Het grote Triumph Tiger topic deel 5 "The roar of the Tiger"

@Foegol

De tank is niet makkelijk te verwijderen inderdaad...

Wil je deze foto in de openingspost?
 
Controleer dan ook de alternator. Bij te lang doorrijden met een slechte spanningsregelaar (of accu) wil deze ook nog wel eens de geest geven.
Alle drie de spoelen moeten dezelfde spanning geven bij b.v. 4000 toeren.

ik ben de spanning vergeten dacht iets van 60V (staat eerder in dit topic)
Thanks, zal ik morgen controleren zodra alles weer wat op z'n plek zit!

@Foegol

De tank is niet makkelijk te verwijderen inderdaad...

Wil je deze foto in de openingspost?

Nee wacht maar even, komende donderdag even het land door dan zal er vast een mooiere foto worden gemaakt ;)
 
Gisteren het ruitje van @wes1985 binnen gekregen en gelijk maar gemonteerd. Heb er nog maar een klein stukje mee gereden maar het is aanzienlijk beter en stiller dan met de originele ruit. Vandaag de tanktas enigszins passend gemaakt, tankring moet helemaal naar voren om ook nog te kunnen sturen. Ook gelijk maar een tanktas opgeofferd als tailpack, scheelt de komende 3 dagen weer een rugtas meezeulen.




WhatsApp Image 2020-05-13 at 14.30.22.jpeg


Via ebay semi-perongeluk een veiling gewonnen dus over een kleine 2 weekjes verwacht ik deze Arrow binnen te krijgen. Niet nieuw, wel functioneel. Dan ook gelijk de de-cat en de nieuwe tune.
s-l1600 (1).jpg
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog belang bij een zgan setje Metzler Roadtec M7RR voor een gebruikt prijsje? Ik heb ze er nu een paar honderd kilometer onder gehad en ik heb toch liever de Conti's eronder dus ik lepel dit setje eraf en ga terug naar mijn vertrouwde bandje.
 
Heeft iemand nog belang bij een zgan setje Metzler Roadtec M7RR voor een gebruikt prijsje? Ik heb ze er nu een paar honderd kilometer onder gehad en ik heb toch liever de Conti's eronder dus ik lepel dit setje eraf en ga terug naar mijn vertrouwde bandje.

Hey ben wel benieuwd wat je er niet fijn aan vind/vond! Ps is het niet de sportec?
 
Laatst bewerkt:
Hey ben wel benieuwd wat je er niet fijn aan vind/vond!
Ik denk dat het een combinatie is van de banden en vering. Bij lastenwissel van voor naar achter (en vice versa) maakt ie redelijk snel een uitstapje. Daarbij 'volgt' de band heel erg de patronen in de weg zoals spoorvorming en ik kan daar niet aan wennen. Een maatje van mij heeft ze onder een Super Duke 1290 en merkt dat volgen ook heel erg maar stoort zich daar niet aan, snel grip verlies bij lastenwissel heeft hij geen last van.
 
Gisteren het ruitje van @wes1985 binnen gekregen en gelijk maar gemonteerd. Heb er nog maar een klein stukje mee gereden maar het is aanzienlijk beter en stiller dan met de originele ruit. Vandaag de tanktas enigszins passend gemaakt, tankring moet helemaal naar voren om ook nog te kunnen sturen. Ook gelijk maar een tanktas opgeofferd als tailpack, scheelt de komende 3 dagen weer een rugtas meezeulen.




Bekijk bijlage 1499738

Via ebay semi-perongeluk een veiling gewonnen dus over een kleine 2 weekjes verwacht ik deze Arrow binnen te krijgen. Niet nieuw, wel functioneel. Dan ook gelijk de de-cat en de nieuwe tune.
Bekijk bijlage 1499739
Je gaat verschieten van het gewicht van de originele uitlaat :)
 
Ik denk dat het een combinatie is van de banden en vering. Bij lastenwissel van voor naar achter (en vice versa) maakt ie redelijk snel een uitstapje. Daarbij 'volgt' de band heel erg de patronen in de weg zoals spoorvorming en ik kan daar niet aan wennen. Een maatje van mij heeft ze onder een Super Duke 1290 en merkt dat volgen ook heel erg maar stoort zich daar niet aan, snel grip verlies bij lastenwissel heeft hij geen last van.

Ik heb nu de Pirelli Angel GT II en ik moet zeggen dat ik daar bijna geen last meer van heb...Had initieel de Scorpion Trail 2 banden van Pirelli maar dat is te lang geleden om te herinneren of die daar last van hadden. Is wel een hele goede band maar slijt ook snel. Heb ook de Michelin Pilot Road 4 gehad maar vind de Pirelli Angel toch wat vlotter rijden precies.

Ander puntje van 'kritiek' met de Tiger is inderdaad de veerafstelling. De Tiger is niet de lichtste en heeft ook wel wat gewicht bovenaan zitten, dus een goede persoonlijke veerafstelling maakt veel verschil uit!!! Gelukkig kan je de vering volledig afstellen voor en achter maar je moet wel wat weten wat je doet om een goed evenwicht te hebben. Heb een Hyperpro Streetbox eronder en heb de vering eens laten afstellen door een verdeler in de buurt.
 
Nou ik heb de Arrow binnen maar ik zie zo 1,2,3, niet hoe de DB-killer gedemonteerd kan worden. Heeft van hier daar ervaring mee?

En volledig los daarvan: Ik merk dat de motor wat schokt als ik op een constante snelheid rijd tussen de 3000 en 4000rpm, ongeacht de versnelling. Is dit voor iemand een bekend probleem met hopelijk een bekende fix? Of heeft iemand een tip waar ik naar kan kijken?
 
Ik had dat schokken ook met de originele mapping, met de Arrow mapping geen last meer.
 
Nou ik heb de Arrow binnen maar ik zie zo 1,2,3, niet hoe de DB-killer gedemonteerd kan worden. Heeft van hier daar ervaring mee?

En volledig los daarvan: Ik merk dat de motor wat schokt als ik op een constante snelheid rijd tussen de 3000 en 4000rpm, ongeacht de versnelling. Is dit voor iemand een bekend probleem met hopelijk een bekende fix? Of heeft iemand een tip waar ik naar kan kijken?

Originele arrow demper is de DB killer vast. Er zijn wel handleidingen hoe je die er uit kunt halen alleen dien je dan een halve demper te slopen! En terug plaatsen kan niet, of op een enorm omslachtige manier. Kortom een sportpijp kopen met uitneembare db killer is slimmer.

Dat schokken is een eigenschap van de standaard mapping heb ik vaker gelezen! Ik had er ook wat last van maar naar mijn mods en andere mapping is het helemaal weg.
 
Ik had dit eerst niet, na het resetten van een aantal oude foutcodes begon ie er in eens mee. Dat was met de TOR mapping i.c.m. originele uitlaat en luchtfilter modificatie. Nu de Arrow Road map geladen en het is er nog steeds, al lijkt het wel minder. Morgen na het monteren van de demper probeer ik Indy's tune tijdens een tochtje van 400km. Benieuwd hoe dat gaat met de DB killer erin... Vandaag wel de CAT eruit gehaald, wat een kloatn werkje was dat zeg.
 
Geef een mapping wel even tijd, meestal duurt het wel een 100 km of meer voor de motor er echt goed op gaat lopen.
 
Geef een mapping wel even tijd, meestal duurt het wel een 100 km of meer voor de motor er echt goed op gaat lopen.

Mwa ik denk eerder dat je dan beter een zogenaamde "adaption" kunt doen met een koud start. Een mapping zelf past zich hooguit minimaal aan omdat er nou eenmaal geen wijdband sensor in de uitlaat zit.

Als er dan toch geen mapping word gewisseld.
Zou ik de 12 min manier eens proberen. Uit onderstaand bericht dat heeft wel/meer effect.

Nee niet dat ik weet! Ik heb beide even vanaf de tune ecu website gehaald en door translate gegooid. Het mooiste is natuurlijk via tune ecu na een reset zodat ook nog eens ziet wat je doet.

De 12 minuten manier:
* Zorg ervoor dat de versnelling in neutraal is.
* Zorg ervoor dat de ECM geen opgeslagen fouten (DTC's) heeft.
* Start de motor ZONDER AANraken van de GASHENDEL en laat deze opwarmen tot 90 ° C.
* Laat de motor nog 12 minuten stationair draaien.
* Veel plezier nu.

- Reset aanpassing met TuneECU:
* Maak opnieuw verbinding met TuneECU
* Selecteer Reset aanpassing (duurt ongeveer 30 seconden voordat het menu-item selecteerbaar is als TuneECU verbindt).
* Eenmaal gereset en met de Tune ECU nog aangesloten.
* Start je fiets. Zorg ervoor dat u de gashendel niet aanraakt / druk-duim gewoon op de starter totdat ze start.
* Bekijk de TPS-indicator in de linkerbenedenhoek van het TuneECU-scherm.
* Als het groen wordt (na ongeveer 15 - 20 minuten moet de fiets op temperatuur komen enz ....) heeft de ECU de TPS als basis gebruikt. Maak je geen zorgen als het TPS-lampje na twintig minuten niet groen wordt en zet de motor toch af zoals soms niet het geval is, en naar onze ervaring is de klus toch geklaard.
* Koppel de ECU los in het TuneECU-menu.
* Zet je motor uit.
* Koppel uw computer los van de motor.
* Veel plezier nu.


Let wel op als een motorfiets nu structureel te arm loopt dat men kans heeft op veel meer onkosten dan alleen een mapping wisselen. Men kan de huidige mapping ook gewoon opslaan kortom als men terug wilt om welke reden dan ook kan dat heel makkelijk!

Maar ik zou eerst het bovenstaande even proberen👍
 
Laatst bewerkt:
Ook na de 12 minuten methode verandert het gedrag van de motor nog.
Maar daar moet je wel mee beginnen inderdaad.
 
Ook na de 12 minuten methode verandert het gedrag van de motor nog.
Maar daar moet je wel mee beginnen inderdaad.

Nou veranderen lijkt me stug aangezien er geen wideband sensor in zit! De sensor kan minimale aanpassingen tov de mapping doen zodat de katalysator beter werkt echter veranderd het zeer weinig.

Je kunt er overigens wel een wideband sensor in zetten om zo een eigen mapping te maken terwijl je rijd. Om die vervolgens in te laden in je motor als nieuwe mapping. Ik heb daar wel eens mee getest met een autotune set van dynojet. Werkte verrassend goed maar kost ook wat...

Ook kun je bij de Tiger een ob2 bleutooth sensor er in drukken en tijdens het rijden op je mobiel te zien of je mapping een beetje klopt... De vraag is of je dat moet willen maar het kan 😋
 
Het schokken is opgelost met de Indy mapping + Arrow demper en decat*O*
Wat ik wel voel is het aan/uit effect en als ik vanuit hoge toeren het gas los laat om vervolgens een heel klein beetje gas te geven dat ie dan lijkt te smoren oid. Iemand die dit probleem herkend?

Ik ben nu naar de demper aan het kijken om de db-killer te demonteren. Weet iemand wat ik kan verwachten als ik de popnagels van de buitenmanten los boor? Komt daarmee de hele buitenmantel los of moet er meer uitgeboord worden? En als die eenmaal los heb, wat moet er dan gebeuren om de DB killer los te krijgen? Het lijkt zo op het oog 1 geheel waar weinig te demonteren is.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-05-23 at 14.02.12 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2020-05-23 at 14.02.12 (2).jpeg
    165 KB · Weergaven: 9
  • WhatsApp Image 2020-05-23 at 14.02.12 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-05-23 at 14.02.12 (1).jpeg
    91,9 KB · Weergaven: 8
  • WhatsApp Image 2020-05-23 at 14.02.12.jpeg
    WhatsApp Image 2020-05-23 at 14.02.12.jpeg
    90,2 KB · Weergaven: 8
ik heb een vraag over de waterpomp
tiger 1050 2009.
de waterpomp lekt uit 1 van de gaatjes die er in zitten waar je tegen de as van de pomp kijkt..
zijn daar revisiesetjes voor?...en zo ja, hoe kan de waterpomp verder uit elkaar, dus dat het schoepenrad los is en as er uit?....is dat geperst?....
 
Het schokken is opgelost met de Indy mapping + Arrow demper en decat*O*
Wat ik wel voel is het aan/uit effect en als ik vanuit hoge toeren het gas los laat om vervolgens een heel klein beetje gas te geven dat ie dan lijkt te smoren oid. Iemand die dit probleem herkend?

Ik ben nu naar de demper aan het kijken om de db-killer te demonteren. Weet iemand wat ik kan verwachten als ik de popnagels van de buitenmanten los boor? Komt daarmee de hele buitenmantel los of moet er meer uitgeboord worden? En als die eenmaal los heb, wat moet er dan gebeuren om de DB killer los te krijgen? Het lijkt zo op het oog 1 geheel waar weinig te demonteren is.
Er is een handleiding om die killer er uit te halen zie hier.

Ik zou de frankentune eens proberen daar heb ik echt enorm veel lol van. Hier te downloaden voor het oud type tiger
 
Thanks! Die had ik nog niet gevonden, morgen maar even de flex erin. Ik zal de huidige tune zonder de dbkiller even proberen en anders gooi ik de frankentune erin om te proberen
Frankentune is een door ontwikkelde versie van de indy. Veel soepeler en beter te doseren kwa vermogen.... Succes met de flex!
 
ik heb een vraag over de waterpomp
tiger 1050 2009.
de waterpomp lekt uit 1 van de gaatjes die er in zitten waar je tegen de as van de pomp kijkt..
zijn daar revisiesetjes voor?...en zo ja, hoe kan de waterpomp verder uit elkaar, dus dat het schoepenrad los is en as er uit?....is dat geperst?....

Kun je dat niet als 1 deel vervangen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan