MF’ers die met hun 1050 hier ervaring mee hebben?

Ik zal een dezer dagen een fotootje van mijn trots plaatsen.
ik heb er 1 circuitdag mee gedaan, ook met upgrade van de vering, wel wat doorgestoken .
angelGT banden er op (was een pirellidag en mijn honda sp was kaput) het viel me niet tegen, maar een betere band had me meer vertrouwen gegeven.
vooral het hard aanremmen is erg wennen als je sportfiets gewend bent, hij duikt nogal. (HP vering progressief) en dan bij insturen komt dat hele gewicht weer terug, het is echt anders rijden.
normaal rijdt ik vtr sp1 op het circuit...dus is wel ff wat anders. maar zekers leuk om te doen!
 
Vandaag stuk gereden, zet de tiger uit wil een paar minuten later starten, helemaal niks

half uur later stemming is al een stuk gezakt, toch nog eens proberen, jawel springt zo aan

pas ook al paar keer gedoe met starten, accukabel erbij en springt zo aan

zit een accu in van nog geen jaar oud
Iemand een idee wat dit kan zijn?
leeftijd van je accu zegt niets.....als hij niet voldoende vol is is er te weinig spanning voor het startrelais en krijg je dit soort startstoringen.
wel ff alles checken, polen goed vast?...geen corrosie?...wat is je laadvoltage?...voor de spanningsregelaar en hoeveel erna?..
 
leeftijd van je accu zegt niets.....als hij niet voldoende vol is is er te weinig spanning voor het startrelais en krijg je dit soort startstoringen.
wel ff alles checken, polen goed vast?...geen corrosie?...wat is je laadvoltage?...voor de spanningsregelaar en hoeveel erna?..
Hetzelfde gehad tijd gelden. Batterij lang laten laden en startte weer als nieuw. Polen goed vastzetten ook inderdaad!
 
Hallo allemaal,

Ik ben al ruim een jaar in het bezit van een mooie zwarte Tiger 1050 uit 2011, maar heb net pas besloten me aan te melden op dit Tiger topic. Ik was al af en toe aan het meelezen, maar meedoen is leuker. Dus bij deze een korte introductie van mezelf, zoals het heurt …..

Eind februari 2019 heb ik de Tiger gekocht bij een Yamaha dealer, die de motor net uit België had geïmporteerd. De Tiger had een extreem lage kilometerstand (4.300 km), en dat was de motor ook goed aan te zien. Alles zag er nagenoeg als nieuw uit. De vorige eigenaar had zich de motor niet eigen kunnen maken, waardoor deze een tijd niet is gebruikt.

Dat probleem heb ik gelukkig niet, maar ik heb dan ook in de loop der tijd wat aanpassingen gedaan: SC Project demper, Wilbers voor- en achtervering, ander stuur, luchtfilterkast modificatie met aangepaste tune, hoger zadel, Fabbri sport ruitje, quickshifter en nog een aantal zaken waar ik jullie niet mee zal vermoeien.

Ben tot nu super tevreden over mijn zwarte Tiger. Heerlijke fiets, waar ik met mijn lange lijf (1.94) goed mee weg kom. Stoer uiterlijk, heerlijke sound, prima handling en genoeg power.

Na 3 jaar afwezigheid hervat ik binnenkort weer het circuitrijden. Na meerdere sport BMW’s ben ik erg benieuwd hoe dat met de Tiger zal gaan. Zijn er trouwens MF’ers die met hun 1050 hier ervaring mee hebben?

Ik zal een dezer dagen een fotootje van mijn trots plaatsen.
Welkom.

Ik heb exact dezelfde mods :). Ben 1.92 met lange benen dus de keuze van moto's is beperkt. Met hoger zadel en breder/hoger stuur zit de Tiger wel goed. Enkel windgeruis blijft voor mij minpunt (zoals elke moto met ruit met mijn lengte) maar heb nu laagste ruitje en dat is aanvaardbaar.

Welke tune heb je? Maakte dat groot verschil?
 
ik heb er 1 circuitdag mee gedaan, ook met upgrade van de vering, wel wat doorgestoken .
angelGT banden er op (was een pirellidag en mijn honda sp was kaput) het viel me niet tegen, maar een betere band had me meer vertrouwen gegeven.
vooral het hard aanremmen is erg wennen als je sportfiets gewend bent, hij duikt nogal. (HP vering progressief) en dan bij insturen komt dat hele gewicht weer terug, het is echt anders rijden.
normaal rijdt ik vtr sp1 op het circuit...dus is wel ff wat anders. maar zekers leuk om te doen!

Leuk om te lezen, vuurbloed.

Omdat ik voor het eerst sinds lange tijd weer het circuit op ga, zorg ik er voor dat de Tiger goed is uitgerust. Een quickshifter is een leuke gadget, maar het gaat toch vooral om de banden en vering. Die moeten goed (afgesteld) zijn. Daarom heb ik gekozen voor Pirelli Diablo Rosso III banden en vering van Wilbers. Ben wel benieuwd hoe het met het duiken van de voorkant gaat en het naast de motor hangen. De zitpositie is namelijk ook anders. Natuurlijk ga ik rustig beginnen. Moet ook weer wat vertrouwen op het circuit gaan tanken.

Ik heb jaren circuit gereden met een BMW R1200S. Met die machine kon ik lezen en schrijven. Totdat het 3 jaar geleden flink mis ging.
 
Laatst bewerkt:
Welkom.

Ik heb exact dezelfde mods :). Ben 1.92 met lange benen dus de keuze van moto's is beperkt. Met hoger zadel en breder/hoger stuur zit de Tiger wel goed. Enkel windgeruis blijft voor mij minpunt (zoals elke moto met ruit met mijn lengte) maar heb nu laagste ruitje en dat is aanvaardbaar.

Welke tune heb je? Maakte dat groot verschil?

Dank je, Gets.

Wat grappig dat we zo veel gemeen hebben. Maar ik heb toch echt maar één broer ... ;)

In tegenstelling tot jouw ervaring heb ik maar weinig last van windgeruis. De standaard ruit deed het bij mij ook goed, maar ik vind een kleinere ruit (en zeker het Fabbri sport ruitje) een stuk sportiever staan. En tot mijn verbazing heb ik bij het kleinere ruitje ook geen last.

Ik heb geen idee welke tune ik heb. Ik heb vorig jaar door KAT Motoren (is het noemen van bedrijven toegestaan?) in Noordwijkerhout een luchtfilterkastmodificatie laten uitvoeren. Daarbij is het standaard luchtfilter vervangen door een K&N, en is de tune aangepast. Volgens Hans (de eigenaar) leverde deze aanpassing mij ongeveer 15 pk op, en zou ik dat zeker moeten merken. Maar op dat moment had ik de Tiger nog maar net. Ik ben pas later meer aan het gas gaan hangen. Dus of het verschil groot is, ik kan het je niet vertellen.
 
Leuk om te lezen, vuurbloed.

Omdat ik voor het eerst sinds lange tijd weer het circuit op ga, zorg ik er voor dat de Tiger goed is uitgerust. Een quickshifter is een leuke gadget, maar het gaat toch vooral om de banden en vering. Die moeten goed (afgesteld) zijn. Daarom heb ik gekozen voor Pirelli Diablo Rosso III banden en vering van Wilbers. Ben wel benieuwd hoe het met het duiken van de voorkant gaat en het naast de motor hangen. De zitpositie is namelijk ook anders. Natuurlijk ga ik rustig beginnen. Moet ook weer wat vertrouwen op het circuit gaan tanken.

Ik heb jaren circuit gereden met een BMW R1200S. Met die machine kon ik leen en schrijven. Totdat het 3 jaar geleden flink mis ging.

Ik ben erg benieuwd wat je van die banden gaat vinden. Ik vond de voorband nul feedback geven en kon er niet mee overweg. Een vriend die ex coureur is en af en toe als voor rijder op assen te vinden is, deelde deze ervaring ook al. Maar we hadden ze beide op een andere motor dan de Tiger. Dus ik ben erg benieuwd of hij daarop beter tot z'n recht gaat komen.

Indirect een vraag om je ervaring te delen dus!? 😋

Achterband is trouwens top! 👌
 
Ik ben erg benieuwd wat je van die banden gaat vinden. Ik vond de voorband nul feedback geven en kon er niet mee overweg. Een vriend die ex coureur is en af en toe als voor rijder op assen te vinden is, deelde deze ervaring ook al. Maar we hadden ze beide op een andere motor dan de Tiger. Dus ik ben erg benieuwd of hij daarop beter tot z'n recht gaat komen.

Indirect een vraag om je ervaring te delen dus!? 😋

Achterband is trouwens top! 👌

Het zal mij ook benieuwen, Williej. Ik heb namelijk nog nooit Pirelli gereden, maar heb in een aantal testen gelezen dat ze het erg goed doen. Ik vind het geen probleem om mijn ervaring te delen, zolang ik het niet vergeet ….

Maar weet je zeker dat je op de Diablo Rosso III hebt gereden, want volgens mij is deze band nog maar kort op de markt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan